%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰

آریزو ۵ برقی ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی

آریزو 5 برقی، سدانی تمام برقی است که توسط شرکت مدیران خودرو در ایران عرضه می شود و جزو اولین خودرو های برقی است که در ایران عرضه می شود.

حجم موتور برقی
قدرت 120 اسب بخار
گشتاور 210 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 10 آبان 1403 ساعت 17:45
ویدئو رضا چوکامی

آریزو ۵ برقی، سدانی تمام برقی است که توسط شرکت مدیران خودرو در ایران عرضه می شود و جزو اولین خودرو های برقی است که در ایران عرضه می شود.

آریزو ۵ یکی از سدان های محبوب شرکت مدیران خودرو است که همواره از آن استقبال خوبی شده و طی این سال هایی که در بازار ایران حضور دارد، نسخه های مختلفی از آن در ایران عرضه شده است. آریزو ۵ برقی جدیدترین عضو خانواده آریزو ۵ است که مدیران خودرو آن را در بازار ایران عرضه کرده و جزو اولین خودرو های تمام الکتریکی است که پایش به بازار خودروی کشور باز شده است.

تست آریزو 5 برقی

پلتفرم آریزو ۵ EV همان پلتفرم M1X گروه چری است که در اصل برای خودرو های بنزینی آن طراحی شده است. جالب است بدانید که در کشور چین این خودرو توسط شرکت سینوگلد تولید و با نام sinogold Junxing در بخش حمل و نقل عمومی این کشور حضور دارد. شایان ذکر است که شرکت سایپا قرار بود این خودرو را نیز در بازار ایران عرضه کند.

در ادامه نگاهی دقیق تر به آریزو ۵ برقی خواهیم داشت.

طراحی بدنه ARRIZO 5 EV

ام وی ام آریزو ۵ برقی همانند دیگر اعضای خانواده آریزو ۵ طراحی بسیار ساده، قدیمی اما عامه پسند دارد و نسبت به دیگر نسخه های آریزو ۵ تفاوت های اندکی را در این خودرو شاهد هستیم.

در نمای جلوی این خودرو مهم نکته ای که می توان به آن اشاره کرد، استفاده از جلو پنجره بسته در آریزو ۵ EV است که نشان از ذات برقی این خودرو دارد. جالب است بدانید که در پورت های شارژ این خودرو در زیر لوگو و در قسمت جلوی این خودرو قرار گرفته است. در مورد طراحی قسمت های جلوی آریزو ۵ برقی نیز باید بگوییم که همان سبک طراحی ساده آریزو ۵ را می بینیم اما به دلیل جلو پنجره بسته و طرح های گرافیکی کار شده بر روی آن می توان کمی طراحی متفاوت تری را در این خودرو مشاهده کرد.

طراحی آریزو 5 برقی

اگر از نما های جانبی به این ARRIZO 5 EV نگاهی بیاندازیم متوجه برقی بودن این خودرو نمی شویم چرا که همان طور که اشاره شد پلتفرم این خودرو در اصل برای خودرو های بنزینی است و حتی جای باک بنزین نیز بر روی بدنه این خودرو دیده می شود. با این حال به دلیل خطوط طراحی برآمده بر روی گلگیر ها و در ها، می توان چهره قابل قبولی را مشاهده کرد. نکته مثبتی که در این قسمت دیده می شود فرم طراحی رینگ های آلومینیومی است که جلوه بسیار خوبی را به این خودرو داده است.

بدنه آریزو 5 برقی

در نمای عقب آریزو ۵ برقی می توان سبک طراحی به نسبت جذاب و قابل قبولی را مشاهده کرد که اکثر بینندگان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. به طور کلی بخش عقب ام وی ام آریزو ۵ برقی تفاوتی با دیگر نسخه های آریزو ۵ نداشته و تنها نشان e در کنار نوشته آریزو ۵ به این خودرو اضافه شده است.

مشخصات فنی آریزو ۵ EV

آریزو ۵ تمام برقی از یک پیشرانه الکتریکی ۱۲۰ اسب بخار به عنوان تامین کننده قوای محرکه خود بهره می برد که می تواند روی هم رفته ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و به چرخ های جلو منتقل کند. نهایت سرعت آریزو ۵ برقی ۱۵۲ کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب صفر تا صد آن زیر ۱۰ ثانیه است که عدد قابل قبولی برای این خودرو به شمار می رود.

