%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

سئات لئون ؛ مشخصات فنی + امکانات

سئات لئون مهم ترین محصول این شرکت در رده هاچ بک است که از سال ۱۹۹۹ در چهار نسل عرضه شده و خودرو سازان راین آن را به بازار ایران آورده است.

حجم موتور 999 سی سی
قدرت 110 اسب بخار
گشتاور 210 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تنها هاچبک سئات در بازار ایران چه امکاناتی دارد؟ نگاهی به آپشن های سئات لئون
منتشر شده در 22 مهر 1404 ساعت 13:29
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش

سئات لئون مهم ترین محصول این شرکت در رده هاچ بک است که از سال ۱۹۹۹ در چهار نسل عرضه شده و خودرو سازان راین آن را به بازار ایران آورده است.

خودرو سازان راین در سبد محصولات خود خودروی های کره ای، چینی و اروپایی را داشته است. راین خودرو در بیست و پنجمین نمایشگاه خودرو مشهد از دو خودروی اروپایی رونمایی کرد. این خودرو ساز قصد دارد این دو خودرو از برند اسپانیایی سئات را در ایران عرضه کند. سئات (SEAT) خودروساز اسپانیایی است که در سال ۱۹۵۰ تأسیس شد و امروز به عنوان زیرمجموعه گروه فولکس واگن فعالیت می کند. این برند ابتدا با هدف صنعتی سازی اسپانیا شکل گرفت اما از دهه ۱۹۸۰ و پس از پیوستن به فولکس واگن جایگاه پررنگ تری در بازار اروپا پیدا کرد. یکی از خودروهایی که این شرکت قصد دارد آن را به بازار ایران عرضه نماید سئات لئون است.

سئات لئون ؛ مشخصات فنی + امکانات

 لئون مهم ترین محصول این شرکت در کلاس هاچ بک است که از سال ۱۹۹۹ تاکنون در چهار نسل عرضه شده و همواره نقش کلیدی در تثبیت نام سئات داشته است. نسل چهارم این خودرو که قرار است با راین به ایران بیاید از سال ۲۰۲۰ معرفی شده و برپایه پلتفرم MQB فولکس واگن توسه یافته است. از جمله خودروهایی که با لئون پلتفرمی مشترک دارند می توان به آئودی A3 و فولکس واگن گلف اشاره کرد. این خودرو از سال ۲۰۲۰ تاکنون توانسته است سالانه به طور میانگین ۱۰۰ هزار نسخه فروش را به ثبت برساند که در بازار اروپا عددی متوسط و خوب ارزیابی می شود. در ادامه مطلب رسانه تخصصی آخرین خودرو به بررسی کامل سئات لئون خواهیم پرداخت.

طراحی SEAT León

طراحی نسل چهارم سئات لئون (Mk4) زیر نظر آلخاندرو مسونرو-رومانوس، مدیر طراحی وقت سئات، شکل گرفت. او پیش‌ تر طراح مدل‌ های سئات مثل Ateca و Arona نیز بوده است. با اینکه در سال ۲۰۲۰ به داچیا پیوست، اما امضای او در لئون Mk4 به وضوح دیده می‌ شود. زبان طراحی لئون Mk4 بر اساس فلسفه‌ Dynamic Tension سئات توسعه یافته؛ تمرکز روی ترکیب خطوط تیز، فرم‌ های هندسی (مثلثی و ذوزنقه‌ ای) و پویایی اسپرت. الهام بصری مشخص از VW Golf Mk8 به دلیل پلتفرم مشترک MQB در این خودرو وجود دارد. این خودرو از زبان طراحی بروزی پیروی نمی کند و طراحی آن حتی در سال معرفی مقداری قدیمی ارزیابی می شود اما با تفاوت اینکه این خودرو جذابیت و عامه پسندی خوبی را در کمال طراحی ساده داشت.

