%۱.۰۳
کوییک S
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵
رانا پلاس
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۴
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
جک J4
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۷,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۴,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
آریسان ۲
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
هایما ۸S
۳,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
کوییک S
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵
رانا پلاس
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۴
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
جک J4
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۷,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۴,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
آریسان ۲
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
هایما ۸S
۳,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰

موتور سیکلت اسکوتر کیمکو ایکس تاون سی تی ۲۵۰ ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

منتشر شده در 25 آذر 1404 ساعت 14:30
نویسنده سعید آقازاده
موتور سیکلت اسکوتر کیمکو ایکس تاون سی تی 250 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

موتور سیکلت کیمکو ۲۵۰ یکی از موتورهای کلاس اسکوتر است که در ایران توسط کویر موتور عرضه می‌شود و ما در این مطلب به ارائه اطلاعاتی درباره آن می‌پردازیم.

کویر موتور از جمله عرضه کنندگان با تجربه و نسبتا قدیمی موتور سیکلت در ایران است و موتور سیکلت‌های متعددی را مونتاژ کرده و با برندهای معتبر متعددی همکاری داشته است. یکی از محصولات این شرکت موتور سیکلت کیمکو ۲۵۰ نام دارد که در اصل محصولی از کشور تایوان بوده و موتوری در کلاس اسکوتر است. کیمکو یک برند معروف در تایوان محسوب می‌شود که در حال حاضر در کشورهای متعددی حضور دارد و موتورهای مختلفی را در کلاس‌های اسکوتر و سایر کلاس‌ها عرضه می‌کند. این محصول کیمکو با نام ایکس تاون سی تی ۲۵۰ نیز شناخته می‌شود و تا حدودی ظاهر آن جدید و مدرن به نظر می‌رسد. ما در این مقاله قصد داریم به طراحی ظاهری این موتورسیکلت بپردازیم و اطلاعات کاملی را در خصوص انجین اسکوتر کیمکو ایکس تاون سی تی ۲۵۰ در اختیار شما قرار دهیم و تجربه سواری و رقبای آن را بررسی کنیم.

طراحی ظاهری اسکوتر کیمکو X-Town CT 250

طراحی ظاهری موتور سیکلت کیمکو X-Town CT 250 تا حدودی جمع و جور به نظر می‌رسد و در طراحی آن از زوایا و انحناهای متعددی استفاده شده است. این اسکوتر در رنگ‌های مشکی، خاکستری و آبی متالیک توسط کویر موتور عرضه می‌شود.

کیمکو ایکس تاون سی تی 250

در نمای جلویی موتور سیکلت کیمکو  X-Town CT 250 شاهد چراغ‌های زاویه‌دار به صورت تمام ال ای دی هستیم که نمای جذابی به طراحی جلو بخشیده‌اند. چراغ‌های جلو تشکیل شده از ۴ چراغ نورافکنی ال ای دی هستند و دیلایت‌ها یا چراغ‌های روز از فاصله زیاد هم تشخیص داده می‌شوند .روی این چراغ‌ها شاهد حضور یک وایند شیلد نسبتا عریض هستیم که به هدایت جریان باد کمک بزرگی می‌کند.

