%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰

آرتا KX-520 ؛ مشخصات فنی + امکانات

منتشر شده در 03 دی 1404 ساعت 16:14
نویسنده محسن صوفی
آرتا KX-520 ؛ مشخاصات فنی + امکانات

کشنده آرتا KX-520 سایپا دیزل که به عنوان نمونه ارتقاء یافته سری KX دانگ فنگ مدتی است که پا به بازار محصولات کار و تجاری گذاشته است.

درباره کشنده آرتا KX-520

پس از عرضه کشنده البرز در بازار ایران سایپا دیزل در سال ۱۳۹۷ از سری KX دانگ فنگ با نام آرتا رونمایی کرد. در آن زمان بنا بود آرتا به عنوان جایگزین البرز وارد بازار شود تا سایپا دیزل هم سهم بازار خود را حفظ کند، و هم محصولی را یک رده بالاتر از البرز به دست مصرف کنندگان برسد. در سال گذشته بود که سایپا دیزل از نمونه ارتقاء یافته آرتا تحت عنوان آرتا KX-520 رونمایی کرد. این کشنده عمده تغیرات خود را در مقوله فتوای فنی تجربه کرده و از سال ۲۰۱۴ میلادی در بازار چین و بازار های صادراتی دانگ فنگ حضور دارد.

طراحی بدنه کشنده آرتا KX-520

آرتا KX-520 ؛ مشخاصات فنی + امکانات

با توجه به این که طراحی آرتا KX-520 متعلق به سال ۲۰۱۴ میلادی است نمی توان انتظار طراحی به روز و جذابی از این کشنده داشت. چراغ اصلی و مه شکن در مجاورت یک دیگر قرار گرفته اند که هر دو از سبک طراحی ساده و نسبتاً کشیده برخوردار هستند. در میانه نمای جلویی یک فلاپ مشکی رنگ به چشم می خورد که لوگوی دانگ فنگ نیز در این قسمت قرار دارد. طراحی بدنه آرتا KX-520 با استفاده از خطوط سیال و نه چندان اغراق  آمیز منطقی و به دور از اغراق بوده که با توجه به قدمت طراحی آرتا KX-520 چنین موضوعی قابل توجیه خواهد بود. ارتفاع سقف آرتا KX-520 بلند بوده که برروی سقف خطوط وحجم پردازی های اندکی رسم شده است. آینه های جانبی به رنگ مشکی هستند که با سبک طراحی ساده ای همراه شده اند. برروی درب ها و فلاپ های جانبی نیز همان سبک از خطوط به کا رفته در نمای جلویی مشاهده می شود. و در قسمت عقبی آرتا KX-520 ریش این کشنده بر عقب شاسی نصب شده تا خطر قیچی کردن به کم ترین حد ممکن برسد.

ابعاد آرتا KX-520 به تربیت طول، عرض و شامل؛ ۶۳۶۰×۲۵۰۰× ۳۹۶۰ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور برابر با ۳۸۰۰ میلی متر است.

مشخصات فنی کشنده آرتا KX-520

آرتا KX-520 ؛ مشخاصات فنی + امکانات

پیشرانه ۶ سیلندر توربو شارژر آرتا KX-560 ساخت کامینز چین بوده که با حجم  ۱۳۰۰۰ سی سی قادر به تولید ۵۲۰ اسب بخار و ۲۴۶۰ نیوتن متر گشتاور است. و جعبه دنده ۱۲ سرعته اتوماتیک (AMT) سری ترکسون ZF این قدرت تولید را به چرخ ها منتقل خواهد کرد. در محور جلوی کشنده آرتا KX-520 سیستم تعلیق فنر تخت چند لایه پارابولیک مجهز کمک فنر و میل موجگیر مورد استفاده قرار گرفته و در محورعقب تعلیق بادی، با ۴ بالشتک هوا به همراه کمک  فنر و میل موجگیر به چشم می خورد. که با این مجموعه تعلیق راحتی سواری و پایداری تا حدود زیادی فراهم می شود. باک های آرتا KX-520 از جنس آلومینیومی و با حجم ۱۰۹۰ لیتر هستند به علاوه این که مخزن ۴۵ لیتری ادبلو نیز پیش بینی شده است. در نهایت باید به چرخ های اشاره کنیم که لاستیک ها از نوع رادیال تیوبلس و رینگ های مورد استفاده در این کشنده تر جنس فولادی با اندازه ۲۲.۵ اینچ هستند.

