%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰

رانا پلاس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

رانا پلاس یکی از سدان هایی است که ایران خودرو بر مبنای پژو 206 صندوقدار توسعه داد. خودرویی که هیچوقت نتوانست مثل 206 پرطرفدار باشد.

حجم موتور 1587 سی سی
قدرت 105 اسب بخار
گشتاور 142 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 29 مهر 1402 ساعت 18:18
عکاس علیرضا پاداش
کارگردان رضا چوکامی

رانا پلاس یکی از سدان هایی است که ایران خودرو بر مبنای پژو ۲۰۶ صندوقدار توسعه داده است. خودرویی که هیچوقت نتوانست مثل ۲۰۶ پرطرفدار باشد.

درباره رانا پلاس

رانا پلاس محصولات ایران خودرو بوده و جزو سدان های پرفروش در بین خودرو های تولید ملی به حساب می آید. این خودرو بر اساس پلتفرم پژو ۲۰۶ SD طراحی و تولید شده است و به نوعی نسخه فیس لیفت رانا به حساب می آید. رانا پلاس برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ به بازار ایران عرضه شد و در سال ۱۴۰۲ دست خوش تغییر شد و امکاناتی نظیر چراغ روشنایی روز و سنسور تشخیص میزان باد تایر ها به آن اضافه گردیده است. با اینکه رانا پلاس به لحاظ طراحی ظاهری نسبت به رانا تغییر کرده است اما به لحاظ فنی تغییراتی چندانی نداشته است. در این خودرو از همان موتور TU5 و رینگ های فولادی و همچنین ترمز عقب کاسه ای که در نسل قبلی شاهد آنها بودیم استفاده شده است. در ادامه بیشتر به این خودرو خواهیم پرداخت.

رانا پلاس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

طراحی بدنه

رانا پلاس به لحاظ طراحی چهره اسپرت تر و جوان پسندانه تری نسبت به نسل قبلی خود یعنی رانا دارد و همین عامل باعث شده است تا محبوبیت بیشتری در بین جوانان داشته باشد. در نمای جلو این خودرو برخی از تغییرات این خودرو نسبت به رانا قابل مشاهده است. گرافیک چراغ های اصلی عوض شده و سبک آنها طراحی اسپرت تر شده است. جلو پنجره این خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این بخش نیز دست خوش تغییرات شده است.

رانا پلاس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

اما در نمای جانبی این قضیه کمی متفاوت است چرا که طراحی رانا پلاس در این نما کمترین میزان تغییر را نسبت به نسل قبلی خود یعنی خودرو رانا داشته است و به عبارتی تغییر محسوس و مشخصی در این بخش دیده نمی شود. در این خودرو همچنان از رینگ های ۱۴ اینچی فولادی استفاده شده است که یکی از نکات منفی این خودرو است چرا که بسیاری از رقبا این خودرو نظیر شاهین از رینگ های آلومینیومی بهره می برند.

حتما بخوانید : قیمت روز خودرو

رانا پلاس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

طراحی نمای عقب رانا پلاس مانند طراحی قسمت جلو این خودرو نسبت به نسبت قبل تغییراتی داشته است. مهم ترین تغییر بخش عقب نسبت به رانا، تغییر گرافیک چراغ عقب این خودرو است که طراحی به نسبت بهتر و اسپرت تری دارد و جلوه خوبی را ایجاد کرده است. همچنین در بخش میانه درب صندوق عقب از چراغ ترمز نواری شکل استفاده شده است. نکته ای که در طراحی این خودرو وجود دارد این است که تاکنون دو نسخه از این سدان معرفی و به بازار عرضه شده است. یکی رانا پلاس با سقف فلزی و دیگری با سقف شیشه ای یا همان پانوراما که همین موضوع باعث اختلاف قیمت در میان این دو خودرو شده است.

