سهند پارسخودرو یک گزینه اقتصادی با کیفیت مناسب

خودرو سهند، محصول جدید گروه سایپا در پارسخودرو تولید میشود و تولید آن در شرایطی صورت گرفت که صنعت خودرو ایران با مشکلات ناشی از تحریم و کمبود نقدینگی مواجه است.
در این شرایط، پارسخودرو که در سالیان گذشته همواره محصولاتی باکیفیت تولید کرده و تجربه همکاری مشترک با برند های معتبر جهانی از جمله رنو و نیسان را در کارنامه خود دارد، اقدام به طراحی و تکوین یک محصول سدان مبتنی بر پلتفرم ایکس۲۰۰ گروه خودروسازی سایپا کرده که حاصل آن خودرو سهند است.
تولید آزمایشی سهند از سه ماهه نخست امسال در پارسخودرو آغاز شد و این شرکت توانست نخستین سری از این محصول را در موعد مقرر به خریداران تحویل دهد.
این خودرو دارای طراحی متفاوت و جذابتری نسبت به محصولات پیشین گروه سایپا همچون کوییک و ساینا است و طراحی نمای بیرونی آن کاملا متفاوت و دارای جذابیت زیادی است؛ در کنار آن، تریم داخلی شامل داشبورد، فرمان خودرو، رودری ها و صندلیها نیز در این محصول باز طراحی شده و کاملا متفاوت از خودروهای قبلی است.

بررسیها نشان داده متریال بهکار رفته در ساخت تریم و داشبورد این خودرو با وجود جنس پلاستیکی، از کیفیت کاملا متفاوتی نسبت به تیپیکال خودروهای ایرانی برخوردار است و کیفیت رنگ و مونتاژ داشبورد و رودری ها نیز رضایت مصرف کنندگان را برآورده میسازد.
در خصوص پیشرانه و قوای محرکه این محصول باید به این مساله اشاره کرد که شرکت پارسخودرو از موتور m15i به عنوان پیشرانه این خودرو استفاده کرده که نمونه ارتقا یافته موتور قبلی گروه سایپا است؛ این موتور با برخورداری از استانداردهای آلایندگی یورو۵ و قابلیت ارتقا به یورو۶، دارای طراحی سر سیلندر جدید با هدف بهبود محفظه احتراق، دریچه گاز برقی، خنک کاری، پورت های هوا و دود، قابلیت استفاده از تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپ CVVT و میل سوپاپ جدید متناسب با آن و نیز افزایش نسبت تراکم موتور تا ۱۰.۵ با استفاده از طراحی پیستونهای جدید است.
موتور m15i با تولید گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر و توان ۹۰ اسب بخار دارای برتری حدود ۷ درصدی عملکرد و حدود نیم لیتر کاهش مصرف سوخت نسبت به موتورهای قبلی است.

