با بودجه ۵ میلیارد تومان ؛ رقیبی وجود ندارد؟ رونمایی بزرگ از لوکانو L7


درست از زمان معرفی نخستین محصول لوکانو، یعنی خودروی L7، مقایسه بین این خودرو و رنج اوور ایووک هم در شبکههای اجتماعی آغاز شد. اخیراً، منابع موثق خبر از عرضه رسمی و آغاز فروش L7 در ایران دادهاند و با نزدیک شدن به زمان عرضه، علاقمندان به این خودروی جذاب، مشتاقانه منتظر اعلام قیمت آن هستند.
بعضی از کاربران شبکههای اجتماعی قاطعانه میگویند L7 بهترین خودروی موجود در محدوده قیمتی زیر ۵ میلیارد تومان است. این کاربران چطور به چنین نتیجه گیری ای دست پیدا کردهاند؟ بعد از جست و جوی گسترده، تصمیم گرفتم تا تجزیه و تحلیل دقیقی از آنچه که L7 را متمایز میکند انجام دهم.
۱- پیشینه L7چیست؟
پیش از این، گزارشها و پستهای متعددی در رسانهها و شبکههای اجتماعی به معرفی پیشینه برند لوکانو پرداختهاند. پیشینه محصول L7 نیز ارتباط مستقیمی با گروه خودروسازی جگوار لندرور دارد. مهندس ارشد مسئول توسعه و طراحی L7، آقای پیتر جان متکین، پیش از این مدیر ارشد مهندسی و مدیر اجرایی برنامههای خودرو در جگوار لندرور بوده است. از این رو، میتوان گفت که اصالت و خاستگاه L7 بیشک درخشان و قابلتوجه است.

۲- قدرت و توانایی محصول L7 چقدر است؟
از طریق یک تحلیل ساده میتوان دریافت که طراحی و پیکربندی L7 ارتباط نزدیکی با رنج روور ایووک دارد. با این حال، در بسیاری از جنبههای دیگر، مشخصات L7 در واقع برتر است. برخی از این جنبهها عبارتند از: استحکام بدنه: نسبت فولاد با استحکام بالا در رنج روور ایووک بیش از ۳۴.۱ درصد است، در حالی که این نسبت در L7 از ۸۰ درصد فراتر میرود
حالتهای رانندگی: رنج روور ایووک دارای ۵ حالت رانندگی است، در حالی که L7 دارای ۵ حالت رانندگی است.
آیتمهای ADAS: رنج روور ایووک دارای ۸ آیتم ADAS است، در حالی که L7 دارای ۱۸ آیتم ADAS میباشد.
عمق آبگذر: ایووک میتواند عمق آبگذر حداکثر ۵۵۰ میلیمتر را تحمل کند، در حالی که L7 تا ۶۰۰ میلیمتر را تحمل میکند.
دوربین ۳۶۰ درجه: ایووک به دوربین ۳۶۰ درجه خودرو مجهز است، در حالی که L7 به سیستم دوربین پانوراما ۵۴۰ درجه (دوربین ۳۶۰ درجه + نمای شاسی ۱۸۰ درجه) مجهز شده است.
نمایشگر مرکزی: ایووک دارای نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای نشانگرهای خودرو و نمایشگر دوتایی ۱۰.۲ اینچی است، در حالی که L7 دارای نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای نشانگرهای خودرو و یک نمایشگر مرکزی ۱۴.۸ اینچی است.

علاوه بر این، L7 به یک شارژر سریع بیسیم ۵۰ واتی برای تلفن همراه، یک تراشه پیشرفته خودرویی ۸۱۵۵ و سایر ویژگیهای پیشرفته مجهز شده است. قوای محرکه آن شامل یک موتور ۱.۶TGDI جفت شده با گیربکس 7DCT است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۹۰ نیوتنمتر را ارائه میدهد و زمان پاسخگویی آن تنها ۰.۱ ثانیه است. بر اساس این مشخصات فنی هدفمند، واضح است که نباید قدرت محصول L7 را دست کم گرفت.
