%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰

چرا تیگو ۸ پرو بخریم چرا نخریم ؟

منتشر شده در 02 دی 1403 ساعت 15:36
نویسنده آرام عزیزی

در بازه قیمتی ۲.۳۰۰ تا ۲.۵۰۰ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو یکی از گزینه‌هایی است که ارزش خرید بالایی دارد. در این مطلب به این می پردازیم، چرا تیگو ۸ پرو را بخریم و چرا نخریم؟

معرفی

چری در سال ۱۳۹۹ نسل دوم تیگو ۸ را با نام تیگو ۸ پلاس به بازار چین عرضه کرد. سال بعد، شرکت مدیران خودرو که شریک چری در ایران است، این خودرو را تحت برند جدید فونیکس با نام تیگو ۸ پرو معرفی کرد. این خودرو به دلیل قیمت مناسب و شرایط فروش متنوع، در کنار تب‌وتاب خودروهای شاسی‌بلند، با استقبال خوبی مواجه شد.

چرا تیگو ۸ پرو بخریم؟

طراحی جذاب

طراحی این خودرو بسیار چشمگیر است. در قسمت جلو، چراغ های بزرگ و جلوپنجره کهکشانی ظاهری لوکس و باوقار ایجاد کرده‌اند. نمای جانبی با خطوط ساده، کاپوت کشیده و رینگ‌های ۱۹ اینچی دو رنگ ترکیب زیبایی دارد. در عقب خودرو نیز چراغ‌های LED و خروجی‌های اگزوز چهارگانه، جذابیت ظاهری خودرو را تکمیل کرده‌اند.

قوای فنی مناسب

تیگو ۸ پرو مجهز به یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و شتاب صفر تا صد را زیر ۹ ثانیه به ثبت می‌رساند. مصرف سوخت آن نیز در صورت استفاده از بنزین باکیفیت، تنها ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

کابین جادار

کابین تیگو ۸ پرو به‌خوبی طراحی شده است که با لطف فاصله محوری و عرض آن فضای خوبی را برای سرنشینان مهیا میکند. ردیف‌های اول و دوم فضای کافی و راحتی مطلوبی دارند، اما ردیف سوم بیشتر مناسب کودکان است.

امکانات رفاهی و ایمنی

تیگو ۸ پرو در زمینه ایمنی و رفاهی در سطح خوبی است. از امکانات ایمنی آن می‌توان به ۶ کیسه هوا، کروز کنترل تطبیقی، رادارهای مختلف (مانند نقطه کور و تصادف جلو) و سیستم‌های کمکی مانند رادار خط خوان و حرکت بین خطوط  اشاره کرد. از نظر رفاهی نیز تجهیزاتی مانند نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، سیستم تهویه دوکاناله، صندلی‌های برقی با گرم‌کن و سردکن، و سیستم صوتی با ۸ بلندگو ارائه شده است.

چرا  تیگو ۸ پرو نخریم؟

توقف تولید

یکی از مشکلات خودروهای مونتاژی در ایران، کاهش ارزش و محبوبیت پس از توقف تولید است. تیگو ۸ پرو نیز با عرضه مدل‌های جدیدتر مانند پرومکس، دچار افت در بازار شده است.

ایرادات برقی

مشکلات برقی مانند کندی یا لگ در سیستم مالتی مدیا و مشکلات راه‌اندازی کلاستر دیجیتال از ایرادات رایج این خودرو هستند که می‌توانند برای برخی کاربران آزاردهنده باشند.

کیفیت مونتاژ

مشکلاتی مانند نفوذ صدا از سانروف یا سر و صدای داشبورد، از جمله ایرادات مونتاژی گزارش‌شده در تیگو ۸ پرو است.

تیگو ۸ پرو با طراحی جذاب، امکانات فراوان و عملکرد فنی خوب، گزینه‌ای مناسب در بازه قیمتی خود محسوب می‌شود. اما معایبی مانند توقف تولید، مشکلات برقی و کیفیت مونتاژ، نکاتی هستند که باید پیش از خرید در نظر گرفته شوند. تصمیم نهایی به نیازها و انتظارات شما بستگی دارد، اما بررسی دقیق این خودرو می‌تواند به انتخاب بهتر کمک کند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. حمید گفت:

    در مدل پرومکس آی ای تمام مشکلات حل شده و به بهترین ماشین در حال حاضر تبدیل شده

    ۴
    ۲
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X