چه قیمتی برای ری را در بازار منطقی است؟

با آغاز تحویل ری را شاهد هستیم که دلالان قیمتی بیش از دو میلیارد تومان را برای این کراس اوور ملی اعلام می کنند. اما چه قیمتی برای ری را در بازار آزاد منطقی است؟
به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، ری را اولین کراس اوور ملی ایران به حساب می آید که ایران خودرو از چند روز قبل تحویل آن را آغاز کرده است. به گفته مدیران ایران خودرو تولید انبوه ری را از آبان ۱۴۰۳ آغاز شده و قرار است تا بزودی چند هزار دستگاه از اولین کراس اوور ملی به خیابان های کشور بیاید. در چند ماه گذشته ایران خودرو مشغول تولید آزمایشی ری را بوده و سعی کرده تا ایرادات تولیدی این خودروی ملی را به حداقل برساند. باید بر این نکته تاکید داشت که امروز ری را بهترین خودروی ملی کشور به حساب می آید. زیرا در بحث مهندسی بدنه، سطح امکانات، قوای محرکه و دقت تولید در جایگاه بالاتری نسبت به سایر خودروهای ملی مانند شاهین، تارا، دنا پلاس و… قرار دارد. اما از سوی دیگر باید پذیرفت که به دلیل چالش های موجود در صنایع قطعه سازی، قدیمی بودن ساختار تولید در خودروسازی کشور و تحریم همچنان کیفیت و دقت مهندسی ری را در جایگاه پایین تری نسبت به سایر محصولات خودروسازان جهانی قرار می گیرد.
در حال حاضر ایران خودرو کراس اوور ری را را با قیمت یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان به دست خریداران می رساند. اما دلالان قیمتی در بازه دو تا ۲.۵ میلیارد تومان را برای اولین کراس اوور ملی در بازار آزاد اعلام می کنند. البته که ری را با این قیمت ها هنوز به مرحله معامله هم نزدیک نشده است. با توجه به هزینه هایی مانند خواب سرمایه برای خرید و تحویل ری را، قیمت رقبا، قیمت سایر خودروهای داخلی مانند تارا و سطح کیفیت ارائه شده در نسخه نهایی این خودرو باید گفت که ری را صرفاً با قیمتی کمتر از ۱.۴ میلیارد تومان در بازار آزاد ارزش خرید دارد.
چرا نباید ری را قیمتی بیش از ۱.۴ میلیارد تومان در بازار آزاد داشته باشد؟
حال این پرسش مطرح می شود که چرا سقف ارزش خرید ری را در شرایط فعلی بازار، کمتر از ۱.۴ میلیارد تومان است. برای همین به سراغ پاسخ این پرسش می رویم:
دقت مونتاژ کمتر نسبت به رقبا
در بازار ما رقبای ری را، کراس اوورهای مونتاژی و وارداتی چینی هستند. تنها کافیست که به کیفیت مونتاژ نسخه نهایی ری را دقت کنید تا متوجه شوید این خودرو ارزش خرید کمتری نسبت به رقبا دارد. در نسخه های نهایی ری را شاهد هستیم که هنوز درپوش برای پیچ روی درها در نظر گرفته نشده است. همچنین مونتاژ کنسول مرکزی خودرو با اشکال هایی همراه است و چرم کاری کناری داشبورد هم فاصله قابل توجهی با قطعات دیگر دارد. همچنین درِ داشبورد هم به درستی در جای خود قرار نمی گیرد. از سویی با کمی دقت متوجه خواهید شد که قاب دور دست دنده این کراس اوور ملی، حتی در نسخه های صفر کیلومتر هم خط و خش دارد. در برخی نسخه های تحویلی عدم تراز بودن درها در هنگام باز و بسته شدن هم دیده می شود.

