جتا VS7 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
جتا VS7 یک کراس اوور متوسط است که برنامه عرضه آن توسط شرکت ماموت خودرو دنبال می شود.




جتا VS7 یک کراس اوور متوسط است که برنامه عرضه آن توسط شرکت ماموت خودرو دنبال می شود.
حتما ببینید : معرفی و مشخصات جتا VS5
معرفی جتا
جتا یک خودروساز چینی به حساب می آید که با مشارکت گروه فاو (FAW) و فولکس واگن تاسیس شده است. در این مشارکت فاو خودروهایی را بر اساس مهندسی و پلتفرم محصولات گروه فولکس واگن، به روشی اقتصادی تولید می کند. همین مسئله سبب شده است تا فروش محصولات نشان جتا در بازار چین به نسبت بالا باشد و استقبال خوبی از خودروهای اقتصادی جتا در برخی بازارها بشود. جتا VA3، جتا VS5 و جتا VS7 سه محصول اقتصادی این نشان تجاری هستند که قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار را دارند و ماموت خودرو برنامه واردات آن را در دست انجام دارد. VS7 بزرگترین کراس اوور نشان جتا است که فرایند اخذ مجوزهای واردات رسمی برای حضور در بازار ایران آغاز کرده است.
مشخصات فنی جتا VS7
جتا VS7 یک کراس اوور پنج نفره است و ابعادی متوسط را دارد. فاصله محوری ۲۷۳۰ میلی متری در این کراس اوور نشان می دهد که در بحث فضای کابین، خودرویی قابل قبول و رقابتی است. این خودرو به پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژر فولکس واگن مجهز است که ۱۴۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه از ۱۷۵۰ دور در دقیقه در دسترس راننده قرار می گیرد و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی آیسین، توان را به چرخ های جلوی VS7 می رساند. این پیشرانه فولکس واگن که بر روی کراس اوور جتا نصب است، فناوری های جدید خنک کاری هوای ورودی به محفظه احتراق را دارد و ساختار هوا به آب (Air to Water) در آن دیده می شود. سیستم تعلیق در بخش جلوی VS7 از نوع مک فرسون است و در بخش عقب این کراس اوور اقتصادی در ساختار مولتی لینک استفاده شده است. جتا VS7 در تیپ های مختلف وزنی حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم را دارد.
برند | جتا |
مدل | VS7 |
کلاس بدنه | کراس اوور |
سال تولید | ۲۰۲۳ |
حجم موتور | ۱۳۹۵ سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | توربوشارژر |
قدرت | ۱۴۸ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۹.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک AT |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | مولتی لینک |
طول | ۴۶۲۴ میلی متر |
عرض | ۱۸۴۱ میلی متر |
ارتفاع | ۱۶۴۴ میلی متر |
فاصله محوری | ۲۷۳۰ میلی متر |
وزن | ۱۴۲۵ کیلوگرم |
حجم باک | ۵۱ لیتر |
مصرف سوخت | ۷.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۵۵/50R18 |
برند نشان مادر | جتا |
کشور سازنده | چین |
امکانات ایمنی و رفاهی جتا وی اس ۷
وی اس ۷ در بازار ایران، با تیپ های به نسبت فول آپشن عرضه می شود. این خودرو قرار است تا با سقف پانورامای برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، تهویه اتوماتیک دوکاناله، گرمکن صندلی های جلو، دریچه تهویه ردیف دوم، صندلی برقی راننده، جلو آمپر دیجیتال با قابلیت شخصی سازی، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، شارژر بی سیم تلفن همراه، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سنسور پایش باد تایرها، فرمان کمکی برقی، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، سنسور باران، محدودکننده سرعت، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، تریم داخلی چرم و پارچه، چراغ روشنایی روز و… توسط ماموت خودرو به بازار ایران بیاید.
امکانات ایمنی | ۶ کیسه هوا ده نقطه ای - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع در سربالایی - ترمز اضطراری اتوماتیک |
امکانات رفاهی | سقف پانوراما برقی - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل تطبیقی - محدود کننده سرعت - نمایشگر لمسی - دوربین ۳۶ درجه - جلو آمپر دیجیتال - صندلی های برقی راننده - گرمکن صندلی های جلو - تهویه دوکاناله اتوماتیک - دریچه تهویه ردیف دوم - شارژر بیسیم تلفن همراه - تریم داخلی چرم و پارچه - سنسور نور و باران - استارت دکمه ای - سنسور پایش باد تایر ها - سامانه استارت استاپ - سنسور پارک جلو و عقب - آینه تاشو برقی - فنانوری LED چراغ ها - ترمز پارک برقی - اتوهلد - تنظیم حالت رانندگی |
مزایا و معایب جتا VS7
مزایا | فناروری فولکس واگن - جعبه دنده AT - شتاب خوب - مصرف سوخت مناسب - امکانات قابل قبول - پایداری مناسب - عملکرد خوب سیستم تهویه |
معایب | کیفیت پایین متریال کابین - طراحی نه چندان به روز - نفوذ صدا به کابین - نبود برخی امکانات مانند رادار خطی نقطه کور |
بررسی جتا VS7 ماموت خودرو
تا به این لحظه ملاقات و بررسی اولیه جتا VS7 در شرکت ماموت خودرو انجام داده ایم و بدیهی است که در فضای داخلی شرکت، امکان انجام برخی تست ها وجود ندارد. اما ملاقات چند ساعته با این کراس اوور جتا، نکاتی را برای ما مشهود کرد.
ابتدا باید بدانیم که در بحث فضای کابین و ارگونومی ایجاد شده برای سرنشینان، جتا VS7 در جایگاه خوبی قرار دارد و مهندسی پلتفرم های فولکس واگن در آن دیده می شود. اما باید بدانیم که در بخش متریال استفاده شده در کابین، مخصوصاً در قسمت داشبورد و رودری ها کیفیت مطلوب و جذابی را نمی بینیم و کاملاً جتا VS7 در این بخش، به عنوان یک خودروی اقتصادی کمتر از ۲۰ هزار دلار قرار دارد.
عملکرد سیستم تهویه VS7 در شرایطی که دما هوا فراتر از ۳۵ درجه بود، مناسب و قابل قبول ارزیابی می شود و خنکی خوبی را در کابین فراهم می کند. عملکرد امکانات دیگری مانند مالتی مدیا، دکمه های روی فرمان و… هم مناسب هستند و الگوهای کامل خودروهای فولکس واگن در این بخش دیده می شود. البته که در جتا VS7 فناوری جدید دوربین های ۳۶۰ گروه فولکس واگن وجود ندارد و نمایی معمولی را در این دوربین ها می بینیم.

