%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰

نصب موتور جدید بر روی کوییک آغاز شد

منتشر شده در 05 آبان 1402 ساعت 18:18
نویسنده آخرین خودرو
عکاس علیرضا پاداش
نصب موتور جدید بر روی کوییک آغاز شد

گروه خودروسازی سایپا نصب موتور جدید را بر روی کوییک GX آغاز کرده است. این پیشرانه بر روی سایپا اطلس و سهند پارس خودرو هم نصب می شود.

به گزارش آخرین خودرو به نقل از سایپا نیوز، طراحی موتور جدید M15i به منظور کاهش سطح آلایندگی محصولات، ارتقا به یورو ۵ و قابلیت ارتقا به یورو ۶ و افزایش کیفیت در محصولات پلتفرم X200 گروه سایپا که در حال حاضر با موتور M15  تولید می شوند و پایه طراحی آن بر مبنای یورو ۴ است در دستور کار شرکت مگاموتور قرار گرفت.

طبق اعلام، تغییرات و بهبودهای انجام شده روی این موتور شامل طراحی سرسیلندر جدید با هدف بهبود محفظه احتراق، خنک کاری، پورت های هوا و دود، قابلیت استفاده از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ CVVT و میل سوپاپ جدید متناسب با آن و نیز افزایش نسبت تراکم موتور تا ۱۰.۵ با استفاده از طراحی پیستون های جدید است.

علاوه بر این، استفاده از رینگ‌های پیستون و یاتاقان‌های طرح جدید نیز در راستای کمک به کاهش اصطکاک موتور و کاهش مصرف سوخت انجام گرفته است.

همچنین با هدف کمک هرچه بیشتر به کاهش مصرف سوخت و بهبود آلایندگی از طرح منیفولد هوای کاملا جدید با قابلیت نصب دریچه گاز برقی و بهبود زاویه پاشش انژکتورها و نیز از طرح منیفولد دود استیل (به جای طرح چدنی  M15فعلی) در این موتور بهره گیری شده است.

طبق اعلام سایپا، موتورM15i در حال حاضر با انجام موفقیت آمیز تمامی آزمون های عملکرد، مصرف سوخت و دوام، مراحل نصب و انطباق بر روی محصولات جدید کوییکGX، سایناGX، اطلس و سهند گروه سایپا و انجام تمامی آزمون های سطح خودرو، آماده تجاری سازی و ارایه به مشتری است.

موتور M15iبا تولید گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر و توان ۹۰ اسب بخار دارای برتری حدود ۷ درصدی عملکرد و حدود نیم لیتر کاهش مصرف سوخت نسبت به خودروی مشابه مجهز به موتورM15  فعلی، دارای جایگاه مناسبی در سبد قوای محرکه محصولات سایپا است.

گفته می شود محصولات گروه سایپا با موتور ارتقاء یافته به زودی در طرح های فروش گروه خودروسازی سایپا جهت عرضه به مشتریان قرار خواهد گرفت

ویدیو های پیشنهادی
  1. مهدی گفت:

    هر وقت موتورش ۱۶ سوپاپ شد اون موقع میشه گفت تغییر .

    ۴۱
    ۳
    • احمد گفت:

      چه ربطی داره ،میری سلمونی موهاتو اصلاح می‌کنی همه بهت میگن چه تغییر کردی،حالا یه مقدار گشتاور اضافه شده و زمانبندی سوپاپ ها تغییر کرده و یه سری اصلاحات دیگه،اگه تغییر نیست پس چیه،ازطرفی دنیا به سمت خودروهای هیبرید و برقی در حرکته بعد شما موتور ۱۶سوپاپ رو میبینی ؟

      ۲۱
      ۱۱
      • آرش گفت:

        تمام موتورهای ۸ سوپاپ ضعیف هستن و اینکه توی سربالایی تفاوت ۸ سوپاپ و ۱۶ سوپاپ میشه فهمید.
        با اینکه موتور کم خرجیه ولی بیشتر بدرد مصرف داخل شهر هست نه مسافرت

        ۱۳
        ۱
      • مش قشمشم گفت:

        وقتی دنیا به سوی خودروهای برقی پیش میره چرا ما از حداقل موتور ۱۶سوپاپ بی نصیب باشیم؟

        ۷
        ۱
      • جواب احمد گفت:

