%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

نقد و بررسی طراحی ظاهری هایما 8S ؛ یوزپلنگ چشم بادامی!

منتشر شده در 03 مرداد 1403 ساعت 17:38
عکاس علیرضا پاداش
نقد و بررسی طراحی ظاهری هایما 8S

کراس اوور 8S یکی از چینی های مونتاژی ایران خودرو است و ما در این مطلب نقد و بررسی طراحی ظاهری هایما 8S را برای شما انجام می دهیم.

پس از عرضه موفق دو کراس اوور هایما S7 و S5، هایما 8S را باید به عنوان جدیدترین و البته لوکس ترین کراس اوور هایما در بازار ایران در نظر بگیریم که توسط شریک تجاری این برند چینی، یعنی ایران خودرو نخستین بار در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران در سال ۱۴۰۱ به عموم معرفی شد.

اما اگر بخواهیم بطور خلاصه کمپانی هایما «Haima» را معرفی کنیم، باید به این نکته بپردازیم که هایما یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی «FAW» است که به عنوان یک خودروساز کوچک در جزیره هاینان در سواحل جنوبی چین قرار داشته و در ابتدا به تولید و مونتاژ محصولاتی ارزان و اقتصادی بر پایه پلت فرم های قدیمی مزدا می پرداخته و اساسا نام Haima نیز برگرفته از دو کلمه Hainan ( جایی که هایما در آن قرار دارد) و مزدا می باشد.

نقد طراحی هایما 8S

اما داستان هایما 8S کمی متفاوت از سایر محصولات این خودروساز چینی است. چرا که این کراس اوور سایز متوسط نیمه لوکس، بر اساس پلت فرم مدولار و جهانی هایما یعنی «HMGA» طراحی و توسعه یافته است و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و بیانگر فصل جدیدی از محصولات این برند نچندان مطرح چینی از نظر سبک طراحی و استایل بیرونی بدنه و فضای داخلی بود.

با اینکه هایما 8S در بازار چین محصول پرطرفدار و مطرحی نبوده، اما به واسطه طراحی نسبتا متفاوت و البته اسپرت خود، به یکی از از گزینه های معقول و قابل اطمینان در بازار محدود و تشنه ایران و در مدت زمان عرضه خود تبدیل شده است که در این مطلب قصد داریم تا به نقد و بررسی سبک طراحی و ویژگی های ظاهری آن بپردازیم.

ویدیو معرفی هایما 8S

طراحی ظاهری هایما 8S در بدنه ؛ پویا و اسپرت اما نه چندان خاص

اگر به محصولات قدیمی تر هایما چه در بازار ایران و چه در بازار چین مانند S7 و یا S5 که به واسطه عرضه در کشور برای ما نیز آشنا تر هستند، نگاهی داشته باشیم متوجه این نکته می شویم که از نظر سبک طراحی و ویژگی های بصری، قطعا محصولات درجه یک و زیبایی به شمار نخواهند آمد.  اما اگر تمام تصوراتی که نسبت به طراحی محصولات هایما داریم را کنار بگذاریم و بدور از هرگونه تعصب بخواهیم در رابطه با طراحی هایما 8S نظر دهیم، قطعا آن را خودرویی زیبا بخصوص در مقایسه با دو مدل قبلی قلمداد می کنیم و پیشرفت هایما را در طراحی محصول جدید خود ستایش خواهیم کرد.با این حال نباید منکر آن شد که هایما در زمینه طراحی حتی در مقایسه با برخی رقبای چینی خود نیز قطعا در جایگاه پایین تری قرار می گیرد.

طراحی بدنه هایما 8S

اما بپردازیم به خود محصول. بر اساس گفته هایما، در برخی از جزئیات ظاهری و عناصر بصری کراس اوور 8S از چهره و عضلات یوزپلنگ الهام گرفته شده است. در نمای جلو، ترکیب جلو پنجره شش ضلعی به همراه نوارهای «T» شکل کرومی که به چراغ های باریک روشنایی در روز ختم می شوند، الهام گرفته از دهان و چشمان یوزپلنگ در هنگام شکار و حمله می باشد! هر چند که این جزئیات حالتی تهاجمی را برای دماغه هایما 8S ایجاد کرده است، اما نسبت دادن آن به چهره یوزپلنگ کمی اغراق شده به نظر می آید. ضمن اینکه تمامی این عناصر طراحی شده در نمای جلو که به آن اشاره کردیم، از ظاهری بدیع که امروزه به یک ترند در طراحی خودرو تبدیل شده برخوردار بوده و چندان خاص و متفاوت به چشم نمی آیند.