۳. عملکرد و بازخورد بازار نسبت به L7 چگونه است؟ در حال حاضر، مدل L7 هنوز به طور رسمی در بازار ایران عرضه نشده است، اما پیش از این، تست درایو های متعددی روی آن صورت گرفته است. طبق اطلاعات منتشر شده در صفحه رسمی اینستاگرام این خودرو، L7 در محیطهای آفرود سنگین مانند لوت، چابهار، دُرفَک و دماوند مورد آزمایش قرار گرفته است. ویدیوهای منتشر شده نشان میدهند که عملکرد این خودرو در این شرایط چالشبرانگیز واقعاً چشمگیر است
L7 به تازگی در نمایشگاه خودرو اصفهان به نمایش گذاشته شد و انتظار میرود که لوکانو در نمایشگاه خودروی تهران نیز حضور داشته باشد. علاقهمندان به این خودرو این فرصت را خواهند داشت تا این خودرو را که ادعا میشود بهترین خودرو در محدوده قیمتی زیر ۵ میلیارد تومان است، از نزدیک تجربه کنند.
یک خودروی لوکس باید دارای سه عنصر اصلی باشد: عملکرد و تجربه رانندگی عالی، فضای داخلی لوکس و راحتی، و فناوریهای نوآورانه و ویژگیهای هوشمند. L7 در هر سه زمینه عملکرد خوبی دارد. بنابراین، آیا شما هم موافقید که L7 دارای هر ۳ این عناصر است؟ موافق هستید که این خودرو بهترین خودرو در محدوده قیمتی ۵ میلیارد تومان در بازار ایران است؟

یکم بیشتر ماشین چینی اشغالو تبلیغ کنید کمه این
چقدر پول گرفتید بابت این رپورتاژ مسخره آقای دلاور ؟ از شما بعیده .
یعنی تو این رده هیچ رقیبی وجود نداره ؟
جوک بی مزه ای بود مسخره ها
قبول دارم چین پیشرفت کرده و متعصب نیستم لوکانو ۷ هم ماشین بدی نیست تو چینی ها ولی ماموت خودرو آشغال هم دیگه شورشو در آورده .
جرات دارین با راو۴ مقایسه اش کنین.
فقط تبلیغ ، حرف.
کو عمل ؟
شما هم فقط از ماموت پول بگیرید تبلیغ کنید.
به شعور مردم احترام بذارید.
لابد ماشین های وارداتی همشون ژاپنی و آلمانی هستن. هیچ کدوم تولید چین و هند نیست.
به جای یک ژاپنی ۳تا چینی وارد میکنن، بالات از ماشین ژاپن هر یکی رو قالب ملت ایران رعایت ایمنی یواش یواش پشارن ده، با اپشن هاملت سرگرم باشن کیفیت بگ
برو بابا اونا حداقل مهندسیشون مال یه جایی هست نه موتور ایویال اتریش ، تیگو ۵ هم همینطور بود توی کاتالوگش اسم رنجرور رو میبرد!
شما چرا حرص میخوری تو که آگاهی تو پاچت نمیره خخخ
قیاس با رنجروور!!!! لطفا دست ب دامن بزرگان نشید!!!
در حد چینی های هم رده خودش قیاس کنید لطفا…….
خیلی ماشین قوی هستش شنیدم ۱۷ تا رادار داره ۱۷ تا !
جدی میگی اینکه از اس چهارصد هم قویتره!!!😏😏😏😏😏
خوبه شریک تجاری اینا تو ایران داره همینا رو مدیران خودرو با اکستریم برچسب قیمت زیر ۴ میلیارد میده با شرایط و تسهیلات … رپورتاژ رفتین پول گرفتین درمورد قیمتش که میتونین نظر بدین… دلاور کجایی؟؟
خودرویی که کاملا مونوکوک هست و حتی شاسی مستقل نیست چطوری در آفرود های سخت عملکر درخشانی از خودش نشان داده؟ موتور ۱.۶ لیتری با کیفیت بنزین ایران چطوری از رمل و ریگزار های لوت و مرنجاب بالا رفته؟؟ اونم با گیربکس ۷ سرعته DCT که ۱۰ دقیقه باهاش توی ترافیک وایستی داغ میکنه؟
از نزدیک این خودرو رو دیدم حتی کوچکتر از اون چیزی بود که فکر میکردم و خیلی راحت سه لنگ میشه یک چرخ میره رو هوا و انعطاف شاسی بالایی نداره چطوری میشه باهاش رفت آفرود واقعا نمیدانم. واقعا خیلی کسی باید پولش برایش بی ارزش باشه حتی ۳ میلیارد برای این ماشین پول بده.
