%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

ملاقات با لوکس ترین بنز بازار ایران ؛ بررسی مرسدس بنز EQE سدان

منتشر شده در 09 شهریور 1404 ساعت 20:00
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

لوکس ترین بنز بازار ایران یک خودروی برقی است که با راسا موتور خاورمیانه وارد شده و مرسدس بنز EQE سدان نام دارد.

واردات خودروهای برقی و همچنین واردات خودروهای جانبازی باعث شد تا بعد از مدت ها خودروهای لوکس تر و با کیفیت تر وارداتی را در ایران ببینیم. به تازگی محصولات برقی مرسدس بنز توسط راسا موتور خاورمیانه به ایران آمده اند و این شرکت سبد کاملی از بنز های برقی را برای فروش دارد. قبل تر مرسدس بنز EQE شاسی بلند را برای شما معرفی کردیم و حالا نوبت به نسخه سدان از این مدل جذاب رسیده که با راسا موتور به خاک ایران بیاید. این سدان تمام برقی در نسخه ۵۰۰ و دو دیفرانسیل (4MATIC) به ایران می آید که یکی از فول ترین نسخه های موجود در بازار جهانی است. در ادامه بیشتر با این خودرو آشنا می شویم.

ملاقات با لوکس ترین بنز بازار ایران ؛ بررسی مرسدس بنز EQE سدان

درباره لوکس ترین بنز بازار ایران

مرسدس بنز EQE سدان که با کد V295 در سبد محصولات بنز شناخته می شود، یک سدان لوکس تمام برقی است و به نوعی نسخه تمام برقی E کلاس در سری محصولات این کمپانی به حساب می آید. این خودرو برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ و در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی شد و تولید آن همچنان ادامه دارد. این مدل بنز در دو سایت تولیدی بنز در آلمان و چین انجام می شود که نسخه ای که به ایران آمده در واقع نمونه مونتاژ چین است که تولید آن در خط تولید بیجینگ-بنز انجام می شود. نسخه ۵۰۰ و تمام چرخ محرک این سدان در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و در بازار چین تنها همین نسخه است که در پکیج های آپشنی مختلف به فروش می رسد. لازم به ذکر است که این سدان ۵ ستاره ایمنی یورو انکپ را دارد و از جمله آیرودینامیک ترین محصولاتی است که بنز در تاریخ خود به تولید رسانده است.

ملاقات با لوکس ترین بنز بازار ایران ؛ بررسی مرسدس بنز EQE سدان

مشخصات فنی EQE سدان

لوکس ترین بنز بازار ایران در نسخه ۵۰۰ به دو پیشرانه برقی سوار بر دو محور مجهز است که به صورت ترکیبی نهایت قدرت ۴۰۲ اسب بخار (۳۰۰ کیلووات) و نهایت گشتاور ۸۵۸ نیوتن متر را تولید می کنند. پک باتری از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت ۹۶.۱ کیلووات ساعت را دارد و با هر بار شارژ کامل این پک می توان مسافت ۶۸۱ کیلومتر (بر اساس استاندارد CLTC) پیمود. مدت زمان شارژ با شارژر سریغ DC حدود ۳۷ دقیقه است و شارژ با شارژر معمولی AC حدودا ۱۳ ساعت زمان می برد که این به دلیل پک باتری بزرگ در این محصول است.

ملاقات با لوکس ترین بنز بازار ایران ؛ بررسی مرسدس بنز EQE سدان

وزن خالص این سدان تمام برقی بیش از ۲.۵ تن (۲,۵۱۵ کیلوگرم) است و با این وجود قوای محرکه برقی در این خودرو آنقدر قوی عمل می کند که این غول ۲.۵ تنی در ۴.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سیستم تعلیق در جلو از نوع دابل ویشبون و در عقب از نوع مولتی لینک است و نهایت سرعت در EQE سدان به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

کابین و امکانات

در داخل کابین همان سبک طراحی را می بینیم که قبل تر در پرچمداران سری EQ مثل EQE کراس اوور دیده بودیم. متریال به کار رفته در این خودرو بالاترین سطح کیفیت را دارند و نور پردازی را در تمام قسمت ها (صندلی، داشبورد و رودری ها) می بینیم. البته در نسخه ۵۰۰ خبری از هایپر اسکرین معروف مرسدس بنز نیست اما سطح قابل قبولی از امکانات را در این خودرو می بینیم. روی داشبورد از چوب استفاده شده که حس پرمیوم بودن را انتقال می دهد و تنظیمات مربوط به صندلی ها به سبک محصولات بنز، از روی درها انجام می شود. شیشه های جانی فریم لس طراحی شده اند و سقف پانورامیک دو تکه تا عقب خودرو کشیده شده است.