رقبای بهتر
فرض را بر این بگیرید که بخواهید هزینه ای بیش از ۱.۴ میلیارد تومان را برای ری را بپردازید. بهتر بگوییم، فکر کنید که بودجه در مرکز ۱.۸ میلیارد تومان در اختیار دارید. حال این پرسش مطرح می شود که چرا ری را بخرید؟ آن هم در زمانی که می توان با این بودجه به سراغ گزینه هایی مانند لاماری ایما، ام وی ام X55 پرو، FMC T5، چانگان CS35 پلاس، KMC X5، KMC A5 و… رفت. پس با وجود چنین رقبایی بهتر است که رقبای چینی را انتخاب کنید و صرفاً ری را را به عنوان یک کراس اوور با قیمت کمتر از ۱.۴ میلیارد تومان بپذیرید.
اینا دیگه خیلی جزئیه در مقابل بقیه محصولات
چینی ها هم مشکل مونتاژی کم ندارن البته
ولی خب قیمت ریرا هم دو میلیارد اصلا منطقی نیست
برای ریرا۶۰۰خوبه
۲۰۰ملیون هم نمی ارزه
قیمت منطقی خودروهای ایرانی
ری را۲۰۰م پارس سال۵۰م پارس تی یوفایو۷۰م ۴۰۵. ۳۰م پراید۱۵.م سمند۳۰م. تارا وشاهین۱۰۰م اینها واقعی تمرین قیمت خودروایرانی هست.
فقط اونایی حرف من متوجه میشن که تویوتا بنز وبی ام و سوارشده باشن .البته ناگفته نمونه که بهترین مدل تویوتا بنز وبی ام و فقط یک ملیاردارزش داره .چرااین قدرگرونه؟چون که بی ارزش ترین پول دنیاریال ایرانه.
عزیزم. سال دیگه که خریدم میدم یه بوق بزنی از توهم در بیای
قیمتش تو چند ماه آینده ب حدود ۱۲۰۰ میرسه ک بازم گزینه های بهتری وجود داره
بنام ایزد پاک .خورو ریرا یک کراس اور کوچک به طرف متوسط در بالاترین حالات در بازار متشنج امروز برای مصرف کنند بین یک میلیارد تا یک میلیاردو دویست قیمت میخورد البته بنده خودرو ریرا از صفر تا صد آن را بررسی کردم میتوانست در انتخاب قطعه وسیستمهای متفاوت از برندهای معروف در ان استفاده کرد که این کار انجام نشده.متاسفانه بعضی نقاط کیفیت ضعیف دارد
دروغ و شایعه که معلومه از کجا آب میخوره، و اتفاقا من پیگیری کردم زیر ۱۲۰۰ قیمت زدن ، دوستان ایران خودرو بهتر نیست به جای دلالی و شایعات پراکنی برن به سمت پیشرفت!
نوشتین دلالان قیمت بیش از ۲ میلیارد اگهی کردن.
کلا ۲۰ تا ریرا تحویل داده دیگه ای ایرانخودرو اونم به فک و فامیل خودش مطمئنا.
پس نمیشه نتیجه گرفت این همه دلالان دلالانی که مسئولین سالی ۵۰ تا طرح برای مبارزه باهاشون میدن فک و فامیل خود ایرانخودرویی سایپایی هان؟؟
خوبه که بالاخره شرکتهای ایرانی هم یه حرکتی تو این زمینه کردن با توجه به علاقه مردم ایران به این مدل خودرو ها ولی از طرفی این کیفیت تولید واقعا جای تأسف داره،در مورد قیمتش هم فکر کنم شوخی میفرمایید،بالای ۲میلیارد،کشوری که بیش از ۶۰سال از تولید اولین خودرو هاش گذشته چرا باید این وضعش باشه،نمیتونید ،چه اصراریه،کی مافیای خودرو میخواد چنگش رو از گلوی مردم بیچاره برداره که همه چیز درست بشه معلوم نیست
آخه اگه بخوایم اینطوری مقایسه کنیم با اپشناشم مقایسه بشه مثلا x55نه در صندوق برقی داره نه رادار نقطه کور نه پدل شیفتر بعد از طرفی هایما s7که دیگه نه کلاستر دیجیتال داره نه ترمزپارک برقی نه نور پردازی بعد x55باشه ۱۵۰۰وs7باشه۱۶۵۰ریرا ۱۴۰۰غیر منطقیه
ریدرا، خودرو ملی!
