موضوعات داغ روز:

تغییر چهره رانا ایران خودرو ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

منتشر شده در 15 فروردین 1404 ساعت 11:33
عکاس محمد مهدی مبینی
رندر اختصاصی آخرین خودرو از رانا

معمولا خودرو های داخلی تغییر زیادی را حتی در نسخه های ارتقا یافته پیدا نمی کنند اما تیم طراحی ما چهره متفاوتی برای رانا متصور شده است.

خودرو رانا محصولی از شرکت ایران خودرو که در ابتدا به عنوان جایگزینی برای پژو 206 صندوق دار عرضه شد و تا کنون در نسخه های مختلفی در بازار عرضه شده است. اما در چند سال اخیر ایران خودرو نسخه جدیدی از رانا را با نام رانا پلاس عرضه کرده است که تغییرات محسوسی را در بخش طراحی داشته است. با این حال به جز تغییرات اندکی در گرافیک چراغ های عقب و جلو و بخش هایی از داشبورد تغییرات دیگری را شاهد نبودیم. به همین دلیل ما در آخرین خودرو سعی کرده ایم تا چهره ای جدید و کمی متفاوت برای رانا پلاس متصور شویم و تیم طراحی ما سعی کرده المان های طراحی را در بیرون و داخل تغییر دهد تا این سدان ایران خودرو مدرن تر به نظر برسد. در ادامه تغییرات نسخه جدید رانا را بررسی می کنیم.

تغییرات ظاهری در رانا فیس لیفت

تغییر در ظاهر رانا

تغییرات صورت گرفته بر روی رانا توسط طراح آخرین خودرو بیشتر معطوف به طراحی بخش های بیرونی و کمی دیزاین بخش های داخلی بوده است. در نمای بیرونی رانا فیس لیفت فرم طراحی کاسه چراغ های جلو به طور کلی عوض شده و در طراحی آن به جای استفاده از خطوط خمیده از خطوط شکسته استفاده شده است که چهره ای جوان پسندانه و اسپرت را به این خودرو داده است. تغییر دیگری که در بخش جلوی این خودرو دیده می شود بهره مندی از جلو پنجره یکپارچه با سپر به همراه خطوط کرومی عریض است که طراحی نمونه را بروز تر کرده است.

اما طراحی ساده بخش های جانبی به قوت خود باقیمانده و تنها تغییری که در این نمونه در مقایسه با نسخه اصلی وجود دارد فرم و دیزاین طراحی رینگ های رانا و همچنین استفاده از رینگ های آلومینیومی است که الحق و الانصاف جلوه بسیار خوبی را به نماهای جانبی این خودرو داده است.

رندر آخرین خودرو از رانا

در نمای عقب رانا فیس لیفت، طراح آخرین خودرو، فرم و دیزاین چراغ ها و سپر عقب را به طور کلی تغییر داده است و سبک طراحی کاملا اسپرت را برای این خودرو متصور شده است. در طراحی کاسه چراغ های عقب از خطوط شکسته استفاده شده و طراحی گرافیک چراغ های عقب نیز هماهنگی بسیار خوبی را با سبک طراحی کلی این نمونه ایجاد کرده است. نکته دیگری که در بخش دیده می شود استفاده از چراغ های مه شکن عقب با طراحی خطوط عمودی است که این سبک طراحی را در بسیاری خودرو های چینی می بینیم. در نهایت طراح آخرین خودرو برای تکمیل طراحی اسپرت و جوان پسندانه رانا فیس لیف از دو خروجی اگزوز استفاده کرده که جلوه بسیار خوبی را به این خودرو داده است.

تغییر کابین رانا

در بخش طراحی داخل کابین نیز شاهد تغییرات زیادی هستیم که جنبه بروز و لوکس بودن آن بر وجه اسپرت آن برتری دارد. به طور کلی سبک طراحی رودری های این طراحی جدید آخرین خودرو تفاوتی با نمونه اصلی ندارد و سبک طراحی این بخش حفظ شده است اما سبک طراحی داشبورد و کنسول وسط به طور کلی تغییر پیدا کرده و بروزتر شده است. در بخش داشبورد شاهد بهره مندی از نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا و همچنین در این نسخه از پشت آمپر دیجیتال استفاده شده است که راننده اطلاعات مورد نیاز را به صورت دقیق تری دریافت کند. از طرفی در رانا فیس لیفت از شاهد بهره مندی از دسته دنده چرخشی هستیم و ترمز پارک دستی جایش را به ترمز پارک برقی داده است. اما بیشترین المانی که در این نسخه توجه ها را به خود جلب می کند استفاده از غربیلک فرمان دی کات است که پیش تر در ری را مورد استفاده قرار گرفته بود.

تصاویر تغییرات در رانا فیس لیفت

طراح : محمد مهدی مبینی

ویدیوی تست و بررسی رانا پلاس

رانا پلاس مانند بسیاری از محصولات ایران خودرو از موتور TU5 بهره می برد البته این احتمال دارد در آینده پیشرانه این خودرو از TU5 به TU5 پلاس تغییر کند. پیشرانه TU5، یک موتور ۴ سیلندر، ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند نهایت قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۲ نیوتن متر را تولید کند. رانا پلاس از یک جعبه دنده 5 سرعته دستی بهره می برد که این جعبه دنده موظف است توان تولیدی را به چرخ های جلو منتقل کند.

