برنامه تولید شاهین پلاس دنده ای مشخص شد


برنامه تولید شاهین پلاس دنده ای مشخص شده و به زودی شاهد حضور این خودرو به عنوان گران ترین دنده ای در سبد محصولات سایپا خواهیم بود.
سایپا شاهین به عنوان یک سدان ملی ابتدا در نسخه G به بازار آمد که مجهز به یک پیشرانه ۸ سوپاپ اما توربو شده و به اصطلاح ارتقا یافته بود. اما سایپا پس از آن نسخه پلاس شاهین را با پیشرانه ای به روز تر و جعبه دنده AT به بازار عرضه کرد. شاهین پلاس اتوماتیک به پیشرانه EC5 یا همان ME16 مجهز بود که قدرت در آن از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT به چرخ های جلو می رسید. از همان ابتدا عنوان شده بود که نسخه دنده ای سایپا شاهین پلاس هم به بازار می آید و حالا شنیده ها حاکی از آن است که تولید نسخه های اولیه از این خودرو از اوایل شهریور در گروه خودروسازی سایپا انجام می شود و در نیمه دوم سال هم شاهد عرضه این محصول به بازار خواهیم بود. با ورود این خودرو، لقب گران قیمت ترین خودروی دنده ای سایپا به این خودرو خواهد رسید. در ادامه مشخصات این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات فنی شاهین پلاس دنده ای
زیر کاپوت شاهین پلاس دنده ای پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با نام ME16 قرار دارد که در واقع همان نسخه بومی شده از پیشرانه EC5 گروه PSA است. این موتور ساختاری بسیار شبیه به تیو فایو پلاس دارد و عملا می توان گفت همان پیشرانه است. حداکثر قدرت تولیدی این پیشرانه ۱۱۵ اسب بخار است و عدد حداکثر گشتاور به ۱۴۷ نیوتن متر می رسد. تا اینجای کار همه چیز دقیقا مثل شاهین پلاس اتوماتیک است اما در نسخه دنده ای جعبه دنده ۵ سرعته دستی را داریم که با همین مشخصات در پارس نوآ هم استفاده شده است.

شاهین پلاس دنده ای در بحث تعلیق و بسیاری از اجزای فنی تفاوتی با نسخه های قبلی ندارد و تعلیق جلوی این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در بخش عقب آن ساختار نیمه مستقل H دیده می شود.
کابین و امکانات
اگرچه هنوز تصویری از کابین نسخه دنده ای شاهین پلاس منتشر نشده اما می توان حدس زد که نباید منتظر تفاوت چشمگیری جز تغییر دسته دنده در این نسخه باشیم. پس اگر مبنا را بر این بگذاریم که این خودرو در نسخه ای مشابه اتوماتیک تولید شود، می توان انتظار داشت در شاهین پلاس دستی امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، گرم کن صندلی های جلو و… را داشته باشد.
در پایان می توانید ویدیو مربوط به تست و بررسی نسخه اتوماتیک از این خودرو را مشاهده کنید.
چرا نمیان گیربکس ۶ سرعته دستی بجای ۵ سرعته بذارن تو ماشین های دنده ای شون ؟
اگر داشبورد و کابینشو با کیفیت مناسب بزنن و قیمت مناسب بدن و واقعا هم به موقع تحویل بدن خیلی خوب میشه
باید بسراغ پیشرانه هیبریدی بروند، پیشرانه تکسوز بنزینی بزودی منسوخ خواهد شد.
سلام
شرکت سایپا لطفاً تکلیف شاهین های رو که قبلاً پولش رو از ما گرفته و از موعد تحویلشون ۵ ماه گذشته رو تحویل بده و ما رو از این بلاتکلیفی در بیاره بعدش بره از این تصمیم ها بگیره.
دیگه کسی به شرکت سایپا اعتماد نمیکنه که از این شرکت ماشین خرید کنه.
شما اول تکلیف متقاضیان سامانه یکپارچه که الان سه سال هست شاهین ثبتنام کردن و هنوز خودرو دریافت نکردن رو روشن کنید چرا شاهین را با فروش فوری و یا سه ماهه باقیمت قطعی نمیدید دست مشتری چرا فقط به صورت پیش فروش اونم دوسال طول میکشه تا تحویل بدید این انصاف نیست سوئ استفاده نکنید
سلام حواستون باشه حدود ۲ سال در نوبت بعد از تکمیل وجه شده ۲ ماهه هنوز تحویل ندادن خیلی بدقول شدن گیر نیفتید پولی که میخابونید با سودش از ارزش ماشین تو بازار بیشتر میفته پاتون