سئات لئون ؛ مشخصات فنی + امکانات

نمای جلوی لئون ترکیبی از تهاجم و ظرافت اروپایی است. چراغ‌ های جلو باریک و زاویه‌ دار طراحی شده‌ اند و امضای نور LED به شکل مثلثی-پیکانی لهام‌ گرفته از طراحی “Arrow Head درون آن‌ ها دیده می‌ شود که هویت اسپانیایی خودرو را تقویت می‌ کند. جلو پنجره شش‌ ضلعی با ابعادی متناسب و خطوط مشبک افقی، هماهنگی خوبی با ورودی‌ های هوای جانبی و سپر چند ضلعی دارد. در نمای جانبی، خطوط طراحی Sharp Lines لئون کاملاً مشهود است. خط شانه‌ ای از چراغ جلو آغاز شده و با کشیدگی مستقیم تا درب صندوق عقب ادامه دارد، بدون شکستگی، که حس یکپارچگی و کشیدگی بدنه را تقویت می‌ کند. در قسمت پایین درب ها، یک خط موازی با رکاب ایجاد شده که زاویه‌ ای ظریف دارد و بدنه را از یکنواختی خارج می‌ کند. تناسبات کلی در پروفایل، یادآور خودروهای هاچ‌ بک اسپرت شهری اروپایی است اما جای خالی رینگ های دو رنگ گرافیکی در این خودرو احساس می شود و رینگ آلیاژی ۱۷ اینچی آلیاژی از زیبایی اسپرت خودرو می کاهد.

سئات لئون ؛ مشخصات فنی + امکانات

در نمای عقب سئات لئون چراغ‌ های عقب با فرم سه‌ بعدی و امضای مثلثی (شبیه به جلو) طراحی شده‌ اند و توسط یک نوار LED باریک سرتاسری به هم متصل می‌ شوند. سپر عقب دارای خطوط ذوزنقه‌ ای در قسمت پایین و خم های ملایم است و خروجی‌ های اگزوز دکوراتیو به‌ صورت کرومی – ذوزنقه‌ ای طراحی شده‌ اند.

مشخصات فنی سئات لئون

مشخصات فنی سئات لئون

در محفظه موتور لئون یک پیشرانه سه سیلندر قرار گرفته است که از فناوری توربو شارژ و تزریق مستقیم سوخت استفاده می کند و در کنار آن نیز موتوری الکتریکی ۴۸ ولتی وجود دارد که مجموعه مایلند هایبرید را می سازد. موتور ۹۹۹ سی سی این خودرو می تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را با ترکیب موتور الکتریکی بسازد و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو برساند. صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۱۰.۶ ثانیه اعلام شده است و مصرف سوخت میانگین آن ۵.۵ لیتر یه ازاء هر ۱۰۰ کیلومتربوده و استاندارد آلایندگی یورو ۶ را پاس کرده است.

برندسئات
مدللئون
کلاس بدنههاچ بک
سال تولید۲۰۲۴
حجم موتور۹۹۹ سی سی
تعداد سیلندر۳
تعداد سوپاپ۱۲
فناوری موتورتوربو شارژر TGDi
قدرت۱۱۰ اسب بخار
گشتاور۲۱۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۰.۹ ثانیه
حداکثر سرعت۱۹۷ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه خشک
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۳۶۸ میلی متر
عرض۱۸۰۰ میلی متر
ارتفاع۱۴۵۶ میلی متر
فاصله محوری۲۶۸۵ میلی متر
وزن۱۲۴۵ کیلوگرم
حجم باک۴۵ لیتر
مصرف سوخت۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۱۹۵/65R15
شرکت عرضه کنندهخودروسازان راین
برند نشان مادرسئات
کشور سازندهاسپانیا

سیستم تعلیق این خودرو در بخش جلو مک فرسون است و در بخش عقب تورشن بیم، در مدل های فول آپشن سیستم تعلیق عقب به مولتی لینک مجهز می باشد.

کابین و امکانات سئات لئون

مشخصات فنی سئات لئون

متریال استفاده شده در کابین سئات لئون در ترکیبی از پلاستیک های نرم و خشک است. متریال کلی کابین از کیفیت مناسبی برخودار است و می تواند سرنشینان را تا حدودی بالایی راضی نگهدارد. کیفیت فوم استفاده شده در صندلی ها نیز خوب ارزیابی می شود.

طراحی کابین این خودرو به نوعی ارزان سازی شده از الگوی طراحی جدید مورد استفاده در هاچبک های اروپایی است و می توان به راحتی شباهت آن را با خودروی هایی همچون آئودی A3 و محصولات فولکس واگن دید. مقداری طراحی کابین این خودرو به پژو ۲۰۸ نیز شبیه بوده و حس حال کابین خلبانی این خودرو را تداعی می کند.مالتی مدیا و کلاستر این خودرو جدا از هم طراحی شده اند و هردو آنها دیچتال هستند هستند کیفیت تصویر مالتی مدیا معمولی است اما کلاستر گرافیک و کیفیت خوبی دارد. دریچه های تهویه در تمامی بخش ها ذوزنقه بوده و حس اسپرتی را منتقل می کند. در بخش میانی ترمز پارک برقی طراحی شده و دسته دنده به شکل دکمه ای کوچک در آمده که شاید برای بسیاری خوش آیند نباشد.