رانا پلاس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

مشخصات فنی رانا پلاس

رانا پلاس مانند بسیاری از محصولات ایران خودرو از موتور TU5 بهره می برد البته این احتمال دارد در آینده پیشرانه این خودرو از TU5 به TU5 پلاس تغییر کند. پیشرانه TU5، یک موتور ۴ سیلندر، ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند نهایت قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۲ نیوتن متر را تولید کند. رانا پلاس از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی بهره می برد که این جعبه دنده موظف است توان تولیدی را به چرخ های جلو منتقل کند.

رانا پلاس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

البته در نسخه سقف شیشه ای رانا پلاس از پیشرانه TU5 پلاس و جعبه دنده ۶ سرعته دستی استفاده شده است که نسبت به نسخه سقف فلزی آن توان و گشتاور بیشتری تولید می کند. سیستم تعلیق و سیستم ترمز رانا پلاس بسیار شبیه به محصولات خانواده ۲۰۶ است. ترمز های جلو این خودرو دیسکی و ترمز های عقب کاسه ای هستند همچنین در این خودرو از ترکیب سیستم های تعلیق مک فرسون در محور جلو و توییست بیم مستقل در محور عقب استفاده شده است. این محصول ایران خودرو به لطف برخی تغییرات جزئی، توانسته استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دریافت کند که نسبت به نسخه قبلی خود، پیشرفت خوبی محسوب می شود. میزان مصرف سوخت میانگین رانا پلاس به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نزدیک به ۶ لیتر است که عدد مناسبی برای این خودرو به حساب می آید.

برندایران خودرو
مدلرانا پلاس
کلاس بدنهسدان
سال تولید۱۴۰۰
حجم موتور۱۵۸۷ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتنفس طبیعی
قدرت۱۰۵ اسب بخار
گشتاور۱۴۲ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۱.۶ ثانیه
حداکثر سرعت۱۹۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس۵ دنده دستی
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتویست بیم مستقل
طول۴۲۹۲ میلی متر
عرض۱۶۸۴ میلی متر
ارتفاع۱۴۵۳ میلی متر
فاصله محوری۲۴۴۵ میلی متر
وزن۱۱۳۳ کیلوگرم
حجم باک۵۰ لیتر
مصرف سوخت۷.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۱۸۵/65R14
برند نشان مادرایران خودرو
کشور سازندهایران
رانا پلاس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

طراحی کابین و امکانات

با اینکه در طراحی کابین رانا پلاس سعی شده است تا این خودرو را جدا از محصولات خانواده ۲۰۶ نشان دهند اما باز رگ و ریشه هایی از سبک طراحی خودرو های خانواده ۲۰۶ در آن دیده می شود. جنس رودری ها تماما از جنس پلاستیک خشک بوده اما در بخش میانی و در قسمت دستگیره ها از روکش پارچه ای استفاده شده است. استفاده از حاشیه های کرومی رنگ در بخش دستگیره های درب بازکن کمی طراحی این بخش را از سادگی به دور می کند.

رانا پلاس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

بخش داشبورد نیز تماما دارای جنس پلاستیک هستند اما ایران خودرو ادعا می کند جنس بخش بالایی و میانی داشبورد با بقیه قسمت های داشبورد متفاوت است و کیفیت بهتری دارد. در کل طراحی داشبورد رانا پلاس طراحی ساده ای است اما سعی شده است با استفاده از قاب های کرومی رنگ دریچه های سیستم تهویه، نوعی هماهنگی در طراحی کابین خودرو به وجود آید اما این هماهنگی نتوانسته از سادگی طراحی کابین این خودرو کم کند.

رانا پلاس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

در قسمت وسط داشبورد، کلید های مربوط به سیستم مالتی مدیا این خودرو قابل مشاهده است که تمام تنظیمات آن بوسیله این قسمت انجام شده و خبری از نمایشگر نیست. کلید های مربوط به سیستم تهویه در زیر این قسمت قرار گرفته اند و بسیار شبیه به کلید های بخش تهویه پژو ۲۰۶ تیپ دو هستند. غربیلک فرمان رانا پلاس دقیقا همان غربیلک فرمان استفاده شده در محصولات خانواده ۲۰۷ است که طراحی خوب و همچنین وجود کلید های کنترلی از مزایا آن به حساب می آید. پشت آمپر این خودرو نیز از نوع آنالوگ با عقربه ای بوده که طراحی قابل قبولی داشته و احساس اسپرت بودن و هیجان را به راننده القا می کند.

