مقایسه چانگان CS55 پلاس و بایک X7 ؛ نبرد جنتلمنهای قد بلند!

چانگان CS55 پلاس و بایک X7 دو کراس اوور با کیفیت چینی هستند که به تازگی پا به بازار ایران گذاشته اند و با یکدیگر به رقابت می پردازند.
چانگان CS55 پلاس و بایکX7 دو شاسی بلند وارداتی و تازه نفس در بازار خودروی کشورمان میشوند که هر دو به واسطه کلاس خودرو و بازه قیمتی رقیب مستقیم یکدیگر محسوب میشوند. اما کدامیک از این دو خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؟
بالارفتن سن خودروهایی که در دوره قبلی واردات با تیراژ بالا مانند توسان، اسپرتیج، سانتافه، سورنتو و… وارد کشور شدند و همچنین قیمت زیاد و آپشن های کم خودروهای جدید وارداتی که از برندهای شناخته شدهتر هستند سبب شده تا بازار چینیها همچنان داغ بماند و انتخاب آنها توجیه خوبی برای خریداران داشته باشد. در این بین کلاس شاسی بلندهای میان رده به نوعی شلوغترین و پرطرفدارترین سگمنت محسوب میشود و رقبای زیادی در این بخش با یکدیگر به رقابت میپردازند. در این مطلب قصد داریم دو شاسی بلند چانگان CS55 پلاس و بایک X7 را در مقابل یکدیگر قرار دهیم و با مقایسه آنها مشخص کنیم کدامیک ارزش خرید بالاتری خواهند داشت؟
درباره چانگان CS55 پلاس و بایک X7
بایکX7 که در اصل با نام بیجینگ X7 شناخته میشود محصول کمپانی خوش نام بایک است که در سال ۲۰۲۰ به بازارهای جهانی معرفی شد و پس از یک فیس لیفت اساسی در سال ۲۰۲۳ تقریبا هم زمان با عرضه آن در بازار بین المللی از طریق زیرمجموعه ماموت خودرو یعنی شرکت دیار خودرو وارد کشورمان شد. فروش این خودرو از طریق نمایندگیها آغاز شده و کم کم باید شاهد افزایش شمار آن در خیابانها باشیم.


در طرف دیگر هم چانگان CS55 پلاس قرار دارد که به واسطه همکاری قبلی این شرکت با سایپا برای مشتریان یک برند شناختهشدهتر است و از همان روزهای نخستین آزادشدن واردات کار ثبت سفارش آن آغاز شد. همین مورد هم باعث شده تا این لحظه چانگان CS55 حضور پررنگتری نسبت به بایک X7 در خیابانها داشته باشد. اما در آینده و همزمان با آشنایی بیشتر مشتریان با ویژگیهای این دو خودرو کدامیک میتوانند موفقتر باشند؟
ویدیوی معرفی بایک X7
ویدیوی معرفی چانگان CS55 پلاس
مقایسه طراحی بدنه
طراحی هر دو خودرو کاملا با متد و المانهای خودروهای امروزی شکل گرفته است و تفاوت عمده چانگان CS55 پلاس در مقایسه با بایکX7 در این است که طراحان بایک ریسک بیشتری را پذیرفتهاند و سعی کردند تا محصولشان را لوکستر و مدرنتر نمایش دهند. در حالیکه به نظر میرسد بخش طراحی چانگان سعی داشته خودرویی را معرفی کند که ضمن بهرهگیری از ویژگیهای مدرن، ماندگاری بیشتری هم در طی زمان داشته باشد و نظر طیف وسیع تری از مشتریان را به خود جلب کند.

اگر از نمای جلو به خودروی بایکX7 نگاه کنید کاملا متوجه چهره شرق آسیایی آن خواهید شد و چهره آن ممکن است ناخودآگاه شما را به یاد شخصیتهای کارتونی این سرزمین بیندازد. البته فرم چراغها و حالت ترکیب شده جلوپنجره آن با سپر کاملا لوکس و جدید است و اگر بحث سلیقه نباشد هیچ نقدی به آن وارد نیست. چانگان CS55 PLUS هم در نمای جلو دست کمی از رقیب خود ندارد و چراغهای خشمگین در ترکیب با جلوپنجره طرح آبشاری چهرهای اخمو به این خودرو دادهاند. باید اعتراف کرد که در نمای جلو علی رغم اینکه هر دو خودرو خوب کارکردهاند اما بایکX7 چهره بروزتری دارد.
