سهند ؛ خودرویی با چشمانداز روبه پیشرفت

شرکت پارس خودرو، قدیمیترین خودروساز ایران و دارای تجربیات گسترده در همکاری با خودروسازان مطرح جهانی، امسال یک محصول جدید بهنام سهند را به بازار عرضه کرد؛ خودرویی که با نام و لوگوی این شرکت معرفی شد.
سهند در همین مدت زمان کوتاه چندماهه که تولید و به بازار عرضه شده، از نظر کیفیت در سطح مطلوبی نسبت به رقبای نزدیک و هم رده خود برخوردار بوده و علاوه بر موضوع کیفیت، طراحی به روز تری نسبت به رقبا دارد که حس جدید و متفاوتی را به مصرف کنندگان منتقل میکند.
طراحی متفاوت و بهروز تریم داخلی سهند، سبب شده تا دسترسی سرنشینان به اجزای داخل کابین آن بهتر از گذشته باشد؛ یکی از نکات منفی خودروهای سواری سگمنت B+، فضای محدود سرنشینان در ردیف دوم است که بهدلیل شکل اتاق و فاصله بین محوری کوتاه این دسته از خودروها به نسبت خودروهای D سگمنت است؛ نکته مهم داخل کابین سهند این است که فضای داخلی برای تمام سرنشینان به اندازه کافی درنظر گرفته شده که سبب تجربه سفر و سواری راحتتر برای سرنشینان ردیف سهند بهویژه در صندلی ردیف عقب میشود.
در سهند پارسخودرو از موتور ارتقا یافته M15 با نام M15i استفاده شده که دارای ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است و با حجم ۱۴۹۷ سیسی، ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
شاخصههای این موتور نشان میدهد، به نسبت پیشرانه نسل قبلی خود، ۴ اسب بخار قدرت و ۹ نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید میکند؛ در مقام مقایسه موتور M15i در برابر موتور TU3، قدرت و گشتاور بیشتری تولید میکند.
اما موتور M15i تغییرات دیگری نیز بهنسبت نمونه قبلی خود دارد. مهمترین تغییری که در نگاه اول به چشم میآید، اضافه شدن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها (VVT)، دریچه گاز برقی و منیفولد دود استیل (هدرز) است.
همچنین تغییراتی در یاتاقانها، سیلندر، سرسیلندر، میل لنگ، پیستون و رینگ پیستون، سیست سوپاپ، منیفولد هوا، واتر پمپ، اویل پمپ، کاتالیست و بالانسرشفت انجام شده تا مجموع این تغییرات سبب افزایش راندمان موتور، کاهش مصرف سوخت و ارتقا آلایندگی از یورو ۴ به یورو ۵ و حتی با قابلیت ارتقا به یورو ۶ شود. این تغییرات که راندمان موتور را بهنسبت نسخه قبلی افزایش داده، سبب شده تا این موتور کشش، توان و قدرت بیشتری را از خود تولید کند.
در خودروهای اقتصادی و میانرده، معمولا فهرست امکانات و آپشنها چندان بلندبالا نیست، اما در سهند پارسخودرو خلاف این مورد عمل شده و این خودرو بهویژه در تیپهای G و بالاتر از آن نظیر سهند پلاس، به تجهیزات مناسبی مجهز شده است.
برای نسخههای S و G این خودرو، از جمله امکانات در نظر گرفته شده میتوان به دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سنسور فشار باد تایرها، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سانروف، مالتی مدیا لمسی با دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، سنسور نور و باران، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، روکش چرم و پارچه صندلیها و دی لایت اشاره کرد که به تناوب در این تیپها در نظر گرفته شده است.
ما در نمونه اتوماتیک تجهیزات بیشتری همچون رادار نقطه کور، کروزکنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای اضافه میشود.
در خودرو سهند تلاش شده ارتقای کیفی چه در تولید و چه در مونتاژ صورت پذیرد؛ البته باید این نکته را در نظر داشت که این خودرو یک سدان اقتصادی است و نباید انتظارات زیادی همچون متریال Soft touch را در داخل کابین داشت. با این حال پارس خودرو سعی کرده با استفاده از متریال دو رنگ داشبورد و استفاده از یک سری ویژگی مناسب، سهند را با کیفیت تر به بازار عرضه کند. به طور مثال کیفیت رنگ بدنه، دقت مونتاژ و درزهای کمتر همگی نشان از پیشرفت این محصول دارد. علاوه بر آن، جنس متریال بهکاررفته در رودری ها، کنسول میانی و داشبورد، نسبت به خودروهای اقتصادی داخلی، کاملا بهبود یافته و از کیفیت کاملا بهتری برخوردار است.
