فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰

زونتس n2 کافه ریس ؛ معرفی + مشخصات فنی

منتشر شده در 02 اردیبهشت 1404 ساعت 08:00
نویسنده سعید آقازاده
 زونتس n2 کافه ریس ؛ معرفی + مشخصات فنی

کویر موتور موتورسیکلت زونتس n2 کافه ریس را به سبد محصولات خود اضافه کرده است، در این مطلب به برس این موتور سیکلت می پردازیم.

کویر موتور سبد محصولات خود را از موتورسیکلت‌های برندها و کلاس‌های مختلف پر کرده است که یکی از محصولات چینی سبک کافه ریس آن، زونتس n2 است. البته کویر موتور مدل دیگری از زونتس n2 را نیز در سبد محصولات خود دارد که تیپ آن شهری است و تفاوت‌هایی با مدل کافه ریس دارد. زونتس N2 کافه ریس با برخورداری از طراحی و ظاهر نسبتا جذاب و مشخصات فنی قابل قبول توانسته‌ است توجه موتورسواران زیادی را به خود جلب کند. در ادامه این مطلب به معرفی و بررسی این موتورسیکلت و مشخصات ظاهری و فنی آن خواهیم پرداخت.

خواندنی: موتور یاماها MT25 ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

طراحی و ظاهر زونتس n2 کافه ریس

 زونتس n2 کافه ریس ؛ معرفی + مشخصات فنی

یکی از نقاط قوت موتورسیکلت زونتس n2 وارداتی کویر موتور طراحی و ظاهر نسبتا جذاب آن است. این موتور تنوع رنگی بالایی دارد که ازجمله رنگ‌های آن می‌توان به مشکی، سفید، قرمز، زرد، نقره‌ای، سرمه‌ای و نوک مدادی اشاره کرد. کاسه چراغ این موتورسیکلت اندازه نسبتا بزرگی دارد و به صورت گرد طراحی شده است و با وجود معمولی بودن لامپ به دلیل استایل خوب، نور مناسبی را ساطع می‌کند. همچنین در قسمت کاسه چراغ زونتس دو پیچ وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان زاویه چراغ را تغییر داد. برخلاف چراغ جلو که معمولی است، همه راهنماها و چراغ عقب زونتس n2 از نوع LED هستند و کیفیت و روشنایی بالایی دارند. همچنین طراحی و فرم چراغ عقب این موتور در هماهنگی با سایر هم قیمت‌ هایش بوده و دایره‌ای و ساده است.‌ آینه‌های موتور زونتس n2 کافه ریس نیز در هماهنگی با سایر اجزا و المان‌ها به صورت گرد طراحی شده‌اند و اندازه مناسبی دارند اما به دلیل عدم امکان تنظیم پایه‌ها دید چندان مناسبی ندارند. با باز کردن سوئیچ و روشن شدن موتور، کیلومتر دیجیتال آن نیز روشن می‌شود که طراحی آن دایره‌ای بوده و به موتور XSR شباهت زیادی دارد و اطلاعاتی مانند سرعت، ساعت، شمارشگر دنده و میزان مصرف بنزین را با وضوح مناسبی به نمایش می‌گذارد.

