%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰

کروز، سیستم ترمز خودروهای داخلی را مدرن می‌کند

منتشر شده در 28 آبان 1404 ساعت 11:20
نویسنده آخرین خودرو
کروز، سیستم ترمز خودروهای داخلی را مدرن می‌کند

گزارش سال ۱۴۰۳ شرکت صنایع تولیدی کروز به‌تازگی منتشر شده و در آن از طراحی و تولید کلید ترمز پارک برقی (EPB) خبر داده است.

معرفی کلید ترمز پارک برقی، اتو هلد و سنسورهای سرعت چرخ سازگار با آن به بازار داخلی

گزارش سال ۱۴۰۳ شرکت صنایع تولیدی کروز به‌تازگی منتشر شده و در آن از طراحی و تولید کلید ترمز پارک برقی (EPB) خبر داده است. این کلید می‌تواند جایگزین ترمز دستی در ماشین‌های اتومات داخلی شود و تجربه رانندگی را آسان‌تر کند. در فناوری EPB دیگر نیازی به اهرم ترمز دستی نیست؛ یعنی می‌توان ترمزدستی را در حالت پارک، تنها با لمس یک کلید فعال یا غیرفعال کرد و وضعیت عملکرد آن را از طریق یک نشانگر بر روی کیلومترشمار مشاهده کرد. در نتیجه، با بکارگیری این فناوری و حذف ترمز دستی، فضای کابین آزاد می‌شود و جلوه‌ای مدرن و امروزی پیدا می‌کند.

کروز همزمان یکی از محبوب‌ترین آپشن‌های کلید ترمز پارک برقی را نیز به بازار خودروهای داخلی معرفی کرده است: سیستم ترمز خودکار (Auto Hold)!

سیستم ترمز خودکار؛ تضمین رانندگی راحت و ایمن

سیستم ترمز خودکار، راننده را از فشردن مداوم پدال ترمز در شرایط شیب و ترافیک بی‌نیاز می‌کند. با نصب و بکارگیری این سیستم، علاوه بر بهبود تجربه رانندگی و افزایش ایمنی، استهلاک سیستم انتقال قدرت  به‌حداقل می‎رسد. این فناوری تا پیش از این تنها در خودروهای وارداتی یا مونتاژی دیده می‌شد، اما با تولید این محصول جدید شرکت کروز، خودروهای داخلی نیز می‌توانند از این فناوری روز بهره‌مند شوند.

تولید کالیپر برقی در کروز

کروز با توجه به نیاز خودروسازان برای استفاده از ترمز پارک برقی(EPB) در محصولات جدید، پروژه تولید کالیپر برقی را آغاز کرد.  تمام مراحل طراحی، ساخت و راه‌اندازی خط مونتاژ سه مدل کالیپر ترمز پارک برقی به‌طور کامل در شرکت کروز انجام شد و نمونه‌های اولیه نیز موفق به دریافت تاییدیه‌ها شدند.

نوآوری در ترکیب سنسور چرخ با فناوری EPB

کروز همزمان پروژه توسعه‌ سنسور چرخ یکپارچه با ترمز پارک برقی را نیز آغاز کرده است. در این طراحی نوآورانه، کابل سنسورهای چرخ عقب و ترمز پارک برقی یکپارچه شده است و از طریق یک کانکتور چهارسیم مشترک عمل می‌کنند؛ دو سیم متعلق به سامانه سنسور سرعت و دو سیم دیگر متعلق به سامانه ترمز پارک برقی است. این محصول برای نخستین بار در ایران به تولید رسیده  و با سنسورهای جاری در صنعت خودرو داخلی متفاوت است.

سنسور چرخ، نقش بسیار مهمی در سیستم ترمز و ایمنی خودرو دارد، بنابراین عملکرد و دوام آن باید تحت مجموعه‌ای از آزمون‌‌های تخصصی مورد تایید قرار بگیرد. این آزمون‌ها شامل سازگاری الکترومغناطیسی، مقاومت در برابر نویز و ولتاژ و همچنین آزمون‌های محیطی و دمایی است. تمامی این مراحل در آزمایشگاه‌های پیشرفته شرکت صنایع تولیدی کروز انجام شده است تا محصول نهایی با الزامات استانداردهای داخلی و بین‌المللی مطابقت داشته باشد.

کروز با طراحی و تولید کلید و کالیپر ترمز پارک برقی، اتوهلد و توسعه سنسور سرعت چرخ یکپارچه با آن، در مسیر به‌روزرسانی خودروهای داخلی گام برداشته و صنعت خودروی کشور را به استانداردهای جهانی نزدیک کرده است. ورود چنین فناوری‌هایی نشان می‌دهد که دوران ترمز دستی سنتی در خودروهای اتومات داخلی به پایان رسیده و فصل جدیدی از نوآوری و تحول در سیستم ترمز آغاز شده است.

برای آشنایی با سایر دستاوردهای محصولی کروز می‌توانید گزارش سال ۱۴۰۳ کروز را بخوانید:

لینک گزارش سال شرکت کروز

ری را ؛ ویدیو تست و بررسی

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X