مقایسه هونگچی H5 با فونیکس آریزو ۸ ؛ کدام سدان لوکس چینی بهتر است؟

هونگچی H5 و فونیکس آریزو ۸ هر دو از جدیدترین خودروهای بازار هستند که در رده سدان های لوکس چینی قرار می گیرند و به نوعی رقیب هم محسوب می شوند.
چندی پیش بود که بهمن موتور از یک سدان جدید و لوکس وارداتی به نام هونگچی H5 رونمایی کرد. معنی هونگچی در زبان چینی پرچم قرمز است و حتی میتوانید یک نوار قرمز رنگ را روی کاپوت این خودرو مشاهده کنید. اچ۵ یک سدان لوکس است که میتواند دیدگاه ما به خودروهای چینی را تغییر دهد این نشان در کشور چین طرفدار زیادی دارد تا جایی که مقامات رسمی کشور مانند شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور هم از خودروهای این نشان استفاده میکند. در آن طرف هم یک سدان لوکس دیگر به نام فونیکس آریزو ۸ را داریم که به وسیله مدیران خودرو به بازار عرضه خواهد شد. یک سدان با سایز و ابعاد بزرگ که میتواند بازار سدان های موجود در کشور را متحول کند. با این تفاسیر ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله به مقایسه هونگچی H5 و فونیکس آریزو ۸ بپردازیم.


مقایسه کمپانی های مادر
هونگچی یک برند لوکس و نیمهلوکس چینی است که در سال ۱۹۵۸ تأسیس شد و از زیرمجموعههای گروه FAW میباشد. این شرکت از قدیمیترین خودروسازان چینی است و محصولاتش را برای مقامات و تشریفات چین تولید میکند موضوعی که در طراحی اچ۵ به خوبی دیده میشود. هونگچی در سال ۲۰۱۳ نسل جدید محصولاتش را با طراحی جدید و امکانات بیشتر به بازار چین معرفی کرد. در برابر شرکت خودروسازی چری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در چین است که در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد. این شرکت محصولات متنوعی از جمله سدان، کراساوور، الکتریکی و هیبریدی را تولید و صادر میکند. چری در ایران با همکاری شرکت مدیران خودرو فعالیت میکند و مدلهایی مانند تیگو و آریزو را به بازار عرضه میکند. مدیران خودرو اتومبیلهای لوکس چری را با برند فونیکس به بازار ایران عرضه کرده است تا از سایر محصولات خود متمایز باشد. در مجموع می توان با قطعیت گفت که هونگچی نشانی لوکس تر و البته با سابقه تری نسبت به چری به حساب می آید و در این قسمت باید برتری را به H5 داد.


مقایسه ابعاد و طراحی هونگچی H5 و فونیکس آریزو ۸
در نمای جلویی هونگچی H5 دارای یک جلوپنجره آبشاری بزرگ قرار دارد که به شکل ایکس طراحی شده و از طرفین به چراغها متصل میشود. نمای جلویی اچ۵ خشن است اما فرم اسپرتی ندارد و بیشتر شبیه خودروهای روسی است. فونیکس آریزو ۸ نیز دارای یک جلوپنجره مشبک است که بزرگتر از جلوپنجره بهکاررفته در مدل قبلی بوده و از طرفین به چراغها متصل میشود. نمای جلویی آریزو ۸ با استفاده از خطوط تند و تیز خشن شده تا یک طراحی هجومی و اسپرت را به نمایش بگذارد. هر دو خودرو از طراحی مدرن و جذابی برخوردار هستند.

در نمای کناری هونگچی اچ۵ دارای یک خط ساده و شیک است که از روی گلگیر جلو تا انتهای خودرو کشیده شده است. فونیکس آریزو ۸ نیز دارای یک خط ساده و شکیل است که از روی گلگیر جلو تا انتهای خودرو کشیده شده است. قسمت پایین دربهای هر دو خودرو نیز یک فرورفتگی و برآمدی فانتزی دارند. هونگچی H5 همچنین دارای یک نوار ظریف قرمزرنگ روی دربهای جلو است که جلوهای مدرن را به ماشین بخشیده است.