ریدا اسم خوبی هست
این کلاغ بد شکل بی قافیه و بد فرم بالای۵۰۰ نمیارزه
همه خودرو های سایپا و ایرانخودرو نصف قیمتی که در کارخانه هست بیشتر ارزش ندارن چه برسه به یک میلیارد ریال
بی قانونی و عذاب آوره این قیمت ها
در مملکت رو باز کنید تا خودرو وارد بشه اونوقت قیمت این ماشین مشخص میشه
باسلام به تیم آخرین خودرو و بینندگان
قیمت ریرا در کارخانه باید چیزی کمتر از ۱۱۵۰۰۰۰ باشه و در بازار آزاد حداکثر ۲۵۰میلیون بالاتر از قیمت کارخانه باشد
وقتی ژاپن تویوتا کرولا کراس هیبرید رو میسازه درحالی که تمام مواد اولیه شو وارد میکنه و با بهترین کیفیت و خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر میفرسته کشورای عربی ومیده دست مشتری با قیمت زیر یک و نیم میلیارد ایران. چطور ایرانخودرو ریقرا میسازه بدون کیفیت و خدمات وگارانتی درست و حسابی در حالی که شاید به پای خودروهای کم کیفیت هم نرسه و وقتی ایران خودش فولاد و مواد اولیه مفت در اختیار ایرانخودرو گذاشته. حق و والانصاف قیمت ریرا باید بین پونصد تا ششصد میلیون باشه. مافیای خودرو زورش از حکومت بیشترشده و هیچ جوره قصد نداره دستشو از گلوی مردم بدبخت برداره. خدا لعنتشون کنه که نسلمونو سوزوندن
این اشکالات چیه که دارید مطرح می کنید. برای پیچ، کاور نگذاشته ووو. این نقدهای آبدوغ خیاری نشان میدهد که ماشین عیب مهمی ندارد و شما سندروم زبان بیقرار دارید. یکی میگه پانصد هم گرونه، یکی دیگر میگوید مییاد به یک و دویست ووو. واقعا سایت تخصصی ما در حوزه خودرو بایستی سطح تحلیل مخاطبانش این اندازه باشد؟! آقا بفرمایید که با نظر به مقدورات ایران خودرو چه پیشرفتهای داشتیم و چه نقدهای هم وارد است. جلسه نقد تا حالا نبودین؟ سواد مخاطب را بالا ببرید …
مردم از شرکتهای خودرو سازی بشدت ناراضی اند و دلیل گرانی رو هم دولت میدانند چرا که قیمتها را سه چهار برابر جهانی حساب میکنند و به خلق الله میندازن .