فرمان هیدرولیک D تایپ، سیستم پایش فشار باد تایرها، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، USB شارژر موبایل، صندلیهای پیشرفته، سیستم هشدار کمربند ایمنی، تریم داخلی دورنگ، سنسور دنده عقب، مه شکن جلو و عقب، سیستم ترمز پیشرفته، چراغ ترمز اضطراری و بسیاری امکانات دیگر از جمله تجهیزات و قابلیتهای سهند S است که امکان خرید یک خودرو اقتصادی باکیفیت بالا و راضیکننده را به مشتریان میدهد.
زارتن زو تا بعد یه قرن تازه سهند شده تولید سایپا
با توجه به امکاناتش و قدرتش گزینه معقولیه بین اقتصادی های موجود، طراحیشم پخته تر و بهتر شده، اطاقشم با توجه به طرح جدید داشبورد و رو دری هاش قشنگتر شده، باید منتظر سهند G بود که نسخه کاملشه
ظاهرخودروی ساینا رو یه کوچولو تغییر دادید واسمشو گذاشتید سهند ،و۱۰۰میلیون گران کردید ،
حداقل اگر قدرت موتور سهند ۱۱۰ باشه بازهم میشه گفت ارزش خریدن و پول دادن داشت
وگرنه قدرت ۹۰ اسب بخار دیگه خیلی ضعیفه
امیدوارم موتورش واقعا تقویت بشه (یاحق)
سلام خداقوت
ان شاءالله که بر خلاف اظهارت
خودرو خوبی باشه
پارس خودرو همیشه حرف های زیادی برا گفتن داشته.
ماشین خوبی است فقط قیمت کارخانه گرانه
از نظر طراحی بدنه خیلی بهتر از ساینا هست و اما داخل کابین طراحی جالبی نداره و محل قرارگیری رادیو پخش کلا داشبورد ماشین را افتضاح کرده به نظرم اگر پارس خودرو کوییک R اتوماتیک را میفروخت به صرفه تر از سهند هست چون با گیربکس اتوماتیک و امکانات بیشتر ارزونتر از سهنده
۹۰ اسب بخار. ۱۳۵گشتاور.
چه تکنولوژی قدیمی. این سرعت و شتاب مال ۵۰سال پیشه
سلام
شرکت پارس خودرو!
خجالت بکش، این همه گرون فروشی برای این ماشین به درد نخور؟ با ۱۰۰ میلیون کمتر میشه کوییک با همین موتور و امکانات بیشتر خرید.
خدا ازتون نگذره به حق امام حسین
چقدر بدبختیم که بعداز ۶۰سال تکنولوژی صنعت خودرو، تازه رسیدیم ب سهند و کوییک و تیبا و آتاآشغالای این مدلی🤔
واقعا اوف ب شرف نداشتهءمدیران امروز کشورمون🤫
تا چندسال پیش پارس خودرو چه خودروهای خوب و با کیفیتی میساخت
خودروهای مدرن و زیبا
حالا ببینید چی داره تولید میکنه
دلم به حال خودمو پارس خودرو میسوزه
واسه شماهم همینطور
کی باورش میشه پارس خودرو از محصولات رنو و نیسان به تولید تیبا با لباس جدید مشغول بشه؟
سرمون چی اومده؟
وافعا ۵۰ سال از انقلاب میگذر د و صنعت دنیا در هر زمینه ای به اوج خود رسیده .ما هنوز متور پراید را با حجم بیشر با حداقل کیفیت ممکن تولید می کنیم و روزانه دهها نفر با همین خودروها قتل عام میشن .بعد هم با افتخار میگیم در شرایط تحریم .چه کردیم و چه کردیم .تحریم را ملت درست نکردن نتیجه عملکرد غلط و اشتباه مسئولین است ولی تاوان ان ملت بدبخت باید تحمل کنند و پس بدهند
سلام وخسته نباشید خدا لعنت کند این دزد ها را ماشین ساینا خرید م ماشین بی کفیت
سلام. ببخشید شما برج ۵ تحویل گرفتید؟؟
خودرو سهند شاهکار خودروسازی جهان هست کشورهای آمریکایی و اروپایی برا خرید این ماشین ایرانی به صف شدن
تا کی میخواهید از موتور هشت سوپاپ استفاده کنید؟؟ گروه سایپا خودرو شاهین را که از طراحی خوبی برخوردار هست را بخاطر این موتور قدیمی به گزینه سوخته تبدیل کرد. اینک که سایپا با همکاری شرکت چینی موتورهای شانزده سوپاپ ۱۶۰۰سی سی و ۲۰۰۰سی سی و ۲۴۰۰ را تولید میکند بهتر نبود که بجای این موتور از موتور جدید ۱۶۰۰در اطلس و سهند بهره میبردند و در شاهین و آریا از گزینه ۲۰۰۰سی سی استفاده میشد؟؟؟ البته این نوارهای جدید قابلیت نصب توربو را هم دارند که خود این گزینه خوبی برای محصولات آینده این گروه خودرو سازی هست. ارتقا یک موتور هشت سوپاپ و تجهیز آن به سیستم CvvT بیشتر به ضایع کردن سرمایه میماند. حداقل بهتر بود که این موتور با تعویض سر سیلندر و تجهیز به دو میل سوپاپ تبدیل به یک موتور شانزده سوپاپ میشد که البته این هم کمتر از ضایع کردن سرمایه نیست. جالبتر از همه اینها در تاریکی فرو رفتن تولید موتورهای سه سیلندر دوازده سوپاپ هست که خط تولید پیشرفته این موتورها سالهاست وارد کشور شده و موتورهای ۱۰۰۰و ۱۲۰۰و ۱۴۰۰ آن که توان توربو شدن هم دارند طراحی شده و نمونه آن ساخته شده و در نمایشگاهها به نمایش گذاشته شده. اما فقط نمایش.