%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه پارس خودرو P90 با تارا V1 پلاس ؛ کدام سدان داخلی بهتر است؟

منتشر شده در 05 آذر 1403 ساعت 11:30
نویسنده محمد باهری
مقایسه پارس خودرو P90 با تارا V1 پلاس

پارس خودرو P90 و تارا V1 پلاس دو سدان تولید داخل هستند که یکی از آنها مدتی است که در بازار حضور دارد و دیگری به زودی عرضه می شود.

بیشترین سهم تولید در سبد محصولات داخلی به کلاس سدان‌های متوسط مربوط می‌شود. ایران خودرو اکثر تولیدات خود را به این رده اختصاص داده و سایپا و سایر مونتاژکنندگان هم حداقل یک نماینده در این کلاس خودرویی دارند. شرکت پارس‌خودرو نیز که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان خودرو در کشور شناخته می‌شود مدت‌ها بود پس از توقف تولید خودروی تندر۹۰ عملا نماینده‌ای در بین سدان‌های رده متوسط داخلی نداشت. اما پروژه‌ی معرفی خودرویی جدید بر مبنای ال۹۰ سرانجام سبب شد تا پارس‌خودرو P90 به بازار معرفی شود. در واقع P90 نسخه ایرانیزه شده و توسعه یافته تندر۹۰ است که در ابتدا قرار بود با نام کادیلا عرضه شود اما با تغییرات صورت گرفته احتمالا نام آرین برای این محصول در نظر گرفته خواهد شد.

در طرف دیگر اما تارا به عنوان یکی از جدیدترین محصولات ایران‌خودرو در این بخش از بازار شناخته می‌شود. تارا با بهره‌گیری از پلتفرم پژو ۳۰۱ تولید شده و به عبارتی فیس‌لیفتی از این خودرو محسوب می‌شود. همین امر به یک مزیت مهم برای تارا تبدیل شده چرا که از پلتفرمی به روز‌تر نسبت به سایر محصولات داخلی استفاده می‌کند.

در ادامه کار به مقایسه پارس‌خودرو P90 و تارا V1 پلاس میپردازیم تا ببینیم کدامیک از این دو محصول می‌توانند مزیت بیشتری برای مشتری داشته باشند.

درباره پارس‌خودرو P90 و تارا V1 پلاس

تجربه موفق تندر۹۰ در بازار داخلی که بیشتر به خاطر کیفیت بالا و استهلاک پایین این خودرو بود سبب شد تا پارس‌خودرو مجددا به سراغ این پلتفرم برود و با بهینه‌سازی‌هایی که بیشتر از لحاظ ظاهری بودند به نوعی این محصول را به خط تولید بازگرداند. توجه داشته باشید که علت اصلی توقف تولید تندر ۹۰ بحث تحریم‌ها و عدم امکان استفاده از پیشرانه این خودرو با کد k4m بود. پیشرانه K4M را می‌توان اصلی‌ترین عامل موفقیت خودروی تندر ۹۰ دانست که اکنون در پروژه موسوم به P90 از آن استفاده نمی‌شود! 

پیشرانه‌ای که پارس خودرو برای P90 در نظر گرفته محصول سایپا است و با کد ME16 شناخته می‌شود. جالب است بدانید این موتور شباهت زیادی با انجین TU5 دارد، پس در واقع خودروی P90 را می‌توان همان تندر۹۰ فیس‌لیفت شده با یک پیشرانه جدید دانست.

اما به سراغ محصول ایران خودرو برویم. تارا به واسطه حضور چندساله در بازار برای مصرف کننده ناشناخته نیست و همانطور که بارها عنوان شده با عاریت گرفتن از پلتفرم پژو۳۰۱ این خودرو به بازار معرفی شد. استفاده از پلتفرم جدیدتر در مقایسه با سایر محصولات داخلی سبب شده تا شاهد تجربه سواری بهتر و همچنین فضای کابین مناسب‌تر باشیم. لازم به توضیح است که تارا در تیپ‌های مختلف به دست مشتری می‌رسد و تفاوت در تیپ‌بندی‌ها شامل استفاده از سطح آپشن‌های مختلف و همچنین عرضه با نمونه‌های گیربکس دستی و اتوماتیک می‌باشد. در این مطلب، مدل پایه این خودرو یعنی V1 پلاس را در مقام مقایسه با پارس‌خودرو P90 قرار داده‌ایم تا به لحاظ بازه قیمتی و آپشن فاصله کمتری با یکدیگر داشته باشند.