 زونتس n2 کافه ریس ؛ معرفی + مشخصات فنی

در اطراف کیلومتر موتور کافه ریس زونتس n2 نیز چراغ‌های مختلفی وجود دارد که در سمت راست آن چراغ چک و چراغ راهنما و در سمت چپ آن نیز چراغ باتری قرار دارد. همچنین در سمت بالا کیلومتر این موتور چراغ خلاصی و نور بالا و در پایین آن چراغ چک باتری مشاهده می‌شود. در قسمت سمت چپ این محصول نیز دکمه‌ای قرار دارد که با نگه داشتن آن می‌توان تنظیمات آپشن‌های مختلف صفحه کیلومتر را تغییر داد. فرمان این موتور نسبت به دیگر محصولات کافه ریس ارتفاع بلند‌تری دارد و به همین دلیل استایل قرارگیری بدن چندان رو به جلو خم نیست و استایل فرمان این موتور شباهت زیادی به یاماها XSR 150 دارد. در سمت راست فرمان این موتورسیکلت کلید قطع کن و استارت وجود دارد و چون چراغ‌ها دیلایت هستند دکمه کنترل چراغ در این فرمان مشاهده نمی‌شود. همچنین در سمت چپ فرمان نیز کلید راهنما، کلید بوق و کلید جفت راهنما قرار دارند. زین موتورسیکلت زونتس n2 از نوع یکپارچه است و قابلیت باز شدن دارد و در زیر آن باتری و دیگر تجهیزات تعبیه شده است. زین این موتور فضا و اندازه مناسبی برای راننده و ترک نشین دارد و نرمی آن قابل قبول است. این موتورسیکلت از نظر کیفیت ساخت دارای نواقصی است و قسمت‌هایی مانند رنگ اگزوز، زین و فلاپ‌ها از نظر کیفی وضعیت چندان راضی ‌کننده‌ای ندارند. این موتور در حالت خشک ۱۲۵ کیلوگرم وزن دارد و با احتساب مایعات وزن آن به ۱۳۸ کیلوگرم نیز می‌رسد و در دسته موتورهای سبک وزن قرار می‌گیرد.

ابعاد این موتورسیکلت در زیر ذکر شده است:

طول ۲۰۴ سانتی‌متر_ عرض ۷۳ سانتی‌متر_ ارتفاع ۱۱۲ سانتی‌متر

مشخصات فنی زونتس n2 کافه ریس

 زونتس n2 کافه ریس ؛ معرفی + مشخصات فنی

موتورسیکلت زونتس N2 کافه ریس نیز مانند هر موتور دیگری مشخصات فنی مثبت و منفی خاص خود را دارد اما به صورت کلی وضعیتی قابل قبول دارد. این محصول مجهز به پیشرانه‌ای ۲۳۰ سی‌سی است که تک سیلندر چهار زمانه دو سوپاپ OHC بوده و سیستم خنک کنندگی انجین آن از نوع هوا خنک است. انجین این موتورسیکلت ۱۲.۶۵ کیلو وات یا ۱۶.۹۶ اسب بخار قدرت در ۸۰۲۲ دور در دقیقه تولید می‌کند و حداکثر گشتاور آن نیز ۱۶.۵ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه است. نیروی تولید شده توسط این موتور به واسطه یک گیربکس ۶ سرعته دستی و به کمک زنجیر وارد چرخ عقب آن می‌شود‌. مهم‌ترین نواقص و ایراداتی که در بخش فنی این موتورسیکلت وجود دارد، دو سوپاپ و هوا خنک بودن آن است زیرا اکثر موتورهای حال حاضر بازار چهار سوپاپ هستند و سیستم خنک ‌کنندگی بهتری دارند که این نواقص در مدل شهری آن نیز مشاهده می‌شود. حجم باک این موتور ۲۰ لیتر بوده و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند که برای موتوری با این سبک و وزن، حجم مناسبی است و با توجه به برخورداری از سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیک یا EFI مصرفی بهینه دارد. سیستم تعلیق  موتورسیکلت زونتس n2 کافه ریس در قسمت جلو عملکردی مناسب و راضی کننده دارد ما قسمت عقب آن چندان رضایت بخش نیست. تعلیق قسمت جلو این موتور شامل دو کمک تلسکوپی است و در قسمت عقب نیز دو کمک روغنی قرار دارد. ترمز چرخ عقب و جلو این محصول از نوع دیسکی است و هر دو آن‌ها مجهز به سیستم CBS هستند بنابراین از این نظر نیز بین این موتور کافه ریس و سبک شهری آن شباهت وجود دارد. سایز لاستیک جلو زونتس N2 تیپ کافه ریس ۹۰.۹۰ بوده و اندازه لاستیک عقب آن نیز ۱۲۰.۸۰ است که هر دو آن‌ها بر روی رینگ‌های سیمی ۱۷ اینچ سوار شده‌اند.