به طور کلی، بات وجه به بازار فعلی خودرو در کشور و توان و قدرت خرید مصرف کنندگان، سهند یک محصول اقتصادی با شاخصههای مطلوب و مورد قبول مشتریان است و با توجه به تمرکز پارسخودرو بر روی تولید آن، میتواند سهم مناسبی ازبازار را نصیب این خودروساز کند.
اگه تمام اپشن های دنیارو داشته باشه تریم داخلیشم از طلای ۲۴ عیار باشه وقتی اتاقش با کوچکترین تصادفی مچاله بشه به هیچ دردی نمیخوره! امنیت و استحکام از آپشن و هرچیز دیگهای مهمترن چون جان افراد بهش وابستهاس! و خودروی ایرانی نه امنیت داره نه استحکام
اجازه بدین باور نکنم که متن فوق چیزی بیش از یک رپرتاژ آگهی ست.
وای به حال صنعتی که چشم اندازش این زباله باشه
یجورنوشتینوتور m15 ادم فکرش میره رو موتورهای خارجی،اما همون موتور تیبا و کوییک خودمونه دیگه😂
همه کار روی این پلتفرم کردن تا شاید خودروی بهتری نسبت به ساینا و تیبا تولید کنن، ولی این صندوق عقب لعنتی هنوز همونه که بوده. واقعا زشته. خب این صندوقو یه کم ببران بالاتر تا از این تیپ قدیمی در بیاد.
۸ سوپاپ ۹۰ اسبی؟؟چشم انداز رو به پیشرفت؟؟۴۰۵ بیس سال پیش قوی تر از این ماشینه
من دارم عالیه
در مقایسه کیفی بین تولیدات وطنی از پارس خودرو تولیدبدی به یاد نداریم ودرحدبضاعت خودش تقریبا تولیدات خوبی داشته ولی منصفانه علیرغم تاکید بر اقتصادی بودن سهند با تجربه ای که از موتور ام ۱۵دارم یه موتور کارمندیه نه موتور مسافرتی یا جوان پسند.کمبود قدرت به چشم میاد حتی در مقایسه با هم حجم های دیگر .کاش لا اقل ۱۶سوپاپ و صد اسب بود .بخدا قابلیت درگ کمتری از ۱۳۲xداره .ولی قیافش قابل قبوله (نه ایده آل )
پارس خودرو شریک اون دو شرکت دزد بزرگ ایرانی.متاسفانه تا مردم به یه تولید کننده اعتماد میکنن و دارو ندارشون واریز میکنن و به امید اینکه روزی ماشین دار بشن ، این جور شرکتها صلب مسعولیت میکنن و با دروغ گفتن میخوان جلب اعتماد کنند. از برج ۲از ما پول گرفتم .وعده برج ۱۰رو دادن حالا میگن ساله دیگه. ای خدا لعنت کنه باعث و بانی اون کسی که دروغ گفتن رو تو دامن این مردم گذاشت.
سلام. اگر دوست دارید برای یه داشبورد سپر پول اضافه بدید سهند بخرید مگرنه هیچ فرق از نظر بدنه کیفیت جنس با ساینا نداره کلا آشغال
خودرو ایمنی و تعادل ندارد
چقدر بهت پول دادن براشون تبلیغ کنی
تماما رو به پسرفته
مستراع سیار تبلیغ داره از ناجار و بد بختیه
لطفاً شما اگه تنها کاری میتونید بکنید امنیت ایمنی ماشینو بالا ببرید هرچی آپشنا رو بیارید پایین ایمنی رو ببرید بالا و قدرت و امنیت فنیشو بالا ببرید خیلی عالیه….
مطلب درباره تویوتا یاریسه؟
نمای عقبش واقعا مسخرس بدرد آدمی میخوره که تا حالا دوچرخه داشته و فکرشم نمیکرده روزی ماشیندار بشه خلاصه بخره و لذت ببره وااااااقعا طراحیش مسخرس
شتر گاو پلنگ سایپاست
طراحی بی اصالت!!!!
