کانسپت ایران خودرو با طراحی آمریکایی ؛ رندرهای اختصاصی آخرین خودرو

خودروهای آمریکایی همیشه خطوط و ویژگی های خاص خود را دنبال کرده اند، بر مبنای این خطوط طراحی کانسپتی از ایران خودرو طراحی کرده ایم.
عشق به خودروهای آمریکایی در ایران بسیار در بین علاقمندان به خودرو و حتی کسانی که صنعت خودرو را دنبال نمی کنند رواج دارد. پیش از انقلاب، ایران به یکی از بازار های هدف برای خودروسازان آمریکایی تبدیل شده بود که با وقوع انقلاب دیگر فضای کافی برای آمریکایی ها کم و کمتر شد و تا اینکه در نهایت واردات خودروی آمریکایی ممنوع شد؛ البته خودروسازان آمریکایی در طول چند دهه اخیر افول نسبی داشته اند و تقریبا می توان گفت بازار را به خودروسازان اروپایی، کره ای و ژاپنی باخته اند.
خودروهای آمریکایی همیشه خطوط و ویژگی های خاص خود را دنبال کرده اند که بر مبنای آنها کانسپتی از محصولی از ایران خودرو طراحی کرده ایم. در ادامه به بررسی طراحی کانسپت آخرین خودرو از محصول آمریکایی ایران خودرو خواهیم پرداخت.
خلاصه ای از ویژگی های طراحی خودروهای آمریکایی

خودروهای امریکایی مانند دوج و فورد موستانگ در طراحی بدنه با خطوط عضلانی، کاپوت کشیده و تناسبات قدرتمند شناخته می شوند. جلوپنجره های عریض و چهره تهاجمی هویت بصری آنها را شکل میدهد و حس اقتدار منتقل می کند. استفاده از فرم های ساده اما پرجزئیات، گلگیرهای برجسته و چراغهای عقب شاخص، ترکیبی کلاسیک و در عین حال جسورانه ایجاد می کند. این سبک طراحی بیش از ظرافت بر نمایش قدرت، سرعت و شخصیت مستقل خودرو تاکید دارد.
طراحی خودروی آمریکایی ایران خودرو

طراح آخرین خودرو در کانسپت خود سعی کرده چهره ای مدرن با خطوط آمریکای خلق کند که همچنان در آن رگ و ریشه های از خط طراحی ایران خودرو وجود داشته باشد. در نمای کلی بدنه از ترکیب دو رنگ بده استفاده شده که در محصولات آمریکایی مرسوم است. در نمای جلو جلوپنجره کوچک طراحی شده و نشان اسب ایران خودرو در مرکز آن نقش بسته و در دو بخش کناری خودرو ورودی هوا با عمق زیاد قرار گرفته است؛ برروی کاپوت خطوط عضلانی بر آمده ای همراه با هود ورودی هوا قرار گرفته که به جلوه آمریکایی بودن خودرو بسیار افزوده است. در داخل چراغ ها امضاء نوری زیبایی استفاده شده که با خطوط بدنه کاملا هماهنگ است.

در نمایی جانبی خطوط برآمده بر روی گلگیر به اندازه مرسوم آمریکایی خود نمایی نمی کند ولی همچنان دارای حجم دهی بالایی هستند. لاستیک ها مقداری از بدنه بیرون آمده اند و اسپرت بودن خاصی را به خودرو بخشیده اند. در نمای عقب شاهد ترکیبی اروپایی-آمریکایی هستیم و زیبایی متناسب را به نمایش گذاشته است. از خطوط زیادی در بخش عقب استفاده نشده ولی حجم دهی ها بسیار متناسب رعایت شده است. در چراغ های عقب همانند جلو خطوط ال ای دی سائقه مانند دیده می شود که قطعه تزئینی به هم اتصال پیدا کرده اند. خروجی های اگزوز چهارگانه هستند، تعداد بالای خروجی اگزوز مشخصه ای از خودروهای هشت سیلندر با حجم موتور بیش از ۵ لیتر است.