اصلا ماشین آفرود نیست،همون تیگو ۸ پرو هستش،شاسی و اتاق اش بین تیگو ۷ و تیگو ۸ پرو هست با موتور و گیربکس
ماشین مال جائکو هست که زیر مجموعه چری هست و واقعا نیاز نیست ماشین زیر ۳۰هزار دلاری با رنجروور بالای ۶۰هزار دلاری مقایسه کنید برا تبلیغات
البته که این تبلیغات در راستای ایجاد قیمت کاذب برای این ماشین هم در نمایندگی و هم در بازار بود، قطعا تیگو ۸پرومکس با قیمت زیر ۳میلیارد تومن یا اکسید lx زیر ۳.۵میلیارد،ارزش خرید و کیفیت و قدرت بالاتری ازین ماشین دارن،البته در مقایسه با رقبای هم رده چینی و هم خانواده خودش
۵میلیارد؟ از لحاظ آفرودی حساب کنی دایون y7 یا مانیان ترا با شاسی نردبانی و قفل دیفرانسیل و قدرت و گشتاور و ارتفاع بیشتر،۱۰۰۰برابر بهتر از این ماشین شهری ۲دیفرانسیل سبک هستن،نهایت ارزش این ماشین زیر ۳میلیارد هست و مطمئنا بیشتر باشه،به جز تعدادی جوگیر،کسی اینقدر پول براش نمیده
دیگه واقعا دارین زیاده روی میکنین برای تبلیغ این ماشین که هنوز حتی یک دونه اش هم تحویل ملت نشده و معلوم نیس چی از آب در میاد
سلام خدمت تمامی هموطنان عزیز خودم من به عنوان یکی از سنگین سواران قدیمی کشور الان در شرکت نفت کشور که بار اصلی حمل در کشور را برعهده دارند ولو اف ۱۲ سبز توپ تخت و اف اچ های جفت و تک بوده و هستند ولی با توجه به بالا رفتن سن ناوگان جایگزین شدن با کشنده های جدید چینی مانند پلیسان از برند سینو تراک که الان دو یا سه شوفره پا تو موتدارند میتازند چیزی از اف اچ ۵۰۰ اروپایی کم ندارد با تشکر
سلام خسته نباشید ، به نظر من این ماشین ، ماشین بدی نیست . ولی خودرو هایی نظیر تویوتا راو ۴ یا برخی از مدل های لکسوس و … ارزش خرید بالاتری دارند . به نظر من این خودرو بهترین خودرو در این قیمت نیست .
با ۵ میلیارد ۵ تاش رو میدند؟
محصولات جائکو در ایران با برند لوکانو عرضه میشه،
هیچ جای دنیا جز ایران برندی به نام لوکانو وجود نداره، عکس اول چیییی میییگه؟!؟
اصلا این ماشین خوب عالی، درست، ولی دیگه اسم رنج روور چرا میاری خب؟!؟!؟
زشته دیگه هر چیزی در حد خودش میتونه بد باشه یا خوب، ولی به شعور مخاطب توهین نکنید
بالاخره همه سایت ها برای ادامه راه نیاز به بودجه مالی دارن و طبیعیه که آخرین خودرو هم تبلیغات بپذیره. در ضمن تمام مقالاتی که با کلمه رپورتاژ شروع میشه جنبه تبلیغاتی داره نه تخصصی.
