ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰

جک S5 ؛ مشخصات فنی + معرفی

جک S5 یک کراس اوور کامپکت چینی است که در سال های اخیر فروش بسیار بالایی را با کرمان موتور در بازار ایران تجربه کرده است.

حجم موتور 1499 سی سی
قدرت 171 اسب بخار
گشتاور 251 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 26 مهر 1402 ساعت 10:00
عکاس علیرضا پاداش

جک S5 یک کراس اوور کامپکت چینی است که در سال های اخیر فروش بسیار بالایی را با کرمان موتور در بازار ایران تجربه کرده است.

درباره جک S5

جک S5 یکی از کراس اوور های تولیدی کرمان موتور است و پرتیراژ ترین و همچنین یکی از ارزان ترین محصولات این خودروساز به حساب می آید. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط کمپانی جک در چین عرضه و در سال ۱۳۹۳ وارد بازار ایران شد. جک S5 ابتدا با موتور ۲ لیتری توربوشارژ و گیربکس دستی وارد بازار ایران شد اما بعد ها جعبه دنده آن به جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه تغییر پیدا کرد. در سال ۱۳۹۹ کرمان موتور نسخه فیس لیفت این خودرو را روانه بازار کرد که جدا از تغییراتی در بخش ظاهری این خودرو، پیشرانه این خودرو نیز دستخوش تغییر شده بود و به جای موتور ۲ لیتری توربو از ۱.۵ لیتری توربو شارژ در این خودرو استفاده شده است. در ادامه بیشتر به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت.

جک S5 ؛ مشخصات فنی + معرفی

طراحی بدنه

به طور کلی طراحی جک اس ۵، طراحی به نسبت ساده ای بوده و طراحی آنچنان پیچیده ای را در این خودرو مشاهده نمی کنیم اما با توجه به سالی که جک S5 در آن طراحی و عرضه شده انتظار بیشتری از آن نمی رود. در نمای جلو چراغ های اصلی طراحی به نسبت ساده و تاحدی بیضوی شکل دارند و نشان ستاره ای شکل جک در بین دو چراغ دیده می شود. استفاده از خطوط موازی کرومی در بخش هایی از جلو پنجره این خودرو از جمله عواملی است که سادگی را از نمای جلو این خودرو دور می کند. باید به این نکته نیز توجه داشت که در نسخه فیس لیفت جک S5 در قسمت هایی از وسط سپر و جلو پنجره از پلاستیک پیانویی استفاده شده است که یکی از وجوه تمایز جک S5 با نسخه فیس لیفت است. همچنین در نسخه فیس لیفت، چراغ های روشنایی روز به جک S5  اضافه شده است.

جک S5 ؛ مشخصات فنی + معرفی

جک اس ۵ در نمای جانبی نیز طراحی ساده ای دارد و از این لحاظ با طراحی نمای جلو هماهنگ است اما سعی شده است تا با استفاده از رنگ کرومی بر روی دستگیره، حاشیه پنجره ها و پایین درب ها کمی این نما از سادگی خارج شود. جک S5 از رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی با طراحی پنج پر بهره می برد که نسبت به سال تولید این خودرو، امتیاز مثبتی برای این خودرو به حساب می آید. نمای عقب نسخه فیس لیفت جک S5 با نسخه قدیمی خود تفاوت چندانی ندارد و گرافیک چراغ ها و فرم سپر کاملا مشابه نسل قبلی این خودرو است و تنها وجه تمایز این دو خودرو با یکدیگر استفاده از نشان ۱.5T بر روی درب صندوق عقب است و به پیشرانه این خودرو اشاره دارد.

جک S5 ؛ مشخصات فنی + معرفی

از دیگر نکات طراحی این خودرو در نمای عقب استفاده از دو خروجی اگزوز غیر واقعی است که سعی می کند احساس اسپرت بودن را به بیننده القا کند.

مشخصات فنی جک S5

جک S5 تا کنون با دو پیشرانه عرضه شده است. نسخه فیس لیفت و جدید این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز به فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می برد. این پیشرانه قادر است نهایت قدرت ۱۷۱ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۵۱ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل کند.

جک S5 ؛ مشخصات فنی + معرفی

جک S5 تا کنون با دو پیشرانه عرضه شده است. نسخه فیس لیفت و جدید این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز به فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می برد. این پیشرانه قادر است نهایت قدرت ۱۷۱ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۵۱ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل کند. جک اس ۵ درمحور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد.