در داخل خودرو طراحی کمتر شبیه به خودروهای آمریکایی است و بیشتر به محصولات چینی یا اروپایی شباهت دارد. فرمان استفاده شده با ریرا یکسان است و دوشاخ می باشد. ترکیب رنگی استفاده شده درکابین از دو طیف رنگی غالب تیره و قرمز بهره می برد که ظاهری اسپرت به خودرو داده است.
طراح: محمد مهدی مبینی
درکل طراح آخرین خودرو سعی بر این داشته خطوط طراحی ایران خودرو را با المان طراحی آمریکایی تطبیق دهد و خودروی ایرانی با طراحی آمریکایی را طراحی نماید.
سمند SE ؛ معرفی + مشخصات فنی
شانس برنده شدن در قرعه کشی هایما های ایران خودرو
شگفتانه مدرن IKCO ؛ شاسی بلند IM LS9 با ایران خودرو می آید
انتشار کاتالوگ رسمی سدان ملی ایران خودرو و بهمن موتور ؛ اینووی در مسیر بازار





هر وقت تونستید پشت گوش تون رو ببینید ، این سبک طراحی و پلت فرم رو تو صنعت خودروی عقب مونده و فلک زده ی ایران هم می بینید.
از اینکه عموما خودرو ساز داخلی هرگز طراحی بروز نمیکنه چون نیاز ندارند بگذریم و فرض رو فقط بر اساس طراحی بگیریم به سری نکات به ذهنم رسید
این طراحی فقط برای خودروهای اسپرت هست ، در واقع با توجه به حجم زیاد خودرو تو قسمت درها فضای اتاق خیلی محدود میشه کاملا ستونها به سمت داخل هم شدن و راحتی سرنشینان کم میشه
هواکش روی کاپوت برای موتورهای حجم بالا نیازه و با توجه به اینکه الان خودروسازها به سمت کوچکتر موتور پیش رفتن یه چیز کاملا تزیینی هست
اگه بخایم با این طراحی پیش بریم حداقل اینه که باید یه ماشین دو در باشه
من میگم همون پژو پارس رو بیاین زه بغلش رو بکنید میشه اپشن🤔
این ماشین با موتور tu5p میشه بهترین جهان
خسته نمیشید اینقدر خود تحقیرید…
تو بگو ماشینی که ۱۵۰ اسبه بخار کلا می کشه صفر تا ۱۰۰ یک هفته کاری به چه دردی میخوره اینو گذاشتن که مملکتی که شاکی هستن رو ساکت کنن که بگن ما هم داری به لطف فلان فلان و اگر نه که بازم یه ماشین با کیفیت پاین و فقط قیافه است
اجداد تو هم نسبت به طراحی خودروهای فعلی در ایران همین نظر رو داشتن.
هنوز ماشه رو نکشیدن قیمت آت اَشغالایی که مردم مجبورن بخرن با تحویل سال دیگه داره میره بالا
شمام سر ملتو با این جفنگیات گرم میکنین
چرا نتونیم ؟!اونهایی که تو آمریکا میسازن هم خودشون ایرانی هستند
هر وقت تونست v12, تولید کنه باید به فکر طراحی باشه😏
سیاست اونا بالابردن کیفیت و رقابت با دنیا تو یک بازار آزاده نه دزدی و رانت و اجبار به خرید
بله ولی مسئولین شون دنبال سرکیسه کردن مردم نیستن
خندم میایه
از نظر من سگ میاد سوار همچین ماشینی میشه من اگه ۴میلیارد داشتم الان از ایران رفته بودم
میدونستی با چهار میلیارد تا افغانستان نمیتونی بری عزیزم
این سبک ممکنه بیاد ولی امیدوارم با کیفیت و متریال درجه یک پیاده سازی بشه
درود
۵۰سال پیش توهین کشورکادیلاک سویل تولیدمیشدباگیفیت کمپانی خودآمریکاالان باطراحی یک خودروذوق زده شدید به هنر خودتون جای بسی خجالت داره واسه صنعت خودروی کشور.