رانا پلاس ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

طراحی و ارگونومی صندلی های این سدان قابل قبول بوده و حس خوبی را به سرنشینان القا می کند. روکش صندلی های رانا پلاس از نوع پارچه ای است که طول عمر بیشتری نسبت به روکش های چرم مصنوعی  دارند. اما یکی از نکات منفی این خودرو و به طور کلی خودرو هایی که بر اساس پلتفرم ۲۰۶ تولید شده اند فضای کم بخش عقب این خودرو ها است اما با این حال باید این موضوع را در نظر گرفت که پلتفرم این خودرو ها بر اساس خودرو های هاچبک است پس بنابراین نمی توان انتظار بالایی از آنها داشت.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیدو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی (در نسخه ارتقا یافته) - سامانه کنترل حرکت در سر بالایی (در نسخه ارتقا یافته)
امکانات رفاهیسنسور پارک عقب - رینگ فولادی - تریم داخلی پارچه ای - کروز کنترل - کنترل سیستم صوتی از روی فرمان - سنسور پایش باد تایرها (از تابستان ۱۴۰۲) - چراغ روشنایی روز (از تابستان ۱۴۰۲) - پوزیشن لامپ (از تابستان ۱۴۰۲) - صندلی های عقب تاشو - تهویه دستی - دماسنج محیط

مزایا و معایب

مزایامصرف سوخت پایین - ایرادات کمتر نسبت به سایر محصولات ایران خودرو - پایداری قابل قبول
معایبسطح امکانات رفاهی و ایمنی نه چندان به روز - فضای بار و کابین کوچک - حذف برخی امکانات مانند رینگ آلومینیومی و ترمز دیسکی عقب در نمونه های رانا پلاس - مونتاژ نه چندان دقیق

رقبای رانا پلاس

به طور کلی خانواده رانا اعم از رانا، رانا پلاس و نسخه پلاس با سقف پانوراما به عنوان جایگزینی برای پژو 206 SD، تولید و عرضه شدند و در سالیان اخیر رفته رفته، تکمیل تر شدند. اما با کنار رفتن خودرو هایی نظیر ۲۰۷ SD و همچنین ۲۰۶ SD رانا پلاس رقبای جدید تر و قدرتری پیدا کرده است. از جمله این رقبا می توان به شاهین و سورن پلاس اشاره کرد که به لحاظ قوای فنی و همچنین رده قیمتی مشابه این خودرو بوده پا به پای رانا پلاس رقابت می کنند.

قیمت بازار و کارخانه رانا پلاس

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۹/۱۲)۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۹/۱۲)۸۰۳,۹۰۰,۰۰۰ تومان

تست نفوذ صدا به کابین رانا پلاس

این تست در شرایط عادی بررسی شده و ارتباطی به تست های نفوذ صدا به کابین در شرایط آزمایشگاهی ندارد. همچنین واحد اعداد اعلام شده در تست نفود صدا به کابین خودروها دسی بل (dB) است.

نام خودروخاموشدور آرام۲۰۰۰RPM۸۰Km/hتخت گاز
رانا پلاس۴۵.۲۶۲.۵۷۰.۲۷۱.۳۷۴.۱

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

رانا پلاس چه مشخصاتی دارد؟

این سدان از موتور TU5 بهره می برد که می تواند نهایت قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۲ نیوتن متر را از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل کند.