در نمای عقب هونگچی اچ۵ دارای یک چراغ عقب یکدست به همراه نوار کرومی است که طرفین چراغ به صورت پر طراحی شده و شکلی متعادل و جذاب را به خودرو میبخشند. فونیکس آریزو ۸ نیز دارای یک چراغ عقب یکدست به همراه نوار کرومی است که طرفین چراغ به صورت نازک طراحی شده و شکلی زیبا و خوشفرم را به خودرو میبخشند. در پایین سپر آریزو ۸ میتوانید یک دفیوزر را مشاهده کنید که در دو طرف آن اگزوزهای دوبل قرار گرفته است. وجود این اگزوزها باعث شده تا نمای عقبی آریزو۸ اسپرت شود.

هونگچی H5 و چری آریزو ۸ از نظر ابعاد و اندازه بسیار نزدیک به هم هستند و تفاوت زیادی ندارند. ابعاد هونگچی H5 به ترتیب طول، عرض و ارتفاع ۴۹۸۵×۱۸۶۵×۱۴۶۵ میلیمتر و فاصله محورها ۲۷۰۰ میلیمتر است. ابعاد چری آریزو ۸ به ترتیب طول، عرض و ارتفاع ۴۷۶۰×۱۸۳۰×۱۴۶۰ میلیمتر و فاصله محورها ۲۷۱۰ میلیمتر است.
رینگهای هونگچی H5 دارای یک طرح پنجپره با رنگ نقرهای و سیاه هستند که به خودرو یک جلوهی لوکس و زیبا میبخشند. رینگهای چری آریزو ۸ دارای یک طرح چندپره با رنگ نقرهای و طلایی هستند که به خودرو یک جلوهی اسپرت و مدرن میبخشند. رینگهای هونگچی H5 در تیپهای پایه ۱۷ اینچی و در تیپهای بالاتر ۱۸ اینچی هستند. رینگهای چری آریزو ۸ همگی ۱۸ اینچی هستند.

میتوان گفت که هونگچی H5 و فونیکس آریزو ۸ از نظر ابعاد بسیار نزدیک به هم هستند و تفاوت زیادی ندارند. اما از نظر طراحی، هونگچی H5 بیشتر به سمت لوکسی و کلاسیک میرود، در حالی که فونیکس آریزو ۸ بیشتر به سمت اسپرتی و مدرن میرود
مقایسه مشخصات فنی هونگچی H5 و فونیکس آریزو ۸
هونگچی H5 دارای یک موتور ۲ لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi است که توانایی تولید ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. فونیکس آریزو ۸ نیز دارای یک موتور ۲ لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi است که توانایی تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.

هونگچی H5 از یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک AT بهره میبرد که از طریق یک دسته نده الکترونیکی عمل میکند. فونیکس آریزو ۸ نیز از یک گیربکس جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر (W-DCT) بهره میبرد. که قدرت را از موتور به چرخهای جلو منتقل میکند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر هونگچی اچ۵ چیزی معادل ۷.۸ ثانیه و شتاب آریزو۸ هم ۷.۶ ثانیه است.
هونگچی H5 در نسخه ۲ لیتری توربو مصرف سوختی برابر ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی دارد. فونیکس آریزو ۸ در نسخه ۲ لیتری توربو مصرف سوختی برابر ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی دارد. سیستم تعلیق هر دو خودرو از نوع مک فرسون در جلو و مالتی لینک در عقب است. این سیستم تعلیق به خودرو قابلیت رانندگی راحت و مطمئن را میدهد و از طرفی نوسانات خودرو را در حد مطلوب نگه میدارد.

این اعداد و ارقام نشان می دهد که آریزو ۸ هم قدرت بیشتری دارد و هم گشتاور خروجی بالاتری ارائه می دهد. اما وجود گیربکس AT در هونگچی H5 باعث می شود تا لذت رانندگی با سدان لوکس هونگچی بیشتر باشد. در کل هر دو سدان این مقایسه بسیار قدرتمند هستند اما کیفیت فنی بالاتری را در H5 می بینیم.
مقایسه کابین
هونگچی H5 دارای یک کابین لوکس و کلاسیک است که از ترکیب رنگهای مشکی و کرم استفاده میکند. فونیکس آریزو ۸ نیز دارای یک کابین لوکس و مدرن است که از ترکیب رنگهای مشکی و نوک مدادی استفاده میکند. هر دو خودرو از مواد با کیفیت بالا برای پوشش داخلی خودرو استفاده که نشان از لوکس بودن آنها دارد. طراحی هونگچی اچ۵ کلاسیک و رسمی است. کابین این خودرو ما را به یاد سبک طراحی کادیلاک میاندازد. طراحی آریزو۸ اسپرت صورت گرفته و از ترند طراحی روز خودروهای چینی پیروی میکند.


