موضوعات داغ روز:

پژو ۲۰۷ جدید با گیربکس دوکلاچه و فیس لیفت به بازار می آید

منتشر شده در 12 تیر 1404 ساعت 17:35
نویسنده آرام عزیزی
پژو 207 جدید با گیربکس دوکلاچه و فیس لیفت به بازار می آید

ایران خودرو در برنامه های جدید سود آوری خود اشاره کرده که پژو ۲۰۷ جدید از ظاهری متفاوت و گیربکسی دوکلاچه برخوردار خواهد بود.

ایران خودرو بزرگ ترین خودروساز ایران و خاورمیانه در دی ماه سال ۱۴۰۴ بعد از سالها مدیریت آن دچار تغییر شد. ایران خودرو بعد از ۴۰ سال دیگر در دست مدیران دولتی نیست و فرماندهی آن را بخش خصوصی در دست دارد. با روی کار آمدن بخش خصوصی بسیاری از برنامه های توسعه محصول دچار تغییر شدند و در کنار آن برای ارتقاء سطح محصولات و در کنار دریافت سهم بازار بیشتر پروژه های جدیدی در این شرکت تعریف شد. بعد از چند ماه پس از شروع به کار مدیران جدید این گروه برنامه جدید خود را برای خارج شدن از زیان دهی و سود آوری منتشر کرده است. در اولین بند های ها برنامه جدید ایران خودرو به وضوح اشاره شده است که خودرو پژو ۲۰۷ مورد تغییرات جدی قرار خواهد گرفت.

پژو ۲۰۷ جزء محبوب ترین خودروهای بازار ایران به حساب می آید که به واسطه کلاس بدنه، طراحی عامه پسند و استهلاک معقول توانسته است نظر بسیاری از افراد را به خود جذب کند. این خودرو نمونه فیس لیفت شده پژو ۲۰۶ است که در بازار برزیل با نام ۲۰۷ کامپکت شناخته می شود و ایران خودرو نیز با توجه به ظرفیت های تولیدی خود، آن را در سال ۱۳۸۹ به بازار ایران آورد. ایران خودرو در طول سالیان این خودرو را در تیپ های مختلف به بازار عرضه کرد و تمامی نسخه های آن در بازار موفق بودند.

پژو ۲۰۷ جدید با گیربکس دوکلاچه

پژو 207 جدید با گیربکس دوکلاچه و فیس لیفت به بازار می آید

یکی از برنامه های ایران خودرو به محض روی کار آمدن مدیران جدید ساخت گیربکس دوکلاچه در خطوط تولید داخلی بود. ایران خودرو در محصولات دنده اتوماتیک فعلی خود از گیربکس های AT ساخت کمپانی چینی DAE استفاده می کند و به نظر می رسد با این گیربکس چالش های فنی مهندسی دارد. ایران خودرو قصد دارد پژو ۲۰۷ جدید را با گیربکس دوکلاچه روانه بازار کند. در بحث پیشرانه انتظار می رود که ایران خودرو از همان موتور TU5P بر روی این محصول جدید استفاده کند. احتمال عرضه ۲۰۷ جدید با موتور TU5 اتکینسون نیز به دلیلی هماهنگی بهتر موتورهای اتکینسون با گیربکس های دو کلاچه وجود داد. پیشرانه TU5 اتکینسون نسل جدید موتورهای ایران خودرو بوده که در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد.

فیس لیفت پژو ۲۰۷

۲۰۷ بر مبنای خطوط طراحی پژو در سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ طراحی شده اما به دلیلی هماهنگی مناسب در طراحی و دیزاین هنوز هم از ظاهری جذاب برخوردار است. ایران خودرو بعد از ۱۵ سال از عرضه این محصول جسارت به خرج داد و اعلام کرده که این خودرو را فیس لیفت می کند. فیس لیفت ۲۰۷ برای ایران خودرو به دلیل عامه پسند بودن طراحی آن و الزام به توسعه محصولی با ظاهری بهتر از نسخه اولیه، بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

همچنین ایران خودرو برنامه تغییر در طراحی کابین و بروزرسانی آن را نیز آغاز کرده است. طراحی کابین ۲۰۷ بخصوص در بخش داشبورد از پتانسیل بالای برای بهتر شدن برخوردار بود که دست طراحان ایران خودرو را بازگذاشته است.

ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “پژو ۲۰۷ جدید با گیربکس دوکلاچه و فیس لیفت به بازار می آید”

  1. amir ali گفت:

    ۲۰۷ خیلی قشنگه و اصلا نیاز به فیس لیفت نداره مگر اینکه دستگیره دراشو اسان بازشو کنن یا زاپاسو بیارن تو صندوق یا دکمه شیشه بالابرا بیاد روی در.اونیکه فیس لیفت نیاز داره تاراس

    ۱۶
    ۱۱
  2. هادی گفت:

    همینکه ۲۰۷ فیس لیفت رو ، با لوگو ایران خودرو تولید کنید خوبه.
    نه با اون لوگو منسوخ شده پژو که البته خود ۲۰۷ هم پژو واقعی نیست و یه آشغال ایرانی – چینیه.

    ۱۶
    ۱۸

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.