ملاقات با لوکس ترین بنز بازار ایران ؛ بررسی مرسدس بنز EQE سدان

در مرسدس بنز EQE سدان نسخه ۵۰۰ امکانات کاملی نظیر ۲ کیسه هوای روبرویی، دو کیسه هوای جانبی جلو، دو کیسه هوای پرده ای سرتاسری، کیسه هوای میانی سرنشینان جلو، کیسه هوای زانویی راننده، سیستم کنترل پایداری، ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو، دوربین ثبت وقایع داخلی و خارجی، تنظیم حالت رانندگی، دستیار پارک خودکار، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، ۱۲ رادار اولتراسونیک، رانندگی خودکار بین خطوط، هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیق پذیر، در صندوق عقب برقی، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دستگیره های مخفی شونده، فناوری LED چراغ ها، نوربالا اتوماتیک، سنسور نور و باران، سقف پانورامیک، صفحه نمایش ۱۲.۸ اینچی مالتی مدیا، اتصال اپل کارپلی، سیستم دستیار هوشمند صوتی مخصوص مرسدس بنز، مموری صندلی و فرمان، شارژر وایرلس، صندلی های برقی جلو (۸ حالته)، ترمز پارک برقی، اتوهلد، گرم کن صندلی های جلو، نور پردازی کابین با ۶۴ رنگ، تهویه اتوماتیک، سیستم پایش و پاکسازی هوا و… را می بینیم.

ملاقات با لوکس ترین بنز بازار ایران ؛ بررسی مرسدس بنز EQE سدان

البته در کاتالوگ ارائه شده توسط راسا موتور اشاره شده که این شرکت سدان EQE را با کیت بدنه AMG هم عرضه خواهد کرد که باعث می شود ظاهر این سدان بسیار اسپرت تر از نسخه معمولی شود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ایرانی گفت:

    چقدرم که برق داریم شارژش کنیم😏😂

    ۱۴
    ۰
  2. رامین صفایی گفت:

    قبل از بهمن ۵۷ تعداد اتومبیل های سواری
    بنز در ایران فراوان بود و علت آن هم قدرت
    خرید بالای مردم بود و حتی از این اتومبیل
    به عنوان تاکسی استفاده میشد . اما الآن
    فقط عده ای عوامل وابسته به مافیای قدرت و الیگارشی ها که از خون مردم ارتزاق
    میکنند ، توانایی خرید این اتومبیل را دارند و
    مردم عادی باید سوار اتومبیل های
    بی کیفیت تولید داخل یا آشغال های چینی شوند .

    ۲۹
    ۱۰
    • هادی گفت:

      چه عجب یه بار گفتی آشغال های تولید داخل.
      فکر می کردم فقط با چینی ها دشمنی داری.
      ولی حالا زیاد خودتو ناراحت نکن.
      برو پرایدت رو سوار شو عزیزم.
      تا وقتی هم سوار چینی هایی مثل بی وای دی نشدی ، چرت نگو.

      ۲
      ۱۱
      • ناشناس گفت:

        تا وقتی سوار ژاپنی هایی مثل تویوتا، آلمانیایی مثل مرسدس، فرانسویایی مثل رنو سوار نشدی، برو بی‌وای‌دی آشغالیتو سوار شو و حرف اضافی نزن.

        ۶
        ۲
  3. کم گفت:

    تنها ضعف آن با هر بار شارژ پیمایش کمی را دارد انتظار حداقل هزار کیلومتر را از این خودروی گران قیمت میرفت . دومین ضعف نداشتن کول باکس میباشد .

    ۸
    ۰
  4. صادق کاشنده گفت:

    اگر مانتور را بر داری داخلش مثل گاری میماند . چونکه بنز است باید قالب کنید به مردم .

    ۳
    ۴
  5. مرتضی زارع گفت:

    درود
    آمادگی گرفتن فرمان تر سطوح بالا
    سپاس
    ۳۳
    ۵۲

    ۰
    ۰
  6. ناشناس گفت:

    دم آقای دلاور گرم اگه آقای تفاضلی نبود دیگه سمت اسب بخار هم نمی‌رفتم ولی باز از نظر من آقای دلاور خیلی بهتر از ایشون توضیح می‌ده

    ۱
    ۰
  7. هادی گفت:

    این ماشین با محدودیت ها و سقف ارزی هایی که وجود داره چطوری می تونه به ایران بیاد ؟

    قیمت اش خیلی بالاتر از سقف مجاز واردات هستش.

    ۰
    ۱
  8. ایرانی نژاده گفت:

    طراحیش بسیار عالیه ولی داشبوردش کمی زشته و مثل MVM 513 می مونه. مبارک پول دارها …

    ۳
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X