مقایسه امکانات ایمنی و رفاهی
در هر دو خودرو امکاناتی رفاهی نظیر شیشه بالابرهای اتوماتیک، آینههای جانبی تاشونده برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ۲ منطقهای با دریچه برای ردیف عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، سیستم اتو استارت/استاپ، سقف پانوراما، صندلیهای جلو برقی، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای عقب، مموری صندلی و آینههای جانبی، کول باکس، هات باکس، سیستم مولتی مدیا با مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی به همراه ۱۲ بلندگو و دکمههای کنترل از روی فرمان، گرمکن غربیلک فرمان، کروز کنترل، شارژر وایرلس گوشی موبایل، سنسور TPMS، کامپیوتر سفری، اپل کارپلی و اندروید اتو، دوربین ۳۶۰ درجه، درایو مود، سنسور نور، سنسور باران، ترمز پارک برقی و اتوهلد را می بینیم. البته در آریزو ۸ خوشبوکننده کابین را هم داریم که این مورد در هونگچی H5 دیده نمی شود.

هر دو خودرو در بخش امکانات رفاهی خوب عمل کردهاند و در قامت یک سدان لوکس ظاهر شدهاند. با این قابلیتها در بازار میتوانند نظر خریداران را به سمت خود جلب کنند.
در هونگچی H5 و آریزو ۸ امکانات ایمنی تقریبا برابر است و تقریبا تمامی امکانات کمکی راننده (کروز کنترل تطبیقی، رادار رانندگی بین خطوط و…) را در این دو خودرو داریم. البته این را در نظر داشته باشید که در آریزو ۸ ده کیسه هوا (شامل دو کیسه هوای جلو، دو پرده ای، دو جانبی وو دو زانویی) را داریم اما در هونگچی H5 خبری از کیسه هوای زانویی نیست. البته نسخه نهایی و تحویلی H5 ممکن است امکانات بیشتری داشته باشد و با نسخه اولیه متفاوت باشد.

سخن پایانی
هر دو خودرو سدان لوکس و با کیفیت هستند که تواناییهای بالایی در بخش فنی و امکانات رفاهی دارند. اما هونگچی اچ۵ واقعا یک سر و گردن از سایر خودروهای چینی وارد شده به بازار ما بالاتر است و آن را از نظر طراحی و متریال داخل کابین باید با خودروهای کرهای و اروپایی مقایسه کرد. هونگچی اچ۵ با قیمت نهایی ۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان قرار است که بازار عرضه شود. در صورتی که علاقه به خودروهای اسپرت دارید فونیکس آریزو ۸ یکی از گزینههای بی نظیر بازار است که میتوانید آن را به صورت صفر کیلومتر خریداری کنید. قیمت این سدان اسپرت مدیران خودرو هنوز مشخص نیست اما پیش بینی میشود محدوده قیمتی این خودرو بین یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان باشد.
ویدیو معرفی هونگچی H5
ویدیو معرفی فونیکس آریزو ۸
هونگچی H5 دارای یک موتور ۲ لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi است که توانایی تولید ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. هونگچی H5 از یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک AT بهره میبرد که از طریق یک دسته نده الکترونیکی عمل میکند.
فونیکس آریزو ۸ نیز دارای یک موتور ۲ لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi است که توانایی تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و گیربکس جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر (W-DCT) بهره میبرد.
شرایط فروش سدان لوکس فونیکس اعلام شد – آذر ۱۴۰۴
قیمت آریزو ۶ جی تی در بازار چند است؟
سدان اسپرت مدیران خودرو چه امکاناتی دارد؟ نگاهی به آپشن های آریزو ۶ جی تی
قیمت انواع هونگچی در بازار و کارخانه ؛ ۹ آذر ۱۴۰۴