حیف پول
چقدر باید کار کنیم تا این حلبی رو بتونیم بخریم خدایا گرونی داره بیداد میکنه😭
من از ماشین راضیم فقط بموقع تحویل دهید تولید بشدت عقب افتاده خواهشا به ۱۴۰۴ نکشونید
پراید بزرک شده!!! ی ریال نمی ارزه این زشت بی خاصیت
خر بخر سهند حلبی سوار نشو هر ماشینی که ایرانخودرو یا سایپا درست میکنه مثل حلب پنج کیلویی است والا برین یه اسب با یک دورشکه بخرین حال شو ببر
بنده سه ماهه سهند اس دارم از نظر صدای موتور نسبت به شاهین کمتر به داخل اتاق میاد گازخورشمرخوبه سواری خوبی داره اتاق سر و صدا نداره ولی کاش سانروف،مانیتور و آینه تاشو رو حذف نمیکردن در صورتی که پولشو به قیمت گرفتن حتی کنترل روی فرمان رو هم برداشتن آخه پولش چنده حالا مشتری دوباره باید بره هزینه کنه اینارو بزاره سانروف هم اگه فابریک نباشه فایده نداره در کل ماشین خوبیه ولی آبشناشو برداشتن و این خوب نیست
یکم سرعتتون رو به پیشرفت زیاد نیس؟
دنیا از موتورهای هیبریدی به برقی و خودران رو به حرکته هنوز سهند پبشرانه ۱۶ سوپاپ نشده و از پلتفرم x200 تیبا که در دوره احمدینژاد رونمایی شده استفاده که حالا ۶۰۰ میلیون مدل پایه که کیفیت مونتاژ پایین و کفیت نامرغوب متریال داخل وجود داره مدل فول و دوگانه سوز هم هنوز نیومده، چقدر پس رفت آخه.
این همه بافتی دوختی چطوری می فروشید ؟ حتما پول بزاریم تو حساب شاید برنده بشیم نه ؟ اونم یکسال پول بخوابه که یه سدان بی دم و یال گیرمون بیاد یک ماهه راهی تعمیرگاه کنیم خخخ
سهند و اطلس مدرک پسرفت سایپا و خودرو سرهمکنی ایران هستن. کدوم پیشرفت؟ این که روی پلتفرم قدیمی ماشین توسعه بدی و حتی بهخودت زحمت ندی المانهای ظاهری قدیمی رو بهروز کنی، کجاش پیشرفته؟ چراغ عوض کردن شد پیشرفت؟
خداییش می گم کاری به ماشین ندارم الان بیارن همین ماشین رو با پراید مسابقه بدن ببینین چقدر شتاب داره خداییش من سهند داشتم دریچه گاز برقی مسخره که پراید از من جلوتر و شتابش بیشتر بودش…
خلاصه هرکسی داشته پرسیدم به همین حرفم رسیدن که پراید ماشین قویتری هستش البته ماشین های جدید دریچه گاز برقی هستن سمند سورن هم دوستم داشت سوار شدم بازم همونه پس الکی پول خرج نکنید ملت رفتن سمت چیزهای قدیمی
برنامه کامپیوتری ماشین جوریه که به شدت ماشین با دور و گشتاور و قدرت پایین کار بکنه و فشار به موتور و گیربکس نیاد و ساینا که من سوار شدم دور ۳۵۰۰به بعد دیگه گاز نمیخوره ماشین انگار و دبّه میشه ماشین، پراید بیچاره ۳۰۰هزارتا کار راحت میکنه بدون خرابی اساسی، ولی این ماشین جدیدا بعد ۴۰هزار تا دیگه موتورشون ضعیف میشه و آب و روغن کم میکنن
درسته که یک آگهی تبلیغاتی بوده ولی خیلی اغراق و زیادهروی کردید دیگه،جادار تر؟ همون اتاق ساینا که همون اتاق تیبا که خودش از شاسی و زیر بندی پراید الگو برداری شده و موتوری که همون موتور پراید ۸ سوپاپ هست که کمتر از ۲۰۰سی سی بزرگتر شده و کیفیت پلاستیک داشبورد و رودری ها همون تیبا و پراید هستش
نمیدونم چجوری ۶۰۰میلیون پول میدن راحت
من باشم سورن ef7 کارکرده ولی تمیز و کم کارکرد میگیرم
اقتصادی و لاکچری نداره، حتی تو جنس متریال تارا پلاس و دنا پلاس توربو که بالاترین مدلهای تولید داخل هستند هم از جنس خشک بی کیفیت استفاده شده، ما کلا تو تولیدات داخلی ماشین با کیفیت نداریم و بین بالارده ترین و اقتصادی ترین خودروی داخلی هیچ فرقی نیست!
سهند هایی که سال ۱۴۰۴ تحویل میشه سهند جی با کلی آپشن هست،سهند اس دیگه تولید نمیشه.