ویدیوی معرفی پارس خودرو P90

مقایسه طراحی بدنه

اصلی ‌ترین نقطه ضعف خودروی تندر۹۰ که سبب انتقادات فراوانی به آن بود، فرم طراحی بدنه بود. متاسفانه باید گفت به دلیل بهره‌گیری پارس خودرو P90 از پلتفرم تندر همچنان این نقص به قوت خود باقی مانده و فیس‌لیفت صورت گرفته هم سبب برطرف شدن این ضعف نشده است. البته نباید از حق گذشت که تغییرات انجام شده در طراحی P90 باعث شده‌اند تا چهره‌ای به‌روز‌تر و عامه‌پسندتر نسبت به تندر داشته باشد.

مقایسه طراحی پارس خودرو P90 با تارا V1 پلاس

بیشترین حجم تغییرات P90 نسبت به خودروی تندر را می‌توانید در نمای جلوی این خودرو بیابید. جایی که المان‌های امروزی بیشترین خودنمایی را میکنند و شکل سپر، چراغ‌ها و کاپوت به طور کلی متفاوت از ال۹۰ است. در نمای جانبی به طور آشکار شباهت این خودرو با تندر را مشاهده خواهید کرد و استفاده از رینگ‌های جدید تنها تفاوت عمده در این بخش هستند. با رسیدن به عقب خودرو همچنان فرم مکعبی شکل تندر۹۰ دیده می‌شود اما طراحی جدیدتر چراغ‌ها و سپر خودرو و همچنان استفاده از تریم دو رنگ از نکات مثبت در نمای عقب P90 هستند.

طراحی تارا نیز به خصوص در بخش عقب با ضعف‌هایی همراه است اما این نقدها به هیچ وجه در حدی نیستند که با ضعف‌های طراحی P90 مقایسه شوند. استایل کلی و پلتفرم تارا کاملا به روزتر و جوان‌پسندتر است و این قابلیت را دارد به کمک چند بهینه‌سازی یا فیس‌لیفت، کاملا طراحی مقبولی داشته باشد.

مقایسه بدنه پارس خودرو P90 با تارا V1 پلاس

استفاده از زوایای تند و تیز در طراحی تارا در کنار نسبت‌های ابعادی مناسب‌تر سبب شده در بحث طراحی برتری را با تارا بدانیم.

مقایسه مشخصات فنی پارس خودرو P90 و تارا V1 پلاس

مقایسه مشخصات فنی خودروها یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای ایجاد تمایز و تصمیم‌گیری خریدار برای انتخاب است. اما این‌بار هر دو خودروی مورد بحث از مشخصات فنی تقریبا یکسانی بهره می‌برند و به نوعی از پیشرانه‌ای مشابه در هردو خودرو استفاده شده است.

همانطور که گفته شد خودروی پارس خودرو P90 در بحث قوای فنی نسبت به ال۹۰ تغییراتی داشته و دیگر از انجین k4m در این خودرو خبری نیست. پیشرانه مورد استفاده در P90 محصول شرکت سایپا است که با کد ME16 شناخته می‌شود. نهایت توان تولیدی این موتور ۱۱۵ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور است که از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته AT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. توان تولید شده توسط پیشرانهP90 می‌تواند جثه ۱۱۵۵ کیلوگرمی P90 را به گفته کمپانی در عرض ۱۰.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساند و حداکثر سرعتی معادل ۱۷۵ کیلومتر در ساعت داشته باشد.