هایما 8S مشکی

با این حال، استفاده از قطعات کرومی سه بعدی در جلو پنجره و نیز چراغ های اصلی جلو با فناوریLED و با عنوان ماتریس چهار هسته ای یا« Quad-core matrix headlights» چهره هایما 8S را مدرن تر و اسپرت تر از انتظاراتمان نسبت به هایما کرده است. خطوط و سطوح با زوایای نسبتا تیز روی سپر نیز، در راستای سایر عناصر این نما طراحی شده اند و از هارمونی مناسبی برخوردار شده که نمی توان ایرادی به آن وارد کرد. با این حال، به دلیل استفاده از همین خطوط تیز و شارپ که نقطه اوج آن بر روی کاپوت می باشد و با وجود هماهنگی خطوط به کار رفته در این نما، اما پوزه و دماغه هایما 8S از نظر بصری کمی بیش از حد شلوغ و پیچیده بخصوص برای کراس اووری در این سگمنت به نظر می‌رسد.

طراحی جلو هایما 8S

با گذر از نمای جلو و رسیدن به نمای جانبی، خطوط عضلانی، مواج و شارپ نمای جانبی کاملا جلب توجه می کند و نمای جانبی جذاب و شیکی را از 8S به نمایش می گذارد. با این حال هایما 8S در این نما هم به مانند نمای جلو که به آن اشاره کردیم، ویژگی متفاوت و خاصی را منتقل نمی کند. اما با وجود این، کمپانی هایما در توصیف ویژگی های نمای جانبی S8 ، خطوط و سطوح به کار رفته در این نما را نیز به یوزپلنگ در حال حرکت و عقابی اوج گرفته تشبیه کرده است که به نوعی بیانگر طراحی تهاجمی آن در این نما نیز می باشد.

بررسی طراحی بدنه هایما 8S

استفاده از خط سقف شناور در کنار فرم فریم شیشه های کناری «DLO» که همانند بسیاری از خودروهای چینی دیگر مانند تیگو ۷ پرو و یا فونیکس FX که پیش از این در بازار کشورمان شاهد بودیم، در ستون D و در قسمت شیشه لچکی عقب، یک برش را ایجاد کرده و در تمام طول بدنه امتداد یافته و در نهایت به شیشه های عقب متصل شده است، از دیگر ویژگی هایی است که هرچند بدیع اما زیبا و متناسب می باشد. یک خط شخصیتی که بر روی رکاب درهای جانبی اجرا شده است نیز در عین حال که ساده و مینیمال است، اما کاملا هماهنگ با سایر خطوط نمای جانبی به نظر می رسد و باید گفت که به درستی نیز بر روی خطوط سپر های جلو و عقب امتداد یافته است. با این حال باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی که از خطوط شخصیتی مواج با زوایای منحنی استفاده می کنند، در هایما 8S این خطوط حالتی رها شده را منتقل نمی کند و می توان گفت که خطوط به خوبی با یکدیگر مرتبط و به اصطلاح مچ شده اند.

هایما 8S

اما در نسخه عرضه شده در بازار ایران، طراحی رینگ ها با سایز ۱۹ هرچند ساده و زیبا می باشد، اما چندان با ذات و ماهیت اسپرت استایل بدنه هماهنگ نمی باشد. با رسیدن به نما عقب، می توان گفت که با مدرن ترین قسمت بدنه هایما 8S روبه رو می شویم. چراغ های یک تکه و سرتاسری که به سبک هالبرد «Halberd» طراحی شده است، به همراه خطوط و زوایای تیز و شارپ به کار رفته در این نما، چهره این قسمت را قدرتمند تر و شیک تر کرده است.

