رنو سنیک برقی ، یک خودروی الکتریکی خانوادگی
رنو سنیک برقی تا ۲۲۰ اسب بخار قدرت را توسط موتور الکتریکی نصب شده در جلو ارائه می دهد و برد پیمایش آن به ۶۲۰ کیلومتر می رسد.
نسل پنجم رنو سنیک بهعنوان یک خودروی تمام الکتریکی با نشان E-Tech معرفی شده است و بر روی پلتفرم CMF-EV مشابه خودرو های برقی جمع و جور اروپایی رنو مگان E-Tech و نیسان آریا قرار دارد.
مشخصات فنی رنو سنیک برقی
رنو سنیک برقی کاملاً جدید که قرار است در کارخانه Douai ElectricCity رنو ساخته شود، در ابتدای سال آینده با انتخابی از بین دو پیشرانه بدون آلایندگی که هر دو از باتری های نیکل-منگنز-کبالت (NMC) متعلق به LG نیرو میگیرند، به نمایندگی ها در قاره کهن خواهد رسید.

نسخه استاندارد رنو سنیک برقی دارای یک موتور الکتریکی در جلو است که ۱۲۵ کیلو وات (۱۷۰ اسب بخار قدرت) و 280 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و از یک بسته باتری ۶۰ کیلو وات ساعتی که می تواند بیش از ۴۲۰ کیلومتر برد پیمایش را ارائه دهد (در چرخه WLTP) بهره می برد. شارژ سریع DC می تواند تا ۱۳۰ کیلو وات انجام شود، شتاب ۰ تا ۹۹ کیلومتر در ساعت در این خودرو 9.3 ثانیه است و حداکثر سرعت برای این تریم ۱۵۰ کیلومتر در ساعت است.

نسخه مجهز تر رنو سنیک برقی با موتور قوی تری عرضه می شود که ۱۶۰ کیلو وات (۲۲۰ اسب بخار) و گشتاور 300 نیوتن متر تولید میکند، در حالی که الکترون ها را از یک بسته باتری بزرگتر ۸۷ کیلو وات ساعتی دریافت میکند که محدوده تخمینی بیش از ۶۲۰ کیلومتر (در چرخه WLTP) را امکانپذیر میکند. شارژ سریع DC تا ۱۵۰ کیلو وات در این مورد امکان پذیر است، رسیدن به سرعت تا ۹۹ کیلومتر در ساعت ۸.۴ ثانیه طول می کشد، در حالی که حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است. با این اوصاف، هر دو نوع را می توان با برق AC تا ۲۲ کیلو وات شارژ کرد.

کمپانی رنو میگوید آنچه جالب است این است که هر دو بسته باتری از ماژول های مجزا تشکیل شده اند که به راحتی می توان آن ها را بهصورت جداگانه تغییر داد و تعمیر کرد. علاوه بر این، خودروساز فرانسوی ادعا میکند که هیچ عنصر خاکی کمیابی در تجهیزات الکترونیکی، باتری و موتور سنیک برقی جدید وجود ندارد، درست مانند رنو زوئی و رنو مگان برقی قبل از آن.
سنیک برقی ، دوست دار محیط زیست
هنگامی که اعتبار زیست محیطی در نظر گرفته می شود، نسل پنجم سنیک بسیار خوب عمل می کند. تا ۸۰ درصد از مواد مورد استفاده در ساختار داشبورد و ۲۶ درصد مواد به کار رفته برای کابین ، از مواد بازیافتی است. ۹۷ درصد مواد تشکیل دهنده فرش ها و 99.5 درصد مواد به کار رفته در تزئینات سقف از بطری های پلاستیکی بازیافتی ساخته شده است و چرم در هیچ جایی از خودرو به کار نرفته است.

۵۰ درصد سقف شیشه ای پانوراما مات شونده Solarbay نیز از مواد زائد ساخته شده است، در حالی که ۳۷ درصد از کل اجزای آهنی خودرو از مواد بازیافتی ساخته شده است. تا ۴۰ درصد کاپوت و درب ها از آلومینیوم بازیافتی هستند و رنو از یک سیستم حلقه بسته استفاده میکند که در آن مواد زائد دسته بندی و فشرده میشوند و سپس به تامینکننده ارسال میشوند تا آن را به خط تولید خود باز گرداند.
در داخل، رنو سنیک برقی کاملاً جدید دارای صندلی برای پنج نفر و یک کف کاملاً مسطح می باشد، و همچنین تا ۳۸.۷ لیتر فضای ذخیره سازی پراکنده در سراسر کابین دارد. تکیه گاه عقب دارای ۳.۶ لیتر فضای ذخیره سازی به تنهایی است و شامل پایه های تاشو برای گوشی های هوشمند یا تبلت ها، دو جا نوشیدنی و دو خروجی USB-C است. رنو سنیک برقی جدید با ابعاد ۴۴۷۰ میلیمتر طول، ۱۸۶۴ میلیمتر عرض و ۱۵۷۱ میلیمتر ارتفاع، ظرفیت صندوق عقب ۵۴۵ لیتر و وزن ۴۰۶۰ کیلوگرم در نسخه ۸۷ کیلو وات ساعتی دارد.

در جلو، کابین دیجیتال OpenR Link از دو صفحه تشکیل شده است: یک صفحه نمایش TFT افقی ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان و یک صفحه نمایش لمسی عمودی ۱۲ اینچی در وسط کنسول که محتوای بیش از ۵۰ برنامه را نمایش می دهد. از جمله نقشه های گوگل. همچنین با Apple CarPlay و Android Auto با اتصالات سیمی و بی سیم سازگار است.
از نظر ایمنی، رنو سنیک برقی جدید با بیش از ۳۰ سیستم دستیار راننده و ویژگی های ایمنی، از جمله کروز کنترل تطبیقی، Stop & Go ، و نگه داری بین خطوط ارائه میشود.