%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰

موتور Cf 150 ؛ معرفی + مشخصات فنی

منتشر شده در 03 اردیبهشت 1404 ساعت 08:00
نویسنده سعید آقازاده
موتور Cf 150 ؛ معرفی + مشخصات فنی

این مطلب آخرین خودرو به برسی موتور CF 150 که توسط شرکت جهان رو در ایران مونتاژ و عرضه می شد می پردازیم.

تا کنون موتورهای چینی زیادی تجربه حضور در کشور ما را داشته‌اند که یکی از این محصولات نیز Cf 150 بوده  که توسط شرکت CF Moto تولید شده است. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۹۸۹ در زمنیه تولید موتورسیکلت و اسکوتر آغاز کرد و تا کنون  محصولات زیادی را تولید و به دیگر کشورها صادر کرده است. موتور Cf 150 ساخت این شرکت نیز محصولی از سبک نیکد است که ظاهری نسبتا جذاب و مشخصات فنی قابل قبولی دارد. این موتورسیکلت توسط شرکت جهان‌رو مونتاژ و به بازار ایران وارد شد. در ادامه این مطلب به همه مشخصات ظاهری و فنی موتور Cf 150 خواهیم پرداخت.

طراحی و ظاهر Cf 150

هنگام نگاه کردن به موتورسیکلت Cf 150 اولین چیزی که توجه را جلب می‌کند فرم بدنه الاستیک و باریک آن است که جلوه‌ای خاص به آن می‌بخشد و در مجموع با ظاهری نسبتا جذاب روبه‌رو هستیم. طراحی این موتورسیکلت توسط استودیو Kiska انجام شده که طراحی موتورهای دیگری ازجمله هاسکوارنا و کی تی ام را نیز انجام داده است. این محصول چینی در رنگ‌های مختلف ازجمله مشکی، قرمز، سفید، نقره‌ای و آبی عرضه شده است اما کیفیت رنگ و فلاپ‌های آن معمولی و در حد قیمت آن بوده و نباید انتظارات زیادی از کیفیت آن‌ها داشت. طراحی چراغ جلو Cf 150 مشابه موتورهای کی تی ام است که حالتی کشیده و نسبتا بزرگ دارد و پایین آن به صورت دیلایت است. چراغ راهنماهای این موتور که در دو طرف چراغ اصلی قرار دارند نیز حالتی نوک تیز دارند. چراغ عقب این موتور نیز حالتی نسبتا جذاب دارد و راهنماهای عقب نیز هماهنگ با راهنماهای جلو هستند.

طراحی و ظاهر Cf 150

صفحه کیلومتر این موتورسیکلت ترکیبی از آنالوگ و دیجیتال است که در سمت چپ مدل آنالوگ آن قرار دارد که دور موتور را نمایش می‌دهد و طراحی آن مشابه موتورهای KTM است. در سمت راست نیز صفحه کیلومتر دیجیتال قرار دارد که اطلاعات مختلفی ازجمله ولتاژ باتری، درجه حرارت آب موتور، مقدار بنزین و ساعت را به نمایش می‌گذارد. در سمت چپ کیلومتر نیز چراغ‌ راهنما چپ و چراغ نور بالا و پایین وجود دارد و در سمت چپ آن چراغ راهنما چپ مشاهده می‌شود. فرمان Cf 150 از نوع لوله‌ای است و در سمت راست آن کلیدهای قطع و وصل برق، چراغ و استارت وجود دارد و در سمت چپ آن نیز کلیدهای تغییر حالت رانندگی، بوق، کلید راهنما و نور بالا لحظه‌ای و ثابت قرار دارد‌. آینه‌های موتور Cf 150 اندازه نسبتا بزرگی دارند و به دلیل داشتن پایه‌های خمیده، دید مناسبی را از پشت سر فراهم می‌کنند.

