دنا جوانان تغییر چهره داد ؛ عرضه از مرداد ماه


دنا جوانان تغییر چهره داد و منطبق بر استانداردهای ۸۵ گانه، مرداد امسال تولید انبوه و روانه بازار خواهد شد.
مدیر پروژه دنا جوانان با بیان اینکه محصول جدید دارای موتور EF7PTC 1/7 لیتری با ۱۶۱ اسب بخار توان است، گفت: حداکثر گشتاور این محصول، رقم قابل توجه ۲۴۰ نیوتنمتر است که شتاب بسیار بالایی فراهم میسازد. حداکثر گشتاور این موتور از ۱۷۵۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار میگیرد و باعث میشود که خودرو بهویژه در شتابگیری ثانویه، عملکرد چشمگیری را به ثبت برساند. ضمنا با کاهش دور آرام موتور از ۸۵۰ به ۶۵۰ دور در دقیقه نسبت به موتور پایه، مصرف سوخت، استهلاک و آلایندگی کاهش مییابد.
سیروس دهقانزاده افزود: این محصول مجهز به گیربکس اتوماتیک AT6 نسل هفتم است که در آن، نسبت دندهها بهبود یافته و همچنین از امکان خلاصی خودکار (Auto Neutral) برخوردار است. در این حالت، مدت معینی پس از توقف خودرو در وضعیت D و در صورت فراموشی راننده جهت تغییر وضعیت به حالت خلاص، گیربکس از حالت رانندگی (D) خارج و به حالت خلاص (N) تغییر وضعیت پیدا میکند و به محض رها کردن ترمز، جعبهدنده به طور خودکار به حالت رانندگی منتقل میشود. این عملکرد در محصول جدید دنا جوانان با هدف کاهش استهلاک گیربکس و همچنین کمک به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی پیشبینی شده است.

مدیر پروژه دنا جوانان، با اشاره به اینکه یکی دیگر از عمده تغییراتی که در این محصول پیشبینی و اجرا شده، تغییر شبکه برق و الکترونیک آن به شبکه ایران خودرو (IKBCM) است، اظهار کرد: این پلتفرم با دانش فنی روز دنیا طراحی و تکوین یافته و بر این اساس، اضافه کردن هرگونه امکانات و حالتهای جدید الکترونیکی به خودرو ممکن شده است. این شبکه نه تنها کاهش تعداد نودها را به همراه دارد، بلکه با پروتکلهای روز خودروسازان مطرح دنیا رقابت میکند.
به گفته وی، از مشخصات ایمنی دنا جوانان میتوان به سیستم ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیرو، ترمزهای تمامدیسکی، سامانه کمکی ترمز، کمک حرکت در سربالایی، سامانه کنترل الکترونیکی پایداری و سامانه کنترل هرزگردی چرخها یا کنترل کشش (TCS) اشاره کرد.
دهقانزاده با بیان اینکه دنا جوانان از چهار کیسه هوا، دوربین عقب، کمکپارک عقب، سامانه پایش فشار باد و دمای تایرها (TPMS) برخوردار است، خاطرنشان کرد: ایموبیلایزر یکپارچه با سیستم PEPS از سایر امکانات ایمنی این محصول به شمار میرود.
وی با اشاره به سایر تجهیزات بهکاررفته در دنا جوانان، عنوان کرد: آینه الکتروکرومیک از دیگر تجهیزات این خودرو است که در صورت زیاد بودن نور تابیده شده از پشت خودرو، به طور خودکار تیره شده و از ایجاد خیرگی چشم راننده جلوگیری میکند. این حالت در وضعیت دنده عقب به طور خودکار غیرفعال میشود تا راننده پشت خودرو را به طور شفاف مشاهده کند. مدیر پروژه دنا جوانان گفت: در کنار تمام مشخصات و امکانات مذکور، دنا جوانان با استاندارد حفاظت از عابر پیاده مطابقت دارد.

