ویدیوی معرفی تویوتا راو۴ جدید سامانه وارداتی ها
تویوتا راو۴ نسل جدید به سامانه وارداتی ها اضافه شده است. حال ویدیوی معرفی این کراس اوور ژاپنی توسط آخرین خودرو تهیه گردیده است.
به گزارش آخرین خودرو، پیش از این تویوتا راو۴ حضور گسترده خود را با نسل سوم و چهارم در بازار ایران تجربه کرده بود. اما حالا قرار است در قالب عرضه با مجوز خاص (مجوز جانبازی) نسل پنجم این کراس اوور ژاپنی به بازار ایران بیاید. تیوا خودرو و برساوش متولی عرضه نسل جدید تویوتا راو۴ در بازار ایران هستند و قرار است تا نسخه بنزینی و هیبریدی این خودرو را در سامانه وارداتی ها برای جانبازان عرضه کنند. در حال حاضر تنها شرکت معین خودرو ایرانیان توانسته است تا عرضه محصولات این نشان ژاپنی را با تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری توربو و تویوتا کرولا ۱.۵ لیتری انجام دهد.

تویوتا راو۴ جدید هیبرید توسط شرکت برساوش به بازار ایران می آید. این خودرو به پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است و جعبه دنده E-CVT توان را به چرخ های جلو و عقب این خودرو می رساند. نمونه هیبریدی این خودرو ۲۱۹ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر تولید می کند. همچنین نمونه پلاگین هیبرید این خودرو که قابلیت شارژ باتری ها با برق شهری را دارد، حداکثر توان ۲۶۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر در اختیار راننده می گذارد.
نسخه بنزینی تویوتا راو۴ جدید نیز توسط تیوا خودرو در بازار ایران عرضه می شود. این خودرو به پیشرانه ۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی مجهز است و ۱۷۱ اسب بخار قدرت را با گشتاور 206 نیوتن متر در اختیار دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع CVT است و توان را به چرخ های جلو و عقب این کراس اوور ژاپنی می رساند.

همان طور که در ویدیوی معرفی تویوتا راو۴ جدید عنوان شد، در کامل ترین نسخه این کراس اوور ژاپنی امکاناتی مانند ۷ کیسه هوای ۱۱ نقطه ای، سقف پانوراما، فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، قابلیت روشن کردن خودرو با ریموت، فناوری LED چراغ ها، رادار خط خوان، رانندگی خودکار بین خطوط، نمایشگر لمسی، اپل کارپلی، تهویه اتوماتیک دوکاناله، شارژر بیسیم تلفن همراه، درِ صندوق عقب برقی، رینگ آلومینیومی، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، تنظیم حالت آفرود، ترمز پارک برقی، اتوهلد، صندلی های برقی جلو با گرمکن و سردکن، حافظه صندلی راننده، جلو آمپر دیجیتال، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار نقطه کور، رادار تابلو خوان، آینه حساس به نور و… دیده می شود.

اما به دلیل محدودیت های سقف ارزی ۳۵ هزار یورویی برای واردات خودرو جهت عرضه به مجوزهای خاص (سهمیه جانبازان) احتمال آن کم است که نسخه کامل این خودرو به بازار ایران بیاید. امکان گفته می شود که راو۴ جدید با سطح امکانات میانی در بازار ما عرضه خواهد شد. در ویدیوی معرفی فوق هم نمونه ای از تویوتا راو۴ جدید که جهت استفاده در تشریفات سفارتخانه ها به ایران آمده است، حضور دارد.
















تیپ فول آپشنش حدود ۳۰ هزار دلار که میشه تقریبا ۱ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان
حتی اگه به اندازه خود قیمت ماشین تعرفه باشه میشه ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون
حتی با این قیمت منطقه اما مشکل اینکه خواب ۴ میلیارد قیمت میخوره تو سامانه چه برسه به دست مردم تو بازار
توی بازار ایران بالای ۵ تومن خرید و فروش خواهد شد
به پول ما ، تویوتا RAV4 در امارات بسته به سطح امکانات بین ۱.۵ تا ۲.۲ میلیارد تومان فروخته میشود . بر اساس تجربه ، توقع داریم در ایران هم توسط وارد کننده با قیمت ۳.۳ تا ۴.۸ میلیارد تومان فروخته شود . دو نکته دارد . نکته اول اینکه با این قیمت ها از دسترس اکثریت مردم خارج میشود و نکته دوم اینکه : مگر دلال ها میگذارند با این قیمت هم به دست مصرف کننده برسد . مطمئناً شبکه دلالی خودرو ، با توجه به تقاضای بالا برای چنین خودرو با کیفیت و بی نقصی و عرضه کم آن ، همین قیمت ها را هم به شدت افزایش می دهد در بازار آزاد .
مطمئنا بالای ۷ میلیارد تومن به دست مردم میرسه ، البته صفرش .
که ادم عاقل این قیمت نمیخره .
همه موارد خوبه اما گیربکس سی وی تی آشغاله. آشغال ربطی به صغری و کبری هم نداره هر کمپانی بزنه آشغاله. بنز سی وی تی نداره چون میدونه چه گندیه فقط نمیدونم چرا چینی جماعت دوتا کمپانی تویوتا و نیسان فیریکی زدن رو سی وی تی
احتمالا همون حدود ۷ میلیارد بشه قیمتش ولی من ونزا بیشتر میپسندم اسپرت تر
اگر یکم با مکانیزم CVT آشنا باشید، مطمئناً شما هم متوجه میشید که بهترین روش انتقال قدرت همین سی وی تی ها هستند! مشکل از اصل کار نیست، وقتی متور ضعیف باشه هر گیربکسی روش باشه ماشین خوب راه نمیره، ولی مطمئن باشید سیستم سی وی تی این خودرو، خیلی خیلی بهتر از AT ها و دوکلاچه های چینی رایج هستش. انشالله یه روزی خودت سوار میشی، متوجه منظور من میشی …
نسبت تراکم ۱۴ به یک داره,میتونه با بنزین ایران کار کنه؟
انتظارات عمده ما از یک خودرو، راحتی، دوام، کلاس کار، جادار بودن و … اگر باشه، انصافاً فکر میکنم یکی از بهترین گزینه ها همین RAV4 باشه. امیدوارم به تعداد کافی وارد بشه و قیمت هم انتظار نداریم از ۳ تومن کمتر باشه، ولی انشالله خیلی تو بازار نجومی تر از قیمت وارد کننده نشه … که اگر واردات به خوبی انجام بشه، دور از ذهن نیست که باز هم شرایط طوری بشه که حتی قیمت بازار از قیمت وارد کننده کمتر باشه!
در کل من با اینکه آفرود سبک میشه با این خودرو رفت و کار راه اندازه و از این نظر مطمئن هست
و جادار و راحت هست
قدرت و کشش معقولی داره
استهلاک بسیار کم و خوبی رو داره
یه برند خوب و عالی رو داره
و اینکه نه خیلی بزرگه و نه کوچیک، هم میشه تو جاه و بین شهر و خارج جاده و ترافیک راحت باهاش رانندگی کرد، رو خیلی میپسندم.
موفق باشید