مشخصات فنی

پک باتری های سدان برقی ام وی ام دارای ظرفیت ۵۲ کیلووات ساعت بوده که این خودرو در حالت شارژ کامل باتری ها می تواند تا ۴۲۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. از طرفی باتری های این خودرو با استفاده از فناوری شارژ سریع می تواند در حدود یک ساعت به ظرفیت استاندارد خود برسد اما در صورت استفاده از شارژ های معمولی این مدت زمان به بیش از ۵ ساعت خواهد رسید.

برندام وی ام
مدلآریزو ۵ EV
کلاس بدنهسدان
سال تولید۲۰۱۷
حجم موتوربرقی
ظرفیت باتری۵۲ کیلو وات ساعت
تعداد سیلندر---
تعداد سوپاپ---
فناوری موتوربرقی
قدرت۱۲۰ اسب بخار
گشتاور۲۱۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۰ ثانیه
حداکثر سرعت۱۵۲ کیلومتر بر ساعت
گیربکستک سرعته اتوماتیک
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتوییست بیم
طول۴۵۷۲ میلی متر
عرض۱۸۲۵ میلی متر
ارتفاع۱۴۹۶ میلی متر
فاصله محوری۲۶۷۰ میلی متر
وزن۱۴۶۰ کیلوگرم
حجم باک---
مصرف سوخت---
پیمایش در حالت برقی۴۲۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۲۰۵/55R16
شرکت عرضه کنندهمدیران خودرو
برند نشان مادرچری
کشور سازندهچین

در محور جلو این خودرو، سیستم تعلیق مک فرسون دیده می شود و در محور عقب آن سیستم تعلیق توییست بیم به کار رفته است که این موضوع یکی از دلایلی است که باعث می شود بخش عقب این خودرو چندان نرم نباشد.

طراحی داخل کابین و امکانات ام وی ام آریزو ۵ برقی

در داخل کابین این خودرو نیز طراحی بسیار ساده و نه چندان بروزی را می بینیم و در طراحی آن نمی توان اِلمان طراحی خاصی را مشاهده کرد. با این حال بهره مندی از برخی امکانات توانسته کمی از سادگی طراحی داخل کابین این خودرو بکاهد. البته باید توجه داشت که در مدل های جدیدتر آریزو ۵ برقی طراحی و دیزاین داخل کابین این خودرو تغییراتی داشته است که متاسفانه تا کنون نسل های جدید این خودرو در بازار ایران عرضه نشده است.

کابین آریزو 5 برقی

در قسمت داشبورد ARRIZO 5 EV نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا خودنمایی می کند که سبک طراحی آن به صورت نمایشگر های تسلایی بوده و از طریق آن می توان به بسیاری از تنظیمات و آپشن های این خودرو دسترسی داشت. از طرفی در کنسول وسط ام وی ام آریزو ۵ برقی از اهرم چرخشی به عنوان دسته دنده این خودرو استفاده شده که در نوع خود جالب توجه است. نکته مثبت دیگری که در کابین این خودرو دیده می شود، که در اکثر خودرو های برقی رایج است، استفاده از پشت آمپر دیجیتال است که به عنوان خودرویی نسبتا اقتصادی در بازار های جهانی، آپشن کاربردی و قابل قبولی است.

امکانات آریزو 5 برقی

همانطور که اشاره شد آریزو ۵ برقی در خارج از ایران خودرویی کاملا اقتصادی بوده و نمی توان انتظار زیادی در بخش آپشن و امکانات از آن توقع زیادی داشت با این حال امکاناتی نظیر؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، استارت دکمه ای، سیستم بازیافت انرژی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه الکتریکی دستی، مود های رانندگی، سیستم کنترل پایداری، پشت آمپر دیجیتال، کروز کنترل، سیستم پاکسازی هوای داخل کابین، سنسور TPMS، دوربین دنده عقب و… از جمله امکاناتی هستند که در این خودرو دیده می شوند.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی۶ کیسه هوای ده نقطه ای- سامانه کنترل پایداری-سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهیاستارت دکمه ای-پشت آمپر دیجیتال-نمایشگر سیستم مالتی مدیا-دوربین دنده عقب-سیستم پایش فشار باد تایرها-ترمز پارک برقی-اتوهلد-سیستم بازیافت انرژی اتوماتیک-کروز کنترل-سیستم تصفیه هوای داخل کابین-دسته دنده الکتریکی-فرمان کمکی برقی-حالت های رانندگی-سانروف برقی- تریم چرم مصنوعی-سنسور نور