تجربه سواری و رانندگی با زونتس n2 کافه ریس

هنگام سوار شدن بر موتورسیکلت زونتس n2 باید ابتدا جک را بالا بکشید تا بتوانید آن را روشن کنید زیرا این موتورسیکلت دارای سنسور جک است. با روشن کردن موتور و شنیدن صدای آن هیجان‌زده نخواهید شد زیرا صدای معمولی از آن خواهید شنید. همانطور که گفته شد به دلیل ارتفاع مناسب فرمان و زین، دست‌ها، کمر و پاها فرم مطلوبی به خود خواهند گرفت و رانندگی با این موتور باعث خستگی نمی‌شود. همچنین زین موتور نسبتا نرم و جادار است و باعث راحتی سرنشینان می‌شود.

 زونتس n2 کافه ریس ؛ معرفی + مشخصات فنی

اما نکته‌ای که وجود دارد بیش از حد نرم بودن کمک فنرهای عقب این موتور است که بر روی موانع و ناهمواری‌ها باعث بالا پایین شدن بیش از حد موتور و کوبش آن می‌شود و منجر به اذیت شدن و خستگی سرنشینان می‌شود اما کمک جلو آن عملکرد مطلوبی دارد. نکته‌ دیگری که هنگام رانندگی با این کافه ریس می‌توان متوجه شد این است که با وجود هوا خنک بودن، حرارت انجین ندارد. به دلیل دیسکی بودن ترمزها و مجهز بودن به سیستم CBS عملکرد و کیفیت ترمزگیری این موتورسیکلت راضی کننده است. این موتورسیکلت کافه ریس گردش فرمان و هندلینگ و فرمان پذیری مطلوبی دارد و در ترافیک و خیابان می‌تواند مانور خوبی بدهد. حداکثر سرعتی که می‌توان با کافه ریس زونتس n2 تجربه کرد ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد آن حدودا ۱۲ ثانیه است اما این موتور در سرعت‌های بالا خیلی تکان می‌خورد و کنترل آن کمی دشوار می‌شود. موتورسیکلت زونتس n2 کافه ریس کلاچ نسبتا نرم و مناسبی دارد اما دنده‌های آن کمی سفت و خشک هستند.

رقبا زونتس n2 کافه ریس

با نگاهی به بازار موتورهای کافه ریس ایران می‌توان متوجه تنوع آن‌ها شد و به همین دلیل از نظر سبک موتور، رقبای مختلفی برای زونتس n2 کافه ریسر وجود دارد. اما اگر بخواهیم حجم انجین و مشخصات فنی یا قیمت این موتور را در نظر بگیریم قضیه فرق می‌کند و رقبای محدودی برای این محصول پیدا می‌شود‌. ازجمله رقبا زونتس n2 کافه ریس می‌توان به بنتا ۲۰۰ و اپاچی ۲۰۰ اشاره کرد که هر چند حجم انجین آن‌ها دقیقا مشابه زونتس n2 نیست اما در یک کلاس هستند و از نظر قیمت و مشخصات فنی می‌توان آن‌ها را در یک رده قرار داد.

نقاط ضعف و قوت زونتس n2 کافه ریس و جمع‌بندی

مزایا: طراحی و ظاهر نسبتا جذاب و تنوع رنگ_ عملکرد مناسب سیستم تعلیق جلو_ عملکرد مطلوب سیستم ترمز_ هندلینگ مناسب

معایب: شتاب و سرعت معمولی_ عملکرد نامناسب و اذیت کننده کمک‌ فنر عقب_ کیفیت پایین ساخت_ دنده‌های سفت

در پایان باید بگوییم موتورسیکلت زونتس n2 به عنوان موتوری در سبک کافه ریس از طراحی و ظاهر نسبتا جذاب و متفاوتی برخوردار است و مشخصات فنی راضی کننده‌ای دارد. این موتورسیکلت شتاب و سرعت چندان بالایی ندارد اما برای استفاده روزمره شهری و رانندگی با سرعت عادی کاربردی است. همچنین به دلیل سواری و هندلینگ مناسب این محصول، می‌توان رانندگی لذت‌بخشی را با آن تجربه کرد.