فرمان این موتور سیکلت با استفاده از فلاپ‌های زاویه‌دار پوشانده شده و روی این فلاپ‌ها آینه‌ها با طراحی جالبی قرار گرفته‌اند. علاوه بر حضور آینه‌ها روی فرمان شاهد حضور کلیدهایی مثل کلید استارت، روشن کردن چراغ، تغییر وضعیت نور پایین به نور بالا، بوق و راهنما هستیم. صفحه سنجشگرها یا به عبارتی صفحه کیلومتر موتور سیکلت کیمکو X-Town CT 250 یک صفحه کیلومتر ترکیبی دیجیتال و آنالوگ است که در نمایشگر ال‌سی‌دی خود میزان مسافت طی شده، ساعت و میزان بنزین را نشان می‌دهد. در سمت راست و چپ، صفحه سنجشگرهای آنالوگ قرار گرفته‌اند که نشان دهنده میزان سرعت و دور موتور هستند. چراغ‌های هشدار داخل این صفحات آنالوگ قرار گرفته‌اند و در زیر بخش دیجیتال سه دکمه برای تنظیم صفحه کیلومتر قرار داده شده است. کمی پایین‌تر از صفحه کیلومتر شاهد لوگوی کیمکو هستیم و در زیر این لوگو دو درگاه شارژ usb تعبیه شده است که با ظرفیت ۵ ولتی خود می‌تواند تلفن همراه و تجهیزات الکتریکی راکب را شارژ کند. باک در قسمت جلو تعبیه شده، ولی ظرفیت آن توسط کویر موتور گزارش نشده است. محل قرارگیری پای راکب در این اسکوتر تخت است و راکب به راحتی می‌تواند فضای کافی در طول سواری را در اختیار داشته باشد. زین اسکوتر کیمکو X-Town CT 250 یک زین یک تکه است که تا حدودی طول زیادی دارد و در ناحیه جلو باریک به نظر می‌رسد. در انتهای این زین شاهد دو دستگیره نسبتا جذاب کرومی هستیم که علاوه بر افزایش جذابیت دنباله موتور، می‌تواند برای سواری ترک نشین کاربردی باشد. در زیر زین شاهد فضای ذخیره سازی هستیم که فضای کافی برای قرار دادن یک کلاه کاسکت نقاب‌دار را دارد و علاوه بر آن شاهد یک درگاه شارژ ۱۲ ولتی نیز در این بخش هستیم و یک چراغ کوچک نیز قرار داده شده است.

موتور سیکلت اسکوتر کیمکو ایکس تاون سی تی 250 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

در نمای جانبی این اسکوتر همچنان شاهد زوایای متعددی هستیم که طراحی این موتور سیکلت را خشن جلوه می‌دهد و استفاده از فلاپ‌های متعدد و هماهنگ باعث شده تا در حالت کلی شاهد یک نمای جانبی نسبتا جذاب باشیم.

در نمای عقب X-Town CT 250 شاهد چراغ‌های عقب هستیم که از نوع ال ای دی هستند و به شکل بومرنگ طراحی شده‌اند. این چراغ‌ها طراحی تقریبا جذابی دارند و در یک پس زمینه‌ مشکی مات تعبیه شده‌اند تا رویت پذیری بیشتری را ارائه دهند و ایمنی رانندگی را تامین کنند. وزن خشک این اسکوتر ۱۸۸ کیلوگرم گزارش شده است که تا حدودی برای یک موتور در کلاس اسکوتر سنگین به نظر می‌رسد.

ابعاد اسکوتر کیمکو X-Town CT 250 به شرح زیر است:

طول(میلی‌متر)عرض(میلی‌متر)ارتفاع(میلی‌متر)
۲۲۲۵۸۰۰۱۳۱۵

مشخصات فنی اسکوتر کیمکو X-Town CT 250

در اسکوتر کیمکو شاهد یک انجین تک سیلندر، ۴ زمانه با حجم ۲۴۸.۸ سی سی هستیم که قادر است ۲۰.۴ اسب بخار قدرت تولید کرده و به گشتاوری معادل ۲۱.۷ نیوتن متر برسد. گیربکس این اسکوتر یک گیربکس اتوماتیک سی وی تی است، نوع سوخت آن بنزینی گزارش شده و با استاندارد آلایندگی یورو ۵ در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند. سیستم خنک کننده اسکوتر کیمکو X-Town CT 250 سیستم خنک کننده مایع است و در سیستم تعلیق شاهد کمک فنر دو شاخ ۱۱۰ میلی‌متری هستیم که قطر هر شاخه به ۳۷ میلی‌متر می‌رسد و ترمزهای دیسکی این موتور سیکلت به abs مجهز شده‌اند. سایز تایر جلو در اسکوتر X-Town CT 250 برابر با ۱۲۰/۷۰ و سایز تایر عقب این اسکوتر ۱۵۰/۷۰ گزارش شده است که هر دو تایر روی رینگ‌های ۱۳ اینچی سوار هستند.