حکومت این نارضایتی ها رو نمیبینه باید ترسید از روزی که به ناگه آتش زیر خاکستر شعله کشد .این فقط به مورد نارضایتی و جفا به ملت ستمدیده است
دقیقا میشه از این نقدها نتیجه گرفت که ایراد اساسی نداره که این جور مسایل مطرح میشه. سایت تحلیلی خودرو اگر نظری به قیمت های خرید و فروش سایر محصولات ایران خودرو بیندازه مثلا دنا پلاس توربو بد نیست اون موقع می تونه قیمت به واقعیت نزدیک تری رو اعلام کنه
خیلی جالبه تو همه جایه دنیا خودروهای تولید انبوه متناسب با درامد متوسط مردم قیمت گذاری میشه .تو ایران این به اصطلاح خودروها متناسب با قشربالای جامعه قیمت گذاری میشه اونم باید تو نوبت یک یا دو ساله بمونی .حالا دیگه قیمت شخمی ریرا که اصلا قابل بحث نیست
دوستان سلام
چله مبارک پیشاپیش
قیمت رو باید بازار تعیین کنه
ماشین خارجی اونم باکیفیت بیاد بعد مشخص میشه یک من ماست چقدر کره میده
والا ب خودشون باشه که
پراید یا پارس ببین الان چنده
وقتی شاهین و تارا یک میلیارد قیمت میخورن، چیز عجیبی نیست که ری را، ۲ میلیارد قیمت بخوره. خیلی ها هم ندیده و سوار نشده نظر کارشناسی میدن. ایرانخودرو خودش میگه بهترین خودرویی که تا حالا تولید کرده ری را است. باید صبر کنیم ببینیم عکس العمل و ارزیابی مشتریان این خودرو چی هست؟
این خودروها رو باید کیلویی خرید .
سلام ریرا در حال حاضر چون تازه وارد بازار شده قیمت باید پایین باشه و در حال حاضر بین ۱ تا ۱۱۵۰ ارزش خرید داره
لطفا لااقل یه نظری بنویسید که یه کم منطقی و قابل اعتنا باشه با این قیمت دنا پلاس هم نمی دن
دوستان این شخص بالا دلاله
مسلما انتظار نمیره که ریرا بدون عیب و ایراد باشه اما ماشین های چینی هم کم عیب و ایراد ندارن. وقتی دنا پلاس یک میلیارد و صد معامله میشه قیمت زیر یک میلیارد و چهارصد برای ریرا شوخی محضه. اگه هدف از این جور متون کنترل قیمته برای اینکه اثر داشته باشه باید برای همه ماشین ها باشه اول چینی ها بعد ایرانی ها. مگه قیمت چینی ها اون چیزیه که باید باشه.
ریرا هم مث تمام ماشین های دنیا، قطعا بی عیب و ایراد نیست اما وجود خدمات پس از فروش خیلی بهتر ایران خودرو، تعمیرکار فراوان موتور و … از وارداتی و مونتاژی هایی که قطعاتشون اصلا وجود ندارن بهتره و مجاب به خرید میکنه. به نظر من قیمت یک میلیارد و سیصد براش منطقیه.
برخی با نوشتن قیمت های بسیار پایین و اینکه اصلا همه ماشین های ایرانی گرونن خودشون رو گول میزنن. فقط قصد تخریب دارن. یکم چشم هارو باز کنید و منطقی حرف بزنید.
قیمت ۳۰۰میلیون خیلی منصفانه است با این قیمت میتونه تو بازار خودرو جایی برای خودش باز کنه
با سلام و احترام
از اونجایی که قیمت ماشین تو این مملکت یه وقتایی تا ۴ برابر میانگین قیمت جهانیشه و از اون جایی که ماشینایی مثل تارا و دنا و ۲۰۷ قیمتشون تو رنج ۱۰ میلیارد ریال به بالاست پس اگه بخوایم قیمت ری را رو بر اساس و معیار و ملاک قرار دادن قیمت فعلی بازار ماشینای داخلی یا چینی های مونتاژی بسنجیم باید بریم رو ۱/۳۰۰ تا ۱/۴۰۰ و باید منتظر موند و دید که بازخورد بازار و مردم نسبت بهش چطوره گرچه از نقش دلال های محترم هم نباید غافل بود، میتونن همون کاری که در مورد دنا و ۲۰۷ انجام دادن و به این قیمتی که الان رسیده و رسوندن همین کارم با ری را انجام بدن
با همچین پولی فونیکس اف ایکس و هایما اس۷ میخریم , هم جاافتاده ترن هم با کیفیت تر ؛ ری را تازه اومده معلوم نیست چندوقت دیگه ایراداتش چی باشه….