مشخصات فنی سئات لئون

در بحث راحتی سرنشینان در این خودرو به دلیل وجود فاصله محوری ۲۶۸۶ میلی متری که دارد ابعاد مناسبی را در اختیار سرنیشان قرار می دهد و در ردیف جلو و عقب جای پای خوبی در درسترس است. فضای صندوق سئات لئون ۳۸۰ لیتر بوده که عدد بالایی نیست.

از جمله آپشن هایی که در سئات لئون می توان از آن بهره برد می توان به؛ آینه های جانبی برقی، فناوری LED چراغ ها، ۸ بلندگو سیستم صوتی، سیستم تهویه مطبوع دستی، مالتی مدیای ۸.۲۵ اینچی، فرمان برقی، آینه الکتروکرومیک، کروز کنترل تطبیقی، رادار تشخیص مانع، هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور، سیستم پایش هوشیاری راننده، سنسور نور و بارن، ترمز اضطراری، ایربگ نقطه ای، TPMS، سنسور پارک جلو و عقب به همراه… اشاره کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیشش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار خط خوان - رادار نقطه کور - اخطار برخورد از جلو
امکانات رفاهیپنل تهویه اتوماتیک جلو - پنل تهویه سرنشینان عقب - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل - فناوری LED چراغ ها - سنسور نور - سنسور باران - کروز کنترل - محدود کننده سرعت - سنسور پارک جلو و عقب - دوربین عقب - استارت دکمه ای - ترمز پارک برقی - اتوهلد - نمایشگر لمسی - پدل شیفتر - فرمان کمکی برقی

مزایا و معایب

مزایاکیفیت ساخت و مونتاژ بالا - پایداری مناسب - مصرف سوخت پایین
معایبکابین نه چندان جادار - امکانات رفاهی کم - توان حرکتی نه چندان ایده آل

رقبای SEAT لئون

سئات لئون در دسته خودروهای اروپایی با رده قیمتی اقتصادی قرار می گیرید و در بازار اروپا قیمت بالایی ندارد. این خودرو به دلیل اروپایی بودن در بازار ایران مقداری از رقبای دیگر خود در رده هاچبک اقتصادی گران تر خواهد بود. از جمله رقبای سئات لئون می توان به کراس اوور های فول تر اما چینی حاضر در بازار اشاره کرد. البته می توان این خودرو را رقیب هاچبکی نظیر سوزوکی بالنو هم دانست که هر دو در این کلاس غیر چینی های جذابی هستند.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

سئات لئون چه مشخصات فنی دارد؟

در محفظه موتور لئون یک پیشرانه سه سیلندر قرار گرفته است که از فناوری توربو شارژ و تزریق مستقیم سوخت استفاده می کند و در کنار آن نیز موتوری الکتریکی ۴۸ ولتی وجود دارد که مجموعه مایلند هایبرید را می سازد. موتور ۹۹۹ سی سی این خودرو می تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را با ترکیب موتور الکتریکی بسازد و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو برساند. صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۱۰.۶ ثانیه اعلام شده است و مصرف سوخت میانگین آن ۵.۵ لیتر یه ازاء هر ۱۰۰ کیلومتربوده و استاندارد آلایندگی یورو ۶ را پاس کرده است.

سئات لئون چه آپشن های دارد؟

از جمله آپشن هایی که در سئات لئون می توان از آن بهره برد می توان به؛ آینه های جانبی برقی، فناوری LED چراغ ها، ۸ بلندگو سیستم صوتی، سیستم تهویه مطبوع دستی، مالتی مدیای ۸.۲۵ اینچی، فرمان برقی، آینه الکتروکرومیک، کروز کنترل تطبیقی، رادار تشخیص مانع، هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور، سیستم پایش هوشیاری راننده، سنسور نور و بارن، ترمز اضطراری، ایربگ نقطه ای، TPMS، سنسور پارک جلو و عقب به همراه… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ایمی گفت:

    ما منتظریم واردات آزاد شه و شش سیلندرو هشت سیلندر بیاد تو بازار شما رفتی سه سیلندر آشغالو اوردی این تو ایران هیچ آینده ای نداره

    ۱
    ۳
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X