%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

هایما S5 ؛ مشخصات فنی + معرفی

هایما S5 یکی از کراس اوورهای این نشان چینی است که توسط شرکت ایران خودرو در بازار عرضه می شد و نسخه های مختلفی از آن تولید شده است.

هایما S5 ؛ مشخصات فنی + معرفی
منتشر شده در 18 آذر 1404 ساعت 12:01
نویسنده حسین باباپور

هایما S5 یکی از کراس اوورهای این نشان چینی است که توسط شرکت ایران خودرو در بازار عرضه می شد و نسخه های مختلفی از آن تولید شده است.

هایما S5 به عنوان یک کراس‌اور جمع‌وجور اگرچه نتوانست موفقیت برادر بزرگ‌تر خود را تکرار کند اما به صورت مداوم طی سال‌های گذشته عرضه شده و همچنان نیز نسخه‌های جدید آن روی خط تولید ایران‌خودرو قرار دارد که با استقبال نسبی مشتریان روبه‌رو شده است.

معرفی هایما S5

هایما اس ۵ یک کراس‌اور جمع‌وجور است که از سال ۲۰۱۴ نسل اول آن وارد بازار شد و تا سال ۲۰۱۷ نیز در بازار چین به فروش رسید. از سال ۲۰۱۸ نسل دوم هایما اس ۵ که در واقع نسخه فیس‌لیفت نسل اول محسوب می‌شد، به بازار آمد اما هیچ‌وقت پای آن به کشورمان باز نشد. در عوض شرکت ایران‌خودرو از سال ۱۳۹۶ نسل اول هایما اس ۵ را روی خط تولید آورد و طی سال‌های بعد صرفاً برخی به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری را روی آن ارائه داد.

هایما S5 ؛ مشخصات فنی + معرفی

این خودرو اگرچه به اندازه برادر بزرگ‌ترش یعنی هایما اس ۷ توربو پرفروش نبود اما به عنوان یک شاسی‌بلند کوچک و با قیمت متعادل‌تر به همراه توان فنی مناسب، توانسته مشتریان را تا حد زیادی راضی نگه دارد و بسیاری از افرادی را که قصد خرید خودروهای داخلی ندارند، به سوی خود بکشاند.

طراحی بدنه هایما اس فایو

طراحی بدنه هایما اس ۵ در قیاس با بسیاری از خودروهای هم‌رده عضلانی و ورزیده‌تر به نظر می‌رسد. استایل این خودرو به نحوی است که هم می‌تواند جوان‌پسند باشد و هم مورد علاقه خانواده‌ها قرار گیرد. طراحی بدنه هایما S5 به‌ویژه در نمای جانبی با به‌کارگیری حجم‌پردازی U شکل روی پروفیل کناری تا حد زیادی خوش‌تراش و ورزیده به نظر می‌رسد. استفاده از فلاپ‌های مشکی‌رنگ در بخش رکاب‌ها و دور تا دور گلگیرها نیز باعث افزایش جذابیت ظاهری خودرو شده و در کنار باربند سقفی، استایلی طبیعت‌گردانه و مشابه خودروهای آفرودی برای این کراس‌اور شهری به وجود آورده است.

هایما S5 ؛ مشخصات فنی + معرفی

در نمای جلو نیز چراغ‌های بزرگ و قاطع این خودرو می‌تواند چشم را تا حدودی به سوی خود جلب کند و تناسب قابل‌قبولی نیز با سایر المان‌ها نظیر فرم جلوپنجره یا سپرها ایجاد کرده است. طراحی چراغ‌های عقب به فرم دو تکه نیز در نوع خود جالب به نظر می‌رسد و اگرچه مانند خودروهای جدیدتر حالت به‌هم‌پیوسته ندارد اما قطعاً می‌تواند افراد کلاسیک‌پسند را تا حد زیادی نسبت به خود علاقه‌مند کند. البته سبک این چراغ‌ها چندان با همنوعان جلویی هماهنگی ندارد اما در مجموع نمی‌توان از این جهات ایرادات جدی به طراحی هایما اس ۵ وارد کرد.

مشخصات فنی HAIMA S5

هایما اس ۵ از همان ابتدا با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک سی‌وی‌تی راهی بازار ایران شد. البته از سال ۱۴۰۰ گیربکس آن به نمونه ۶ سرعته AT تغییر کرد.

حداکثر قدرت موتور هایما اس ۵ حدود ۱۶۱ اسب‌بخار بوده و بیشترین گشتاور آن به ۲۲۳ نیوتن‌متر می‌رسد. نمونه مجهز به گیربکس سی‌وی‌تی می‌تواند شتاب صفر تا صد حدود ۹ ثانیه را به ثبت برساند و در این میان به طور متوسط ۸ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند؛ بنابراین هم شتاب نسبتاً مهیجی دارد و هم میزان مصرف سوخت آن خیلی بالا نیست. نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک AT نیز تقریباً چنین عملکردی از لحاظ شتاب و مصرف سوخت دارد اما نکته اینجاست که گیربکس‌های اتوماتیک AT معمولاً دوام بالاتری داشته و نسبت به گیربکس اتوماتیک سی‌وی‌تی هم رانندگی لذت‌بخش‌تر و هم احتمال خرابی پایین‌تری دارند.