این ماشینم نهایتش زیر ۲ تومن ارزش خرید داره. بالای ۲ تومن جنازه فولکس ، تویوتا ، هوندا ، اوتلندر، هاوال اشکودا و چانگان و… به این می ارزه
واووووووو عجب تبلیغی
گربه (لوکانو ) رو میخوان جای شیر (رنجرور) قالب کنن
ته تهش قیمتش باید حدود تیگو ۷ باشه
حجم تبلیغات خلیلی خیلی راجع به این خودرو بالاست، تو این مملکت هرچی تبلیغ بیشتر میشه نشون دهنده تو خالی بودن و بی ارزش بودنشه،اگر خودرو خوب باشه و اونتر که تبلیغ میکنید باشه در این صورت جایگاه خودشو پیدا میکنه نیاز به این همه سر و صدا نیست یادتون باشه این خودرو تازه وارده ، خدمات پس از فروش قابل قبولی پشتش نیست، بطور قطع در آینده با کمبود قطعه و دردسرهای زیاد مواجه خواهد شد قیمت در بهترین شرایط ۲ م
درست مثل این میمونه که یه گوشی چینی رو چون قیافش شبیه ایفون با اون مقایسه کنی
خیلی تابلو مالوندین
بیشتر یه رپورتاژ آگهی خوب بود برای این خودرو، تا اینکه یه برخورد حرفه ای باشه.
درسته خودرو خوبیه ولی نه در این حد که ازش تعریف شد، و با این قیمت.
اقای عزیز مردم پول خرید دوچرخه برای بچه هاشونو ندارن بعد شما میفرمایید تو رنج قیمتی پنج میلیارد ماشینی خوبیه خجالت کشیدن این روزها برای خیلی ها شده هر روزی چون شرمنده و خجالت زده خانواده خودشون هستند ولی نمیدونم شما چرا خجالت نمیکشید از این اراجیفی که بهم میبافید التماس تفکر یا علی
حتی ماشین های شاسی مستقل مثل دایون y5 که به اسم موتور میتسوبیشی هم تحویل دادن و کلی تبلیغ میکردن براش توی استفاده معلوم شد چه سرطانی هست که زرتی ناک میزنه حالا اینکه توربو جی دی ای هست ینی خدای استهلاک اونقدری که ماشینت رو باید یک بار مصرف فرض کنی که البته چون بازار دست دوم چینی هم داغون هست اینجوری نیست که ۲-۳ سال سر و ته ماشینو یکی کنی و بعد بتونی راحت تو پاچه یکی دیگه کنی 🙂 به شخصه یه راو فور ۲۰۱۵ رو به صفر این برند های قارچی که معلوم نیست یهو از کجا رشد میکنن ترجیح میدم
کافیه فردا بگن بیاید ثبت نام با موعد تحویل یکساله ،و علی الحساب هم ۳ میلیارد بریزید تا بعد ببینیم چقدر دیگه ازتون بگیریم
صفه که میبندن ملت
نوبت فروشی میکنن
یقه یقه کشی که آی نوبت منه،من زنبیل گذاشته بودم
در اینکه صنعت خودرو چین روز به روز داره پیشرفته تر می شه هیچ شکی نیست
ولی الان واااااقعا زوده که بخواهیم محصولاتشو با برندهایی مقایسه کنیم که نزدیک به صد سال در این زمینه آزمون و خطا و هیزینه کردن.
موضوع درصد فولاد بکار رفته شک منو به یقین تبدیل کرد که این مقاله جنبه تبلیغات داره
چرا که :
1- با وجود متریال سبک مثل آلومینیوم . پلگسی گلاس و کربن فایبر الان دیگه خنده داره درمورد درصد فولاد به کار رفته صحبت بشه
2- آیا آپشن های الکترونیکی ارزان قیمت که اتفاقا چین مرکز تولید این تجهیزات هست و به پای خودرو سازان چینی مفت در میاد جانشین خوبی برای
استحکام ،
اطمینان از عملکرد موتو و گیربکس ،
عمر طولانی تجهیزات دوار و مکانیکی ،
کیفیت بالای متریال ،
مهندسی پخته و کامل
و از همه مهمتر اصالت کالا خواهد بود؟
ما که حق انتخاب دیگه ای نداریم پس وارداتی ها و مونتاژی ها هم میتونن بگن محصولات ما حداقل بهتر از آشغالای ایران خودرو و سایپاست و با پول دنا حلبی بیا لوکانو ۷ ببر
و در آخر با شناختی که از حسین دارم بعیده این مقاله نوشته ایشون باشه…
اگه نمیدوتی چجوری پولتو به باد بدی اینو بخر، یا پولتو بده من برات به باد بدم😁😁😁😁😁