مقایسه فنی پارس خودرو P90 با تارا V1 پلاس

در بحث مصرف سوخت نیز P90با مصرف ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عملکردی نزدیک به سایر رقیبان خود در این کلاس و حجم موتور دارد.

اما قلب تپنده تارا هم تفاوت چندانی با رقیب خود ندارد و نماینده ایران‌خودرو هم با بهره‌گیری از پیشرانه اصلاح شده TU5موسوم به TU5+ می‌تواند توانی معادل با ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور داشته باشد. در خودروی تارا هم مانند P90 از گیربکس‌های ۶ سرعته دستی و ۶سرعته اتوماتیک برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو استفاده شده است.

مقایسه مشخصات پارس خودرو P90 با تارا V1 پلاس

این پیشرانه قادر است ظرف مدت ۱۲.۵ ثانیه هیکل ۱۱۷۰ کیلوگرمی تارا را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعتی معادل ۱۹۰ کیلومتر داشته باشد. همچنین مصرف سوخت تارا حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

خودروتارا دنده ای V1 پلاسپارس خودرو P90
موتور۴سیلندر-۱۶سوپاپ-تنفس طبیعی۴سیلندر-۱۶سوپاپ-تنفس طبیعی
حجم موتور۱.۶لیتر۱.۶لیتر
توان خروجی۱۱۳اسب بخار-۱۴۴ نیوتن متر۱۱۵ اسب بخار-۱۴۴ نیوتن متر
گیربکس۶ دنده دستی۵ دنده دستی
انتقال قدرتمحور جلومحور جلو
شتاب ۰-۱۰۰۱۲.۵ثانیه۱۰.۵ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی۷لیتر در ۱۰۰کیلومتر۶.۸لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
بیشترین سرعت۱۹۰کیلومتر بر ساعت۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
وزن۱۱۷۰کیلوگرم۱۱۵۵کیلوگرم
حجم باک۵۰ لیتر۴۷ لیتر
ابعاد بدنه۴۵۱۹-۱۷۴۸-۱۴۶۶ میلی متر۴۳۳۰-۱۷۴۰-۱۵۳۰ میلی متر
فاصله محوری۲۶۵۲ میلی متر۲۶۳۰ میلی متر
حجم صندوق۶۴۰ لیتر۵۱۰ لیتر

سیستم تعلیق این دو رقیب ایران‌خودرو و پارس‌خودرو هم شبیه به یکدیگر هستند و در هر دو آن‌ها از سیستم مک فرسون در جلو و محور پیچشی در عقب استفاده می‌کنند. استفاده از این نوع سیستم تعلیق در خودرو های ارزان و اقتصادی روال مرسومی است و متاسفانه از سیستم های جدید و پیچیده‌تر با کارایی بالاتر در این دو خودرو استفاده نشده است.

با دقت در مشخصات فنی پارس خودرو P90 و تارا V1 پلاس متوجه تفاوت چشمگیری بین آن‌ها نخواهید شد و شاید تارا به دلیل استفاده از پلتفرم جدید‌تر و ارتفاع کمتر بتواند در بحث هندلینگ عملکرد بهتری نسبت به رقیب خود داشته باشد.

مقایسه طراحی و فضای کابین پارس خودروP90 و تارا V1 پلاس

با وارد شدن به فضای داخلی P90 بیش از پیش متوجه طراحی یکسان این خودرو با تندر۹۰ خواهید شد. جایی که طراحی کلی داشبورد هیچ تفاوتی با ال۹۰ نداشته و طراحان با استفاده از مانیتور، صفحه کیلومتردیجیتال، پنل تهویه و فرمان جدید سعی در ایجاد تفاوت با ال۹۰ داشته اند. نکته جالب توجه نیز شباهت زیاد این المان‌‌های جدید با محصولات سایپا می‌باشد! فرم رودری های P90 نیز از ساندرو اقتباس گرفته شده است و علی رغم هماهنگی مناسب با فضای داخلی خودرو همچنان به شما یادآوری می کنند که خودروی جدید پارس‌خودرو شباهت و اشتراکات فراوانی با نمونه پایه خود یعنی ال۹۰ و ساندرو دارد.