تواین شرایط وخیم اقتصادی وتورم افسارگسیخته،به جای خالی کردن جیب مردم دوتاراه حل عاقلانه انجام بدید،اول قیمت منصفانه فروش بیشتر،سودبیشتر،،،دوم رقیب داخلی نباشیدکه رشدشماچشمگیرباشه حداقل درکشورهای همسایه،،،،،بامردم ایران راه بیاین اقتصادصنعت خودروشکوفامیشه نه اینکه باتولیدبی کیفیت وگران کشتارتصادفات وسوانح راصدبرابرکنید،باهم باشیم به فکرهم باشیم،کنارهم باشیم که پولمون توچرخه اقصادی خودمون بچرخه
خب دیگه رفتیم تونخ ساخت کامارو با موتور xu7 وبدنه انعطاف پذیر🤣
اگه راست باشه خوبه ولی موتور هم بستگی داره چی باسه
🤣🤣🤣🤣 این ایران خودرو هم آب xu7 در آورد
درود بسیار جذاب ،البته نه فقط تو ظاهر
حتی قیاس محصولات وطن با غولهای آمریکایی اهانت به حضرات تولید USA است
یه نفر داشته یه سطل ماست با یه قاشق میریخته به دریا یکی میاد میگه چیکار میکنی یارو میگه دارم دوغ درست میکنم مرده بهش میگه نمیشه یارو میگه منم میدونم نمیشه ولی اگه بشه چی میشه……
حالا اگه ایرانی بخواد ازاین هم بهتر ش رو میسازه
میشه بدین به دست کننده اش نه خورنده اش ببینم میشه یا نه
البته این فقط یه طرح رو کاغذ هست
که هیچوقت عملی نمیشه
حالا که میخواید نقاشی بکشید و مردم رو خوشحال کنید هفته دیگه لامبورگینی رو با ارم سایپا بکشید
تا وقتی که بتونن حلبی هایی مثل دنا و تارا و ری را رو خدا تومن بفروشن هیچوقت همچین چیزی اتفاق نمی افته
از ماست که برماست
اگر در انجین از سیستم تک سوپاپ بادامک دو طرف استفاده کنید با این طراحی بدنه مطمئنا میشود گفت که ، مصرف سوخت خیلی پایین ، قدرت موتور عالی ، طراحی جدید و جذاب بدنه …. مخترع طراحی موتور ،،،
امیدواریم این طرح تا سال ۱۵۰۴ وارد خط تولید بشه و نتیجه یا شایدم نبیره حسین دلاور برای تست و بررسیش اقدام کنه همه بگین آمین
ری استارت کردی
😂
میشه بخش رندرهای اختصاصی که میدین هوش مصنوعی بیخیال شین
دیگه داره از حالت خنده به حالت بدی تبدیل میشه که فقط باعث فوحش و ناسزا میشه
فورد موستاتگ مناطق کم برخوردار 😂
راهنما نداره؟
تو همه صنایع همه دنیا دنباله رو این کشور هستند
فقط لوگوشو داریم… نمیره هوش مصنوعی
ما تا راضیم به یه پراید و تیبا و ساینا همینه وضعیت اتمون
…
اگر تاریخ جور دیگه ای رقم میخورد هیچ بعید نبود امروز توی ایرانی کارخانه تولید فورد، دوج و شورلت و… ده ها برند مطرح جهانی چیزی که حالا داریم رویای داشتن یک ماشین ایرانی یا طراحی ظاهری آمریکایی
نمیدونم چرا ولی لوگو های ایرانی زیبایی خاصی رو از ماشین میگیرند مخصوصا سایپا
ایران خودرو .مگه خودرو سازه.یه نیسان آبی رو ۲۵سال تولید کردن .دستگیره ماشین طرح چراغهای ماشین رو تغییر ندادن.کی این اشغالهارو میخره .جز ما ایرانیان بدبخت.ایران خودرو یه بنگاه دلالی
🤣🤣🤣 اون رادیو نیسانم تغییر ندادن
ایده مبتکرانه ای بود ولی اگر می خواهید بدانید چطور خودرو سازی ایران می تواند رشد کند بروید داستان صنعت خودروساری امریکا را بخوانید که چگونه با تمرکز بر سود کوتاه مدت ، عدم توجه به نیازهای مشتری، ساختار سازمانی ناکارمد ،مقاومت در برابر تفییر بتدریج بازار را به خودروهای ژاپنی و کره ای و اروپایی باخت و سلطه خود را از دست داد .تا مادامی که خودروسازان ایرانی به دلارهای نفتی متکی هستند ودارای یک مافیای عظیم رانت باشند رشدی اتقاق نخواهد افتاد و صنعتی که از دهه ۵۰ میلادی با مونتاژ جیپ شروع شد به سر هم کردن محصولات درجه چندم چینی آنهم با این اوضاع رقت بار می رسد.