مزایا و معایب

مزایاشتاب قابل قبول- هزینه نگهداری و استهلاک پایین تر نسبت به نسخه بنزینی
معایبعرضه محدود- قیمت بالاتر از نسخه های بنزینی- متریال نه چندان با کیفیت داخل کابین

رقبای آریزو ۵ برقی

با اینکه شرکت های بسیاری به سراغ عرضه گسترده خودرو های برقی رفته اند و نمونه های بسیاری را در بازار ایران عرضه کرده اند اما شرکت مدیران خودرو تا این لحظه آریزو ۵ برقی را به صورت گسترده در بازار ایران عرضه نکرده است. با این حال با توجه به مشخصات و امکانات آریزو ۵ برقی تنها می توان سینوگلد تانگو ۵ که قرار بود توسط شرکت سایپا در بازار ایران عرضه شود را به عنوان رقیب آریزو ۵ EV به شمار آورد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

آریزو ۵ برقی چه مشخصاتی دارد؟

آریزو ۵ تمام برقی از یک پیشرانه الکتریکی ۱۲۰ اسب بخاری به عنوان تامین کننده قوای محرکه خود بهره می برد که می تواند روی هم رفته ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و به چرخ های جلو منتقل کند. نهایت سرعت آریزو ۵ برقی ۱۵۲ کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب صفر تا صد آن زیر ۱۰ ثانیه است که عدد قابل قبولی برای این خودرو به شمار می رود.

آریزو ۵ برقی چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، استارت دکمه ای، سیستم بازیافت انرژی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه الکتریکی دستی، مود های رانندگی، سیستم کنترل پایداری، پشت آمپر دیجیتال، کروز کنترل، سیستم پاکسازی هوای داخل کابین، سنسور TPMS، دوربین دنده عقب و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. مهدی گفت:

    امروز تستش کردم نه سانوف داره نه کروز کنترل

    ۹
    ۳
  2. آریو برزن گفت:

    سلام
    مدل ۱۴۰۳ که سال ۱۴۰۴ دارن میدن
    سانروف نداره
    ایربگ فقط ۲ تا داره
    کروز نداره
    سانروف نداره
    دریچه کولر سرنشین عقب نداره
    حتی رینگ هم نداره قاپاق هست
    کاور روی موتور نداره
    نمد کاپوت نداره
    کنسول وسط نداره
    حتی موس تعویض دنده هم نداره
    تعویض دنده رفته توی دسته برف پاکن
    و ترمز پارک رفته زیر مانیتور
    رسماً تاکسی هایی بودن که تاکسیرانی گردن نگرفته و دارن میدن مردم.
    تازه این ها رو که گفتم توی ۲ دقیقه دیدنش متوجه شدم.
    ناگفته نماند من فقط و فقط به خاطر شرایط اقساطی که داشت یکی ثبت نام کردم که به من گفتن تحویل ۳۰ روز ولی توی گمرک آماده است و ۲۰ روزه میدن .ولی تحویل من از تاریخ واریزم حدود ۷۰ روز میشه .تنها خوبی که ازش دیدم روی داشبورد و روی دری ها نرم بود پشتش فرمان نشستم دسته آیی که زیر آرنجی راننده است خوبه ولی شاگرد دستش روی هواست و یه محفظه زیر مانیتور داره که پام بهش گیر میکرد و کفپوش ۳ بعدی روش گذاشتن و مقداری کف ماشین بالا آمده برای باتری های زیر ماشین که توی قسمت عقب خیلی مشخص و بارز بود.سنسور های دنده عقب همرنگ بدنه بود برخلاف آریزو ۵ ها و ۶ . که مشکی رنگ هستن.

    ۳
    ۰
  3. مجتبی احمدی گفت:

    ازماکه پول گرفتن بعدازیک ماه هنو خبری نیست ماهنوززیارتش نکردیم اگه تاکسی برگشتی باشه که واویلاست بدضررکردیم من ازاتومدیران لیزینگ گرفتم حدود۵۰تومن گرونترهم پام حساب کردکلاهبردار

    ۰
    ۰
  4. محسن گفت:

    برنامه جالبی بود.
    فقط چون اینجا ایرانه.
    یک جای دیگه رو بگید که شارژ خودرو مجانی است و مثل ایران پولی نیست.
    دم شما گرم.

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X