در نمای جانبی هم طراحان بایک حوصله زیادی به خرج دادهاند و توجه بیشتری به جزییات داشته اند. خطوط طراحی در نمای جانبی بایک قویتر هستند و حجم پردازی بیشتری در این نما صورت گرفته است. علاوه بر آن شاهد انحنای بیشتر و ایجاد قوس در قسمت ستون C هستیم و دستگیرههای مخفی شونده درب از نکات جالب بایکX7 در نمای جانبی هستند.
اما همه اینها باعث نمیشوند تا چانگان CS55 پلاس حرفی برای گفتن نداشته باشد. طراحی سادهتر و هماهنگ این خودرو سبب میشود تا در گذرزمان ماندگاری بیشتری داشته باشد و کمتر از مد بیفتد. همچنین ارتفاع زیاد این خودرو در کنار خط شانه قوی و رینگهای ۱۹ اینچی به ایجاد چهرهای محکم و مردانه در این خودرو کمک کردهاند.

با رسیدن به نمای عقب داستان کمی متفاوت میشود چرا که طراحان هر دو خودرو به یک میزان به این نما اهمیت دادهاند.
حجم پردازی و ایجاد انحنا روی درب صندوق عقب چانگان و بایک قابل توجه است. اما محل قرارگیری پلاک و اگزوزها در چانگان CS55 پلاس متفاوتتر است و شما را کمتر به یاد خودروهای چینی میاندازد. طراحی سپر عقب، جانمایی اگزوزها و گرافیک عالی چراغ های بایکX7 همگی در هماهنگی کامل با پیکره کلی این خودرو هستند اما تا حدودی تکراری به نظر می رسند و اینجا است که چانگان اگرچه به اندازه بایک مدرن به نظر نمی رسد اما تفاوت خود را با سایر خودروها در خیابان نشان می دهد.
به طورکلی ظاهر بایکX7 پویاتر از چانگان CS55 پلاس است اما اگر طرفدار اغراق زیاد در طراحی نیستید چانگان CS55 PLUS هم می تواند به خوبی نظر شما را جلب کند.
مقایسه مشخصات فنی بایکX7 و چانگان CS55 پلاس
با رسیدن به مقایسه مشخصات فنی بایک X7 و چانگان CS55 PLUS بیش از پیش متوجه نزدیکی رقابت این دو خودرو می شویم.

پیشرانه مورد استفاده در این خودروها تا حد زیادی شبیه هم هستند و استفاده از موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم بین چانگان و بایک مشترک است. قدرت تولیدی توسط پیشرانه نیز در هر دو رقیب مشابه یکدیگر است و توانی معادل ۱۸۸ اسب بخار و حدود ۳۰۰ نیوتن متر تولید می کند. وظیفه انتقال قدرت نیز از به عهده جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه خواهد بود و این نیرو به چرخ های جلومنتقل می شود که در این مورد هم با یکدیگر تشابه دارند. البته مصرف سوخت چانگان به لطف استفاده از تکنولوژی بلوکور و همچنین وزن کمتر معادل ۶.۲ لیتر در هر صدکیلومتر است که در مقایسه با مصرف ۶.۸ لیتری بایک X7 عدد پایین تری است. شتاب صفر تا صد اعلام شده از سوی کمپانی برای چانگان CS55 پلاس معادل ۸.۵ ثانیه عنوان شده در حالیکه شتاب صفر تا صد کیلومتر بایکX7 حدود ۷.۸ ثانیه بیان شده است.

