تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰

خودروی برقی آفیلا نیامده ۳۶۲ میلیون دلار ضرر روی دوش هوندا و سونی گذاشت!

منتشر شده در 16 تیر 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
خودروی برقی آفیلا نیامده ۳۶۲ میلیون دلار ضرر روی دوش هوندا و سونی گذاشت!

هوندا و سونی با پایه‌گذاری یک شرکت مشترک قصد ورود به دنیای خودروهای برقی را دارند. اولین محصول این شرکت مشترک که «سونی هوندا موبیلیتی» نامگذاری شده، سدانی برقی به اسم آفیلا می‌باشد. نکته تأمل‌ برانگیز اینکه این خودرو نیامده، ضرری ۳۶۲ میلیون دلاری را به ژاپنی‌ها تحمیل کرده است!

هزینه‌های سرسام‌آور ورود به دنیای خودروهای برقی لوکس

به گزارش آخرین خودرو، بر اساس اطلاعات مالی منتشرشده، میزان زیان شرکت سونی هوندا موبیلیتی نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است. این افزایش قابل توجه نشان می‌دهد ورود به بازار خودروهای الکتریکی، به ویژه در رده لوکس و بالا رده، چقدر می‌تواند پرهزینه و پرریسک باشد.

شاید بدانید خودروی آفیلا قرار است اواخر امسال روانه بازار شود و قیمت پایه آن ۸۹٬۹۰۰ دلار اعلام شده؛ با چنین قیمت بالایی، آفیلا باید به مصاف تولیدات برندهایی نظیر تسلا، مرسدس بنز، ب ام و و دیگر خودروسازان مطرح جهانی برود. در این بین، تحلیلگران هشدار می‌دهند که علی رغم این قیمت چشمگیر، بازگشت سرمایه‌ اولیه برای سونی و هوندا ممکن است چندان آسان نباشد.

هزینه‌های سرسام‌آور ورود به دنیای خودروهای برقی لوکس

بازار سخت و رقابتی؛ چرا ورود دیرهنگام پرهزینه‌تر است؟

عرضه هر خودروی جدیدی طبیعتاً در ابتدا با ضرر همراه است؛ اما زمانی که بازیگران بزرگ و پیشرو بازار نظیر تسلا، مرسدس بنز و حتی رقبای چینی در حال حکمرانی هستند، ورود دیرهنگام به این عرصه ریسک بیشتری به همراه دارد. کارشناسان معتقدند که توسعه خودروهای لوکس برقی نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین در بخش‌هایی نظیر تحقیق و توسعه، فناوری‌های پیشرفته و نمونه‌ سازی‌ های پیچیده است.

تحلیلگر موسسه بلومبرگ، «تاتسوئو یوشیدا»، می‌گوید که با وجود قیمت بالای آفیلا، جبران هزینه‌های اولیه این پروژه از محل فروش ممکن است دشوار باشد. زیرا رقابت شدید و وجود برندهای مطرحی که سال‌ها در این بخش حضور داشته‌اند، مسیر موفقیت این محصول تازه‌وارد را پیچیده‌تر می‌کند.

ترکیب فناوری سونی با مهندسی هوندا؛ آیا این موضوع کافی خواهد بود؟

با وجود تردیدها، سونی و هوندا همچنان خوشبین هستند. آنها بر این باورند که ترکیب تجربه مهندسی دقیق هوندا با تسلط سونی در حوزه سرگرمی و نرم‌افزار می‌تواند بسیاری از خریداران را متقاعد کند. برخی قابلیت‌های نوآورانه این خودرو، مانند کنترل با دسته پلی استیشن، استفاده از سامانه‌های دیجیتال پیشرفته و تعاملات نرم‌افزاری شبیه به تلفن‌های همراه، از جمله مواردی هستند که شاید بتوانند آفیلا را از دیگر رقبا متمایز کنند.

خودروی برقی آفیلا نیامده ۳۶۲ میلیون دلار ضرر روی دوش هوندا و سونی گذاشت!

در کنار این، نباید فراموش کرد که دو شرکت سونی و هوندا، هر دو از نظر مالی در وضعیت باثباتی قرار دارند. در سال مالی گذشته، مجموع سود عملیاتی آنها بیش از ۲.۶ تریلیون ین ژاپن بوده که نشان می‌دهد پروژه آفیلا در کوتاه مدت خطری برای پایداری مالی آنها ایجاد نخواهد کرد.

آینده مبهم؛ موفقیت یا یک تجربه شکست‌خورده؟

در نهایت باید دید آیا آفیلا موفق خواهد شد جایگاه خود را در بازار به دست آورد یا صرفاً به عنوان یک تجربه بلندپروازانه و پرهزینه در تاریخ خودروسازی ثبت خواهد شد. چیزی که فعلاً مسلم است، این است که حتی برای برندهای بزرگی مثل سونی و هوندا، ورود به دنیای خودروهای برقی لوکس نه آسان است، نه ارزان.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “خودروی برقی آفیلا نیامده ۳۶۲ میلیون دلار ضرر روی دوش هوندا و سونی گذاشت!”

  1. مازیار گفت:

    این زیان عملیاتی هست و در حقیقت هزینه سرمایه گذاری برای تولید. این دو شرکت البته که ضرر نمیکنند این مبلغ را در حساب های سالهای بعد از مالیات هایی که باید پرداخت شود کسر میکنند.

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X