نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
نیسان ایکس تریل 2023 یکی از خودروهایی است که قرار است به صورت وارداتی به بازار کشور بیاید. یک کراس اوور متوسط و البته پر طرفدار.




نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ یکی از خودروهایی است که قرار است به صورت وارداتی به بازار کشور بیاید. یک کراس اوور متوسط و البته پر طرفدار.
درباره نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳
فرض کنید که می خواهید از میان خودرو های وارداتی، یک کراس اوور را انتخاب کنید که از یک برند معتبر ژاپنی باشد. حجم موتور بالایی داشته باشد، آنچنان به بنزین حساس نباشد و کیفیت مونتاژ بالایی ارائه دهد. خلاصه آن که خودرویی می خواهید که هر بار با آن رانندگی می کنید، از آن لذت ببرید پس با این تفاسیر شما در حال حاضر گزینه ای بهتر از نیسان ایکس تریل نخواهید یافت.
نیسان ایکس تریل برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ راهی بازار های جهانی شده و تاکنون ۴ نسل از این خودرو عرضه شده است که سومین نسل از این خودرو سابقه حضور در ایران را دارد. جالب است بدانید که نیسان ایکس تریل، در قاره آمریکا با نام روگ (Rogue) شناخته می شود و در کشور های چین، روسیه، مالزی، اندونزی و تایلند تولید و مونتاژ شده است.

چهارمین نسل از نیسان ایکس تریل در سال ۲۰۲۱، بر اساس پلتفرم مشترک بین نیسان و رنو با نام CMF-CD، در دو نسخه بنزینی و هیبریدی معرفی و راهی بازار های جهانی شده است و در همین سال ، نزدیک به ۸۰ هزار دستگاه، تنها در کشور چین به فروش رفته است. جالب است بدانید که در خود ژاپن، نسخه بنزینی آن عرضه نمی شود و تنها نسخه هیبریدی Nissan X-Trail تریل عرضه شده است. در ادامه بیشتر به نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت.
طراحی بدنه
طراحی بدنه نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ دقیقا همان چیزی است که از یک کراس اوور ژاپنی انتظار داریم و شاهد یک طراحی زیبا و منطقی در این خودرو هستیم. در نمای جلو، نیسان ایکس تریل از سبک جدید طراحی خودرو ها بهره می برد که چهره اسپرت و تا حدی خشن را به این خودرو داده است. چراغ های روشنایی روز به صورت خط باریکی در بالای چراغ های اصلی نیسان ایکس تریل قرار گرفته است. جلو پنجره بزرگ این خودرو درون حاشیه ای کرومی رنگ قرار گرفته که نشان شرکت نیسان در مرکز آن جا خشک کرده و طراحی این بخش، طراحی نمای جلو نیسان ایکس تریل را تکمیل کرده است.

اما طراحی نما های جانبی نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ کمی ساده تر است اما استفاده از تریم دو رنگ و تفاوت رنگ حاشیه شیشه ها و فلاپ مشکی رنگ پایین درب ها با رنگ اصلی بدنه جلوه زیبایی به این خودرو داده است. همچنین طراحی پنج پر رینگ های آلومینیومی نیسان ایکس تریل بر زیبایی آن افزوده است.
بر خلاف طراحی بخش جلو نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳، طراحی بخش عقب چهارمین نسل از نیسان ایکس تریل به نسل قبلی خود وفادار بوده و رگ و ریشه هایی از طراحی آن دیده می شود. چراغ های عقب این خودرو به لطف بهره مندی از خطوط انحنا دار و همچنین خطوط شکسته، طراحی بسیار مناسبی دارد و از زیبایی های طراحی این خودرو به حساب می آید. در وسط درب صندوق عقب نیز نشان نیسان به خوبی دیده می شود و نوشته X-TRAIL در زیر آن حک شده است. سپر عقب نیز، طراحی قابل قبولی دارد و با طراحی دیگر بخش ها هماهنگ است.

در کل آن چیزی که نیسان ایکس تریل در بخش طراحی بدنه به ما ارائه می دهد یک طراحی زیبا و منسجم و بروز است اما در عین رگ و ریشه هایی از طراحی های نسل های قبلی این خودرو در آن دیده می شود.
مشخصات فنی نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳
نیسان ایکس تریل در سراسر جهان به لحاظ مشخصات فنی در تیپ های مختلفی عرضه شده است اما نسخه ای که در بازار ایران عرضه می شود دارای یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند نهایت قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۴ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده CVT-Xtronic به چرخ های جلو منتقل کند که البته قرار است برخی شرکت ها نسخه AWD را هم به ایران بیاورند. نیسان ایکس تریل در بخش سیستم های تعلیق، از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و از سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب بهره می برد که موجب می شود ضربات ناشی از نا همواری های جاده به داخل کابین منتقل نشود و بتوان سواری مناسبی را با آن تجربه کرد.
برند | نیسان |
مدل | ایکس تریل ۲۰۲۳ |
کلاس بدنه | کراس اوور |
سال تولید | ۲۰۲۳ |
حجم موتور | ۲۴۸۸ سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | تنفس طبیعی |
قدرت | ۱۸۴ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۴ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۹.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس | CVT - Xtronic |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو / دودیفرانسیل |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | مولتی لینک |
طول | ۴۶۸۰ میلی متر |
عرض | ۲۰۶۵ میلی متر |
ارتفاع | ۱۷۲۵ میلی متر |
فاصله محوری | ۲۷۰۵ میلی متر |
وزن | ۱۵۴۰ کیلوگرم |
حجم باک | ۵۵ لیتر |
مصرف سوخت | ۷.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۳۵/65R17 |
شرکت عرضه کننده | معین خودرو اروند / جهان نوین آریا / نامی خودرو |
برند نشان مادر | نیسان |
کشور سازنده | ژاپن |