مشخصات فنی اسکوتر کیمکو X-Town CT 250

تجربه سواری و رانندگی با اسکوتر کیمکو ایکس تاون سی تی ۲۵۰

اسکوتر کیمکو X-Town CT 250 در دوره‌های پایین می‌تواند عملکرد خوبی را ارائه دهد و شتاب و سرعت رضایت بخشی را در اختیار راکب قرار می‌دهد. مصرف سوخت این اسکوتر تا حدودی اقتصادی است و به همین دلیل برای استفاده در داخل شهر گزینه مناسبی محسوب می‌شود. علاوه بر این موارد پایین بودن آلاینده‌های محیطی این اسکوتر باعث می‌شود تا تجربه سواری بهتر و سالم‌تری را داشته باشید. ترمزهای اسکوتر کیمکو X-Town CT 250 می‌توانند عملکرد مناسبی را در ترمزگیری‌های شدید ارائه دهند و با ترمز abs خود ایمنی سواری را تضمین کنند. در حالت کلی وزن سنگین این اسکوتر می‌تواند هندلینگ را برای بعضی از افراد سخت کند، ولی فرمان‌پذیری مناسبی دارد و تجربه سواری لذت بخشی را فراهم می‌کند. زین اسکوتر کیمکو ۲۵۰ تقریبا راحت است و بخشی از زین ترک نشین به عنوان تکیه گاه زین راکب عمل می‌کند که در نتیجه می‌تواند تجربه سواری راحت‌تری را همراه با فضای کافی در بخش جاپایی فراهم کند. با توجه به آنچه که گفتیم این اسکوتر گزینه مناسبی برای تردد در داخل است و حتی برای مسیرهای طولانی نیز می‌تواند مناسب باشد.

رقبای اسکوتر کیمکو ایکس تاون سی تی ۲۵۰

با توجه به اینکه اسکوتر کیمکو X-Town CT 250 از نظر امکانات و همچنین انجین حضور خوبی داشته است می‌توان آن را رقیب قدرتمندی برای اسکوتری مثل گلکسی جی تی ۲۰۰ محسوب کرد. اسکوتر گلکسی جی تی ۲۰۰ اسکوتری است که در ایران توسط نیرو موتور عرضه می‌شود و تا حدودی از نظر ظاهری و انجین به این اسکوتر شباهت دارد و ما به همین دلیل رقابت بین این دو اسکوتر را پیش بینی می‌کنیم.

مزایا و معایب اسکوتر کیمکو و جمع بندی

مزایا: طراحی ظاهری نسبتا جذاب، استهلاک نسبتا پایین

معایب: قیمت نسبتا بالا، وزن تقریبا بالا

موتور سیکلت اسکوتر کیمکو ایکس تاون سی تی 250 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

در پایان باید بگوییم که اسکوتر کیمکو X-Town CT 250 یکی از اسکوترهای موجود در بازار ایران است که توسط کویر موتور عرضه می‌شود و می‌تواند مورد توجه بسیاری از جوانان و قشر مختلف قرار گیرد. این اسکوتر طراحی ظاهری تقریبا جذابی دارد و مصرف سوخت آن از نظر کویر موتور کم استهلاک گزارش شده است. در کنار این مزایا شاهد قیمت تقریبا بالای اسکوتر کیمکو ۲۵۰ هستیم و همچنین وزن این اسکوتر نسبت به بسیاری از اسکوترهای موجود در بازار سنگین محسوب می‌شود و همین مسئله می‌تواند هندلینگ و تجربه سواری را تحت تاثیر قرار دهد. البته تجربه سواری با موتور سیکلت کیمکو X-Town CT 250 بد به نظر نمی‌رسد و در سایه ترمزهای abs و همچنین زین و فضای جاپایی مناسب، در حالت کلی تجربه سواری مناسبی فراهم می‌شود.

نظر شما درباره اسکوتر کیمکو X-Town CT 250 چیست؟ به نظر شما آیا این اسکوتر می‌تواند از خرید و فروش بالایی برخوردار شود؟

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X