%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰

تست و بررسی آفرودر کوچک وارداتی ؛ سوزوکی جیمنی چه مشخصاتی دارد؟

منتشر شده در 28 فروردین 1404 ساعت 11:30
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

سوزوکی جیمنی یک آفرودر کوچک وارداتی است که در این قسمت از تست و بررسی خودرو ها به سراغش رفته ایم و آن را مورد آزمایش قرار داده ایم.

پس از آن که مرز های کشور برای واردات خودرو های خارجی باز شد، یکی از اولین خودرو هایی که زمزمه هایی در مورد حضورش در بازار ایران شنیده می شد، سوزوکی جیمنی بود. این خودرو در ابتدا در نسخه سه درب در سامانه وارداتی ها عرضه شد و بعد ها شرکت راسا موتور خاورمیانه پای نسخه پنج درب سوزوکی جیمنی را به ایران باز کرد. این آفرودر کوچک وارداتی با آن که سبک طراحی و مشخصات فنی عجیب و غریبی ندارد اما به دلیل قیمت نه چندان بالا و توانایی بیراهه نوردی قابل قبول به یکی از محبوب ترین و اقتصادی ترین شاسی بلند ها دو دیفرانسیل مبدل شده و در بازار های جهانی آمار فروش خوبی را از خود به جای گذاشته است.

تست و بررسی آفرودر کوچک وارداتی ؛ سوزوکی جیمنی چه مشخصاتی دارد؟

در این قسمت از ویدئو های تست و بررسی خودرو ها، به سراغ این آفرودر کوچک ژاپنی شرکت سوزوکی رفته ایم و این خودرو را به صورت دقیق مورد آزمایش و تست و بررسی قرار داده ایم. قبل از آن که به سراغ مشخصات و امکانات این خودرو برویم لازم چند نکته را در مورد سوزوکی جیمنی بدانیم.

همانطور که اشاره شد سوزوکی جیمنی به عنوان یک شاسی بلند آفرودی شناخته می شود که با نسل چهارم خود در بازار ایران حاضر شده است. جیمنی نسل چهارم سال ۲۰۱۸ به بازار جهانی آمده و در کارخانه هند و ژاپن کمپانی Suzuki تولید می شود. 

طراحی کلی سوزوکی جیمنی پنج در

همانطور که از ظاهری سوزوکی جیمنی مشخص است، این خودرو سبک طراحی آنچنان عجیب و غریبی ندارد و سبک طراحی ساده و کاربردی را به نمایش می گذارد. یکی از نکات مثبتی که در طراحی بدنه سوزوکی جیمنی دیده می شود، طراحی جعبه ای شکل آن است که موجب می شود بهترین زاویه های ورود و خروج خودروهای شاسی بلند را در جیمنی ببینیم.

طراحی کلی سوزوکی جیمنی پنج در

در نمای جلو آفرودر کوچک وارداتی از چراغ های گرد و جلو پنجره خطی استفاده شده و در طراحی نمای جلو این خودرو سعی شده است تا سبک طراجی آن به مرسدس بنز G کلاس نزدیک باشد.  نمای عقب جیمنی نیز شباهت زیادی به شاسی بلندهایی مانند مرسدس بنز G کلاس دارد و درِ عقب این خودرو به بغل باز می شود.

طراحی سوزوکی جیمنی پنج در

در مورد نسخه پنج در جیمنی باید بدانیم که سبک طراحی کلی این خودرو تفاوت زیادی با نسخه سه در آن ندارد و عمده تفاوت آن مربوط به افزایش فاصله محوری آن است که موجب می شود فضای داخل کابین این خودرو کمی افزایش یابد.

در بخش طراحی کابین با سبکی ساده و کاربردی طرف هستیم و متریال به کار رفته در کابین سوزوکی جیمنی آنچنان لوکس نیست و در طراحی بخش های داخل کابین از متریال خشک و اقتصادی استفاده شده است. یکی از نکاتی که در طراحی داخل کابین این آفرودر وارداتی دیده می شود استفاده از نمایشگر لمسی مالتی مدیا است که دسترسی به تنظیمات بخش های مختلف را راحتتر می کند.

تست و بررسی آفرودر کوچک وارداتی ؛ سوزوکی جیمنی چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات فنی SUZUKI JIMNY

سوزوکی جیمنی با توجه به اینکه سه در باشد یا پنج در، یک شاسی بلند ۱۰۳۰ تا ۱۲۵۰ کیلوگرمی است و در اکثر بازارها با پیشرانه ۱.۵ لیتری عرضه می شود. این پیشرانه ۴ سیلندر است و فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ ها را دارد. همچنین این قوای محرکه ۱۰۱ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک استپ گیت با اوور درایو توان را به چهار چرخ این شاسی بلند کوچک می رسانند. این خودرو سیستم تعلیق فنر پیچشی را دارد و از دیفرانسیل یک پارچه در جیمنی استفاده شده است. همچنین سوزوکی جیمنی یک خودروی آفرودی شاسی مستقل است. از سویی در ساخت شاسی و اتاق این خودرو از فناوری ها و اتصال های جدید استفاده شده است.

مشخصات فنی SUZUKI JIMNY

ترمزهای جلوی جیمنی دیسکی هستند و در بخش عقب ترمز کاسه ای دیده می شود. دیفرانسیل مرکزی این خودرو هم قابلیت آن را دارد تا جیمنی را در حالت های تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین قرار دهد.

امکانات ایمنی و رفاهی آفرودر کوچک وارداتی

همانطور که اشاره شد، این خودرو به لحاظ آپشن و امکانات در بازار های جهانی در تیپ های مختلفی تولید و عرضه شده و شرکت راسا موتور نیز یکی از تیپ های فول آپشن سوزوکی جیمنی را برای عرضه در بازار ایران انتخاب کرده است. از جمله امکانات این آفرودر کوچک وارداتی می توان به؛ شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، نمایشگر لمسی، دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، رینگ آلومینیومی، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، چراغ شوی، نور بالای اتوماتیک، گرمکن صندلی های جلو و… اشاره کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی سوزوکی جیمنی
ویدیو های پیشنهادی
  1. رضا گفت:

    چراغ سپر عقبش یاد و خاطره چراغ قدیمیای نیسان ابی زنده میکنه

    ۵
    ۱
  2. پیمان گفت:

    هندی بی خاصیت با قیمت عجیب

    ۱
    ۵
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X