برنددانگ فنگ/DONG FENG
مدلآرتا KX-520
مونتاژ کنندهسایپا/سایپا دیزل
سال تولید۲۰۱۴ـ تاکنون
حجم موتور۱۳۰۰۰ سی سی
سازنده پیشرانهکامینز
کد فنی پیشرانهCUMMINS-ISZ-520-55
تعداد سیلندر۶ سیلندر
سیستم سوخت رسانیانژکتور کانال مشترک (COMMON RAIL)
فناوری های پیشرانه۶ سیلندر خطی، توربو شارژر با اینترکولر، سیستم تزریق مستقیم، سیستم کنترل آلایندگی (SCR)، ترمز موتور دو مرحله ای، پیش گرمکن هوای موتور، فن الکترونیکی ویسکوز
قدرت (اسب بخار)۵۲۰ اسب بخار
گشتاور (نیوتن متر)۲۴۶۰ نیوتن متر
استاندارد آلایندگی پیشرانهیورو۵ + DPF
سازنده گیربکسZF
کد فنی گیربکسZF_12TX2621TD-AMT
نوع گیربکس ۱۲ سرعته اتوماتیک (AMT) ساخت ZF ۱۲ دنده جلو+ ۲ دنده عقب
مدل کلاچSACHS MF430
سیستم کلاچکلاچ تک صفحه ای  هیدرولیک با کنترل بادی ـ  قطر صفحه کلاچ ۴۳۰ میلی متر
فناوری های گیربکسسری TRAXON  کمپانی ZF  با ریتاردر ۴ مرحله ای
سیستم تعلیق محور جلوفنر تخت چند لایه پارابولیک مجهز کمک فنر و میل موجگیر
سیستم تعلیق محور عقبتعلیق بادی، با ۴ بالشتک هوا به همراه کمک  فنر و میل موجگیر
تعلیق اتاقتعلیق بادی
سیستم فرمانZF8098 فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع
محور انتقال قدرتعقب
طول۶۳۶۰ میلی متر
عرض۲۵۰۰ میلی متر
ارتفاع۳۹۶۰ میلی متر
فاصله محوری۳۸۰۰ میلی متر
حجم باک (مجموعاً)۱۰۹۰ لیتر (۶۴۰+۴۵۰)
جنس باکآلومینیوم
ادبلودارد
حجم مخزن ادبلو۴۵ لیتر
وزن خالص کشنده۸۹۰۰ کیلوگرم
وزن ناخالص کشنده۱۸۰۰۰ کیلوگرم
حداکثر ظرفیت محورجلو۷۰۰۰ کیلوگرم
حداکثر ظرفیت محورعقب۱۳۰۰۰ کیلوگرم
مجموع وزن ترکیبی ناخالص مجاز قانونی۴۴۰۰۰ کیلوگرم
مجموعوزنترکیبیناخالصفنی۴۵۰۰۰ کیلوگرم
دینام (ولت.آمپر)۱۱۰.۲۸
باتری (ولت.آمپر)۲۰۰.۲۴
تعداد باتری۲عدد
نوع تایررادیال تیوبلس
سایزونوعرینگ۲۲.۵ اینچ – فولادی
سیستمترمزدیسکی – کاسه ای سیستم ترمز دو مداره مستقل بادی
برند مادردانگ فنگ
کشور مادرچین

