با امکانات پارس نوآ (ال۹۰ ایرانی) آشنا شوید

ال ۹۰ ایرانی سدان جدید پارس خودرو است که به زودی به بازار می آید و ما در این مطلب با امکانات پارس نوآ بیشتر آشنا می شویم.
پارس نوآ یا همان تندر ۹۰ ایرانیزه حالا بیشتر از هر زمان دیگری به بازار نزدیک شده و انتظار می رود به زودی عرضه این سدان جدید پارس خودرو را شاهد باشیم. خودرویی که نخستین بار با نام کادیلا در سال ۱۴۰۲ رونمایی شد و در نهایت نسخه کامل شده از آن با نام P90 سال گذشته توسط پارس خودرو معرفی گردد. در نهایت پارس خودرو نام پارس نوآ را برای این سدان در نظر گرفت و کاتالوگ های نهایی این محصول با این نام منتشر شد. سدانی که بر مبنای پلتفرم رنو تندر ۹۰ توسعه داده شده اما مشخصاتی متفاوت با آن را دارد. در این مطلب می خواهیم با امکانات این خودرو آشنا شویم.

امکانات پارس نوآ
در داخل کابین این سدان همان الگوهایی را می بینیم که در رنو ال۹۰ دیده می شد. دریچه های تهویه بصورت گرد طراحی شده اند و کلیت طراحی همان است اما در وسط سیستم مالتی مدیای لمسی اضافه شده و طراحی کلاستر هم نسبت به رنو تندر ۹۰ تغییر داشته است. اگرچه این سدان به روزرسانی هایی نسبت به ال۹۰ داشته اما آنچنان هم فول آپشن نیست و امکانات آن محدود به ۲ کیسه هوا، کلیدهای کنترلر روی فرمان، سیستم پایش بادتایر (TPMS)، تهویه الکترونیکی دستی، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه های جانبی، سنسور و دوربین پارک عقب، سنسور باران، سیستم کنترل پایداری و فرمان کمکی برقی می شود.

در این قسمت می توانید ویدیو معرفی این خودرو را مشاهده کنید.
مشخصات فنی پارس نوآ
در این خودرو قرار است از پیشرانه جدید شرکت سایپا با نام ME16 استفاده شود که قبل تر آن را در شاهین پلاس هم دیده بودیم. این پیشرانه، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی، چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ است که به لحاظ ساختاری شباهت بسیاری به موتور TU5 پلاس داشته و می تواند نهایتا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده در پارس خودرو P90 به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود البته در آینده ممکن است این خودرو با گیربکس شش سرعته اتوماتیک AT هم به عرضه برسد.






صنعت خودرو سازی ایران استاد کپی برداری از سایر خودروها و وصله و پینه کردن امکانات روی همدیگه
حتی داشبورد ماشین همون ساندروست مثل تندر پلاس
واقعا خنده داره
اینکه توربوشارژ هست، خوب نیستش و از نظر من اگه تنفس طبیعی بود بهتر بودش، با توجه به اینکه بنزین بی کیفیتی داریم
دوست عزیز حیف اسم صنعت خودرو برای سازندگان داخلی هست که استفاده کردی ی مشت آدم پول پرست دارن گاری درست میکنن تحویل ملت میدن و ملت هم استقبال میکنن از گاری ها
آخه دوست عزیز برای ملت بیچاره انتخاب دیگه ای وجود داره جز جبر و اجبار ناچار به استقبال هستن
خوب چه اشکالی داره اگه کیفیت خوب باشه کپی کردن با الگو گرفتن فرق میکنه .در تمام کارها معمولا از یک الگو استفا ه مطشه
حتی صفحه کیلومترش هم کپیه x22 معمولی هستش ولی این دریچه ای کولرش واقعا رشته و تو ذوق میزنه
این همه وایسی ببینی چی می زنه
آخرش هیچ
یه سری قطعه از ال نود مونده که باید یه جوری رد کنن بره
سلام علیکم.
یادش بخیر.وقتی پیکان با قیمت ۵ میلیون تومن در سالهای ۱۳۸۵/۸۶ به آخر راه رسیده بود،گفتند ال۹۰ بجاش خواهد آمد با قیمت ۶ میلیون تومن.
مگه میشه؟
اولین قیمت گذاری برای عرضه با ۱۵ تومن شروع شد ودر ادامه سریع قیمتش هی بالا و بالا رفت.
کی وارد بازار میشود .؟؟؟؟!!!!
آیا تاریخ مشخصی اعلام میکنید ؟
تشکر
تن خدا این طرح های سایپا و ایران خودرو از کشور بندازین بیرون چین ماشین میسازه شما هم ماشین میسازین از خجالت نکشید مجدد پیکان وپراید درست میکنین
یک آشغال به آشغال های ایرانخودرو سایپا اضافه شد
#اقتصاد مریض_#رانت خواری_#خون مردم تو شیشه کردن
خوبی ال۹۰ فقط موتورش بود که این ماشین اونو هم نداره
با سلام و احترام به نظرات دوستان، کلیت این ماشین خوبه یعنی اطاق ال نوده که میتونه تا ۳ ستاره ایمنی براش در نظر گرفت، داخلشم که خود ساندروعه که بازم به نسبت ال نود از نظر متریال و ترکیب رنگی کیفیتش بهتره، مانیتورش کاربردیه، همینطور دکمه های کنترلی روی فرمونش، صفحه کیلومترش سلیقه ایه و شخصا نمیپسندم این مدلی رو، اطاقشم که جاداره و صندوقشم فضاش منطقیه، فقط امیدوارم کیفیت و راحتی صندلیاش مثل ال نود نباشه چون واقعا آزار دهنده بود مخصوصا تو مسافتهای طولانی، در مورد ظاهرشم عقبش بهتر از جلوشه، فرم کاپوت و چراغاش خواه ناخواه آدمو یاد دنا میندازه و در نهایت موتوری که براش انتخاب شده جزو بهترین و کم درد سر ترین موتورهای داخلیه، یه موتور تنفس طبیعی با یه قدرت و گشتاور منطقی، در نهایت باید صبر کرد تا بیاد به بازار و جناب دلاور یه تست و بررسی از این تازه وارد جویای نام لحاظ کنن ببینیم چند چنده…
آش کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته
همین افراد مخالف که انتقاد میکنند تو صف قرعه کشی سایپا و ایران خودرو پولشون میخوابونن تو حساب ، چند ماه و دلالی همین ماشین های بی کیفیت میکنن، اگه واقعا بدرد نخوره ماشین صفر تحریم کنید تا کیفیتش ببرن بالا و قیمتش هم بیارن پایین
خدایی دست بردارید از ترمز عقب کاسهای. خودروسازهای مطرح کشورهای دیگه دارن کجا میرسن، خودروسازهای مطرح ایران کجا! یه ماشین طراحی میکنید اسمش جدیده ولی امکاناتش هنوز قدیمیه! دل بکنید از این بنجل کاری و بهروز بشید
ببینید ساده ترین و ارزون ترین ماشین دنیارو با چه قیمت گزافی به مردم بفروشند. حیف ما مردم