طراحی پشت هایما 8S

با این وجود اما، خطوط نمای عقب به مراتب شارپ تر از خطوط نمای جلو و دماغه S۸ می باشد و به همین دلیل نمای جلو و عقب از هارمونی مناسبی با یکدیگر برخوردار نمی باشند. هرچند سعی شده تا با استفاده از چراغ های مه شکن و یا شبرنگ های عمودی بر روی سپر و نیز دیفیوزر بزرگ به همراه سراگزوز های کرومی، کمی از این عدم هماهنگی میان این دو نما کاسته شود، اما همچنان این ناهماهنگی بصری حس می شود.

طراحی عقب هایما 8S

ضمن اینکه طراحی نمای عقب به واسطه استفاده از قاب چراغ های تیره و نیز گرافیک متفاوت آن ها، در مقایسه با دو نمای دیگر خاص تر و مدرن از برخی رقبای آن دیده می شود. هر چند که طراحی مجموعه سپر و دیفیوزر عقب می توانست با استفاده از یک نوار کرومی کمی مدرن تر و جذاب تر از حالت موجود طراحی و اجرا شود.

طراحی ظاهری هایما 8S در کابین ؛ مدرن، همه پسند اما نه چندان با کیفیت

با ورود به کابین هایما 8S، با فضایی مدرن و تا حدی اسپرت اما تا حدی تکراری و نچندان متفاوت رو به رو می شویم. هر چند که این اسپرت بودن به معنی آن نیست که تمامی جزئیات کابین یادآور خودروهای اسپرت دو نفره یا مسابقه ای می باشند، بلکه از این نظر که برخی از این جزئیات در مقایسه با رقبای هم رده S۸ نمای کلی کابین و فضای داخلی را هیجان انگیز تر از یک کراس اوور سایز متوسط خانوادگی کرده است.

طراحی کابین هایما 8S

از جمله این جزئیات که بر جذابیت کابین افزوده است می توان به دریچه های شش ضلعی سیستم تهویه که در مرکز داشبورد شامل سه عدد دریچه می باشد، کنسول و نمایشگر مرکزی با زاویه ای متمایل به راننده، قطعات تزئینی کرومی و مات آبکاری شده و نیز صندلی های یکپارچه که هایما از آن به عنوان صندلی های مسابقه ای یاد می کند اشاره کرد.

فرمان هایما 8S

اما نکته جالبه توجه در کابین هایما 8S که البته ممکن است به مذاق همه خوشایند نباشد این است که صندلی های ردیف دوم نیز از فرم و ارگونومی همانند صندلی های جلو برخوردار شده است و خب عدم تنظیم پشت سری ها از نکات منفی این سبک از طراحی صندلی ها به شمار می آید. نکته دیگری که در کابین هایما 8S وجود دارد این است که همچنان شاهد استفاده از کلیدهای کنترل فیزیکی در داخل کابین هستیم و تمام سیستم های کنترلی به نمایشگر مرکزی منتقل نشده است و این از ویژگی هایی است که در راستای اسپرت تر شدن داخل کابین شکل گرفته است.

طراحی داخلی هایما 8S

با این حال اما کیفیت متریال داخلی به هیچ وجه در حد و اندازه یک خودروی حتی چینی هم رده نبوده و همین نکته منفی، از مواردی است که در داخل کابین کاملا قابل لمس و البته آزار دهنده است. اما از نظر ابعاد و فضای سرنشینان در دو ردیف، به واسطه داشتن فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی متری می تواند انتظارات را تا حد زیادی برآورده کند.

ارزیابی کلی

بطور کلی هایما 8S از نظر سبک طراحی و استایل خودرویی بدیع و نچندان خاص و متفاوت است که توانسته با الهام گیری از ترندهای روز طراحی محصولات مدرن خودروسازان مطرح، کراس اووری با طراحی نسبتا مدرن، متناسب و البته اسپرت را در این کلاس به نمایش بگذارد. هر چند با وجود اینکه برخی ویژگی های ظاهری آن، بخصوص در داخل کابین هنوز به مرز پختگی کامل نرسیده اند، که البته بخش عمده ای از آن مربوط قدیمی تر بودن محصول است اما می توان نمره ای قابل قبول به ان داد.