طراحی و ظاهر Cf 150

زین این موتور به صورت یک تکه است که چندان نرم و راحت نیست و برای مسافت‌های طولانی باعث خستگی می‌شود. در قسمت عقب این موتور دستگیره‌ای برای کنترل ترک‌نشین وجود ندارد اما به حالتی طراحی شده است که قابلیت کنترل ترک نشین را فراهم می‌کند. همچنین زین این موتور در قسمت راننده فضای جادار و مناسبی دارد اما فضای آن در قسمت ترک نشین چندان راحت و جادار نیست. وزن موتورسیکلت Cf 150 نیکد در حالت خشک تقریبا ۱۳۵ کیلوگرم است. همچنین ابعاد این موتور به شرح زیر هستند:

طول ۲۰۵ سانتی‌متر_ عرض ۷۹ سانتی‌متر_ ارتفاع ۱۰۷ سانتی‌متر

مشخصات فنی Cf 150

مشخصات فنی Cf 150

در بخش مشخصات فنی Cf 150 نیز باید انتظاراتی در حد قیمتی که دارد از آن داشت و به چشم یک موتورسیکلت خیلی قدرتمند و بدون عیب و نقص به آن نگاه نکرد. این محصول دارای یک انجین ۱۴۹.۵ سی‌سی ۴ زمانه تک سیلندر دو سوپاپ است که آرایش سوپاپ‌ها نیز از نوع SOHC است. پیشرانه این موتور توانایی تولید ۱۲.۳ اسب بخار قدرت در ۸۲۵۰ دور در دقیقه و ۱۱.۵ نیوتن‌متر گشتاور را در ۶۵۰۰ دور در دقیقه دارد. بنابراین این محصول در مقایسه با دیگر رقبای خود قدرت چندان زیادی ندارد و انجین آن عملکرد معمولی دارد. قدرت تولید شده توسط انجین این موتور به واسطه یک گیربکس ۶ دنده و زنجیر به چرخ عقب آن منتقل می‌شود. سیستم سوخت رسانی Cf 150 ساخت شرکت Bosch آلمان بوده و از نوع انژکتور است. حجم مخزن سوخت این موتور نیکد، ۱۰ لیتر بوده و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر حدودا ۲.۴ لیتر است و با پر بودن باک آن می‌توان در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن تا ۴۰۰ کیلومتر رانندگی کرد.

مشخصات فنی Cf 150

این محصول چینی دارای دو حالت رانندگی است که مطابق گفته شرکت سازنده، هدف از این آپشن، کنترل مصرف سوخت آن بوده است. حالت Sport این موتورسیکلت برای رانندگی با حداکثر قدرت تولیدی توسط انجین و حالت اکونومی آن نیز برای رانندگی با سرعت‌های پایین در شهر کاربرد دارد. سی اف ۱۵۰ دارای شاسی لوله‌ای و از جنس فولاد است و استحکام و مقاومت نسبتا مطلوبی دارد. سیستم تعلیق این محصول متشکل از دو کمک فنر تلسکوپی معکوس در جلو و یک کمک فنر تکی غیر قابل تنظیم در قسمت عقب است که کمک فنر عقب آن عملکرد بهتری نسبت به جلو دارد. موتور Cf 150 از نظر سیستم ترمز عملکرد مناسب و راضی‌کننده‌ای دارد و ترمزهای جلو و عقب آن از نوع دیسکی هستند. اندازه دیسک ترمز جلو این موتورسیکلت ۲۹۴ میلی‌متر بوده و یک کالیپر دو پیستون دارد و اندازه دیسک عقب آن نیز ۲۲۰ میلی‌متر بوده و تشکیل یافته از یک کالیپر تک پیستون است. رینگ‌های موتور Cf 150 از نوع آلومینیومی بوده و در هر دو قسمت جلو و عقب ۱۷ اینچ هستند. سایز لاستیک جلو این موتورسیکلت ۸۰.۱۰۰ و سایز لاستیک عقب آن نیز ۷۰.۱۳۰ است.