رانا پلاس چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات این خودرو می توان به ۲ کیسه هوا،  تنظیم برقی آینه های جانبی، چراغ روشنایی روز، تنظیم دستی ارتفاع چراغ ها، چراغ روشنایی روز، سامانه پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، ساعت دیجیتال و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. مهدی گفت:

    این خودروها رو باید همه مردم از کارخونه بخرن مثل تمام کشورهای دنیا

    ۳۲
    ۱
  2. مهدی گفت:

    ۲۰۷ سقف فلز هیدرولیک پیشنهاد میکنید یا رانا پلاس با بودجه یکسان

    ۷
    ۲
    • حسین دلاور گفت:

      پژو ۲۰۷ امکانات بیشتری رو داره. اما رانا پلاس تا حدی پایداری بهتری رو ارائه میده و گزارش خرابی کمتری از ۲۰۷ داشته. در نهایت بدونید که خیلی این ماشین ها در بحث استهلاک و عملکرد نزدیک به هم هستن و انتخاب بینشون بیشتر به کاربری شما و سلیقتون برمیگرده

      ۳۱
      ۱
    • Reza گفت:

      سلام
      من رانا پلاس ۱۴۰۲ صفر دارم هنگام تعویض دنده صدا میده دنده ها این مشکل هست ؟

      ۵
      ۲
      • علی‌اکبر گفت:

        بله برای من ۶ دنده س. دنده ۱ و ۲ با صدا و تقه جا می‌ره تازه دنده ۴ هم می‌پره بیرون. نمایندگی و کارشناس نیرومحرکه دیده میگه ما ایرادی ندیدیم!

        ۲
        ۱
  3. Hooman گفت:

    با سلام و خسته نباشید.لطفا سورن پلاس دوگانه رو هم ازش نقد و بررسی تهیه کنید.ممنون

    ۲
    ۲
    • حسین دلاور گفت:

      سلام. حتما

      ۸
      ۰
      • محسن گفت:

        از روزی که شما اومدی بیرون، من هم دیگه بهشون سر نزدم!!! ، همینجوری برید جلو که ما طرفداراتونو سربلند کنید، شجاع باش و مثل بعضیا تبلیغ خودرو نکنید و صرفا نقد و بررسی کنید، نقد راناپلاستون خوب بود، واقعیت ها رو گفتید اما نسخه پاناروما رو که آپشن هاش از نسخه معمولی ارزنده تر هست رو کمی بیشتر بهش میپرداختید بهتر بود خصدصا فرمان برقی و گیربکس ۶ دنده که واقعا خوبه

        ۹
        ۰
  4. نشوان عارفی گفت:

    ای کاش خودروهای داخلی امنیت و مقاومت بیشتری داشته باشن چون آمار تصادف توی ایران بالا رفته و خرج لوازم یدکی هم خیلی بالاست، قیمت هم یه جوری باشه که قشر ضعیف هم بتونن خودرو داخلی رو خریداری کنن

    ۵
    ۱
  5. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر. خسته نباشید. لطفاً رانا پلاس پاناروما رو هم بررسی کنید و با رقبایی از جمله پژو پارس مقایسه کنید. با تشکر.

    ۶
    ۰
  6. Amin گفت:

    با سلام و خسته نباشید. بین ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۶ کم کار و رانا پلاس ۱۴۰۰ موندم اگه بشه راهنمایی بکنید مصرفم در حد روزمرس و مجرد هستم

    ۲
    ۰
    • گرگعلی گفت:

      اگه برات طراحی قدیمی و کمبود امکانات مهم نیس ۲۰۶بگیر که هم پرشتاب تر هست و طراحی هماهنگ تر و داره.
      اگه دنبال طراحی بروز و آپشن های خوب هستی رانابگیر
      در کل انتخابم رانا پلاس بهت ولی اگه میخواستی با۲۰۷ مقایسه ش کنی میگفتم ۲۰۷ بگیر

      ۳
      ۰
      • امیر گفت:

        مصرف سوخت داخل شهر ش وحشتناک بالا ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر. صفحه کلاج ضعیف. ایراداتسه که تو همه مدلاش هست.

        ۰
        ۳
  7. عباس گفت:

    بهمن g9
    فوتونG7
    بررسی کنید.