حجم مخزن سوخت نیسان ایکس تریل ۵۵ لیتر بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۷ لیتر اعلام شده است که با توجه به حجم موتور و وزن این خودرو عدد مناسبی به حساب می آید.
طراحی کابین و امکانات
قبل از هز چیز باید این نکته را توضیح داد که در حال حاضر چند شرکت مختلف واردات نیسان ایکس تریل را در دستور کار دارند. بر همین اساس امکانات و سیستم انتقال قدرت در این خودرو می تواند در نسخه های مختلف، متفاوت باشد. نمونه ای که در ویدیو و تصاویر می بینید مربوط به نسخه وارداتی شرکت معین خودرو اروند است.

طراحی داخل کابین نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ به خوبی صورت گرفته تا جایی که حتی در نسخه های پایه نیز انتظارات را از یک کراس اوور با کیفیت بر طرف می کند و می توان متوجه کیفیت بالای آن شد. در بخش بالای رودری ها شاهد استفاده از متریال نرم هستیم که کیفیت بسیار مناسبی دارند و احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند. بخش میانی رودری و دستگیره توسط روکش چرم مصنوعی پوشیده شده و کلید های این بخش درون قابی با جنس پلاستیک طرح دار قرار گرفته است که طراحی خوب این بخش را تکمیل می کند.

در بخش بالای داشبورد از متریال پلاستیکی استفاده شده اما در بخش های میانی می توان متریال نرم را مشاهده کرد که هماهنگ با تریم رودری ها هستند همچنین استفاده از نوار های کرومی رنگ در این قسمت بر زیبایی طراحی این بخش افزوده است. در بخش وسط داشبورد می توان به سیستم مالتی مدیا نیسان ایکس تریل دسترسی داشت که به لطف سیستم صوتی حرفه ای خروجی بسیار دلپذیری را شاهد هستیم و می توان از آن لذت برد. در زیر این بخش پنل کنترل سیستم تهویه تعبیه شده است که کیفیت خوب کلید های این بخش احساس خوبی را به سرنشینان منتقل خواهد کرد.
پشت آمپر نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ ترکیبی از دو نوع دیجیتالی و آنالوگ است. بخش آنالوگ آن مربوط به عقربه های مربوط به سرعت و دور موتور است که احساس هیجان را به راننده القا می کنند و بخش دیجیتالی آن مربوط به نمایشگر مابین این دو عقربه است که اطلاعاتی نظیر ساعت، دمای بیرون کابین، میزان فشار باد تایر ها و… در این نمایشگر به نمایش در می آید.

غربیلک فرمان نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ دی کات بوده و طراحی سه شاخه دارد و ارگونومی مناسب آن لذت رانندگی را دو چندان می کند. همچنین فرمان این خودرو از نوع کمکی برقی است که قابلیت بسیار مناسبی برای این خودرو به حساب می آید. کنسول وسط نیسان ایکس تریل به لطف دکوراتیو جذاب این خودرو، کیفیت و طراحی منحصر به فرد و جذابی دارد و امکاناتی نظیر جالیوانی، کلید تنظیم حالات رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی در این بخش قرار گرفته است. صندلی های نیسان ایکس تریل ارگونومی و طراحی بسیار مناسبی دارند و راحتی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. این صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی هستند که کیفیت بالایی داشته و به طراحی لوکس این خودرو کمک کرده است.