در بحث عملکرد فنی هم باید گفت که هماهنگی خوبی میان پیشرانه و جعبه دنده VS7 وجود دارد و به طور کامل می توان تفاوت مهندسی آلمانی در یک خودروی چینی را با برخی محصولات چینی دیگر دید. پیشرانه ۱۴۸ اسب بخار فولکس واگن بر روی جتا VS7، تا حد بسیار زیادی نیاز این خودرو را بر طرف می کند و از سویی جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک هم عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارد. شتاب گیری در VS7 خوب و مناسب است و کمپانی جتا اعلا می کند که در شرایط استاندارد، صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این کراس اوور اقتصادی در ۹.۸ ثانیه طی می شود. همچنین مصرف سوخت بهینه این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۶ کمتر از ۶.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. سرعت تعویض دنده های مثبت و منفی در VS7 خوب و مناسب است و با تغییر وضعیت نوع انتقال قدرت، ضربه ای در کابین احساس نمی شود. اما باید گفت که عایق بندی کابین جتا VS7 مانند خودروهای فولکس واگن نیست و اینجاست که ذات یک خودروی اقتصادی چینی به نمایش در می آید. با وجود اینکه عملکرد فنی VS7 خوب و قابل دفاع است، اما نفوذ صدا به کابین این خودرو در حالت تخت گاز فراتر از انتظار به نظر می رسد.
در تست اولیه انجام شده توسط خبرنگار آخرین خودرو، می توان متوجه شد که در کنار شتاب گیری قابل قبول و عملکرد خوب قوای محرکه، رفتار سیستم ترمز و پایداری این خودروی کراس اوور هم خوب و مناسب است و سامانه های مدیریت پایداری مکانیکی و الکتریکی در VS7 خوب و درست رفتار می کنند.
قیمت خودروی جتا VS7
قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۱) | ۲,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۱) | ۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
آلبوم تصاویر جتا VS7 ماموت خودرو









































سوالات متداول
این خودرو به پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژر فولکس واگن مجهز است که ۱۴۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه از ۱۷۵۰ دور در دقیقه در دسترس راننده قرار می گیرد و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی آیسین، توان را به چرخ های جلوی VS7 می رساند.
این خودرو قرار است تا با سقف پانورامای برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، تهویه اتوماتیک دوکاناله، گرمکن صندلی های جلو، دریچه تهویه ردیف دوم، صندلی برقی راننده، جلو آمپر دیجیتال با قابلیت شخصی سازی، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، شارژر بی سیم تلفن همراه، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سنسور پایش باد تایرها، فرمان کمکی برقی، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، سنسور باران، محدودکننده سرعت، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، تریم داخلی چرم و پارچه، چراغ روشنایی روز و… توسط ماموت خودرو به بازار ایران بیاید.
چهره ش شیک و با وقاره و از جلو ادمو یاد دوج چارجر های نسل جدید میندازه . ولی حیف ماموت از فروش فولکس واگن های واقعی رسیده به فروش فولکس های چینی و شبه فولکس . و میگویند تحریم ها اثری ندارد !!! ایشالا با قیمت خوبی عرضه بشه و دکتر ایرانی بتونه رانندگی تجربه کارگر چینی رو داشته باشه !!!
👍👍
این موتور هم خانواده.ی موتور پیکاپ دوکابین فوتون اتومات هست
موتور عالی , گیربکس توپ اما مونتاژ به شدت ضعیف و دنیایی از ضعف و مشکلات برای رانندگان….!
خوب اینجا یعنی ماشین برند چینی سوار بشیم ولی هزینه ماشین آلمانی بدیم؟ جعبه فرمون این ماشین رو موثق بگم بهتون که همون جعبه فرمون تیگوان و پاساته و برقیه، برای پاسات جعبه فرمون ۲۵۰ میلیون تومنی تعویض کردم، یعنی می ارزه همچین هزینه ای برای این برند چینی بدیم؟ میتونید از فروش قطعات ماموت خودرو استعلام بگیرید. استوک قطعه تو دبی ۱۰۰ میلیون و نو قطعه تو چین۳۰ میلیون، تو خود حدیث مفصل بخوان.