%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰

برنامه تولید شاهین پلاس دنده ای مشخص شد

منتشر شده در 28 تیر 1404 ساعت 20:39
برنامه تولید شاهین پلاس دنده ای مشخص شد

برنامه تولید شاهین پلاس دنده ای مشخص شده و به زودی شاهد حضور این خودرو به عنوان گران ترین دنده ای در سبد محصولات سایپا خواهیم بود.

سایپا شاهین به عنوان یک سدان ملی ابتدا در نسخه G به بازار آمد که مجهز به یک پیشرانه ۸ سوپاپ اما توربو شده و به اصطلاح ارتقا یافته بود. اما سایپا پس از آن نسخه پلاس شاهین را با پیشرانه ای به روز تر و جعبه دنده AT به بازار عرضه کرد. شاهین پلاس اتوماتیک به پیشرانه EC5 یا همان ME16 مجهز بود که قدرت در آن از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT به چرخ های جلو می رسید. از همان ابتدا عنوان شده بود که نسخه دنده ای سایپا شاهین پلاس هم به بازار می آید و حالا شنیده ها حاکی از آن است که تولید نسخه های اولیه از این خودرو از اوایل شهریور در گروه خودروسازی سایپا انجام می شود و در نیمه دوم سال هم شاهد عرضه این محصول به بازار خواهیم بود. با ورود این خودرو، لقب گران قیمت ترین خودروی دنده ای سایپا به این خودرو خواهد رسید. در ادامه مشخصات این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

برنامه تولید شاهین پلاس دنده ای مشخص شد

مشخصات فنی شاهین پلاس دنده ای

زیر کاپوت شاهین پلاس دنده ای پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با نام ME16 قرار دارد که در واقع همان نسخه بومی شده از پیشرانه EC5 گروه PSA است. این موتور ساختاری بسیار شبیه به تیو فایو پلاس دارد و عملا می توان گفت همان پیشرانه است. حداکثر قدرت تولیدی این پیشرانه ۱۱۵ اسب بخار است و عدد حداکثر گشتاور به ۱۴۷ نیوتن متر می رسد. تا اینجای کار همه چیز دقیقا مثل شاهین پلاس اتوماتیک است اما در نسخه دنده ای جعبه دنده ۵ سرعته دستی را داریم که با همین مشخصات در پارس نوآ هم استفاده شده است.

مشخصات فنی شاهین پلاس دنده ای

شاهین پلاس دنده ای در بحث تعلیق و بسیاری از اجزای فنی تفاوتی با نسخه های قبلی ندارد و تعلیق جلوی این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در بخش عقب آن ساختار نیمه مستقل H دیده می شود.

کابین و امکانات

اگرچه هنوز تصویری از کابین نسخه دنده ای شاهین پلاس منتشر نشده اما می توان حدس زد که نباید منتظر تفاوت چشمگیری جز تغییر دسته دنده در این نسخه باشیم. پس اگر مبنا را بر این بگذاریم که این خودرو در نسخه ای مشابه اتوماتیک تولید شود، می توان انتظار داشت در شاهین پلاس دستی امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، گرم کن صندلی های جلو و… را داشته باشد.

در پایان می توانید ویدیو مربوط به تست و بررسی نسخه اتوماتیک از این خودرو را مشاهده کنید.

ویدیو های پیشنهادی
  1. هادی گفت:

    چرا نمیان گیربکس ۶ سرعته دستی بجای ۵ سرعته بذارن تو ماشین های دنده ای شون ؟

    ۱۷
    ۰
    • احمد گفت:

      این خودرو باید جفت میل سوپاپ از سیستم vvt بهره مند باشد با توربو شارژر تا بتواند بهترین شتاب را در تمامی تولیدات داخلی و چینی داشته باشد.وموضوع داخل کابین این خودرو با این فیس زیبا نباید این داشبرد آز این مواد پلاستیکی تولید بشود که در زمان آفتاب بوی پلاستیک مونجرب به سر درد بشود.

      ۵
      ۰
    • امیر گفت:

      چون ۶ دنده کردن بهانه افزایش قیمت در ورژنهای بعدیه.

      ۱۳
      ۰
  2. امین گفت:

    اگر داشبورد و کابینشو با کیفیت مناسب بزنن و قیمت مناسب بدن و واقعا هم به موقع تحویل بدن خیلی خوب میشه

    ۱۸
    ۱
  3. مهدی گفت:

    باید بسراغ پیشرانه هیبریدی بروند، پیشرانه تکسوز بنزینی بزودی منسوخ خواهد شد.

    ۶
    ۳
    • Parsa گفت:

      سلام
      شرکت سایپا لطفاً تکلیف شاهین های رو که قبلاً پولش رو از ما گرفته و از موعد تحویلشون ۵ ماه گذشته رو تحویل بده و ما رو از این بلاتکلیفی در بیاره بعدش بره از این تصمیم ها بگیره.
      دیگه کسی به شرکت سایپا اعتماد نمی‌کنه که از این شرکت ماشین خرید کنه.

      ۲۶
      ۰
    • امین گفت:

      برادر رها کن این حرف‌ها رو
      تب‌وتاب خودروهای برقی یه دروغ بزرگه

      ۱
      ۰
  4. کیهان گفت:

    شما اول تکلیف متقاضیان سامانه یکپارچه که الان سه سال هست شاهین ثبتنام کردن و هنوز خودرو دریافت نکردن رو روشن کنید چرا شاهین را با فروش فوری و یا سه ماهه باقیمت قطعی نمیدید دست مشتری چرا فقط به صورت پیش فروش اونم دوسال طول میکشه تا تحویل بدید این انصاف نیست سوئ استفاده نکنید

    ۳۰
    ۱
  5. احسان گفت:

    سلام حواستون باشه حدود ۲ سال در نوبت بعد از تکمیل وجه شده ۲ ماهه هنوز تحویل ندادن خیلی بدقول شدن گیر نیفتید پولی که میخابونید با سودش از ارزش ماشین تو بازار بیشتر میفته پاتون

    ۱۶
    ۰
  6. ناشناس گفت:

    آشغال ترین و گرگ ترین شرکت ایرانی همین سایپاست…
    هر چند ایرانیا همشون مث همن ولی ایران خودرو باز شرف داره ب سایپا. هم از لحاظ موعد تحویل ، هم خدمات و …

    ۸
    ۴
  7. منصور گفت:

    با سلام و درود بر دوستان
    بنده امروز صبح از شنیدن این که قرار است خودرو شاهین پلاس دنده ای با موتور tu5 تولید بشه واقعا خوشحال شدم و قطعا خواهم خرید هر قیمتی که باشه ….

    ۰
    ۰
  8. دانیال گفت:

    اگه نمای لوله اگزوز که از عقب خیلی تو ذوق میزنه درست شه، نمای عقب بهتر میشه

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X