%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰

موتورسیکلت بنلی 180S ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

منتشر شده در 26 آذر 1404 ساعت 14:30
نویسنده سعید آقازاده
موتورسیکلت بنلی 180S ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

یکی از موتور سیکلت‌های نسبتا محبوب برند بنلی، موتور سیکلت بنلی ۱۸۰ اس نام دارد که موتوری در کلاس نیکد است و ما در این مطلب به ارائه اطلاعاتی درباره آن می‌پردازیم.

بنلی از جمله برندهای معروف در زمینه طراحی و تولید موتور سیکلت است و اکثر موتورهای این برند با سبک ایتالیایی طراحی می‌شوند. در واقع برند بنلی یک برند ایتالیایی است که در سال ۱۹۱۱ تاسیس شده و با توجه به همین مسئله می‌توان این برند را یک برند با تجربه و کهنه کار محسوب کرد. طیف وسیعی از موتور سیکلت‌ها توسط برند بنلی تولید می‌شوند و هر ساله شاهد مدل‌های متنوعی از کلاس‌های مختلف موتور سیکلت هستیم و یکی از علت‌های شهرت این برند طراحی ایتالیایی و همچنین تولیدات با کیفیت آن محسوب می‌شود. یکی از موتور سیکلت‌های بنلی موتور سیکلت بنلی ۱۸۰ اس نام دارد که با نام بنلی ۱۸۰ تی ان تی نیز شناخته می‌شود و برای سواری خیابانی مناسب است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی طراحی ظاهری این موتور سیکلت بپردازیم و اطلاعاتی را درباره مشخصات فنی، سواری و رقبای آن در اختیار شما قرار دهیم. اگر به موتور سیکلت‌های برند بنلی و موتورهای کلاس نیکد علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما را تا انتها مطالعه کنید؛ چرا که ما در این مقاله یکی از محصولات جذاب بنلی از کلاس نیکد را معرفی می‌کنیم.

طراحی ظاهری موتورسیکلت بنلی 180S TNT

در طراحی موتور سیکلت بنلی ۱۸۰ اس شاهد یک طراحی تهاجمی و تقریبا خشن هستیم و در حالت کلی طراحی ایتالیایی به وضوح قابل مشاهده است. طراحی این موتور سیکلت از جمله طراحی‌های مدرن محسوب می‌شود، چرا که جوان پسندانه طراحی شده و در بسیاری از جزئیات آن شاهد قطعات و تزیینات مدرن هستیم.

بنلی 180S

در نمای جلویی کله چراغ جلو همراه با دیلایت‌های کناری خود جذاب به نظر می‌رسد و در سمت راست و چپ آن چراغ‌های راهنما با ابعاد کوچک، ولی متفاوت طراحی شده‌اند و از نوع ال ای دی هستند. فرمان موتور سیکلت بنلی ۱۸۰ اس طراحی آیرودینامیکی دارد و می‌تواند در طول سواری از خستگی راکب بکاهد. در سمت راست و چپ فرمان لوله‌ای این موتور سیکلت شاهد دکمه‌های قرمز و مشکی استارت، استاپ، چراغ جلو، راهنما، تغییر وضعیت نور پایین به نور بالا و بوق هستیم.

صفحه کیلومتر موتور سیکلت بنلی ۱۸۰ اس یک صفحه کیلومتر مستطیلی دیجیتالی است که تا حدودی کوچک به نظر می‌رسد و اطلاعات ضروری را که از جمله سرعت، مسافت طی شده و میزان بنزین را نشان داده و علاوه بر آن در طرفین صفحه شاهد چراغ‌های هشدار هستیم‌. آینه‌ها طراحی سه بعدی و چند ضلعی دارند که دید نسبتا قابل قبولی را در اختیار راکب قرار می‌دهند و با زاویه مناسبی روی فرمان تعبیه شده‌اند. باک این موتور سیکلت طراحی عضلانی و حجیمی دارد و علاوه بر آن، این طراحی با استفاده از فلاپ‌های کناری حجیم‌تر و سه بعدی‌تر به نظر می‌رسد. ظرفیت باک موتور سیکلت بنلی ۱۸۰ اس برابر با ۱۰ لیتر است که تا حدودی ظرفیت مشابهی با بسیاری از موتور سیکلت‌های کلاس نیکد محسوب می‌شود. طراحی زین این موتور سیکلت به صورت دو تکه انجام شده و شاهد یک زین نسبتا نرم با پهنا و عرض کم هستیم که در اختیار راکب قرار دارد و علاوه بر آن زین ترک نشین یا زین کوچک نیز با ارتفاع بالاتری تعبیه شده ه تا حدودی فضای محدودی به حساب می‌آید. در انتهای زین خبری از دستگیره برای حفظ تعادل ترک نشین نبوده و و این مسئله تا حدودی می‌تواند سواری را برای ترک نشین سخت کند.

موتورسیکلت بنلی 180S ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

در نمای جانبی موتور سیکلت بنلی ۱۸۰ اس شاهد رینگ‌های پره‌ای، اگزوز تزیین شده با قطعات کرومی و فلاپ‌های متعدد موجود در بدنه به ویژه در اطراف باک هستیم و طراحی عضلانی و سه بعدی در نمای جانبی نیز قابل مشاهده است. در نمای عقب این موتور سیکلت شاهد یک چراغ خطر نسبتا کوچک هستیم که به صورت افقی و باریک طراحی شده و پایین‌تر از آن در سمت راست و چپ چراغ‌های راهنما به صورت ال ای دی با همان طراحی راهنماهای جلو، در عقب نیز قرار گرفته‌اند. وزن موتور سیکلت بنلی ۱۸۰ اس ۱۴۷ کیلوگرم گزارش شده که تا حدودی وزن متوسطی است و با توجه به فلاپ‌های متعدد و طراحی عضلانی مطلوب به نظر می‌رسد.