مقایسه کابین پارس خودرو P90 با تارا V1 پلاس

استفاده از پلتفرم مشابه با ال۹۰ سبب شده تا از حیث فضای بار و کابین کمبودی در P90 مشاهده نشود اما همچنان صندلی‌های این خودرو مانند تندر می‌توانند در مسافت‌های طولانی خسته کننده باشند.
طراحی داخلی تارا هرچند که شباهت زیادی به پژو۳۰۱ دارد اما جذابیت و تازگی بیشتری برای مصرف‌کننده ایرانی خواهد داشت چرا که مشابه آن را در خودروی دیگری تجربه نکرده است. البته طراحی داشبورد تاراV1دنده‌ای بدون ضعف نیست و ارتفاع بالای داشبورد و همچنین استفاده از کلیدهای شیشه بالابر در جلوی دسته دنده می‌توانند برای راننده آزاردهنده باشند.

مقایسه طراحس داخلی پارس خودرو P90 با تارا V1 پلاس

همچنین استفاده از شاخصه‌های امروزی مانند کلاستر و پنل تهویه دیجیتال در تارا کمتر از رقیب خود یعنی P90‌به چشم می‌خورد. ضمنا متریال استفاده شده در داشبورد تارا تعریف آنچنانی ندارند و به نوعی یک ضعف برای این خودرو در بازه قیمتی خود به شمار می‌آید.
خوشبختانه تارا هم به دلیل استفاده از پلتفرم جدید از فضای داخلی بزرگ و همچنین فضای صندوق عقب حجیم بهره می‌برد و از این حیث کاملا مناسب خانواده‌های ایرانی می‌باشد.

مقایسه امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی

امکانات این دو خودرو برای بازه قیمتی خود در بازار ایران تقریبا حداقلی است و البته چیز دور از انتظاری هم نیست. اگر به لیست امکانات رفاهی و ایمنی آن‌ها دقت کنید وجود تنها چند مورد جزئی باعث ایجاد تفاوت می‌شود.

وجود ۲ کیسه هوای برای سرنشینان جلو، کلیدهای کنترلی روی فرمان، فرمان دی کات، سیستم پایش باد تایرها (TPMS)، سیستم مالتی مدیا، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی، و فرمان کمکی برقی از جمله اشتراکات مهم در لیست آپشن‌های این دو خودرو می‌باشند. 

در این بین اما وجود برخی تجهیزات اضافه‌تر در خودروی P90 سبب برتری نماینده پارس‌خودرو نسبت به تارا در بخش امکانات رفاهی می‌شود.

خودروتارا دنده ایپارس خودرو P90
کروز کنترلدارددارد
سیستم کنترل پایداریدارددارد
سنسور پارک عقبدارددارد
ترمز ABSدارددارد
کنترل شروع حرکت در سربالاییدارددارد
سنسور باد تایردارددارد
دیلایتدارددارد
مالتی مدیادارددارد
دوربین عقبدارددارد
رینگ آلومینیومیندارددارد
سنسور نوردارددارد
سنسور باراندارددارد
زیر آرنجی جلو و عقبداردندارد

نتیجه‌گیری: پارس خودروP90 ارزنده‌تر است یا تارا V۱ پلاس ؟

با توجه به مطالبی که عنوان شد و مقایسه‌ای که در بخش‌های مختلف صورت گرفت می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که در بحث فنی هر دو خودرو به نوعی یکسان بوده و تفاوت چشمگیری برای مصرف کننده رقم نخواهند زد. البته که هندلینگ بهتر تارا سبب تجربه‌ای بهتر در سواری خواهد شد. ضمنا اگر به دنبال خودرویی با طراحی معقول‌تر هستید تارا گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد.

از طرفی وجود برخی آپشن‌های بیشتر در P90 و همچنین تعداد کمتر این خودرو در خیابان به دلیل عرضه تازه در بازار می‌تواند جذابیت این P90 را برای خریداران فراهم کند.