چانگان CS55 پلاس و بایک X7 در بحث سیستم تعلیق هم به نوعی شبیه به یکدیگر هستند و در جلو از سیستم مک فرسون و در بخش عقبی از سیستم مولتی لینک استفاده کردهاند که باعث میشود ضمن داشتن سواری نرم از هندلینگ مناسبی در پیچها و ناهمواریهای مسیر بهره ببرند.
خودرو | بایکX7 | چانگان CS55 پلاس |
حجم موتور | ۴سیلندر-۱۶سوپاپ-توربوشارژر | ۴سیلندر-۱۶سوپاپ-توربوشارژر |
توان خروجی | ۱۸۸ اسب بخار-۳۰۵ نیوتن متر | ۱۸۸اسب بخار-۳۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷سرعته دوکلاچه | ۷سرعته دوکلاچه |
انتقال قدرت | محورجلو | محورجلو |
شتاب۰-۱۰۰ | ۷.۸ثانیه | ۵/۸ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۸ لیتر در ۱۰۰کیلومتر | ۶.۲ لیتر در ۱۰۰کیلومتر |
حداکثر سرعت | ۲۰۰کیلومتر بر ساعت | ۱۸۰کیلومتر بر ساعت |
وزن | ۱۶۵۰کیلوگرم | ۱۴۴۵کیلوگرم |
حجم باک | ۶۰لیتر | ۵۵لیتر |
ابعاد بدنه | ۱۷۱۵-۱۸۹۲-۴۷۴۵میلیمتر | ۱۶۸۰-۱۸۶۵-۴۵۱۵میلیمتر |
فاصله محور | ۲۸۰۰میلیمتر | ۲۶۵۶میلیمتر |
حجم صندوق | ۴۱۰ لیتر | ۴۷۵لیتر |
مقایسه طراحی داخلی و فضای کابین
با ورود به نمای داخلی از میزان شباهتها کاسته میشود و خط طراحی هر دو خودرو به طور کلی از یکدیگر جدا است. چانگان به جای استفاده از مانیتورهای به هم پیوسته ترجیح داده تا کلاستر دیجیتال را جدا از مالتی مدیای اصلی خودرو قرا دهد و همین امر سبب شده تا فضای کابین تا حدودی یادآور محصولات جدید پژو باشد. استفاده از کلیدهای فیزیکی در قسمت پایین دریچههای هوا و قسمت جلویی داشبورد نیز ایده خوبی برای ایجاد حس و حال متفاوت در داخل این خودرو است. فرمان دی کات، فرم اسپرت دستهدنده و استفاده از خطوط کرومی در طراحی داشبورد و کلیدهای شیشه بالابر فضایی مدرن و زیبا را پدید آورده اند که برخلاف ظاهر بیرونی و آسیایی آن تا حد زیادی شبیه به محصولات اروپایی است.

بایکX7 اما طراحی آینده نگرانه خود را به داخل کابین هم منتقل کرده و شاهد انبوهی از صفحات لمسی و دیجیتال در این خودرو هستید که در فضایی ساده و مینیمال در کنار هم قرار گرفته اند. در داخل کابین بایکX7 تم لوکس بودن بیشتر از تم اسپرت به چشم میآید و اگر با طراحی ساده آن که هیجان کمتری نسبت به چانگان دارد کنار بیایید نمایی خوشایند به شما ارائه میدهد.
متریال به کار رفته در کابین هر دو خودرو باکیفیت هستند اما اگر به دنبال مواد سافت تاچ هستید به ندرت در چانگان آن ها را پیدا خواهید کرد. طراحان چانگان سعی بر این داشته اند تا با تکیه و استفاده از مواد مات و ترکیب آن ها با نوارهای کرومی و دوختهای قرمز فضایی اسپرت به وجود بیاورند. اما در طرف دیگر استفاده از مواد سافت تاچ در بایکX7 باعث شده تا حس خوبی از دیدن و لمس کردن قطعات به شما دست دهد. از این نکته هم نباید غافل شد که فاصله محوری بایک X7 بیشتر از چانگان CS55 است و این مورد باعث میشود سرنشینان جای پای بیشتری در اختیار داشته باشند.

