موضوعات داغ روز:

تغییر چهره تارا ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

منتشر شده در 01 اردیبهشت 1404 ساعت 18:00
نویسنده آرام عزیزی
عکاس محمد مهدی مبینی
تغییر چهره تارا ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

طراح تیم آخرین خودرو فیس لیفتی جدید برای سدان ایران خودرو تارا متصور شده است در ادامه به برسی تغییرات این خودرو داخلی می پردازیم.

تارا یک سدان ملی کلاس C یا همان C پلاس است. این خودرو بر اساس پلتفرم پژو ۳۰۱ و PF1 گروه PSA طراحی شده و نمونه ایرانیزه ۳۰۱ به حساب می آید. تارا ابتدا با تیپ V1 دنده دستی به بازار آمد و پس از آن نسخه V2 اتوماتیک آن هم به فروش رسید. تارا دنده ای V3، تارا دنده ای V1 پلاس و تارا اتوماتیک V4 تیپ های دیگر این سدان ملی هستند. این خودرو در طول ۵ سالی که معرفی شده همیشه مورد انتقاد در بحث طراحی خارجی و دیزاین داخلی بوده است. تیم طراحی آخرین خودرو این رندر های اختصاصی از فیس لیفت این خودرو ساخته است. در ادامه به برسی تغییرات آن می پردازیم.

تغییرات ظاهری در تارا فیس لیفت

طراح آخرین خودرو به طور کلی جلوی این خودرو را تغییر داده است. چراغ ها، جلوپنجره و سپر برای اسپرتر دیده شدن به نمونه های با خطوط تیز تغییر پیدا کرده اند. استفاده از چراغ های دو قسمتی در تارا فیس لیفت این خودرو را بیشتر به سبک محصول جدید ایران خودرو ری را متشابه کرده است. این هماهنگ سازی می تواند خط طراحی را برای محصولات ایران خودرو تعریف نماید.

تغییر چهره تارا ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

در نمای جانبی از رینگ های دو رنگ با طراحی اسپورت و مقداری لوکس استفاده شده است. سایز رینگ و لاستیک نیز برای عضلانی تر دیده شدن تغییر پیدا کرده است. در مجموع در نمایی جانبی تارا فیس لیفت شده چندان تفاوتی با نسخه اصلی آن ندارد.

تغییر چهره تارا ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

در نمای عقب طراح ما اولین کاری که انجام داده چراغ ها را از حالت یکپارچه و تمام عرض تبدیل به چراغ های مستقل کرده است. این تغییر را می توان از مثبت ترین نکات این فیس لیفت دانست. زیرا بسیاری از نقد ها نسبت به تارا مربوط به مجموعه چراغ یکپارچه آن بود. در نمای عقب سایز بزرگ رینگ ها و لاستیک ها جلب توجه می کند. دیفیوزر که برای این خودرو در نظر گرفته شده، دو خروجی اگزوز بر روی خود دارد و سطح خوبی از عقب خودرو را پوشش می دهد. به طور کلی تغییرات در نظر گرفته شده برای تارا فیس لیفت هماهنگی به نسبت مناسبی دارد.

در بخش داخلی خودرو با اضافه کردن مانتیور افقی بزرگ سعی شده که تارا لوکس تر دیده شود. دسته دنده نیز دچار بروز رسانی شده و از همان الگو های جدید ایران خودرو در طراحی این بخش بهره می برد. پنل تهویه شکلی جدید به خود گرفته است که خودرو را جذاب تر نشان می دهد. طراحی جدید فرمان تارا نسبت به واقعیت این خودرو طراحی بروز تری دارد.

طراح: محمد مهدی مبینی

ویدیو معرفی با مشخصات فنی و امکانات تارا V1 پلاس

ایران خودرو تارا V1 پلاس از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی (یا همان TU5 پلاس) بهره می برد که می تواند روی هم رفته ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل  کند. در محور جلو V1 پلاس از سیستم تعلیق نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع توییست بیم استفاده شده است که راننده سواری قابل قبولی را با آن می تواند تجربه کند. ظرفیت باک بنزین ۵۰ لیتر بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۰۶ لیتر است که عدد قابل قبولی برای این خودرو به حساب می آید.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی به کار رفته در تارا V1 پلاس می توانیم به ؛ ۲ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سنسور درب صندوق عقب، چراغ خوش آمدگویی، چراغ روشنایی روز، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا ،کروز کنترل و محدود کننده سرعت، فرمان کمکی برقی و…. اشاره کنیم.

ویدیو های پیشنهادی

۷ Responses to “تغییر چهره تارا ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو”

  1. M گفت:

    و البته تغییر موتور به نمونه قوی تر، حداقل ۱۵۰ اسب

    ۱۰
    ۰
  2. h گفت:

    طراحی داشبوردو مخصوصا جلوی خودرو جذاب شده امیدوارم ایران خودرو از این طراحی استفاده کند

    ۹
    ۰
  3. ایرانی گفت:

    طراحی خوب و مناسبی است. امیدوارم ایران خودرو از این طراحی های زیبا استفاده کند و تنها به تغییر لوگو بسنده ننماید.

    ۲
    ۰
  4. پویا گفت:

    یکی از مهم ترین جاهایی که باید تغییر کنه بغلشه ، اون خط خمیده ساده و زشت کنار در ها باید تغییر کنه یه چیزی شبیه در دناپلاس بشع شاید قشنگ تر بشه نمیدونم

    ۳
    ۱
  5. مصطفی گفت:

    داخل خیلی بهتر شده. مشکل صفحه نمایش بدون حفاظ اطراف اینه که نور به شدت توش میفته و عملا برای تصویر قابل استفاده نیست. بهتره همون سبکهای قابدار و سایباندار با عقبنشینی ده سانتی صفحه نمایش زیر حفاظ سایبان کار بشه.. برای جلو خط ال ای دی مزاحم زیبایی طرح جلو شده و مخصوصا گوشه بیرونیش هیچ سنخیتی با طراحی کلی خودرو و نیز مباحث ایمنی تصادف و مالیدگی نداره. شاید در دو حاشیه رو به بالای پایین سپر جاگذاری بشه بهتر باشه.. عقب بهتر شده ولی یک حالت بامپر قوی تر لازمه و در چراغ هم یک بازوی خط قرمز به سمت کناره های خودرو پیشروی کنه تا دید از کنار چراغ عقب برای خودروهای ورودی از زاویه های عمود بر خودرو تارا، بهتر بشه و جلوگیری بشه از تصادفات و برخوردها.. عالی بود.

    ۰
    ۱
  6. حمید گفت:

    بفرمایید طرح رو دریها شبیه به خود پژو ۳۰۱ شود یا حتی شبیه شاهین شود.

    ۰
    ۰
  7. عقیل گفت:

    لطفا زیر آرنجی درست کنید و صندوق داشبورد سمت شاگرد وقتی درب باز میکنی تمام تارا ها شکاف داره خیلی فاصله داره

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.