به نظر شما موتورسیکلت زونتس n2 کافه ریس نسبت به قیمت و سایر مشخصات فنی ارزش خرید دارد؟

لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خواندنی: انواع کلاس موتورسیکلت

ویدیو های پیشنهادی

۶ Responses to “زونتس n2 کافه ریس ؛ معرفی + مشخصات فنی”

  1. میثم گفت:

    سلام.
    یکی از بدترین و بی کیفیت ترین موتورهای داخل بازار هست.

    ۲
    ۱۰
  2. بهنود گفت:

    من این موتور رو الان یک سال هست که دارم به شدت ازش راضیم به شدت دوستش دارم
    یکی از دوستانم این موتور رو نزدیک پنج یا چهار سال داشت و کار کرد خیلی بالای هم داشتم گفت توی این پنج سال با ۲۵۰ هزار کارکرد تنها اشکالی اصلیش اینه که باید توی دنده دادن باهاش کمی محکم برخورد کنی و باتری ای که خود کویر انداخته روش به شدت بی کیفیته که با یه هزینه ساده قابل تعویض هست که خودم تا خریدمش همینکارو کردم ولی قابلیت خفن این موتور قابل کاستوم بودنشه که میتونه به زیبا ترین و چشم نواز ترین موتور کافه ریس بازار ایران تبدیل بشه با کمی هزینه ولی من به شخصه از شتاب این موتور خیلی راضیم قدرت تعلیق بالایی داره و به شدت موتور تو دستیه من هنوز یک صاحب ناراضی از این موتور رو از نزدیک ندیدم

    ۱۴
    ۰
    • امیر محبی گفت:

      سلام من صفرشو خریدم
      واقعا ارزش داره واقعا
      حرف کارشناسان بی تجربه رو‌ ول کنین
      برین بخرین پشیمون نمیشین

      ۱
      ۰
  3. Mostafa گفت:

    من حدود یک هفته هست که گرفتم .مشکلاتی از قبیل باطری و سیستم تعلیق خشک رو هنوز ندیدم .
    هندلینگش خوبه ،موتور نرمیه و صداش عادی و معمولیه
    بستگی به نوع استفاده و کاربریتون داره
    اگه دنبال یه موتور بی دردسر برای استفاده روزمره و مسافرت های شهری هستید پیشنهاد میکنم.
    طبیعتا اگر موتور باز هستید و دنبال اینکه حال ملت رو بگیرید و مرتب موتور رو بگازونید خب شاید گزینه های بهتری هستن.
    یه مشکلی که به نظرم داره هواخنک بودنشه
    ولی در کل من راضیم و بازم برگردم همین مدل رو میخرم .

    ۹
    ۰
  4. سجاد گفت:

    من این موتور رو دو ساله که دارم و کاملا ازش راضی ام به قدری که هیچ وقت نخواهم فروخت، قدرت شتاب موتور فوق العاده است و باتوجه به مسافرت رفتن باهاش تا سرعت ۱۴۸کیلومتر هم رانندگی کردم، رانندگی فوق العاده راحت هم تو شهری هم تو جاده اش داره، خیلی از تحلیلاتون رو قبول ندارم و موتور با کیفیتی هست

    ۴
    ۰
  5. احسان گفت:

    گیربکس مشکل داره ، افت قیمت زیادی میخورن، در کل پیشنهاد نمیشه خودم صفر خریدم و پشیمون هستم، اگر طالب شدید حداقل کارکرده بخرید

    ۱
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X