به طورکلی فضای داخلی چانگان اسپرتتر از بایک طراحی شده و حس متفاوتتری هم ارائه میدهد. انتخاب اینکه کدامیک در طراحی داخلی بهتر است به سلیقه شما بستگی دارد چرا که هر دو در این زمینه زیبا و با کیفیت هستند و اصول ارگونومیک هم در آنها رعایت شده است.
مقایسه امکانات بایکX7 و چانگان CS55 PLUS
در بحث امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی چانگان و بایک مطابق انتظار عمل کردهاند و لیست بلندبالایی از آپشنها را در اختیار خریداران قرار میدهند. اگرچه که در این مورد بایکX7 بهتر عمل کرده و پکیج کاملتری را روانه بازار کرده است. از جمله تفاوتهای بایک میتوان به ماساژور صندلی، دستیار رانندگی بین خطوط، سردکن و حافظه صندلی اشاره کرد. در حالیکه هر دو خودرو به تجهیزاتی مانند: سیستم شروع حرکت در سربالایی ، شارژر بی سیم، چراغ روشنایی روز، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل کشش ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی الکترونیکی ترمز، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، کلاستر دیجیتال، خروجی ۱۲ ولت، پورت USB، تهویه اتوماتیک، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، ترمز پارک برقی، کروز کنترل تطبیقی، اتوهلد، محدود کننده سرعت، سیستم پایش باد تایرها، استارت دکمه ای ، سنسور پارک عقب، سنسور نور، ورود خروج بدون کلید، سنسور باران و… مجهز هستند.
خودرو | بایکX7 | چانگانCS55 پلاس |
کروز کنترل تطبیقی | دارد | دارد |
دوربین ۳۶۰ درجه | دارد | دارد |
نوربالا اتوماتیک | دارد | ندارد |
کنترل شروع حرکت در سربالایی | دارد | دارد |
رادار نقطه کور | دارد | ندارد |
هشدار برخورد از جلو | دارد | دارد |
گرمکن صندلی جلو | دارد | ندارد |
سردکن صندلی جلو | دارد | ندارد |
سیستم صوتی حرفه ای | ندارد | دارد (pioneer) |
ترمز اضطراری | دارد | دارد |
تنظیم برقی صندلی های جلو | دارد | دارد |
سنسور نور | دارد | دارد |
سنسور باران | دارد | دارد |
سیستم کنترل پایداری و کشش | دارد | دارد |
شارژر وایرلس | دارد | دارد |
سیستم کنترل حرکت در سرازیری | دارد | دارد |
نتیجه گیری: بایک X7 یا چانگان CS55 PLUS ؛ کدامیک ارزنده تر است؟
با توجه به مقایسه صورت گرفته میتوان اینگونه بیان داشت که محصول جدید دیار خودرو یعنی بایکX7 به دلیل برخورداری از سبک طراحی جدیدتر و لیست بلندبالای آپشنها این شانس را دارد تا نظر خریداران بیشتری را به خود جلب کند. چرا که افراد پس از خرید این خودرو بیشتر حس میکنند با محصولی مدرن و جدید مواجه هستند. اما از طرفی محصول وارداتی سایپا یعنی چانگانCS55 احتمالا از خدمات پس از فروش و بازار دست دوم بهتری برخوردار است چرا که سابقه برند چانگان در بازار بیشتر است و ارائه این محصول از سوی خودروساز بزرگ داخلی سبب دلگرمی بیشتر مالکین خواهد شد.


به طورکلی اگر خواهان تجربه جدید هستید میتوانید بایکX7 را انتخاب کنید و اگر دنبال یک خودروی معقول با تحمل ریسک کمتر میباشید چانگان CS55 یک انتخاب خوب برای شما خواهد بود.
