موضوعات داغ روز:

سایپا واردات کرولا کراس را آغاز خواهد کرد

منتشر شده در 06 آذر 1403 ساعت 17:56
نویسنده سامان امانی
واردات کرولا کراس

شرکت سایپا یکی از شرکت هایی است که به سراغ واردات محصولات تویوتا رفته است و اخیرا مشخص شده است که برنامه دارد تا کرولا کراس را نیز عرضه کند.

همانطور که می دانید بعد از باز شدن دوباره مرزها و ورود خودرو های خارجی به بازار ایران شرکت های بسیاری به سراغ محصولات برند تویوتا رفته اند و محصولات مختلفی را از این نشان در بازار ایران عرضه کرده اند. یکی از خودروسازانی که به سراغ محصولات تویوتا رفت، شرکت سایپا بود که در ابتدا نسخه های مختلفی از تویوتا کرولا را در بازار ایران عرضه کرد و همواره به دنبال عرضه گسترده تر محصولات برند تویوتا در بازار ایران بود.

آغاز واردات کرولا کراس

طبق اسناد رسیده به دست پایگاه خبری آخرین خودرو، شرکت سایپا برنامه دارد تا یکی از پر فروش ترین کراس اوور های تویوتا، یعنی کرولا کراس را وارد بازار ایران کرده و به زودی عرضه آن را آغاز کند. همانطور که گفته شد تویوتا کرولا کراس دومین کراس اوور خودروساز مطرح ژاپنی محسوب می‌شود که بعد از تویوتا CH-R روی پلتفرم موسوم به GA-C)TNGA) توسعه پیدا کرده است. این خودرو محصول سال ۲۰۲۰ بوده و از لحاظ ابعادی در فهرست محصولات تویوتا بین دو خودروی CH-R و راو فور قرار می‌گیرد. تا پیش از این شرکت برساوش مسئولیت واردات این کراس اوور جذاب را بر عهده داشت اما اکنون طبق اسناد رسیده به دست آخرین خودرو، شرکت سایپا نیز ثبت سفارش مربوط به این خودرو را نیز انجام داده است.

کابین واردات کرولا کراس

با اینکه هنوز مشخص نیست کراس اوور وارداتی شرکت سایپا با چه مشخصات و امکاناتی وارد بازار ایران خواهد شد اما با توجه به سقف واردات خودرو و محدودیت های ارزی احتمال می رود کرولا کراس وارداتی شرکت سایپا شبیه به نسخه ای باشد که شرکت برساوش آن را در ایران عرضه کرده است.

در ادامه نگاهی به مشخصات و امکانات این خودرو خواهیم داشت.

ویدیوی معرفی کرولا کراس هیبرید

در این خودرو با نوعی از قوای محرکه برقی بنزینی مواجه هستیم که خوشبختانه موتور احتراقی آن از نوع تنفس طبیعی ۲ لیتری بوده و قدرت قابل قبولی ارائه می‌دهد. حداکثر قدرت موتور بنزینی معادل ۱۵۲ اسب بخار و ۱۸۸ نیوتن متر گشتاور است که در همکاری با یک موتور برقی به قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۲۰۶ نیوتن متر، قادر است قدرت ترکیبی در حد ۱۹۴ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.سیستم انتقال قدرت محرک جلو نیز در این ماشین ژاپنی به واسطه گیربکس E-CVT فعالیت می‌کند.

دنده واردات کرولا کراس

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار در ترافیک، نوربالای اتوماتیک، دستیار رانندگی خودکار بین خطوط،‌ تریم چرم و پارچه، سانروف، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، سیستم تصفیه هوای کابین، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی با قابلیت اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو، کنترل پایداری، کیسه‌های هوای روبرو، جانبی و پرده‌ای و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی

۱۱ Responses to “سایپا واردات کرولا کراس را آغاز خواهد کرد”

  1. بهروز گفت:

    حالا امثال میرسلیم فهمیدند که ما خودروساز نداریم. مثلاً یک بار شنیدید که شرکت تویوتا یه خودرو از برند آلمان وارد کنه و تبلیغاتش رو بکنه؟ سایپا و ایران خودرو دو مونتاژکار لگن ساز و وارد کننده خودروی خارجی هستند. روزی که دستتون به دهنتون رسید هیچ محصولی از اینها نخرید که گذرتون به تعمیرگاه های سایپا و ایران خودرو بیفته

    ۴۵
    ۱
  2. قدرت طهماسبی گفت:

    ایران را به بازار کالاهای بنجل جهانی نکنید

    ۱۱
    ۱۱
  3. ایرانی گفت:

    بابا نخرین اینارو فردا ترامپ میاد تحریم و پحریم میکنه کاسه کوسه رو بهم میریزه یه پیچشم پیدا نمیشه

    ۵
    ۲۱
  4. فرزاد گفت:

    به نظرتون جالب نیست. یک شرکت که خودش تولید خودرو می‌کنه بعد داره واردات خودرو انجام میده. خوب سوال من اینه. چرا تولید کننده اصلا باید وارد کننده باشه؟ اصولا حالا که وارد میکنه یا باید بی کیفیت بیاره تا محصولات خودش بولد بشه که وقتی کیفیت نداشته باشه مردم‌اینها را نمیخرند و خوب شرکت ضرر میکنه. یا با کیفیت است و کسی تولیداتش رو نمیخره . که اینبار برشکسته میشه.بعد کی دیدی با خودش رقابت کنه. اگر خط تولید بیاره که تولید کننده نیست میشه مونتاژ کار.خداییش اینها دارن چکار می‌کنند ؟

    ۲۲
    ۱
    • محمد نصرالهی نیا گفت:

      ما که نفهمیدیم سایپا تولید کننده هست یا واردکننده ، شما که میدونید یه توضح مختصر و اینکه طرح رقابت با خودش به چه صورت میشه لطفاً ؟!!!

      ۰
      ۰
  5. رضا گفت:

    طراحی ساده و عقب مونده با گیربکس cvt ! ژاپنی ها استاد زدن از سر و ته کار و ارزان سازی هستند.

    ۳
    ۱۹
  6. سینا گفت:

    از خجالت هم گذشته
    همین سایپا و ایران خودرو ۴۰ ساله جلوی واردات خودرو را با انواع ترفندها گرفتند تا بگن ما خودمون تولید می کنیم
    آخرش که نتونستن جلوی خرابکاری و آبروزی هاشونو بگیرن و دولت مجوز واردات خودرو رو داد خودشون صف اول واردات‌ هستن
    معلوم بود اینا دغدغه تولید و اشتغال نداشتن. دغدغه پرکردن جیب شون به هر بهانه داشتن

    ۴
    ۰
  7. یوسف گفت:

    سایپا هم تولید کننده مسئله داریه هم وارد کننده بدقول مسئله دار
    توی واردات چانگان هم که زایید

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.