بررسی هایما 8S

با این حال نکته ای که در رابطه با بسیاری از خودروهای چینی صدق می کند, در رابطه با هایما 8S نیز وجود دارد و ان میزان پیشرفت از نظر ویژگی های طراحی و استایل برای خودروسازی است که تا پیش از این طراحی های آن نه به عنوان یک خودروساز مطرح، بلکه به عنوان یک برند چینی, کاملا درجه دو و حتی درجه ۳ به شمار می رفته,  که نکته ای قابل ستایش است  ، بخصوص در بازار ایران که به دلیل عدم تنوعی که در تمامی سگمنت ها شاهدش هستیم، جزئیات و برخی عناصر ظاهری پویا و تا حدی مدرن آن جلب توجه می کند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. Ali Hashemi گفت:

    سلام روزبخیر،
    خواستم در مورد اسم این ماشین این نکته رو خدمتتان عرض کنم که هایما 海马 Haima در زبان چینی یعنی اسب آبی و اگر در مانیتور این ماشین هم دقت کرده باشید دستیارش یک اسب آبی هست که کنار مانیتورش همیشه بصورت استندبای می باشد و هیچ ارتباطی با شهر Hainan 海南 چین ندارد.
    در مورد کیفیت داخلش به نظرم کیفیت هایما ۸ آس از ماشین های چینی هم رده خودش خیلی بهتر هست
    موفق باشید

    ۳۷
    ۴
  2. یاسر کدخدایی گفت:

    به نظر می‌رسد نویسنده کاملا دارای غرض بوده و اشکالات به شرحی که ایشان غلم زدند نیست
    من دو ماهه دارم از این وسیله استفاده میکنم
    کاملا ماشین نرم و امکانات رفاهی قابل قبولی است

    ۲۳
    ۵
  3. مهدی گفت:

    سلام. به نظر من بهترین طراحی و قدرتمندترین موتور و اسپرت ترین ظاهر رو در بین خودروهای چینی داره. دیگه همه ی چینیا و شاسی ها مثل تیگو تکراری و جعبه ای شکل شدن. و این طراحی هایما عالیه. شما هم زیادی با کمپانی لجی.

    ۱۷
    ۲
    • جوان گفت:

      داداش ماشین چینی ظاهرش گول زننده است وگر نه همشون اشغال هستن برای دوسال دیگه فکر کنم هر کی تعمیرگاه ماشین چینی داره جز ثروتمند ترینهاست

      ۹
      ۱۳
      • سهیل گفت:

        حرفاتون قبول چینی ها در مقایسه با کره و ژاپن و آلمان واقعا کیفیتشون پایینه ،اما مردم ایران چاره ای دارند ? شما بگو چی بگیرن که نو باشه و بروز باشه و چینی نباشه مردم بگیرن . جلوشو بستن مردم حق انتخاب ندارند درک کنید.

        ۱۴
        ۰
  4. ناشناس گفت:

    فقط همینو می‌دونم که با این قیمت ها ما نباید این آشغال و سوار بشیم این ماشینها داخل هیچ کشور استفاده نمیشه خود چین هم این و سوار نمیشه

    ۳
    ۲
  5. امیر گفت:

    بعد از ۲ سال رانندگی با این ماشین به جرات میگم هربار که باهاش سفر میرم به انتخاب خودم افتخار می کنم که BMW X3 2007 یا تیگو ۷ رو نخریدم.ماشین فوق العاده بی صدا و پرشتابیه توی جاده با اون وزن راحت ۲۲۰ تا رو پر کردم وقتی آروم میرفتم ماشین ایرانی ها پشتم چراغ میزدن با یه نیش گاز دیگه توی آیینه منم نبودن.به عنوان کسی که ۲۰۷ و ساندرو و جک و mvm x33 داستر داشتم میگم این ماشین با هیچکدوم از خودروهای چینی هم رده قیمتیش قابل مقایسه نیست.تنها عیبش یکم کمک های عقبش خشکه که اونم توی مسافرت که بار میزنم صندوق را کاملاً نرم میشه.برای کسایی که نمی خوان شتاب این ماشینو درک کنن فقط این جمله رو میگم که گشتاور موتور این ماشین بیشتر از ۲ بربر گشتاور ۲۰۷ هست.

    ۱
    ۲
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X