رویارویی پیکان با محصولات جدید ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو صبح امروز مراسمی را برای مالکان پیکان های کلاسیک در محوطه کارخانه تهران خود برگزار کرد. این مراسم با همکاری فدراسیون اتومبیلرانی برگزار شده بود و در آن پیکان های کلاسیک رویارویی را با محصولات جدید ایران خودرو تجربه کردند.
به گزارش آخرین خودرو، در این مراسم نسخه های مختلف پیکان های کلاسیک حضور داشتند. از پیکان وانت گرفته تا پیکان های وارداتی و اتوماتیک فرمان راست. مالکان این خودروها علاقه بسیار زیادی به پیکان دارند و برای همین نمونه های کلاسیک این خودروی ایرانی را نگهداری می کنند. پیکان اولین خودرویی است که پیش از انقلاب با برنامه تولید در تیراژ بالا به خط تولید ایران ناسیونال آمد. پس از انقلاب تولید این خودرو در نسخه های مختلف تا اوایل دهه ۸۰ شمسی ادامه داشت. پیکان ایران خودرو که ابتدا اصالت انگلیسی داشت، رفته رفته با تغییرات همراه شد و امروز بسیاری این سدان قدیمی را به عنوان یک محصول ملی می شناسند. پیکان جز آن دسته از خودروهایی است که اکثر ایرانی ها با آن خاطره دارند و از طرفی حداقل یکبار تجربه سواری این خودرو را به دست آورده اند. نام «پیکان» به قدری برای مردم جذاب است که هر از چندگاهی پیشنهاد می شود تا محصولات جدید ایران خودرو نیز با نام «نیو پیکان» به بازار بیایند.
در این مراسم رویارویی پیکان با محصولات جدید ایران خودرو به شکلی متفاوت برگزار شد. برخی مالکان پیکان در قالب یک مسابقه درگ نمادین در کنار ری را برقی و دنا پلاس جوانان رقابت هایی را برگزار کردند. البته که در همه درگ ها، محصولات جدید ایران خودرو پیش از خط پایان می ایستادند تا پیکان های به یاد ماندنی از خط پایان عبور کنند. به گفته بسیاری از حضار در این مراسم، کنار هم قرار گرفتن ری را برقی و پیکان های کلاسیک سبب شده است تا گذشته و آینده ایران خودرو در یک قاب تصویر قابل مشاهده باشند.














عجب رنگ هایی
اون پیکان هایی که تاکسی بودن واقعا از اول تاکسی بودن ؟!
ترسیدن توی درگ با پیکان جوانان ۱۸۰۰cc شونصد سال پیش تارا خانم ببازه که ترسیدن بیارنش؟!
موتور زیر ۱۰۵ اسبی که مدعی هستن ۱۱۳ اسب شده!
پس کو، چی شد، کجا قایم شده بود تارا؟!
با اینکه از طراحی پیکان خیلی میگذره ولی به نظر من از محصولات جدید ایران خودرو اصالت بیشتری داره
فقط رنگ پیکان هارو با خودرو های سیاه و سفید الان مقایسه کنید…..
ایرانخودرو بعد ازاین همه سال یه جلو پنجره شیک مطابق با ترند روز دنیا نتونسته طراحی کنه ، متاسفانه این طراحی جای افتخار نداره حیف اسم خدرو ملی رو روی این ماشین گذاشت. یعنی طرحی بهتر از این برا جلو پجره به ذهنتون نرسید، این همه ذهن خلاق توملکت داریم.
حداقل میتونید از طراحیخوروهای روز تقلید کنید، این کمترین کازی هست که متونید انجام بدین!
یادش بخیر چه خاطراتی داشتیم. پدرم به من گفته بود اگه از دانشگاه دولتی قبول بشی ی دونه برات میخرم خدارو شکر قبول شدم پدر هم به عهدش وفا کرد چه لایهای باشه میکشیدم کجاها با پیکان با دوستانم رفتیم گشتیم ماشین خوبی بود فقط ضعف دیفرانسیل داشت تند تند پیم میبرید یادش بخیر لاستیک های دور سفید قالبهای خورشیدی
اون پیکان آبیه خیلی خوش تیپه
پیکان گاو ۹ من شیر ده برای ایران خودرو و همچنین مردم چه خاطرات و مسافرت هایی در روزهای خوش و ناخوش از صلح تا روزای سخت دفاع مقدس و حملات ناجوانمردانه رژیم صدام و گروهکهای معاند
پیکان خیلی محدود استیشنم تولید کرده بود اما تو عکسا ندیدم احتمالا دیگه همشون اوراق شدن
هست، ولی یه تعداد کمی ازشون مونده
ایرانخودرو این چه مزخرفی ساخته جدیدا
عجیب که ماشین به این زشتی ساخته
خداییش پیکان قشنگ تره،من پیکان رو ترجیح میدم.