وی با اشاره به اینکه محصول جدید ایرانخودرو از رینگهای آلومینیومی ۱۶ اینچی و امکانات ایمنی و رفاهی نظیر کروزکنترل، ورود و استارت دکمهای، چراغها و برفپاککن اتوماتیک و سانروف برقی برخوردار است، یادآور شد: سیستم تهویه اتوماتیک و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم چندرسانهای با قابلیت نمایش محتوای گوشی (میرورلینک) و راهنمای تعویض دنده (GSI) برای حالت دستی در این محصول بهطور استاندارد نصب میشود.
وی افزود: چراغ جلو و عقب جدید (چراغ جلو LED و نئون)، چراغ خوشامدگویی، چراغ نقشهخوانی و چراغ بدرقه در کنار تزییناتی مانند تودوزی مشکی جدید با طرح چوب، قطعات تزیینی داشبورد و رودریها، دستگیرههای کرومی درها، نوار کرومی دور شیشه درها، کفپوش موکتی با نوار قرمز رنگ و نشان توربو، دستهدنده جدید با گردگیر و دوخت قرمز و همچنین صندلی مخملی با دوخت قرمز و چرم، از امکانات بهکاررفته در این محصول جدید است.
مدیر پروژه دنا جوانان با اشاره به این که فرمان طرح D برای تسهیل سوار و پیاده شدن راننده و نیز ایجاد زیبایی بصری برای این محصول نصب میشود، گفت: تغییر چراغ های جلو با طرح جدید و جوانپسند که موجب تمایز با سایر محصولات همخانواده خود میشود و هم چنین تغییر سپر جلو با زه قرمزرنگ خاص، از تغییرات صورتگرفته در این خودرو است.
اوه خدای من ، من فکر کردم باله عقب یا داشبورد جدید یا تویین توربو یا چهارلوله اگزوز با چهار هدرز و چهار کاتالیز جدا گانه و پنوماتیک و …. بهش اضافه شده . خلاصه هر کسی این رنگ قرمزو از سایپا و ایرانخودرو بگیره ، مردم دعاش می کنند
خدا وکیلی ماشینای چینی با اینکه آشغال هم باشن هزار برابر ماشینای ایرانی میرزن
چه امکاناتی دارن ماشینای ایران اگه میشه یکی توضیح بده
دیییدگاااه انسااان.
در کل خر همون خره اکه راست میگید جلو داشبوردو کلا باید عوض میکردید ضمنا فضای پای سرنشینان عقب رو باید درست میکردید
واقعا حیرت انگیزه….. آینه بغل و برف پاک کن هم شده آپشن…..
وااااای خداااای من مگه میشه انقدر تغییرات جدی ببینیم تو ایرانخودرو 😂
منم گفتم الان موتورش رو تغییر دادن ۲۸۰۰سی سی یا بالاتر گذاشتن
یا مثلا رینگ هاش بزرگتر شده
🤣
یه موقه شرکت های بنز و بی ام و ورشکست نشن از بین برن با این همه پیشرفت ایران خودرو😂😂😂
پالون عوض شده
خوروی چینی هرچی هست حداقل یک قیافه داره امکانات داره
پس این موتورای مونده متریال مونده رو به کی بندازن
کلا ۲تا موتور داریم
ای اف سون
تیو فایو
😂😂😂
قیمتش مهمه قطعا قیمتی روش میزان که ینفر با ۳۰ سال کار کردن میتونه بخردش 😢😢
سلام
چرا فکری به حال داشبورد بزرگ و بیقواره و جای پای کم برای سرنشین جلو و راننده نمیکنند؟؟؟
الان من مثلا اگر خواستم بفمم دنا جوانان کی سوار شده باید بیام بالا سرش برف پاکن و جلو داشبورد را ببینم ، ی کوچولو تو چراغاش یا ظاهر اتاقی شیکتر تغییر میدادید ک جوانان حداقل ی کوچولو سرشا بالا بگیره بگد من دنا جوانان دارم
به نظر من همون اتاق قدیمی جوانان از این آشغال جدید بهتر بود ،طراحش واقعا اسم پیکان جوانان و خراب کرده ،بیاد من یه طرح قشنگ دارم بهش بدم
عکس انداختن ازش فرمونش رو پیچوندن .انگار تالیسما عکس انداختن .والا اون موقع هم که ۵۰ میلیون بود من رقبت نمیکردم بخرمش
مارو دور ننداز ، تونستی میخریدی
حرف خوبی نزدی تیبا
تا متریال داخلی پلاستیک خشک است صدای داخل کابین حل نمیشه،مگه چقدر هزینه داره از جنس نرم استفاده بشه،واقعا اینا چی فکر میکنند
متاسفانه آبکاری قطعات روی فرمان دنا آنقدر ضعیف هست که در کمتر از یک سال کنده شده و لبه های آن دست راننده را زخمی می کند.