برندجک
مدلS5
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۱۴۰۰
حجم موتور۱۴۹۹ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربوشارژر TGDi
قدرت۱۷۱ اسب بخار
گشتاور۲۵۱ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۴۷۵ میلی متر
عرض۱۸۴۰ میلی متر
ارتفاع۱۶۸۰ میلی متر
فاصله محوری 2645 میلی متر
وزن 1505 کیلوگرم
حجم باک۵۵ لیتر
مصرف سوخت۸.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۲۵/55R18
برند نشان مادرجک
کشور سازندهایران - چین

جک S5 با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ توانسته استاندارد یورو ۵ را دریافت نماید و مصرف سوخت میانگین ۸.۶ لیتر را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت نماید. با اینکه روی کاغذ، جک اس ۵ مشخصات فنی قابل  قبولی را ارائه می دهد اما ضعف در هماهنگی پیشرانه و جعبه دنده جزو مسائلی بوده است که موجب نارضایتی خریداران شده است.

طراحی کابین و امکانات

طراحی کابین جک اس ۵ همانند طراحی بدنه ، طراحی ساده ای است و از سبک طراحی محصولات قدیمی جک بهره می برد که مشابه این سبک را در محصولاتی دیگر نظیر جک J5 می توان مشاهده کرد. در بخش بالای رودری از پلاستیک خشک استفاده شده اما در بخش میانی و برو روی دستیگره ها از متریال پارچه ای نرم استفاده شده است. در بیشتر بخش های داشبورد نیز از پلاستیک خشک استفاده شده است اما در بخش بالای  نمایشگر سیستم مالتی مدیا و بالای بخش جلو آمپر از متریال پارچه ای نرم استفاده شده است. در بخش میانی داشبورد از پلاستیک طرح دار استفاده شده و کمی طراحی ساده کابین را تغییر داده است.

جک S5 ؛ مشخصات فنی + معرفی

در پایین بخش وسط داشبورد کلید های مربوط به برخی تنظیمات و آپشن های این خودرو نظیر سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، سنسور پارک و… دیده می شود و در زیر این بخش خروجی برق ۱۲ ولت به چشم می خورد. بر خلاف بخش داشبورد، بر روی کنسول وسط از متریال پلاستیکی با طرح چوب استفاده شده است که طراحی خوبی داشته و احساس خوبی را به سرنشینان القا می کند. در قسمت پایین بخش دنده جک S5 دکمه ترمز پارک برقی قرار گرفته است اما جای خالی برخی از آپشن ها در این قسمت توی ذوق می زند. غربیلک فرمان جک S5 طراحی سه شاخه با T شکل داشته و بسیار شبیه به طراحی غربیلک فرمان جک J4 است و به صورت بالا و پایین قابل تنظیم است.

جک S5 ؛ مشخصات فنی + معرفی

جلو آمپر این خودرو از نوع آنالوگ است و طراحی قابل قبولی دارد. در وسط بخش های مربوط به سرعت و دور موتور از نمایشگر های کوچک استفاده شده است که میزان سوخت و دمای آب را به نمایش می گذارند که در نوع خود طراحی جالبی است. صندلی های جک S5 طراحی مناسب و قابل قبول داشته و بر روی آنها از روکش چرم مصنوعی با دوخت های رنگی استفاده شده است. شایان ذکر است که صندلی راننده به صورت برقی تنظیم شده و دارای حافظه صندلی است اما صندلی شاگرد به صورت دستی تنظیم می شود. فضای بخش عقب جک S5 با توجه به فاصله محوری ۲,۶۴۵ میلی متری، فضای مناسبی است اما بجز جا لیوانی و زیر آرنجی امکانات دیگری برای سرنشینان عقب دیده نمی شود.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیچهار کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهیسانروف برقی - 'گرمکن صندلی های جلو - تهویه اتوماتیک دو کاناله - سنسور نور - نوردهی تقاطع - کروز کنترل - فرمان کمکی برقی - تنظیم حالت رانندگی جعبه دنده - کنترل حرکت در سراشیبی - نمایشگر اندروید - دوربین و سنسور پارک عقب - سنسور پارک جلو - استارت دکمه ای - ترمز پارک برقی - صندلی برقی راننده با حافظه - تریم داخلی چرم مصنوعی - آینه های تاشو برقی - سنسور باران - سنسور پایش فشار باد تایرها

