%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰

اونترا U75 پلاس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

اونترا U75 پلاس محصولی جدید از محصولی جدید از صنایع خودرو سازی ایلیا است که تحت نشان IPK در ایران عرضه خواهد شد.

حجم موتور 1967 سی سی
قدرت 224 اسب بخار
گشتاور 385 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 03 بهمن 1403 ساعت 16:15
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

اونترا U75 پلاس محصولی جدید از محصولی جدید از صنایع خودرو سازی ایلیا است که تحت نشان IPK در ایران عرضه خواهد شد.

چند سال پیش بود که صنایع خودروسازی ایلیا اعلام کرد که قصد دارد یک کراس اوور چند نفره با نام VGV U75 PLUS را در بازار ایران مونتاژ و عرضه کند اما تا مدت طولانی از این شاسی بلند فول آپشن خبری نبود تا اینکه این شرکت از اونترا U75 پلاس رونمایی کرد. در واقع AVENTRA U75 PLUS همان VGV U75 PLUS است که با نشان جدید صنایع خودروسازی ایلیا یعنی IPK در بازار عرضه می شود.

معرفی اونترا U75 پلاس

برای آنکه با این خودرو بیشتر آشنا شویم لازم است بدانیم که این خودروساز چینی در سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از زیرمجموعه های سینوتراک به حساب می آید که مدل های مختلف کراس اوور و پیکاپ را به بازارهای هدف عرضه کرده است. این شرکت در این سالها محصولات مختلفی نظیر VGV U70 و VGV U75 PLUS عرضه کرده است. در ادامه نگاهی دقیق تر به این خودرو خواهیم داشت.

طراحی بدنه اونترا U75 پلاس

در قسمت جلو چراغ های روشنایی روز یا همان دیلایت با الگوی J طراحی شده اند و پایین کاسه چراغ قرار گرفته اند. جلوپنجره طرح مشبک مشکی رنگ را دارد و نواری مشکی بنگ هم حاشیه آن را تشکیل داده است. در قسمت پایین سپر جلو و عقب اونترا یو ۷۵ پلاس المان های قرمز رنگ را می بینیم که باعث می شود ظاهر این کراس اوور نسبتا بزرگ اسپرت تر بنظر برسد. در قسمت پایین سپر جلو قطعه ای نقره ای رنگ دیده می شود که در عقب هم دیفیوزر با همین رنگ طراحی شده است.

طراحی اونترا U75 پلاس

الگوی J در چراغ های عقب هم دیده می شود و این هماهنگی خوبی را در طراحی جلو و عقب رقم زده است. چراغ های عقب بوسیله یک قطعه کرومی به هم متصل هستند و بالای آن نشان سینوتراک چین دیده می شود. در مجموع طراحی اونترا U75 PLUS نه چندان مدرن اما راضی کننده ارزیابی می شود. به عبارتی نمی توان گفت این کراس اوور از باقی کراس اوور های چینی بازار خیلی زیباتر و یا بسیار زشت تر است.

مشخصات فنی AVENTRA U75 Plus

کراس اوور اونترا U75 پلاس به یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است. این پیشرانه ۲۲۴ تا ۲۲۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده U75 پلاس از نوع ۸ سرعته اتوماتیک AT است. این جعبه دنده توسط کمپانی ZF تامین می شود و توان را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند. وجود جعبه دنده AT و کمپانی سازنده ZF برای این سیستم انتقال قدرت، می توان مزیتی خوب را برای این خودرو فراهم کند.

مشخصات فنی اونترا U75 پلاس

AVENTRA U75 PLUS با وزنی بیش از ۱.۶ تن می تواند در شرایط استاندارد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۸.۲ ثانیه ثبت کند و از سویی مصرف سوخت ترکیبی کمتر از ۸.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد.

