جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
اکستریم VX
۶,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
شاهین اتوماتیک
۱,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۷
رانا پلاس
۱,۰۷۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۵
کی ام سی T9
۴,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
فوتون تونلند G7
۳,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
کوییک S
۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
هایما ۸S
۳,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
آریسان ۲
۸۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
کی ام سی J7
۲,۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۸
کی ام سی X5
۲,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
شاهین GL
۱,۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
اکستریم VX
۶,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
شاهین اتوماتیک
۱,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۷
رانا پلاس
۱,۰۷۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۵
کی ام سی T9
۴,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
فوتون تونلند G7
۳,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
کوییک S
۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
هایما ۸S
۳,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
آریسان ۲
۸۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
کی ام سی J7
۲,۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۸
کی ام سی X5
۲,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
شاهین GL
۱,۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰

انقلابی دیگر در چین ؛ دستیابی شرکت ولیون به چگالی انرژی ۸۲۴ وات‌ ساعت بر کیلوگرم

منتشر شده در 29 آذر 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
انقلابی دیگر در چین ؛ دستیابی شرکت ولیون به چگالی انرژی ۸۲۴ وات‌ ساعت بر کیلوگرم

چین بار دیگر جایگاه خود را به‌ عنوان یکی از پیشگامان فناوری‌های آینده صنعت خودرو و حمل و نقل هوشمند تثبیت کرده است. یو هویگن رئیس هیئت مدیره شرکت ولیون نیو انرژی (Welion New Energy)، از دستیابی به یک رکورد تاریخی در فناوری باتری‌ ‌جامد خبر داده؛ به گفته آقای هویگن، این کمپانی موفق شده به چگالی انرژی ۸۲۴ وات ساعت بر کیلوگرم دست پیدا کند. چنین عددی در حال حاضر خارق‌العاده محسوب می‌شود.

هدف بعدی: عبور از مرز ۱۰۰۰ وات‌ ساعت بر کیلوگرم

به گزارش آخرین خودرو، یو هویگن این خبر را در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده و گفته:

«آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که باتری ‌جامد ما به چگالی انرژی ۸۲۴ وات ‌ساعت بر کیلوگرم رسیده‌ و در افق بلندمدت، انتظار داریم از مرز ۱۰۰۰ وات ‌ساعت بر کیلوگرم نیز عبور کنیم.»

چنین ارقامی می‌تواند تحولی بنیادین در صنعت خودروهای برقی، موتورسیکلت‌های الکتریکی، ربات‌های هوشمند و سامانه‌های ذخیره انرژی ایجاد کند؛ چراکه چگالی انرژی بالاتر به معنای برد حرکتی بیشتر، وزن کمتر و ایمنی بالاتر است.

چالش اصلی؛ هزینه بالای تولید باتری‌های جامد

با وجود این پیشرفت فنی چشمگیر، رئیس هیئت مدیره شرکت ولیون تأکید کرده که چالش اصلی تجاری‌سازی گسترده باتری‌های جامد همچنان هزینه تولید است. به گفته او، مواد اولیه گران‌قیمت به ‌ویژه در سامانه‌های الکترولیت سولفیدی، مانع اصلی تولید انبوه باتری‌های ‌جامد در مقیاس صنعتی محسوب می‌شود.

از دید آقای هویگن در مراحل ابتدایی، این باتری‌ها در حوزه‌هایی به کار گرفته می‌شوند که حساسیت کمتری نسبت به قیمت دارند و ایمنی در آنها اولویت اصلی است.

ربات‌های انسان‌نما؛ اولین مقصد باتری‌های نسل آینده

رئیس هیئت مدیره شرکت ولیون نیو انرژی به طور مشخص ربات‌های انسان‌نما را یکی از نخستین کاربردهای عملی باتری‌های جامد معرفی کرده است. این حوزه به دلیل نیاز بالا به ایمنی، چگالی انرژی زیاد و پایداری عملکرد، می‌تواند بستری ایده‌آل برای ورود این فناوری پیشرفته باشد، پیش از آنکه به‌ صورت گسترده وارد خودروهای برقی مصرفی شود.

ریشه‌های علمی قدرتمند؛ از آکادمی علوم چین تا CATL

شرکت ولیون نیو انرژی در سال ۲۰۱۶ و به ‌عنوان یک پروژه مشترک میان صنعت و دانشگاه، در دل موسسه فیزیک آکادمی علوم چین شکل گرفت. این شرکت پیوند عمیقی با نخبگان علمی صنعت باتری چین دارد. در تیم بنیانگذار ولیون، نام پروفسور چن لیچوان دیده می‌شود؛ فردی که به‌ عنوان «پدر باتری‌های لیتیومی چین» شناخته می‌شود.

ریشه‌های علمی قدرتمند؛ از آکادمی علوم چین تا CATL

چن لیچوان همچنین استاد راهنمای دکترای رابین ژنگ بنیانگذار شرکت CATL، بزرگ‌ترین تولیدکننده باتری خودروهای برقی در جهان، بوده است. این موضوع جایگاه علمی و صنعتی ولیون را بیش از پیش برجسته می‌کند.

سابقه درخشان در صنعت خودروهای برقی

ولیون پیش از این نیز توانمندی خود را در حوزه باتری‌های پیشرفته به نمایش گذاشته است. در سال ۲۰۲۳، این شرکت باتری نیمه ‌جامد ۱۵۰ کیلووات‌ساعتی را در اختیار شرکت نیو قرار داد. این باتری باعث شد یک خودروی برقی نیو بتواند رکورد ۱۰۴۴ کیلومتر پیمایش با یک ‌بار شارژ را ثبت کند؛ رکوردی چشمگیر در صنعت خودروهای برقی جهان.

سرمایه‌گذاران بزرگ؛ از هواوی تا شیائومی و نیو

این شرکت تاکنون در چندین مرحله موفق به جذب سرمایه شده و در میان سرمایه‌گذاران آن، نام‌های بزرگی دیده می‌شود. علاوه بر غول‌های سرمایه‌گذاری مانند سکویا (Sequoia) و هیل هاوس (Hillhouse)، شرکت‌هایی نظیر هواوی، جیلی، شیائومی و نیو نیز در ولیون نیو انرژی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. حضور این نام‌ها در جمع سرمایه‌گذاران، اعتماد بالا به آینده باتری‌های جامد را نشان می‌دهد.

آینده خودروهای برقی با باتری‌ جامد

دستیابی به چگالی انرژی ۸۲۴ وات ‌ساعت بر کیلوگرم و هدف‌گذاری برای عبور از مرز ۱۰۰۰ وات ‌ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن، ولیون را به یکی از بازیگران کلیدی آینده خودروهای برقی، موتورسیکلت‌های الکتریکی و سامانه‌های هوشمند ذخیره انرژی تبدیل می‌کند. اگر چالش هزینه تولید با موفقیت مدیریت شود، باتری‌های ‌جامد می‌توانند استانداردهای فعلی صنعت را به ‌طور کامل دگرگون کنند و فصل تازه‌ای در رقابت جهانی فناوری خودرو رقم بزنند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X