مزایا و معایب

مزایابازار خرید و فروش مناسب - خدمات پس از فروش گسترده - شتاب قابل قبول - کابین جادار - امکانات به نسبت مناسب
معایبعملکرد نه چندان جذاب جعبه دنده - قدیمی بودن ساختار خودرو - نبود برخی ویژگی ها مانند اتوهلد - ظاهر قدیمی

رقبای جک S5

با اینکه جک S5 همچنان تولید و عرضه می شود اما بیشتر رقبای این خودرو دیگر در داخل ایران تولید نمی شوند از جمله این رقبا می توان به هایما S7 و تیگو ۵ اشاره کرد اما جک S5 یک رقیب صفر کیلومتر در بازار ایران دارد آن هم هایما S7 پلاس است که به لحاظ توان تولیدی و همچنین امکانات ایمنی و رفاهی مشابه به جک S5 است و این شباهت انتخاب را از بین این دو خودرو سخت می کند.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

جک S5 چه مشخصاتی دارد؟

از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز به فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می برد. این پیشرانه قادر است نهایت قدرت ۱۷۱ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۵۱ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل کند.

جک S5 چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات جک S5 می توان به؛  ۴ کیسه هوا ( سرنشینان جلو و جانبی)، سامانه کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، خروجی ۱۲ ولت، تهویه اتوماتیک دو کاناله ، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، سنسور نور، سنسور باران، ، کروز کنترل ، سنسور پارک عقب و جلو، ترمز پارک برقی، حافظه صندلی راننده، صندلی های برقی، فرمان کمکی برقی، زیر آرنجی، جالیوانی، گرمکن صندلی های جلو، کامپیوتر سفری، سامانه پایش فشار باد تایر ها، استارت دکمه ای، ورود و خروج بدون کلید، سانروف، رینگ های آلومینیومی  و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. امید گفت:

    لطفا مشخصات و فیلم تست و برسی کی ام سی جی ۷ رو هم تو سایتتون قرار بدین

    ۲
    ۰
    • سعید گفت:

      من ۶ ساله که نسخه اتومت ۲۰۰۰ این خوردرو رو دارم و واقعا ازش راضیم و بجز سرویسهای دوره ای هزینه ی دیگه ای نداشتم
      یک بار واشر اگزوز یا همون واشر منیفولد رو عوض کردم که با توجه به توربو شارژ بودن دمای بالای هدای خروجی اتفاق شایع و معمولی هست و همچنین همزمان با تعویض روغن گیربکس، رادیاتور خنک کن گیربکس رو هم عوض کردم که از مشکل شایع سوراخ شدن رادیات گیربکس و به دنبال اون ضربه خوردن به گیربکس پیشگیری کرده باشم
      هنوز هم تو ماشینای هم سطح خودش واقعا عملکرد بهتری از بقیه داره و عملکرد موتور ۲۰۰۰ از ۱۵۰۰ بهتره و عمده ترین دلیلش کیفیت پایین بنزین داخلی هست که موتورهای جدید بشدت به این مورد حساسن و عملکردشون دچار مشکل میشه
      ولی موتورهای قدیمی این مشکل رو ندارن و تاحالا از مکمل سوخت هم استفاده نکردم
      شاید تنها ایراد اساسی که بشه بهش گرفت ظرفیت باک نسبت به مصرف نسبتا بالای این موتوره که با توجه به مصرف ترکیبی بین ۹ تا ۱۱ در صد کیلومتر تا حدودی ظرفیت باک جوابگو نیست

      ۹
      ۵
  2. محمد گفت:

    دروبین عقب و جلو دارد یا نه در خصوص دوربین توضیحات بیشتر بدین

    ۲
    ۲
  3. محمد گفت:

    اس ۵ نیوفیس خیلی با کیفیت است و مصرف سوخت پایینی هم داره

    ۶
    ۱
  4. ناشناس گفت:

    بین این ماشینها جک چینی هایمای ایران خودرو وتیگو میشه تیگو کمی از اینها شاید بهتر باشه کپی نیست بعد پنج ستاره از چین اروپا داره ودر مرحله آخر کمی از آنها بلنتره وبدون توربو موتور باکیفیتی داره چون جکا ی ۴۰۰ به پایین مشکل توربو وگیربکس دارن
    و هایما هم که اصلن تست نداره پس کارشناسی به عهده شماست مرسی کارمند بانک اعتبارات

    ۱
    ۴
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X