ملاقات با جدیدترین سدان ایران خودرو + ویدیو معرفی دنا جوانان
جدیدترین سدان ایران خودرو با نام دنا جوانان قرار است مرداد ماه به عرضه برسد و ما در اینجا معرفی مختصری از این سدان سریع ارائه می دهیم.
چند ماه پیش بود که شرکت ایران خودرو اعلام کرد که برنامه دارد تیپ جدیدی از دنا پلاس را با نام دنا جوانان به بازار عرضه کند. سریع ترین سدان داخلی که حالا به پیشرانه جدیدی مجهز شده و حتی ظاهری متفاوت نسبت به دیگر دناهای بازار دارد. ایران خودرو قبل تر اعلام کرد که این سدان را در مرداد ماه سال جاری به عرضه می رساند و پیش بینی می شود بازار هم نسبت به این خودرو روی خوشی نشان دهد. در ادامه به بیان مشخصات و تغییرات جدیدترین سدان ایران خودرو می پردازیم.

تغییرات ظاهری جدیدترین سدان ایران خودرو
قبل تر قرار بود دنا جوانان ظاهری کاملا برابر با دنا پلاس داشته باشد اما در جدیدترین بروزرسانی های این پروژه، سدان جدید ایران خودرو ظاهری متفاوت خواهد داشت. در این خودرو چراغ ها تغییر کرده و المانی قرمز رنگ را در کاسه چراغ می بینیم. همچنین حاشیه جلوپنجره هم قرمز رنگ شده و رکاب ها هم طراحی اسپرتی دارند. در واقع سعی شده در محصول جدید ایران خودرو طراحی جوان پسند تر باشد و به نوعی این سدان اسپرت تر به نظر برسد.

در کابین هم تغییراتی داشته ایم و فرمان در این نسخه از نوع D کات شده است. تزئینات داخلی تغییر کرده و تودوزی جدید و فرمز رنگ را در داخل کابین می بنیم. موکت کف پوش هم حاشیه قرمز رنگ دارد و صندلی ها هم روکش چرم مخمل دارند.
مشخصات فنی
زیر کاپوت این سدان اسپرت یک پیشرانه ۱.۶۵ لیتری موسوم به EFP را داریم که در واقع نسخه ای ارتقا یافته از TC7 به حساب می آید. این پیشرانه توربوشارژ ۴ سیلند و ۱۶ سوپاپ فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی و خروجی (DVVT) را دارد و پمپ روغن متغیر هم به پیشرانه اضافه شده است.

این پیشرانه با تغییرات مذکور توان تولید نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و نهایت گشتاور 245 نیوتن متر را دارد. نکته مهم در مورد این پیشرانه این است که حداکثر گشتاور در دورهای کمتر از ۱۷۰۰rpm در مدار قرار می گیرد و از سویی نسبت تراکم بهتری هم برای آن ثبت می شود. قدرت از پیشرانه از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود. این جعبه دنده از نوع نسل هفتم است و قابلیت خلاص شدن اتوماتیک را در ترافیک ها دارد. با توجه به نکاتی که مهندسان ایران خودرو اعلام کرده اند، این تیپ دنا پلاس می تواند در شرایط استاندارد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹.۸ ثانیه ثبت کند.
امکانات جدیدترین سدان ایران خودرو
در جدیدترین سدان ایران خودرو امکاناتی مانند سانروف برقی، چهار کیسه هوا، استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، صندلی های برقی جلو، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، آینه های تاشو برقی، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، چراغ خوشامدگویی، قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، چراغ روشنایی روز، سنسور پایش باد تایرها، شیشه های عقب دودی، رینگ های آلومینیومی، تریم داخلی چرم و پارچه، آینه حساس به نور، فرمان دی کات و… دیده می شود.