شتاب و مصرف سوخت چانگان رو خراب وارد کردین
من که ماشین چینی ندارم ولی اصلا هم مشخص نیست از بایک داری تعریف میکنیاااا . چانگان همکاری با فورد داشته و این طراحی از فورد هستش . با یه چینی بی نام و نشان مقایسه نکن . همین ماشینا رو آمار فروششون رو تو چین بزار ببین کدوم فروشش چند برابر اون یکیه
دقت کنید . دو خودرو با یک موتور و گیربکس .از نظر قدرت گشتاور و حجم موتور . بایک با وزن ۱۶۲۵شتاب۷.۸ولی چانگان شتاب۸/۵با وزن۱۴۶۰جور در نمیاد با توجه به سرعت حداکثر بایک که ۲۰۰هست. در کل ماشین چینی روی کاغذ آمارش با واقعیت نمیخوره
کجاش عجیبه؟
به واسطه ضرایب دنده متفاوت میشه شتاب و حداکثر سرعت متفاوت داشت.
عجب پس دوتا ماشینی که موتور گیربکس کپیهم دارن ماشینی که وزنش بیشتره شتابش بیشتره
وقتی میگین جفتشون یک موتور دارن و یک نوع گیربکس باید یک بررسی کنین یا سرچ کنین و بگین موتور چانگان طراحی کدوم شرکت و موتور بایک برای کدوم شرکت هست. گیبرکس چانگان برای کدوم شرکت و گیربکس باید برای کدوم شرکت هست.
از کی تا حالا گاری های چینی جنتلمن
شده اند ؟!!
تا جایی که ما می دانیم ، این گاری ها حتی
به درد زباله کشی هم نمی خورند .
فکر کنم شبا خواب بنز و بی ام و میبینی روزا میای به ماشین چینی فحش میدی
چین دنیا را گرفته و بهترین برند ها خط مونتاژ را برده اند چین تو هنوز تو ۱۰ سال پیش موندی
بخوای نخوای چین نزدیگ به ۴۰ درصد بازار ماشین جهان رو گرفته😂
البته طرفدار چینی نیستم ولی شما بشین پرایدت رو برون
لطفا چانگان cs55 رو کامل تست و بررسی کنید من خودم چانگان cs55 دارم و میخوام بگم کسایی که سوار این ماشین میشن شگفت زده میشن
بایک ایکس ۷ نسبت به چانگان آپشن هایی مثل دنده تیپ ترونیک. گرمکن و سردکن صندلی.شارژر وایرلس.هشدار نقطه کور.طاقچه عقب صندوق و…بیشتر داره و قیمتش هم کمتره بنظرم ارزش خریدش نسبت به چانگان بیشتره
باید قیمت این ۲ خودرو هم ذکر میشد چراکه برای مقایسه قیمت آیتم مهمی هست
ارقام قبل از ممیز و بعد ممیز شتاب جابه جا افتاده 🙂
من بایک x7 خریدم. قبل از خرید بقیه خودروها را هم از نزدیک بررسی کردم. اما بایک واقعا بهترین گزینه است و من با چشم باز آن را انتخاب کردم. هم باکیفیت است، هم زیباست هم از نظر آپشن کامل است، هم فضای کابین جادار و شیک و با کیفیتی دارد. واقعاً چیزی کم ندارد. باهاش مسافرت هم رفتم، رانندگی لذت بخشی دارد و سواری نرم و مطمئن دارد.
من از خریدم راضی هستم. لطفاً فقط به این دلیل که چینی است قضاوت نکنید. اگر از نزدیک این ماشین را ببینید عاشقش می شوید.
درسته بیجینگ ماشین خوبیه ولی بی نقص نیست
من این ماشین رو دارم و حدود ۵۰۰۰ کیلومتر باهاش راه رفتم.
از هفته اول رادار و کروز به مشکل خورد و حدودا ۱۰ بار برای سرویس رفته و هنوز مشکل داره.
مشکل بعدی با اینکه سیستم تعلیق عقب مولتی لینک هست ولی نسبت به ماشین قبلیم )تیگو ۸) خیلی میکوبه.
نقص سوم و اصلی خدمات پس از فروشه
الان تمام وارداتی ها و مونتاژی ها سرویس های رایگان دارن ولی هزینه سرویس اولیه این ماشین حدود ۳۲۰۰ هزینه داره
نه تعمیرگاه مرتبی و نه تعداد نمایندگی خدمات مناسبی نداره.