متریال به کار رفته در بخش عقب نیسان ایکس تریل همانند بخش جلو این خودرو است و با توجه به فاصله محوری ۲۷۰۶ میلی متری، سرنشینان عقب فضای بسیار مناسبی خواهند داشت. در کل سبک طراحی داخل کابین نیسان ایکس تریل، طراحی بسیار زیبا و هماهنگ بوده و احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند البته جز این هم از محصولات نیسان توقع نمی رود.
امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی | شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - ترمز اضطراری اتوماتیک (سفارشی) |
امکانات رفاهی | استارت دکمه ای - فرمان کمکی برقی - تنظیم حالت رانندگی - تنظیم مدیریت انتقال قدرت به چرخ ها (در نسخه دو دیفرانسیل) - کروز کنترل - تریم داخلی پارچه ای - تهویه الکتریکی دستی - سنسور نور - فناوری LED چراغ ها - رینگ آلومینیومی - سنسور پارک عقب - نمایشگر لمسی (سفارشی) - دوربین دنده عقب (سفارشی) - ترمز پارک برقی - اتوهلد - سنسور پایش باد تایرها - شارژر بی سیم تلفن همراه (سفارشی) |
معایب و مزایا
مزایا | کیفیت ساخت مناسب - کابین جادار - شتاب قابل قبول - استهلاک کم |
معایب | عدم عرضه با نسخه فول آپشن - قیمت به نسبت بالا |
رقبای نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳
نیسان ایکس تریل بعد از چندین سال که در کشورمان حضور نداشت با نسل جدید خود پا به میدان گذاشته است و عرضه آن می تواند تحولی در عرضه خودرو های وارداتی باشد. با توجه به کیفیت بالای این خودرو، خیلی سخت می توان رقیبی برای این خودرو در نظر گرفت اما اگر بخواهیم از میان گزینه های وارداتی برای این خودرو رقیبی در نظر بگیریم می توانیم به هیوندای توسان ۲۰۲۳ و کیا اسپورتیج اشاره کنیم که این خودرو ها رقابت سختی را با نیسان ایکس تریل خواهند داشت.
آلبوم تصاویر



















سوالات متداول
نیسان ایکس تریل دارای یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند نهایت قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۴ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده CVT-Xtronic به چرخ های منتقل کند.
از جمله امکانات نیسان ایکس تریل می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سر بالایی، سنسور نور، تنظیم حالت های رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه نیمه دیجیتال، دسته دنده الکتریکی، شیفتر پشت فرمان، چراغ روشنایی روز، استارت دکمه ای، ورود و خروج بدون کلید، سامانه پایش فشار باد تایر ها، کروز کنترل، فرمان دی کات، شارژر وایرلس و… اشاره کرد.
زیبا و جادار هستش
موتورش صد الله اکبر تنفس طبیعی هستش واصلا اسمه ۲۵۰۰میاد خودش خفنه کاری ندارم به بازده ای موتور
اما اگه زیر ۳میلیارد قیمت بخوره ارزش خرید بر اینکه بالا هست و چینی هایی مثله تیگو۸پرومکس رو هم زمین می زنه
البته اصلا مدل های ۲۰۲۳ به بالا همچین موتوری روش نیست، گویا واردکننده یه حرکتی زده زیادم خوشحال نباش! یکم بگذره ماشین بیاد درست باشه یه ایمیلم به نیسان میزنم!
نسخه xtl که خب مالتی مدیا و.. هم داره بجز تفاوت داخلی و موتوری، حتی سپر جلوش هم یکم فرق میکنه و قشنگ تره، الان این نسخه پایش حتی جلوش سنسور نداره..
داشبورد بروز نیست و اگر با این شمایل در ایران عرضه شود متأسفانه در مقابل دیگنیتی پرایم پرو و suv های دیگر بازار ایران مقبولیتی نخواهد داشت..زیرا یک ..آبشنهای آن مخصوصا داشبورد آن مانند نسل خودروهای سال ۲۰۰۰است..قیمت پایه آن بین ۳ تا ۵ میلیارد تومان باشد..دیگر قابلیتهای این کراس اور مانند ورود بدون کلید..گفتم حذف آبشنهای آن مساوی با شکست در فروش این نسل خواهد بود..مانند پژو ۲۰۰۸فرانسه عمل کرده اند..
انصافاً اینکه آپشن های زیادی ازش حذف شده خیلی بده، ولی افرادی که عاشق برند نیسان هستند، راحت میتونن این معایب رو نادیده بگیرن!
۳۲ هزار دلار معادل ۱میلیاردو هفتصد میلیون تومن
قیمت پایین ترین تیپ استاندارد این ماشین هست
طراحی عقبش خیلی خوب نیست ، سپر زیاد بزرگ شده وعقب کامل صافه ( انگار می خواسته مثلا طراحی رو جعبه ای شکل کنه😅)
برتری طراحی منحصر بفرد چراغهای جلو در دو ردیف نسبت به پورشه.لندکروز و لکسوس
سلام به همه دوستان.
من قصد مسخره کردن و یا ناراحت کردن افراد رو ندارم ولی…
این واقعا با این سطح افتضاح آپشن و امکانات رفاهی ۳ میلیارد و ۲۰۰ ….
خودتون بگید میخرید یا نه.
برید اوتلندر ترین موتور رو بگیرید بهتره.
حداقل صندلی برقی برا راننده رو داره.
بازهم میگم من قصد بی احترامی نداشتم.
یا علی