تجربه سواری و رانندگی با Cf 150

موتورسیکلت Cf 150 در کلاس موتورهای نیکد قرار دارد و به همین دلیل طراحی آن به صورتی است که تجربه سواری نسبتا راحتی را به ارمغان می‌آورد. همچنین مناسب بودن فاصله فرمان یک تکه این موتور تا محل نشستن راکب باعث می‌شود که هنگام رانندگی فشاری به کمر و مچ دست وارد نشود. کمک فنرهای جلو Cf 150 در سطوح صاف و هموار عملکرد مناسبی دارند اما بعد از گذر از جاده‌های ناهموار می‌توان متوجه سفتی آن‌ها شد اما کمک فنر عقب آن عملکرد مطلوب‌تری دارد و در شرایط جاده‌ای هموار و ناهموار ضربات را به خوبی دفع می‌کند و سواری نرمی را به ارمغان می‌آورد. اما در مجموع عملکرد سیستم تعلیق این موتور معمولی است و نباید توقع زیادی از آن داشت. همچنین سیستم ترمز سی اف ۱۵۰ کیفیت و عملکرد مطلوبی دارد و ترمزگیری سریع و باکیفیتی دارد. هنگام روشن کردن موتورسیکلت Cf 150 و رانندگی با آن می‌توان متوجه عدم توان بالا آن شد و به معمولی بودن سرعت و شتاب آن پی برد. حداکثر سرعتی که می‌توان با این موتور تجربه کرد، ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است که این عدد در شرایط مختلف رانندگی متغیر و متفاوت است. این محصول می‌تواند در مدت ۶ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد برساند اما درصورتی که حالت رانندگی روی اکونومی قرار داده شود برای رسیدن سرعت ۰ به ۶۰ به ۸ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. این موتور هندلینگ و فرمان پذیری مناسبی دارد و برای مانور دادن در خیابان عملکردی مطلوب و قابل قبول دارد.

رقبای Cf 150

یکی از مواردی که به خرید موتورسیکلتی کاربردی و با ارزش کمک می‌‌کند، مقایسه آن با رقبا و محصولات مشابه است زیرا هر محصولی رقبایی در بازار دارد. موتورسیکلت چینی Cf 150 نیز از نظر حجم انجین و سرعت و شتاب رقبایی از جمله بنلی ۱۵۰، آپاچی ۱۶۰ و ان اس ۱۶۰ دارد. همچنین این موتورسیکلت از لحاظ قیمت و کلاس نیز رقبا دیگری در بازار دارد که با مقایسه آن‌ها می‌توان تصمیم‌گیری بهتری برای خرید آن گرفت.

نقاط ضعف و قوت Cf 150 و جمع بندی

مزایا: طراحی و ظاهر نسبتا جذاب و تنوع رنگ، قیمت مناسب، استهلاک کم، سیستم ترمز مناسب، کمک فنر عقب باکیفیت.

معایب: شتاب و سرعت نه‌‌چندان زیاد، امکان عدم دسترسی به برخی از قطعات، سیستم تعلیق جلو نه‌چندان باکیفیت، نرم و راحت نبودن زین.

در پایان باید بگوییم با توجه به مشخصات و ویژگی‌هایی که موتورسیکلت Cf 150 دارد اگر عاشق سرعت و ویراژ دادن با موتور خود هستید این محصول جذابیت چندان زیادی برای شما نخواهد داشت. اما اگر به دنبال یک موتورسیکلت خوش قیمت با ظاهر نسبتا جذاب و مشخصات فنی و شتاب و سرعت معمولی هستید، این موتور گزینه مناسبی است. به صورت کلی Cf 150 برای استفاده‌های عادی روزانه و رفت و آمدهای معمولی شهری کار راه انداز است و نباید انتظار عملکرد عالی و بدون نقص از آن داشت.

نظر شما درمورد موتورسیکلت Cf 150 چیست؟ آیا این موتور ارزش خرید دارد؟

لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خواندنی: زونتس n2 تیپ شهری ؛ معرفی + مشخصات فنی

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X