مشخصات فنی HAIMA S5

هایما S5 حدود ۱۴۳۵ کیلوگرم وزن دارد، از یک باک سوخت ۶۰ لیتری استفاده می‌کند و رینگ چرخ‌های آن نیز از نوع ۱۷ اینچی است. کیفیت سواری خودرو نسبتاً نرم و لذت‌بخش بوده و پایداری و هندلینگ آن نیز در سطح مناسب برآورد می‌شود. همچنین باید این نکته را بدانید که معمولاً موتورهای توربوشارژ نسبت به کیفیت بنزین حساس هستند و در نتیجه بهتر است حتماً از بنزین باکیفیت استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توان از مراکز ریمپ تخصصی جهت سازگاری موتور با کیفیت بنزین استفاده کرد تا احتمال ناک‌زدن پایین بیاید و در نتیجه خرابی‌هایی مثل شکستگی رینگ و پیستون کمتر رخ بدهد.

طراحی داخل کابین و امکانات هایما اس ۵

طراحی داخل کابین به‌ویژه بخش داشبورد هایما اس ۵ دیگر نسبتاً قدیمی شده است چراکه این سبک طراحی قبل از سال ۲۰۱۴ انجام گرفته و در آن دوران می‌توانسته تا حدودی خلاقانه و زیبا به نظر برسد اما امروزه قطعاً دیگر حالت دریچه‌های تهویه میانی که فرمی شبیه ابروهای درهم‌کشیده دارد، نمی‌تواند برای مشتریان جذاب باشد. با این حال طراحی غربیلک فرمان همچنان خوش‌دست و زیبا به نظر می‌رسد اما تزیینات به‌کاررفته در داشبورد خیلی چشم‌نواز نیست. اهرم بزرگ تعویض دنده نیز به فرم خودروهای قدیمی‌تر طراحی شده و شاید امروز دیگر برای مشتریان جذاب نباشد.

مشخصات فنی HAIMA S5

متریال استفاده‌شده در ساخت داشبورد و رودری‌ها خیلی مرغوب نیست اما می‌تواند رضایت نسبی کاربران را تا حدودی جلب کند. در مورد فرم صندلی‌ها باید گفت که صندلی‌های هایما S5 تا حدودی ارگونومیک و راحت هستند و برای مسافرت‌های طولانی می‌توانند خستگی و کوفتگی را از بدن دور کنند. میزان فضای پا در ردیف دوم نیز چندان محدود نیست و دو یا سه نفر بزرگسال می‌توانند از این بخش به راحتی استفاده کنند. اگر زیاد سفر می‌روید احتمالاً باید یک محفظه باری سقفی نیز برای هایما اس ۵ در نظر بگیرید چراکه صندوق عقب این خودرو حدود ۳۲۰ لیتر گنجایش دارد که تقریباً در حد یک هاچ‌بک بزرگ است و خیلی نمی‌تواند نیازهای مسافرتی شما را برآورده کند.

در مورد امکانات هایما S5 باید گفت که این خودرو تجهیزاتی مثل کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، سنسور پارک عقب، حسگر فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، شش کیسه هوا، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، ورود و استارت بدون کلید، سانروف، آینه‌های جانبی تاشونده برقی و… را به شما ارائه می‌دهد.

رقبای هایما S5

با اینکه haima s5 نتوانست همانند هایما S7 استقبال خوبی را در مقابل خود ببیند اما آمار فروشش از بسیاری از رقبایش بالاتر از است و مدل های جدید آن نیز می تواند شرایط را تغییر دهد. با این حال هایما اس ۵ در بازار ایران رقبایی مثل جک اس ۳، ام‌وی‌ام X33 اسپرت، جک اس ۵ و برخی دیگر از کراس‌اورهای هم‌قیمت یا هم‌رده را پیش روی خود می‌بیند.

سوالات متداول

هایما S5 چه مشخصات فنی دارد؟

قدرت موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ هایما اس ۵ حدود ۱۶۱ اسب‌بخار بوده و بیشترین گشتاور آن به ۲۲۳ نیوتن‌متر می‌رسد. نمونه مجهز به گیربکس سی‌وی‌تی می‌تواند شتاب صفر تا صد حدود ۹ ثانیه را به ثبت برساند و در این میان به طور متوسط ۸ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.

هایما اس ۵ چه امکاناتی دارد؟

این خودرو تجهیزاتی مانند کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، سنسور پارک عقب، حسگر فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، شش کیسه هوا، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، ورود و استارت بدون کلید، سانروف، آینه‌های جانبی تاشونده برقی و… را به شما ارائه می‌دهد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X