طول هونگچی h5 نزدیک به ۵ متره (دقیقش ۴۹۸۸ میلیمتر ) هستش و تقریبا یک کلاس سایز بندی از آریزو ۸ بزرگتر هستش .لطفا اصلاح بکنید
مقایسه این دو تا مثه مقایسه بنز و پرایده چری داخل چین یک برند کاملا ناشناختست که محصولاتش فقط تو بعضی از کشورهای خاورمینه مثل ایران و پاکستان فروش میره. در حالی که با اصالت ترین برندچین همین هونگچی هست و ابدا با این اسباب بازی قابل مقایسه نیست!
کاملا درسته
خیلی سگمنت جذابیه، هر دو عالی هستند و اتفاقا اینجا جای بحث با اشخاصیه که بی دلیل و با تعصب هر خودرو کره ای یا ژاپنی یا اروپایی رو طلا و همه چینی ها رو آشغال می دونند.
حالا با مقایسه قیمت، کیفیت، امکانات، فضای داخل و … بفرمایید سراتو و الانترا بهتره یا آریزو ۶ و هونگچی؟
علی جان ، درسته که چیزی که خوب باشه حتی با وجود اینکه جدیده میتونه خوب باشه ، اما به شرط اینکه خودش خوب باشه ، نه اینکه عده ای استخدام بشن برای ایکنه بگن خوبه. یکروز میبینی میگن چری پرفروش ترین کمپانی چینیه و تنها کمپانی چینی که به قاره سبز وارد شده ! یکروز میگن BYD اینطوره یهروز میگن هونگچی… و این در حالیه که هیچ ماشین چینی نه تنها نتونسته استاندارد های لازم را برای ورود به کشور هایی که خودشون جزو سازندگان معتبر هستند پاس کنه بلکه اگر زمانی بخواهند از جرگه کپی کاران خارج بشوند و جدی به صنعت خودرو ورود کنند به فرض! انوقت تکلیف این همه سال پول ساختن از ساخته های کمپانی ها معتبر ( در غالب کپی کاری) چی میشه از نظر حقوقی و قانونی بعد تازه بتونن از ابتدا شروع کنند.
ساختن موتور های ۱.۵ لیتری کپی صنایع تاریخ مصرف گذشته سطح قابل قبولی نیست. کپی کردن هیولایی ۷۰۰ اسبی و با قیمت زیاد تنها رسیدن به ۲۶۰ اسب! به قیمت بالا! در صعنعت خودرو اب در هاون کوبیدنی بیش نیست! اینکه یک تسلا را بگذارند وسط (مثل دیگر چینی ها) صرفا شکل ظاهرش را شبیه سازی کنند اما مشخصات فنی عیلرغم قیمت بالا حتی نصف محصول کپی شده هم نباشه. این تعریف ماشینهای چینی هست که ما تا کنون دیده ایم یا مقاله انرا خوانده ایم.
هنوز اجرای گیربکس طراحی HPT ( هیوندای پاور تک) توسط چینی ها یکی از افتخاراتشون هست. اینکه دنباله رو کره ای ها باشند. یا برند لندای!
همون گیربکس AT به ظاهر چینی که در دنا اتوامات هست.
چرا باید ESP ارزان و ایمن بوش جای خودشو به محصول کپی شده اش بده که کارایی یک دهم انرا ندارد؟! تارا با ESP روشن فقط ۱۰ کیلومتر با سرعت بیشتر میتونه تست گوزن رو رد کنه فرق بین ۵۵ و ۶۵ کیلومتر. و اصولا این ESP محدود کننده هست نه اصلاح کننده که به هندلینگ ماشین شما اضافه بشه!
کدوم ماشین چینی ( چه وارداتی چه مونتاژی )ESP یا اصلا ECU یی غیر از بوش داره؟ روی ماشین های خودشان همه بوش هستند کی خریدار ان ESP چینی و ECU چینی هست؟!
از بحث فنی شما متشکرم
اما برچسب قیمتی رو چرا در نظر نمی گیرید؟ مگر هونگچی با مثلا بنز سری E یک قیمت دارد؟
عرض من اینه که مثلا در قیمت ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار و یا در کشورمون اکسنت و سراتو و الانترا رو بر میدارید یا هونگچی؟
قطعا در جزئیات چینی ها با خودروسازان روز فاصله دارند اما در سطح قیمت های اقتصادی و متوسط بشدت نزدیک شده اند.
برداشتن هونگچی مگر امکان پذیر است اولا!
دوما برفرض که قرار شود انرا هم اینجا عرضه کنند با چه قیمتی!؟ مگر قیمتش مشخص شده!