صنعت خودرو ما زمانی درست میشه که واردات خودرو آزاد بشه و از حالت انحصاری خارج شود و رقابت ایجاد شود،در بازار انحصاری فعلی فقط کمیت وجود دارد ولی کیفیت صفر،یعنی هزاران قوطی حلبی بی کیفیت میدن دست مردم که بیشتر آلت قتاله هستند تا ماشین،ولی اگر خودروی خارجی وارد شود خودرو سازان مجبور به تغیر رویه میشوند و جهت رقابت در بازار کیفیت محصولاتش بالا میبرند و آرام،آرام تبدیل به برند میشوند.
متأسفانه لابی گری ها نمیگذارند ایران پیشرفت بکنه
چرا پهباد با موشک میتونیم جز پنج کشور اول باشیم ولی خودرو نه
چون دست ی مشت دزد غربگرا خیانت کار تو کاره
ما را مجبور به خرید خودروهای داخلی میکنند از طرفی با پول مردم واردات خودرو خارجی را انجام میدهند با سود حداقل پنجاه درصد تو جیب مافیای خودرو
واکنش مافیای خودروسازی در ایران: هه بشین تا بیاد😂
بهترین ترفند گول زدن مردم برای گران کردن خودرو
مثلا پراید که ۷ میلیون بود، هرساله دست به طراحی مزخرفش میزنند و هی چندصدمیلیون میکشن روش، یک روز میشه ۱۱۱, بعد۱۳۱ بعد۱۴۱ بعد۱۵۱، کوئیک ساینا تیبا و…
Bmw i8 هست
باسلام
دوستانی که نظرات مختلف دادن همین اشغال های تولید داخل الان ۱۰۰تومن کمتر بدن صف میبندیم تا کرج برای خرید این نشد راه کار تنها راهی که میشه روی اینارو کم کرد اینه که ملت عزیز نخرن ی مدت نخرید بذارید نابود بشن قبلاً باز خوب الان قطعه میخری ماه بعد خرابه باز فقط جیب مکانیک و قطعه ساز داره پر میشه ماهم از خرج خودمون زن و بچمون بزنیم که جیب اینها پر بشه طی یکسال مگه میشه ۳دفعه دیسک و صفحه تعویض کرد از ماست که بر ماست وقتی خودمون به هم رحمی نداریم دیگه از کی توقع دارید تا اتحاد همدلی و همبستگی نباشه همین بلا ها سرمون میاد تازه این اولشه چندوقت دیگه حالمون دیدن داره این همه پول ثبتنام پیش خرید میدن ملت درصورتیکه با همون پول میشه کل سهام ایران خودرو را خرید و مدیران نالایق را نابود کرد ولی همچنان دوست داریم تو صف باشیم آخرش جای ۳ماه تحویل یکسال بعد تحویل بدن تازه میگن ی پول دیگه هم بده افزایش قیمت میگیم چشم پرداخت میکنیم ولی ۱۰۰۰هزار تومن باقی مانده کرایه را حاضرنیستیم ببخشیم چرا از کل حقوقمان دفاع نمیکنیم پول دادیم این چه خودرویی است تحویل میدن روزبه روز ابشنال تر میشه زمان قدیم ی خر بود با یه گاری بخدا اون خره ارزشش بیشتر از ماشینهای است که مهندسان خوشنام وطنی تولید میکنن ،اقا سال ۵۷ما پیکان صادر میکردیم کل دنیا از جمله انگلیس اون زمان کره این موتور سه چرخ ها تولید میکرد با طناب روشن میشد الان اونا کیا و هیوندای تولید میکنن ما پشمک برقی کجای این مملکت رشد کرد دلخوش باشیم فقط کلاه برداری دزدی اختلاس خوشی فقط برای ایران و ایرانی حرامه موفق و سلامت باشید