ابعاد موتور سیکلت بنلی ۱۸۰ اس به شرح زیر است:

طول(میلی‌متر)عرض(میلی‌متر)ارتفاع(میلی‌متر)
۲۰۳۰۷۸۰۱۰۷۰

مشخصات فنی موتور بنلی 180S TNT

انجین موتورسیکلت بنلی ۱۸۰ اس یک انجین تک سیلندر ۴ زمانه با چهار سوپاپ است که با حجم ۱۷۵ سی سی خود قادر است حداکثر قدرتی معادل ۱۷.۸ اسب بخار و حداکثر گشتاوری معادل ۱۴ نیوتن متر تولید کند. ضریب تراکم انجین این موتور سیکلت ۱۱ به یک گزارش شده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. تنظیم سوخت موتور سیکلت بنلی ۱۸۰ اس به کمک سوخت پاشش انژکتوری صورت گرفته و خنک کننده انجین از نوع آب خنک است. نیروی تولید شده توسط انجین این موتور سیکلت توسط گیربکس ۶ سرعته با زنجیر به چرخ عقب انتقال پیدا می‌کند. مصرف سوخت موتور سیکلت بنلی ۱۸۰ اس به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۳ لیتر گزارش شده و سیستم استارت آن الکتریکی است. در بخش سیستم تعلیق شاهد کمک فنر تلسکوپی جفت معکوس هیدرولیکی برای بخش جلو هستیم و برای سیستم تعلیق عقب از تک فنر وسط استفاده شده است. در ترمز جلو از دیسک ۲۶۰ میلی‌متری و در ترمز عقب از دیسک ۲۲۰ میلی‌متری استفاده شده و متاسفانه خبری از سیستم ترمز abs نیست.  سایز تایر جلوی این موتور ۸۰/۱۰۰ ایران یاسا و سایز تایر عقب ۷۰/۱۳۰ ایران یاسا است که هر دو روی رینگ‌های ۱۷ اینچی سوار شده‌اند.

مشخصات فنی موتور بنلی 180S TNT

تجربه سواری و رانندگی با بنلی 180S

حالت سواری و رانندگی با موتور بنلی  s180 به شکلی است زین و جاپایی می‌تواند در سواری طولانی مدت آزاردهنده یا خسته کننده باشد. حداکثر سرعت ثبت شده برای این موتورسیکلت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است و بنلی ۱۸۰ اس می‌تواند در مدت زمان ۱۲ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد برساند‌. زین راکب پهنای کمی دارد و اگر وزن بالایی داشته باشید احتمالا در طول سواری اذیت خواهید شد و تجربه سواری نرم فراهم نخواهد شد. مصرف سوخت این موتور تا حدودی مناسب است و انجین آن نیز از عملکرد قابل قبولی برخوردار شده، ولی نبود سیستم ترمز abs یا cbs می‌تواند ریسک سواری را افزایش دهد.

رقبای موتورسیکلت بنلی 180S

تا حدودی می‌توان گفت موتورهای نیکد متعددی در بازار ایران وجود دارند که تقریبا همگی از طراحی قابل قبولی برخوردار شده‌اند. اگر در این بازار به دنبال رقبایی برای موتورسیکلت بنلی TNT 180S باشیم، می‌توانیم به گلکسی SYM 180 اشاره کنیم که موتوری در کلاس نیکد است و حجم انجین مشابهی نیز دارد. موتورسیکلت لیفان KPS نیز می‌تواند رقیبی برای این موتور باشد، ولی اگر دقت کنید طراحی بنلی جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

مزایا و معایب بنلی ۱۸۰ اس و جمع بندی

مزایا: طراحی ظاهری نسبتا جذاب، مصرف سوخت قابل قبول

معایب: پهنای کم زین، سواری آزار دهنده در مسیرهای طولانی

مزایا و معایب بنلی 180 اس و جمع بندی

در پایان باید بگوییم که موتورسیکلت بنلی 180S یکی از موتورهای بنلی ایتالیا است که در ایران با نیکران موتور پاسارگاد شاهد حضور آن هستیم. طراحی ظاهری این موتور تقریبا جذاب است و شاهد یک طراحی عضلانی در بخش‌های مختلف موتور هستیم و طراحی‌چراغ‌ها متفاوت جلوه می‌کند. انجین موتور بنلی ۱۸۰ اس عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد، ولی زین و فضای جاپایی تجربه سواری را تا حدودی آزاردهنده می‌کند و به همین دلیل نمی‌توان گفت این موتور سواری نرمی دارد. مصرف سوخت موتور بنلی 180S TNT می‌تواند مناسب محسوب شود و با ظرفیت باک ۱۰ لیتری می‌توان مسیرهای طولانی را طی کرد. با توجه به آنچه که گفته شد، این موتور مزایا و معایبی دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید برای انتخاب و خرید بنلی ۱۸۰ اس تصمیم گیری کنید.

نظر شما درباره موتورسیکلت بنلی ۱۸۰ S TNT چیست؟ به نظر شما این موتور کلاس نیکد، با وجود سواری خشک ارزش خرید دارد؟

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X