    ۱
    ۳
  8. نلصر گفت:

    سلام
    من رانا پلاس پانوراما دارم
    یک عیب خیلی بزرگ هنگام رانندگی در هوای بارانی و سرد داره
    فن توانایی پاک کردن بخارات شیشه جلو رو نداره ومجبور میشی پنجره هارو باز کنی یا با دستمال شیشه رو پاک کنی

    ۵
    ۸
    • رضا گفت:

      کولر خودرو برای چند ثانیه روشن کنید کاملا بخار گرفته میشه

      ۹
      ۰
    • مجتبی گفت:

      دریچه ورودی هوا از بیرون رو باز کن . سریع بخار شیشه جلو و عقب و کنار برطرف میشه .

      ۴
      ۰
    • Behnam گفت:

      دوست عزیز برای بخارزدایی شیشه باید اهرم ورودی هوا روی هوای بیرون تنظیم باشه(در همه خودروها همینطوره) ضمناً با روشن کردن کلید AC درحالت بخاری(گرما) سریعاً بخار شیشه‌ها از بین میره

      ۳
      ۰
  9. گرگعلی گفت:

    ماشین کی هست؟؟
    تو اسب بخار هم تستش کرده بودین

    ۱
    ۰
  10. امین گفت:

    سلام لطفا هایما 8s رو هم بررسی کنید

    ۱
    ۲
  11. محمد مهدی گفت:

    ولی رانا ال ایکس چرخای عقب هم دیسکی بودن
    رانا پلاس کاسه ایه 😐

    ۸
    ۲
  12. رضا گفت:

    با سلام لطفا خودروی شاهین رو هم بررسی کنید ممنون

    ۲
    ۱
  13. وحيد گفت:

    البته به سیستم برق کویل اشاره نشد؛ این جدید ها بجای استفاده از یک کویل یکپارچه ۴ خروجی تبدیل به ۴ کویل تک خروجی شدن

    ۲
    ۱
  14. ایمان گفت:

    تازه گرفتم با استاندارد جدید این جدیدا خیلی خوبه مخصوصا کنترل پایداریشون

    ۱
    ۰
  15. محمد گودرزی گفت:

    سلام خسته نباشید مرسی از ویدیوی عالیتون. رانا پلاس جز اون ماشینایی هستش که خودم تو فکرشم mvm 315h که دارم رو بفروشم و یه رانا پلاس کارکرده به جاش بگیرم. راستی انتهای ویدیو گفتین اگر ماشینی دارین که میتونین یه چند ساعت به ما قرض بدین تا بررسیش کنیم با آغوش باز میپذیریم خواستم بگم من اوکیم ماشینم رو در اختیارتون قرار بدم.
    ماشین mvm 315h مدل ۹۵ کارکرد ۸۸

    ۰
    ۰
  16. امیر گفت:

    با سلام خدمت دوستان زحمتکش عزیز اگه امکان داره ماشین اریزو ۶ پرو رو بررسی کنین
    دمتون گرم

    ۰
    ۰
  17. حسین گفت:

    رانا پلاس ۹۹ دارم. اولین سری که قرعه کشی شد. راضیم و خودروی خیلی راحت و شیکی هست. غیر از ایراداتی مثل باتری یا نشتی لوله های کولر، ایرادات جزئی داشت بخاطر گارانتی، بدون هزینه تعویض شد. اما تو این ۳ سال، چراغ چک هر چند ماه یکبار روشن میشه، که معمولا بخاطر سنسور هاش هست.

    ۱
    ۰
  18. یاسر گفت:

    سلام
    من راناپلاس پانوراما ارتقاء یافته دارم. برای معرفی اگه خواستید لطفاً ایمیل بدید.

    ۰
    ۰
  19. رئوف گفت:

    سلام خسته نباشید خودرو شاهین رو هم بررسی کنید لطفا

    ۰
    ۰
  20. امید گفت:

    با سلام ممنون از بررسی تون
    کاملا کاربردی و دور از غرض ورزی بود
    بین بررسی ها عالی‌ترین هستید.

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X