فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰

سوزوکی جیمنی با روح آمریکایی ؛ تبدیل آفرودر ژاپنی به شورولت بلیزر کلاسیک

منتشر شده در 05 مرداد 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
سوزوکی جیمنی با روح آمریکایی ؛ تبدیل آفرودر ژاپنی به شورولت بلیزر کلاسیک

در دنیای شاسی بلندهای آفرودی کوچک، نام سوزوکی جیمنی همواره به عنوان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها مطرح بوده است. به دلیل همین محبوبیت بالا، تاکنون چندین و چند شرکت با ساخت کیت‌های بدنه اختصاصی، تلاش کرده‌اند کاراکتری مشابه با خودروهای رده‌ بالاتر، برای این ژاپنی ریزجثه خلق کنند. در تازه‌ترین اقدام این چنینی، شرکت Cal’s Motors به سراغ جیمنی رفته و با ساخت کیتی جذاب به نام Beas+ L آن را تیونینگ کرده است. نکته جالب اینکه این کیت، جیمنی را مثل نواده شورولت بلیزر کلاسیک نشان می‌دهد!

چهره‌ای نوستالژیک با الهام از آمریکایی‌های کلاسیک

مهم‌ترین شاخصه کیت بدنه Beas+ L، را باید جلو پنجره کاملاً کرومی آن دانست. این جلو پنجره از چراغ‌های اصلی مستطیلی و چراغ‌های راهنمای مجزا میزبانی می‌کند. سپر جلوی کرومی و چراغ‌های مه‌ شکن هم باز طراحی شده تا سوزوکی جیمنی شخصیتی کلاسیک و البته جسورانه‌ای داشته باشد. به رسم برخی از شرکت‌های تیونینگ بزرگ، Cal’s Motors لوگوی سوزوکی را حذف و لوگی خود را به جای آن نصب کرده است.

در قسمت عقب، چراغ‌های مستطیلی استاندارد جیمنی با چراغ‌های LED دایره‌ای در سپر کرومی جایگزین شده‌اند. قاب زاپاس جدید، رینگ‌های کرومی و تایرهای آفرود از آپشن‌های قابل سفارش به همراه کیت بدنه هستند.

سوزوکی جیمنی با روح آمریکایی ؛ تبدیل آفرودر ژاپنی به شورولت بلیزر کلاسیک

امکانات کابین؛ از صفحه نمایش تا چرم مصنوعی

در داخل کابین این سوزوکی جیمنی خاص نیز تغییرات جذابی اعمال شده است. روکش صندلی‌ها با طرح چرمی، کف‌ پوش‌ هایی با برند Cal’s Motors، سیستم صوتی ارتقا یافته، آینه وسط دیجیتال و صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی از برند خوشنام آلپاین برای کنترل سیستم صوتی و ناوبری، بخشی از امکانات قابل سفارش برای جیمنی تیونینگ شرکت مذکور هستند.

سوزوکی جیمنی با روح آمریکایی ؛ تبدیل آفرودر ژاپنی به شورولت بلیزر کلاسیک

مشخصات فنی سوزوکی جیمنی تیونینگ Cal’s Motors

از نظر فنی، این خودرو همچنان از پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. خریداران می‌توانند بین گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ دنده اتوماتیک گزینه دلخواه را سفارش دهند. این موتور به سیستم چهار چرخ محرک دائم متصل است که برای مسیرهای آفرود کاملاً ضروری به حساب می‌آید. همچنین یک کیت افزایش ارتفاع سیستم تعلیق نیز در دسترس قرار گرفته که به بهبود فاصله از زمین و ظاهر آفرودی‌ تر سوزوکی جیمنی کمک می‌کند.

مشخصات فنی سوزوکی جیمنی تیونینگ Cal’s Motors

قیمت

سوزوکی جیمنی مجهز به کیت Beas+ L به همراه تمامی تجهیزات، قیمتی برابر با ۳٬۷۴۰٬۰۰۰ ین ژاپن (معادل حدود ۲۵٬۲۰۰ دلار آمریکا) دارد. برای مقایسه قیمت نسخه استاندارد جیمنی از ۲٬۶۵۱٬۰۰۰ ین (حدود ۱۷٬۹۰۰ دلار) آغاز می‌شود. البته خرید این خودرو چندان ساده نیست، چرا که تقاضا برای جیمنی در بازار ژاپن همچنان بسیار بوده و عرضه آن محدود باقی مانده است.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “سوزوکی جیمنی با روح آمریکایی ؛ تبدیل آفرودر ژاپنی به شورولت بلیزر کلاسیک”

  1. Dariush گفت:

    آخه بری آفرود با ۱۳۴ تا گشتاور؟!

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X