حالا داخلش خوب شد
داخلش عالی شده
کاش عقبش رو هم یه تغییری میدادن
ممنون از گزارشهای خوبی که تهیه میکنید
واقعا زشت ترین فرمان Dکات هست همون معمولی اش خیلی بهتر بود . باتشکر از آخرین خودرو
در تایید فرمایش شما باید اضافه کنم این فرمان دیکات نیست اصلا،
فرمان قبلی رو اوس بهمن ! چند تا چکش زده روش کج کرده اینا هم بستن رو ماشین!
باتشکر از زحمات مهندسین ایرانی ، پیشنهاد میکنم بجای افزایش تزیین ، استحکام را بالا ببرند تا ایمنی مردم تامین بشود تلفات خودروها در تصادفات شدیدا بالاست ، با مقایسه ایمنی و دوام تندر نود و تزییناتش ایمنی بیشتر آن مورد توجه مشتریان است ، ضمنا الگو برداری از سیستم جلوبندی و اصلا زیر بندی شرکت رنو بیشتر می ارزه به پژو ماقبل ۱۳۷۰ که ایران خودرو ولکن اش نیست
پیشرانه خوبه ولی نمیدونم چرا با این قوت و وزنه معمولیش شتابه ۹.۸ ثانیه داره توی خودرو های چینی نا قدرته موتوره پایین تر و وزن به نسبت بیشتر بعضا شتابه ۸ ثانیه هم میبینیم و فرمانش من خودم سلیقم اینه که دی کشته پر باشه یعنی شاخ نداشته باشه و تپل باشه یا اینکه سه شاخ باشه نه مثل این دو شاخ در کل مصرف سوخت بالا تو نسخه های قبلی خیلی زننده بود باید موند و دید چقد کاهش یافته
مزدا ۳ جدید ۲۰۰۰ سی سی با ۲ میلیارد تومن قیمت ۱۱ ثانیه می زنه.
جدای از موتور اندکی بهبود پیدا کرده اش که کلی داستان خواهد شد ( بخاطر اینکه ۷۰% قطعات متفاوتی داره )
تا ۴ یا ۵ سال اول هیچ کجا پیدا نخواهد شد
باقی موارد همگی پس رفت هستند افت کیفی فاحش از روکش صندلی گرفته
تا اون ست دکوراتیو مشکی بنجل که جنس بهترش را دیجیکالا و امثالهم دارند و
هیچکدام نه در حد و اندازه یک ماشین ۷۰۰ میلیون تومانی ( کارخانه) هستند نه در حد اسم ایرانخودرو
همین الان یک دنا کارکرده مدل ۱۴۰۰ ( که جنس ورق بدنه اش هم بهتر از امروزی هاست!) با قیمت کمتر
که کلی هم دستتون را باز میگذاره برای تزئین و ابگرید ، به شدت ارزشمند تر از این ابرو ریزی دنا جوانان هست
رنگ سپر و گلگیر سمت شاگرد مات بود با رنگ بدنه فرق داشت مثل روز روشنه که وقتی بیاد تو بازار دو برابر دنا و دنا پلاس قیمتشه
سلام🔹️خسته نباشید🔹️شما زحمت میکشید خودروهارو بررسی میکنید🔹️ولی ویدئو ۳ یا ۴ دقیقه ای که نباشه اصلا بهتره🔹️من همیشه وب سایت شمارو دنبال میکنم🔹️لطفا در ویدئوها برادر مجریمون انقدر تند توضیح ندهند و توضیحات کامل باشه🔹️ضمنا خواهشا خواهشا انقدر خودروهای داخلی رو با این لحن بد نکوبید🔹️بله درسته مشکل داره ولی بخدا یه خارجی اینارو بشنوه میگه اینا چقدر علاقه به خودزنی دارن🔹️ولاه مردیم ازبس هر محصول ایرانی چه خودرو یا هرچیز دیگه رو میبینیم انقدر راحت تحقیر میکنن🔹️واقعا منظورم لاپوشانی نیست🔹️ولی انقدر خودزنی دیگه بسه🔹️بازم از زحماتتون تشکر🔹️امیدوارم که حرفای منو درباب فقط پیشنهاد ببینید چون اگر وب سایت شما کلا بدباشه ( خودزنی )که من همیشه مطالعه نمیکنم🔹️در پناه خدا باشید⚘