برنداونترا
مدلU75 پلاس
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۱۴۰۳
حجم موتور 1967 سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربوشارژر TGDi
قدرت۲۲۴ اسب بخار
گشتاور۳۸۵ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۸.۲ ثانیه
حداکثر سرعت۲۱۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۸۲۵ میلی متر
عرض۱۸۷۰ میلی متر
ارتفاع۱۶۹۱ میلی متر
فاصله محوری 2800 میلی متر
وزن۱۶۸۰ کیلوگرم
حجم باک۵۸ لیتر
مصرف سوخت۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۲۵/۵۵R18
شرکت عرضه کنندهایلیا پارس کیان
برند نشان مادروی جی وی
کشور سازندهچین - ایران

با توجه به فاصله محوری ۲۸۰۰ میلی متری می توان نتیجه گرفت که فضای کابین این خودرو بزرگ و جادار است. این کراس اوور برند IPK چهار حالت رانندگی را در اختیار راننده می گذارد. اما باید بدانیم که قابلیت تیپ ترونیک و تعویض دنده دستی برای راننده وجود ندارد.

مزایا و معایب

مزایاپیشرانه قوی - شتاب خوب - جعبه دنده نسل جدید AT - سواری نرم - فضای کابین جادار - تهویه خوب
معایبکمبود امکانات ایمنی مانند کیسه هوای جانبی و پرده ای - نبود امکانات رفاهی مانند سیستم تهویه اتوماتیک - ناشناخته بودن نشان تجاری در بازار ایران

امکانات رفاهی و ایمنی

کراس اوور اونترا یو ۷۵ پلاس به سطح معمولی از امکانات رفاهی و ایمنی مجهز است. این خودرو به دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، درِ صندوق عقب برقی، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تایرهای گودیِر، ۷ صندلی، دسته دنده الکتریکی چرخان، چهار حالت رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نمایشگر لمسی، تهویه الکتریکی، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه داینامیک، رینگ آلومینیومی، جلو آمپر دیجیتال، صندلی برقی راننده و… مجهز است.

امکانات ایمنیدو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهیسنسور نور - تهویه دستی - سقف پانورام - تریم داخلی چرم مصنوعی - تهویه الکتریکی دستی - دوربین ۳۶۰ درجه داینامیک - درب صندوق عقب برقی - دریچه تهویه ردیف دوم - ترمز پارک برقی - اتوهلد - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - استارت دکمه ای - سنسور نور - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل - رینگ آلومینیومی - چراغ روشنایی روز - جلو آمپر دیجیتال - ۴ حالت رانندگی - نمایشگر لمسی - دسته دنده الکتریکی چرخان
کابین اونترا U75 پلاس

باید گفت که سطح امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو آنچنان بالا نیست. با این حال بیشتر سبک طراحی کابین و متریال به کار رفته در آن است که می تواند نظر مشتریان را جلب کند. قطعاً اگر امکانات به روزتری در این خودرو نصب شود، امکان افزایش سهم بازار این خودرو وجود خواهد داشت.

رقبای اونترا U75 PLUS

این کراس اوور وی جی وی را می توان از نظر ابعاد و اندازه با خودرویی مانند فونیکس تیگو ۸ پرو مقایسه کرد. همچنین وجود پیشرانه دو لیتری TGDi و شتاب حدود ۸.۲ ثانیه سبب می شود که رقابت این خودرو با محصولات TGDi خانواده فونیکس بیشتر شود. اما بدیهی است که از نظر قابلیت های حرکتی و سطح امکانات رفاهی، این خودرو آنچنان در سطح رقبای خود نیست و ابتدایی تر از آن ها ظاهر می شود. با این تفاصیل شاید بتوان اونترا U75 پلاس را همرده خودروی دیگری مثل فیدلیتی ۷ نفره هم دانست اما بهرحال پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ برتری نسبی فنی را به این خودرو می دهد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

اونترا U75 پلاس چه مشخصاتی دارد؟

کراس اوور اونترا U75 پلاس به یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است. این پیشرانه ۲۲۴ تا ۲۲۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده U75 پلاس از نوع ۸ سرعته اتوماتیک AT است. این جعبه دنده توسط کمپانی ZF تامین می شود و توان را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند. وجود جعبه دنده AT و کمپانی سازنده ZF برای این سیستم انتقال قدرت، می توان مزیتی خوب را برای این خودرو فراهم کند.

اونترا U75 پلاس چه امکاناتی دارد؟

این خودرو به دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، درِ صندوق عقب برقی، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تایرهای گودیِر، ۷ صندلی، دسته دنده الکتریکی چرخان، چهار حالت رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نمایشگر لمسی، تهویه الکتریکی، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه داینامیک، رینگ آلومینیومی، جلو آمپر دیجیتال، صندلی برقی راننده و… مجهز است.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X