        میدونی حرف تو مثل چیه؟ مثل اینکه بگی دنیا رفته سمت اینترنت ماهواره ای، بعد شما VDSL یا فیبر نوری می خواید؟؟
        عزیز جان وقتی اینجا الان همین موتور بنزینی رو باید یکسال بشینی که آخرش هم یک ماشین دیگه غیر از مدل ثبت نامیت نصیبت بشه شاید، برای ما چه اهمیتی داره دنیا روی برقی و هیبرید هست؟ خوب همین بنزینی رو هم اصلاح کنند و ۱۶ سوپاپ کنند به کی بر می خوره؟
        الان مشکل اینه که می گه من VVT اضافه کردم، تاثیرش که اندک هست، بعد هم کلی پول میکشه روش بابت هیچ!
        ضمنا هر کس این مطلب رو میخونه میتونه بره از اهل فن بپرسه که محل سنسورVVT و همچنین محل اتصالش روی ECU خیلی سال هست که روی پراید هست، اما بعلت اینکه صرفه نداشته ECU رو مجدد کالیبره کنند و چیپ روش رو تغییر بدن، نصب نمی کردند و استفاده نمی شده. حتی شنیدم که میگن بعضی از پراید ها حتی دسته سیم کشی مربوطه رو هم روشون داشتند.
        حالا الان تنها کاری که شده VVT نصب شده، ECU یه تغییرات و کالیبره شده. همین و بس!! این اصلا آپشن یا پیشرفت خفنی حساب نمیشه، در بهترین حالت یک کسری ای در خودرو بوده اصلاحش کردند. حالا ما باید چقدر بیشتر پول بدیم بابت این اتفاق؟

        ۲
        ۱
  2. حسین گفت:

    گنجشک رو رنگ میکنن جای قناری که هیچ به قیمت طوطی به ملت بدبخت میندازن ، تو کاتالوگش کلی آپشن مینویسن ولی موقع تحویل همشو حذف میکنن، در واقع مردم به خاطر تغییر یه حرف sبه Gباید حداقل ۵۰ تومن اضافه بدن ، دزدی تو روز روشن،

    ۴۹
    ۳
    • نسل سوخته گفت:

      من هم ثبتنام کرده بودم برام پیامک واریز وجه اومد۱۷۰ملیون الان و نصف دیگش بهار۱۴۰۳یعنی میشه۳۴۰ملیون،تازه اونموقع به قیمت روز محاسبه میشه
      انصراف دادن رفتمذیک لیفان۶۲۰خریدم۳۰۰ملیون
      حالا نمیگم لیفان خیلی عالیه که چهار
      نفر بیان بگن: لیفان هم شد خودرووو؟
      ولی کوییک هم با این قیمت ارزش نداره

      ۱۳
      ۰
  3. احمد گفت:

    هرروزبدترازدیروزمگه سوخت کشوریورو۵ ویورو۶هست نکنیدمصرف بالادمای موتوربالاکندوشتاب افتضاح شمامعمولی تولیدکنیددست ازسردریجه برقی برداریدوقتی جنس خوبشونداریداین چه ای سی یویی هست اخه چراگلگیرماشین داغ میکنداخه ساینااس راعرض میکنم

    ۱۹
    ۳
    • ناشناس گفت:

      این موتور به بنزین آشغال ما فقط مصرف کننده ضرر می کند بعد یک سال باید تعمیر موتور کند

      ۴
      ۱
      • علی گفت:

        آخه ماشین یورو ۵یا ۶ همون بنزینم میخواد شما هنوز تو تولید بنزین یورو ۴موندید بعد حرف از یورو۵و۶میزنید.واسه چی ماشینهای یورو ۴هی سنسور اکسیژن میسوزونن بخاطر همین کیفیت پایین بنزینه دیگه.من خودم ماشینم یک بوی بد دودی میده ۲۰جا بردم همه چیزو عوض کردم آخر سر ی مهندسی بود واسه همین سایپا گفت واسه کیفیت پایین بنزینه انقد خرج الکی نکن

        ۵
        ۱
  4. آرش گفت:

    موتور ۳ اسب بخار بهش اضافه شده بعد میگن موتور جدید.
    اصلا اگر سایپا بگه موتور حدیدم ۹۲ اسب بخاره کی باید تایید کنه؟ از کجا نعلوم موتور m15 اصلا ۸۷ بخار تولید میکرد که این شده ۹۰.

    ۱۴
    ۰
  5. احمد گفت:

    واقعان باعث خجالت و شرمندگی است که سایپا با ذره ای تغییرات در متور M15 کوییک ادعای متور جدید می‌کنه .. و توی این فراینده با چسباندن یک پسوند به نام متور قبلی سعی در سرکیسه کردن و‌دزدی از جیب مردم می‌کنه ..متور جدید باید ۱۶ سوپاپه با قدرت و گشتاوری بسیار بالاتر و متفاوت و مصرف سوخت آلایندگی بسیار پاین تر و کیفیت استقامت خیلییییییییییی بالاتر باشه … هیچ شرکت خودرو سازی در دنیا تغییراتی اندک در یک متور خودرو را با نام متور جدید اعلام و روانه بازار نمیکنه … مسخره بازی سایپا خیلیییییییی خنده داره .. کوییک اس. کوییک پلاس . کوییک آر . کوییک آر پلاس . کوییک معمولی . کوییک اتومات وووووووو خخخخخخخههههههههه

    ۲
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X