نگاهی به گران ترین کراس اوور ایران خودرو
گران ترین کراس اوور ایران خودرو یعنی هایما 8S یکی از محصولات جدید و مونتاژی این شرکت است که بالاترین قیمت را در بین محصولات هایما دارد.
سال گذشته و در نمایشگاه خودروی تهران بود که ایران خودرو از جدیدترین مونتاژی هایش پرده برداشت. هایما 8S و هایما 7X دو محصولی بودند که در آن نمایشگاه معرفی شدند اما عرضه آنها به تعویق افتاد تا عملا ما در سال ۱۴۰۲ شاهد عرضه گسترده این دو محصول باشیم. هایما 8S گران ترین کراس اوور ایران خودرو است که با قیمت ۱ میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان در کارخانه بالاتر از S5 و S7 قرار می گیرد. کراس اووری متوسط که خط طراحی جدید هایما را دارد و مدرن تر از دیگر محصولات هایما به نظر می رسد. در ادامه معرفی کامل تری از این خودرو خواهیم داشت.

مشخصات فنی گران ترین کراس اوور ایران خودرو
زیر کاپوت هایما ۸ اس یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ TGDI قرار دارد که توان تولید نهایت قدرت ۱۹۵ اسب بخار و نهایت گشتاور 293 نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود. سیستم تعلیق در جلو مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و مصرف ترکیبی ۷.۲ لیتر در پیمایش ۱۰۰ کیلومتر برای این خودرو ثبت می شود. بهره گیری از سیستم انتقال قدرت AT در گران ترین کراس اوور ایران خودرو باعث شده تا حس رانندگی با این خودرو به مراتب بهتر از رقیبانی باشد که به جعبه دنده های دوکلاچه و CVT مجهز هستند.

امکانات ایمنی و رفاهی در هایما 8S
گران ترین کراس اوور ایران خودرو به امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوا ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار خط خوان، رانندگی بین خطوط، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، فناوری LED چراغ ها، کروز کنترل تطبیقی، گرمکن صندلی های جلو، سنسور نور، سامانه پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، چراغ روشنایی روز، سنسور باران، اتوهلد، استارت دکمه ای، ورود و خروج بدون کلید، درب صندوق عقب برقی، دستیار صوتی راننده، تنظیم حالت های رانندگی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا، جلو آمپر دیجیتال، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سقف پانوراما، روکش چرم مصنوعی صندلی ها، سنسور پارک جلو و عقب و… اشاره کرد.

با این امکانات می توان گفت که هایما 8S چیزی از رقبای مونتاژی همرده خود کم ندارد. البته بازار برای رقبای مونتاژی داغ تر است و شاید دلیل این موضوع آن باشد که ایران خودرو عرضه گسترده ای برای این خودرو نداشته و بازار همچنان با این خودرو کاملا آشنا نیست.
قیمت هایما ۸ اس در بازار
قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۱) | ۲,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۱) | ۱,۳۹۸,۱۹۹,۰۰۰ تومان |





شما که زحمت کشیدی ماشین تهیه کردی خب تست شم می کردی
کاملا موافقم، خیلی وقت در مورد 8S منتظر یه بررسی درست و بدون جانب داری از برند خاصی هستم.
تو این رنج قیمتی گیربکس AT خیلی کم هستش.
بعد تست و بررسیهای دیگر اساتید که دیدنیه واقعا. طرف پول گرفته که این ماشین خراب کنه. نه خبری از نظرات تخصصی هست نه نظرات بی طرف.
به نظرم من ربقا تیگو ۷ پرو بهتر یا میتون یک رقیب خیلی سخت فیدیلیتی پرایم ۵ نفره باش
رینگاش اصلا به ماشین نمیاد
جا داره رینگهای قشنگتری بذارن
من تازه خریدم آخر برج ۷، واقعاً عالی و بینظیره
آقا حسین شما که زحمت تهیه کلیپ کردی ی توضیح اجمالی در مورد کیفیت متریال داخلی خودرو هم میگفتی.
داداش جوری که دیدم ایکس ۵۵ پرو هم بهتره اینه چه برسه به اف ایکس
سلام
کسی تا حالا متوجه شده پشت 8s با j7 مو نمیزنه!
داستان چیه نمیدونم.
حتی ارگونومی صندلی ها هم یکیه و اصلا تغییر نداشته.
ولی خیلی دوست دارم بدونم چرا؟!