در کل مشتریان می‌توانند با بررسی فاکتورهای مدنظر خود جهت انتخاب خودرو نسبت به خرید یکی از این محصولات اقدام کنند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ناشناس گفت:

    مردم دیگه ماشین مدل بالا بخرن چی بشه . در ماه صد لیتر بنزین پنجاه و پنج هزار تومان استفاده کنند میشه پنج میلیون و پانصد هزار تومان . مگه درامد چقده . فایده اون چیه . جز پولدارها بچرخن . کرایه آژانس چقدر بشه کرایه سرویس مدارس . هزینه جابجایی جنس . تمام جنسها سر به فلک می‌کشه
    تمام بیشتر مردم مسافرکشی میکنن تا خرج زندگی دربیارن .
    حد اقل ماشین ها را برقی کنین

    ۱۸
    ۱
    • صفا گفت:

      قیمت بنزین در افغانستان لیتری ۶۰۰۰۰هزارتومان است وسالی ۶میلیاردتومان بنزین به افغانستان و پاکستان قاچاق میشود واگر قیمت بنزین آزاد شود باپول آن در سایپا و ایران خودرو بجای مدلهای فعلی بنز تویوتا مدل ۲۰۲۴باقیمت زیر یک میلیارد تحویل داده شودآیا شما قبول میکنیدمستندات ۱۱۰میلیون لیتر در روز ددسال ۴۰میلیاردتقسیم یک میلیون خودرو تولیدی میشود ۴۰۰۰۰هزاردلار من راضی هستم بنز سواری کنم با لیتری بنزین ۶۰۰۰۰هزارتومان😂

      ۸
      ۲
    • حسن گفت:

      سلام وقت همگی بخیر مردیم شریف ایران توجه داشته باشین اگر p90 محور عقبش تغییر داده باشند وشبیه به مگان شده باشه ارزش خرید داره به عوام فریبی هایی مثل این توجه نکنین متاسفانه بجا اینکه اینطوری از طراحی بگه میاد چراغهاش مورد تمسخر قرار میده البته این هم بگم خدایی جچراغهاش جای تمسخر داره

      ۳
      ۰
  2. امیر علی گفت:

    اگر پارس خودرو قیمت مناسبی روش بذاره ارزش خریدش خوبه

    ۶
    ۲
  3. بابک گفت:

    دوستانی که تارا سوار شدن، میشه بگید با توجه به فاصله کمترش تا زمین، به دست انداز های نامتعارف سطح شهر گیر نمیکنه!!؟

    ۷
    ۴
    • علی گفت:

      نه گیر نمیکنه خیالت راحت من یکسال دارم به هیچ دست اندازی گیر نکردم

      ۷
      ۱
    • مهدی گفت:

      سلام من الان ۳ماه ماشین دارم تا الان اون هم در سطح شهر اهواز که همیشه خدا چاله و چوله داره مشکلی پیش نیامده و ارتفاعش مناسب هست

      ۳
      ۰
    • علیرضا گفت:

      تو شهر مشکل خاصی نداری ولی تو یه سری بیراهه ها مثل بعضی از مسیرهای روستایی که سنگلاخ طوریه سپر جلو میگیره و گیر می‌کنه همینطور سپر عقب، خیلی راحت بخوام بگم و در کل با تارا نمیتونی مثل ال نود یا همین کادیلا خیلی جاها رو باهاش راحت و بدون دغدغه بری، باید حواست باشه ولی اگه بخوام در مورد کیفیت سواری و حس و حال رانندگیش بگم واقعأ قابل مقایسه با ماشینی مثل ال نود و این مدل ماشینا نیست، لذت رانندگی و راحتی و کنترل پایداری تارا خیلی خوبه، همینطور اطاق بزرگ و صندوق خیلی جادارش🙏🏽

      ۱
      ۰
  4. احمد گفت:

    پرایدم آرزوست

    ۵
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X