طراحی کابین و امکانات کشنده آرتا KX-520

آرتا KX-520 ؛ مشخاصات فنی + امکانات

درون کابین آرتا KX-520 رودری ها از جنس پلاستیک هارد تاچ با تریم دو رنگ هستند که از ارگونومی مناسبی بهره مند هستند، صندلی راننده از نوع بادی قابل تنظیم بوده که قابلیت تنظیم در جهات مختلف نیز پشتیبانی خواهد کرد. غربیلک فرمان از طراحی ۴ شاخه بهره برده که کلید های کنترلی سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل در کناره های فرمان قابل مشاهده اند، و به علاوه این که کلاستر آرتا KX-520 تلفیقی از عقربه های آنالوگ و نمایشگر دیجیتال است. مجموعه داشبورد آرتا KX-520 به صورت راننده محور بوده که جنس متریال مورد استفاده در کابین چندان جالب توجه نیست البته که ستیر رقبا نیز مشمول این موضوع می باشند. با توجه به وجود پالونی در کابین آرتا KX-520 این قضیه سبب محدودیت فضای سرنشینان شده است. و افزون بر این موارد سلکتور تعویض دنده و ترمز پارک در این بخش جای گرفته اند. در ردیف عقبی کابین با توجه به ابعاد آرتا KX-520 سرنشینان از فضای استزاحت سرنشینان رضایت بخش خواهد بود.

امکانات ایمنی و رفاهی کشنده آرتا KX-520

امکانات ایمنیسیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل پایداری (ESC)، ترمز اضطراری پیشرفته (AEBS)، سیستم هشدار حرکت بین خطوط (LDWS)، ترمز تریلر، با ADR
امکانات رفاهیدو تخت خواب، سقف بلند تمام جوشکاری شده، کابین تمام فولادی با پوشش ضد زنگ، بالابر برقی اتاق، صندلی های بادی، قابلیت تنظیم صندلی راننده با گرمکن و سردکن، تعلیق بادی اتاق، سیستم تهویه مطبوع، شیشه شور و برف پاک کن چند زمانه، کروز کنترل، آفتابگیر داخلی و خارجی، سیستم مالتی مدیا، کولر درجا، بخاری درجا، آینه های جانبی برقی با گرمکن، بالابر های برقی با پاور ویندوز، قفل مرکزی، فشار سنج روغن، سنجش میزان باد تایر ها، اتصال استاندارد تریلر، فیلتر آبگیر سوخت، کپسول آتش نشانی، جک، جعبه کمک های سوخت، قفل درب مخزن سوخت، دنده پنج، چراغ قوه، چراغ های مه شکن، گل پخش گن، استارت موتور از بیرون کابین، چراغ روز، تاخوگراف VDO

مزایا و معایب کشنده آرتا KX-520

مزایابرند شناخته شده، امکانات ایمنی و رفاهی نسبتاً قابل قبول، قوای فنی قدرتمند
معایبعدم عرضه با اینتاردر، طراحی ساده و قدیمی، نبود برخی از امکانات ایمنی و رفاهی، کیفیت متوسط متریال داخلی، وجود ابهام در زمینه کیفیت و دوام ادوات و قوای فنی،

قیمت کشنده آرتا KX-520

  قیمت بازار (در زمان نگارش مطلب)  ۱۰.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان (۱۴۰۴.۰۹.۲۹)
  قیمت کارخانه (در زمان نگارش مطلب)  ۸.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان (۱۴۰۴.۰۹.۲۹)

رقبای کشنده آرتا KX-520

آرتا KX-520 یک کشنده با قوای فنی کارآمد، طراحی قدیمی و از مد افتاده و با لیست امکانات ایمنی و رفاهی قابل قبول است. که با توجه به مونتاژ و عرضه این محصول توسط سایپا دیزل تا حدود زیادی دغدغه های خریداران در زمینه دسترسی به قطعات و  خدمات مرتفع خواهد شد. اما کماکان کمبود برخی از امکانات ایمنی و رفاهی در قیاس با سایر رقبا به شدت احساس می شود. از رقبای آرتا KX-520 می توانیم محصولاتی نظیر بهمن امپاور، کامل P9، شاکمن X5000، فاو J7، بایک X9 و… را نام ببریم.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X