پس شما با احتساب قیمت دلاری ان در خارج است که اقدام به مقایسه میفرمایید خوب چرا با چند تا اسباب بازی کره ای مقایسه میکنید
شما با جیپ گرند چروکی مقایسه کنید ۳۷ هزار دلار صندلی چرمی تنها چیزی نیستش که داره به شما میده قدرت موتور رو نگاه کنید موتور ۷۰۰ اسبی هِلکت یا هِنسی رو براتون میذاره بجای موتور 1500cc که با یک توربوی سنگین تحت شرایط ازمایشگاهی ادعا کردن ۲۰۰ اسبه! فقط ۲۰۰! رسیدن به مرز ۲۰۰ و تا ۳۰۰ در سال ۲۰۲۴ مضحکه !
50 سال چنین قدرت موتوری مطرح بوده !
حدود ۱.۵ تا ۱.۶ بیاد میتونه فروش داشته باشه
آها این درسته
اینها که با مرسدس بنز قابل مقایسه نیستند
و لگن پاره های چلغوز چینی باید با همدیگر
مقایسه شوند .
الآن میشه گفت مقایسه الاغ با خر
خدا همه مریضا رو شفا بده.
کسی با مرسدس بنز مگر مقایسه کرده؟
قبل از اظهار نظر کمی فکر کنید.
هیچکدام هردو لگنی بزک دوزک کرده ای بیش نیستند از بنز رسیدیم به تویوتا و کیا از این دوتا رسیدیم به نخودچی و لیوان و چرتی
اگه آریزو۸ زیر ۲ تومن بیاد خدمات پس از فروش درست درمونم داشته باشه هونگچی با همه تفاسیر تو بازار ایران نمیتونه حرفی برا گفتن داشته باشه
و در کل سدان اگه بخواد لوکس باشه باید هدآب و ماساژور داشته باشه
با تشکر از آقای حسین دلاور، پیشرفت محسوس چینی ها قابل توجه هست، هونگچی خودروسازی ریاست جمهوری چین هست که محصولات L5 و ,LS7 و H9 در خود چین کارایی تشریفاتی دارند و در کشور های حاشیه خلیج فارس این محصول با نام OUSADO فروخته می شود.
در ظاهر سعی شده جلوه لوکسی داشته باشه، چینی ها تلاش زیادی کردند، اما همچنان برخی از قابلیت هایی که یک سدان لوکس فول سایز باید داشته باشه مثل sbw 4wheel steering گردش با ۴ چرخ همزمان رو نداره. قابلیتی که در اس مرسدس و بی ام و و خیلی از رقبای دیگر ژاپنی مثل لکسوس و جنسیس کره جنوبی هست. پس هنوز چینی ها فاصله دارند اما تلاش خیلی خوبی کردند.
340 نیوتن متر از یک موتور ۲ لیتری توربو توان بالایی محسوب نمیشه و سری ۷ مدل ۲۰۱۷ و E 200 2016 با همین حجم توان بالاتری می دهد. میشه گفت فناوری ۷-۸ سال پیش آلمانی ها و ژاپنی هارو چینی ها در محصولات کنونی دارند استفاده میکنند.
ما داخل ایران سواری لوکس نداریم، در کشور های دیگر رقبای این ماشین جنسیسg80 با موتور ۲.۵ و ۳.۵ لیتری توربو و لکسوس LS500 طبیعتا هم توان و هم امکانات بیتشری دارند پس چینی ها اونطوری که شما هم فکر میکنی به اون سطح از تجمل در خودروسازی نرسیدند حالا آریزو ۸ که بماند کلا.
سلام دوستان بنده هم میخواستم یک نظری در این رابطه هم بدم این خودروها خوب هستند اما از نظر بنده که باشه هونگچی H5 بهترین گزینه است چرا اینو میگم به این دلیل که وارداتی هستش و یه پیچش هم داخلی سازی نشده و سیاست کثیف داخل سازی هم دنبال نکرده. و اینکه اصالت داره همونطور که همه شما تو این نظرات هم بهش اشاره کردین.
مدیران خودرو خودش رفته مقایسه بین هونگچی اریزو گذاشته نوشته اریزو خیلی بزرگ تر از هونگچیه و خیلی جادار تره توی روز روشن داری دروغ میکنی هونگچی اندازه یه وجب فاصله محوریش از اریزو بیشتره اون وقت میای میگی اریزو جادار تره
هونگچی رو با بی وای دی qin-l و اشکودا سوپرب مقایسه میکنن اوم وقت میای شما با اریزو مقایسه میکنی مدیران خودرو تو بررسیش نوشته از نظر کیفیت اریزو از هونگچی بهتره!!!!!!!!!!!! انگار نه انگار هونگچی قدیمی ترین برند چینه!! هونگچی رقیب اشکودا سوپرب هست نه اریزو مونتاژی