با اینکه روی درب باک اکتان ۹۲ درج شده و با بنزین ایران مطابقت داده شده ولی وقتی موتور ماشین روی دور پایین کار میکنه خیلی صدای ناجوری داره .
در کل ماشین خوبی توی شتاب و قدرت و توی هندلینگ مخصوصا توی جادهای کوهستانی
ولی باید حقایق رو در نظر داشت که تو کشور ما مهمتر از محصول و خرید راحت . خدمات پس از فروش مناسبه که من واقعا با این موضوع مشکل دارم.
امیدوارم ماشین خوبی بخرید و همیشه به خوشی سوار شید.چه ایرانی چه چینی چه اروپا
درود بر شما ،تعصب نباید داشت
ممنون از توضیحات
در ایران پشتیبانی و دنباله دار بودن تولید خودرو خیلی مهم
چند سال پیش خودروهایی مثل هاوال و … توسط شرکتهای متفرقه خیلی محدود وارد شد و تمام..
سلام وقت بخیر، این ماشین چینی ها من تجربه داشتن فونیکس هم داشتم و اینا فرقی باهم ندارن ی موتور دارن ولی با توربو متفاوت و کنار اون یک کیا اپتیما هم بوده زیرپام. بغیراینکه چینی ها فلان هستن و اینوبگم که کسی که دنبال شتاب و سرعت بالاس میاد چینی های توربو رو میخره چون واقعا شتاب شگفت انگیزی داره و هر ماشینی رو میتونه بزنه بجز این وارداتی های جدید ولی بعد یک سال و نیم باید بفروشه اگه بمونه خرجاش اندازه دوتا چینی میشه من با اف ایکس یک تصادف بد داشتم و ترمز اظطراری این خودرو کار نکرد و مشکل داشت و باعث شد تصادف کنم و سپر جلوش کاملا شکست و یک خرج خیلی بد رو دستم گذاشت و مجبور شدم برا اینکه از ماشین نیازمو برطرف کنم برم بخوابونم نمایندگی تا قطعات بیاد نمیخوام بگم چینی ها خرابن نه خوبن ولی برای یک سال و نیم الی دوسال بعدش ماشینتون مشکل میخوره درضمن با بنزین سوپر و اوکتان یک شتاب معرکه میده بهتون اما توی دوام به اپتیما نمیرسه چون میدونی کیا هست یک طراحی پخته داره و طراحیش حس خاص تری بهت میده نسبت به طراحی مدرن و امروزی چانگان. دردسر موتور توربو توی ایران بیچاره میکنه و دوام اینا کمه اما دلتون میخواد فقط جاده ها رو شخم بزنید و با همه کورس بندازید و برنده بشید اینا رو بخرین و از شتابش کیف کنید اپشن زیاد دارن اما بعضیا کار نمیکنن مثل ماشین قبلی ما و بعضیا هم بلااستفادس و تا اخر عمر بدردت نمیخورن درضمن افت قیمت شدید دارن مواظب باشید اگر نگاهی اقتصادی دارین و میخواین برای چندسال نگه دارید بیخیال هرچی چینی بشین از وارداتی گرفته تا همینو غول تر ازاینا اما دنبال عشق سرعتی بگیرش. تشکر(درضمن انتقاد اگر کردم تعریف هم کردم و تجربه سوار شدن ماشینای زیادی رو دارم براساس تجربه گفتم)
تجربه چینی داشتم چندین سال قبل ، که البته گل سر سبد بود در زمان خودش جک اس۵، دمارم رو درآورد خیلی هم تحقیق کردم، ماشین ده سال کار اروپایی یا کره ای البته کارشناسی شده بخرید این بنجل اسباب بازی های چینی رو نخرید، نه دوام دارند نه خدمات و نه هیچ. اگر کارتون طوریه که دایم میتونید زمان برا تعمیر و هزینه بذارید خوبه و گرمه سمت چینی نرید، البته در صورت توافق هم بعید میدونم کسی چینی بخره، از رقابت فروشهای اقساطیشون مشخصه