سر و صدای داشبورد هم که نگفتنی است.
کاش کیفیت در دستور کارشان بود.
دنا می توانست ماشین خوبی بشود اگر به نظرات مصرف کننده ها توجه می کردند.
تا وقتی ۲۰۶ SD را رنگ میکنند بنام تارا و با قیمت دوبرابر میفروشند ( و بدتر عده ای هم بیانات تماما واقعی! سازنده را در مورد پلتفرم جدید باور میکنند) چرا باید دنبال رفع اشکال و ارتقاء و… باشند؟
حرف حق
من واقعا درک نمیکنم چرا اینا بیخیال پلتفرم قدیمی دنا نمیشن. بابا وقتی توش میشینی احساس خفگی بهت دست میده. خیلی فضای داخلش رو کوچیک ساختن. هم سرنشین جلو هم عقب. صد رحمت به سمند.
آخه شما که پلتفرم تارا رو دارین. حداقل اون جدید تره. روی اون مانور بدین. صد مدل دنا ساختن به هیچ دردی هم نمیخوره، فقط بیرونش خوشگله. چه فایده.
صندلی راننده برای آدم قد بلند کوچیکه پا میخوره به فرمون و سنسور بارونش هم افتضاحه
تا زمانی که ملت غیور و فهیم پول واسه همچین محصولات آشغالی که وقتی توش میشینی از همه درز و دورزش صدا میاد و دوزار کیفیت نداره و فوق العاده استهلاک بالایی داره، میخرن و پول میدن، انتظار بهتر از این وضعیت رو نباید داشت. تا خر هست، خر سوارم هست…
ای وای خدایا شکرت. این تغییرات دقیقا همونیه که من میخواستم. چه خودروی ایده آلی شده با این تغییرات. همین الان دوان دوان به سمت اولین مرکز خریدش روانه میشم…
میخندم خخخخخخخ .
اگه این ماشین رو کوپه میکردند تعریفش رو عوض میکردند یه داشبورد جذاب مثل ریرا روس مبزاشتن میشد یه جورایی بهش جوانان گفت
حداقل هاچبک میکردنش 🤦
اگه هاچبک بشه مشتریاش از جوانان به پیرزنان عوز میشه
خدا وکیلی ماشینای چینی با اینکه آشغال هم باشن هزار برابر ماشینای ایرانی میرزن
چه امکاناتی دارن ماشینای ایران اگه میشه یکی توضیح بده
قیمتش نمیرزه به کیفیتش
قیمتش نمیرزه به کیفیتش داشبوردش خیلی صدامیده
چراغ چک روشنه
اسمش دنا جوانان هست ولی هیچ جوانی پول خرید شو نداره 💔
تو رو خدا انقدر خودتونو اذیت نکنید چرا انقدر فسار میارین اپشن اضافه میکنین بابا ما راضی به زحمت شما نیستیم فقط میخوام خاطر نشان کنم اینه فتو کرامیک سال۱۹۸۴روی محصولات بنز نصب بود زه قرمز سپرتونم دیجیکالا پنج متری رو میده هفتاد
حالا کلا چنتا جوان تو ایران توان خریدشو دارند؟ کاری به خوب و بدش نداریم.
جوان ایرانی در سن ۷۰ سالگی اش، شاید!
والا من هر جوونی تو آشنایان دیدم پول خرید دنا رو دیگه داره
من دنا پلاس ساده دارم از خریدمم راضیم و تاحالا بجز یه بار که اونم تقصیر خودم بود تو جاده نذاشته باید صبر کنیم ببینیم این دنا جوانان ارزش خرید داره یا نه