مشخصات فنی رانا

از جمله امکانات این خودرو می توان به ۲ کیسه هوا،  تنظیم برقی آینه های جانبی، چراغ روشنایی روز، تنظیم دستی ارتفاع چراغ ها، چراغ روشنایی روز، سامانه پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، ساعت دیجیتال و… اشاره کرد.

در ادامه می توانید تست و بررسی مربوط به رانا پلاس را ببینید :

ویدیو های پیشنهادی

۱۷ Responses to “تغییر چهره رانا ایران خودرو ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو”

  1. مهدی گفت:

    به نظرتون بین تارا و رانا ، تارا خیلی مهم تر نیست که رندر اختصاصی بزنید ؟ رانا خودرویی از رده خارج هست اما تارا ، بن سازه پژو ۳۰۱ و امروزی هست اما از طراحی ضعیف مخصوصا در داخل رنج می بره پس حتما یک رندر اختصاصی از تارا بزنید ممنون

    ۱۲
    ۳
  2. ناشناس گفت:

    ترکیب رانا و j7

    ۴
    ۰
  3. Rez گفت:

    ترکیب کرولا+ایگل+آریزو۶ جی تی

    ۴
    ۰
  4. امیرحسین گفت:

    ببین خوب طراحی کردید ولی ای کاش به تولید میرسید این یک دو اپشن هایی مانند کروز تطبیقی و رادار ها رو داشت که این تا ۱۰ سال دیگه نمیرسه اینجا که اگر برسه اعتماد کسی نمینه بهش

    ۱
    ۰
  5. بردیا آریامهر گفت:

    اونا آشغالن این دیگه زباله اون آشغالاست🗿

    ۴
    ۱
  6. yassinam گفت:

    اخه محصولی که تولید نشده
    چرا عکس و گزارش ساختگی میگذارید؟
    دلتون خوشه؟

    ۴
    ۰
  7. AmooRoohee گفت:

    واقعا خندم گرفت از این عکسا…

    ۴
    ۲
  8. محمد هادی مردان خانی گفت:

    عقبش خوب نیست
    داخل خیلی خوبه
    جلوش هم نسبتا خوبه

    ۷
    ۰
  9. مهدی گفت:

    سلام این دیگه ی چیز تکراری شده
    خر همون خر فقط عقبش چرب می‌کنند جلوش سرخ آب سفید اب

    ۲
    ۲
  10. محمد علی کیا گفت:

    تغییر بهتر از شرایط فعلیه من پرسنل ایران خودرو ام با ادامه وضع سابق به قهقرا میرفتیم شاید با تغیرات بهبود وضع پیدا کنیم اگرم نشه که هیچ اتفاق جدیدی نمیافته به هر حال بدتر از گذشته نمیشه

    ۲
    ۱
  11. رضا میرسلیمان گفت:

    به عنوان کسی که این ماشین رو داشته عرض می کنم رانا پلاس پانوراما ارزش فیس لیفت داره اما هیچ نیازی به آپشن رفاهی بیشتر نداره، حتی تهویه اش هم مهم نیست که دستیه. حتی مولتی مدیای خفن هم نیاز نداره و اگر موضوع دوربین نبود می گفتم که مانیتور هم نیاز نداره.
    تنها چیزی که رانا نیاز داره اینه که ۱- با کیفیت تولید بشه. ۲- امکانات ایمنیش به روزتر بشه ۳- برای داشتن قدرت انتخاب بیشتر، حتما مدلی از گیربکس اتوماتیک روی این خودرو نصب بشه.
    و البته که این پلتفرم هنوز قابل توسعه است و میشه روش کار کرد با افزایش فاصله محور و طراحی دوباره ی کابین، فضای پای عقب رو که همه انتقاد دارند، رو بهبود داد.
    من این ماشین رو هم برای شهر و هم مسافرت استفاده کردم و ازش راضی بودم به ویژه با موتور tu5+ و فرمان برقی.

    ۳
    ۰
  12. رضا میرسلیمان گفت:

    نمونه بارز یک نظر فاقد ادب و بی محتوا

    ۰
    ۰
  13. رضا گفت:

    میشه به جای رندر اختصاصی( بدی AI برات درست کنه) یه مقدار محتوا درست و واقعی تولید کنید؟

    ۰
    ۰
  14. علیرضا گفت:

    قشنگترین قسمتش داخلش شده بعدش نمای جلو و در نهایت قسمت عقب، به نظرم طراحی در عقبشم باید عوض بشه چون از نمای بغل اصلأ به استایل ماشین نمیخوره و برای همون ماشین هاچ بک قشنگ بوده، در مورد رانا به نظرم برای افرادی که تو جاده رفت و آمد دارن مناسب نیست و صندلیاش و سواریش مثل ۲۰۶ و ۲۰۷ خشک و خسته کنندست ولی برای تو شهر یا نهایت برای ۲-۳ ساعت رانندگی بد نیست

    ۰
    ۰
  15. محمد گفت:

    شنیده شده رانا ۴۰۴تولید نشده برای اونا که اسمشان درومده چی میشه احتمال داره جایگزین کنن

    ۰
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.