برنامه عرضه تارا توربو مشخص شد

تارا توربو با موتور EFP محصول جدید ایران خودرو است که در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۴ معرفی شد. حال برنامه عرضه این سدان خانوادگی و توربوشارژر مشخص شده است.
به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، ایران خودرو برنامه دارد تا بزودی تارا اتوماتیک را با پیشرانه توربو شارژر EFP به بازار عرضه کند. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تارا V4 توربو اتوماتیک در آبان ۱۴۰۴ وارد خط تولید می شود. در حال حاضر تولید این خودرو جهت تست های فنی به صورت محدود در ایران خودرو انجام می شود. در حال حاضر تارا اتوماتیک V4 قیمت مصوب یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان را در کارخانه ایران خودرو دارد. در صورت ثبات شرایط اقتصادی می توان پیش بینی کرد که تارا اتوماتیک V4 با پیشرانه توربو شارژر EFP قیمت مصوبی نزدیک به ۱.۳ میلیارد تومان را داشته باشد.
ویدیوی معرفی تارا توربو اتوماتیک
تارا توربو اتوماتیک به پیشرانه EFP مجهز است. این پیشرانه ۱۶۴۵ سی سی حجم دارد و فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی و خروجی به همراه توربو شارژر در آن دیده می شود. پیشرانه EFP برای اولین بار در ری را استفاده شد. این پیشرانه ۱۶۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر تولید می کند. به عبارت ساده، تارا توربو اتوماتیک ۴۷ اسب بخار قدرت بیشتر را با اختلاف گشتاوری ۹۶ نیوتن متر نسبت به تارا اتوماتیک V4 فعلی ارائه می دهد.

ایران خودرو تارا توربو اتوماتیک را با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT نسل هفتم به بازار عرضه می کند. این جعبه دنده توان را به چرخ های جلو می رساند و قابلیت خلاص شدن اتوماتیک در ترافیک ها را دارد. همچنین سیستم تهویه تارا توربو نسبت به نسخه های فعلی اصلاح شده و خنکی و پرتاب باد بهتری را دارد. از سویی جعبه فرمان کمکی برقی تارا توربو اتوماتیک، عملکرد دقیق و نرم تری را نسبت به نسخه تنفس طبیعی دارد.

تارا توربو اتوماتیک با تیپ V4 LX به بازار می آید. یعنی این خودرو به امکاناتی مانند چهار کیسه هوا، صندلی های برقی جلو، تنظیم گودی کمر راننده، گرمکن صندلی های جلو، تهویه الکتریکی دستی، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، سنسور باران، شیشه های عقب دودی، سانروف برقی، زیر آرنجی جلو و عقب، استارت دکمه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سنسور پارک و دوربین عقب با خطوط پویا، نمایشگر لمسی، اپل کارپلی، اندروید اتو، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی و… مجهز خواهد بود.

سمند SE ؛ معرفی + مشخصات فنی
شانس برنده شدن در قرعه کشی هایما های ایران خودرو
شگفتانه مدرن IKCO ؛ شاسی بلند IM LS9 با ایران خودرو می آید
انتشار کاتالوگ رسمی سدان ملی ایران خودرو و بهمن موتور ؛ اینووی در مسیر بازار





خریدار نیستیم
تارا اتومات دارم ۴۵۰ کیلومتر باهاش میرم چراغ بنزینش روشن میشه انقدر که بنزین مصرف میکنه تازه این tu5 تنفس طبیعیه حالا با موتور توربو که قطعا ۳۰۰ تا چراغش روشن میشه.پیمایش ماشین برقی از این بیشتره.انقد مصرف این ماشین بالاس لاقل میومدن حجم باکشو زیاد میکردن یا باک دنارو میذاشتن روش
اشغال ایران خودرو هست ، ولی موتور های توربو معمولا مصرف کمتری دارند چون در محفظه احتراق حجم بیشتری از هوای ورودی وجود دارد
این مانیتور فسقلی قرار نیست تغییر کنه؟!
با شرایط بنزین که حتی توی تهرانم یورو ۲ هستو پراید باهاش ناک میزنه .این ماشین با موتور توربو و استاندارد الایندگی یورو ۶ بعد ۱۰ هزار تا موتور پیستون میشکنه😂😂😂😂😂
کولر برای سرنشینان عقب نداره؟؟؟؟؟
۱۳۰۰ بدی تارا درحالی که اریزو فایو ۱۴۴۰ هست . یه درصد فکر کن همچین ایده احمقانه ای به سرت بزنه .
این موتور گیربگس که روی دنا بود حلا با یه گیربکس مشابه دیگه اصلا عملکرد خوبی نداشت از نظر کیفیت و ایراد فنی زیاد و غیر یه تعداد شانسی بقیه همه ناراضی هستند حلا روی تارا گذاشتن با قیمت زیاد
ایرادات طراحی قبلی روی تارا و دنا برطرف نکردن بعد میان از روی اون باز میکنند می بندند روی یکی دیگه بعد میگن ماشین جدید درست کردیم با قیمت بالا با جابجا کردن مشکل حل نشده چیز خیلی جدیدی اضافه نشده که قیمت بره بالا فقط جابجا شده حداقل ایراد قبلی ها برطرف می کردن بشه استفاده کرد.
الان پیشرفت خودرو سازی به جایی رسیده که یه ژیان نمیتوانند بدون ایراد و با کیفیت پنجاه سال پیش بسازن
همین ماشین های که هست قیمت ها که هر ماه زیاد میکنند کیفیت بالا ببرن چقدر جیب مردم میزنند شاید بگید مردم چاره ای ندارند ولی تاکی یه روز باید جلوشون وایسن
در یک کلام اگه بخواهیم ایران خودرو و سایپا رو توصیف کنیم باید بگوییم ((کارخانجات تولید زباله))
رسالت اصلی و ذاتی ایران خودرو و سایپا عبارتست از تولید زباله های ملی و اتلاف منابع.
رسالت اصلی و ذاتی ایران خودرو و سایپا عبارتست از تولید زباله ملی و اتلاف منابع.
اگه تولید محصولات داخلی خوب و باکیفیت باشه ضمن اینکه عموم مردم استقبال و حمایت میکنند بهش افتخار هم میکنند.
تابحال شنیده اید که بگن برنج هندی و پاکستانی خوبه نه برنج ایرانی؟ اصلا امکان ندارد چرا که برنج ایرانی واقعا خوب و خوشمزست و قابل مقایسه با برنج هندی و پاکستانی نیست.
اگر خودروهای داخلی بهتر و قابل قبول بود کسی بدگویی نمیکرد و ناراضی نبود.
متاسفانه این خودروسازان داخلی تاکنون محصولاتی تولید کرده اند که بهیچوجه کیفیت مورد قبول را نداشته و سهم بزرگی را در علت تصادفات جاده ای را داشته اند.
اگر از دید اقتصاد کلان به قضیه نگاه کنیم واقعیت اینست که علاوه خسارتهای جانی که روزانه موجب داغدار شدن خانواده ها میشود ، خسارتهای ناشی از تولید خودروهای بی کیفیت داخلی سالانه میلیاردها دلار بالغ میشود که متاسفانه هیچ شخص مسئولی پاسخگوی این خسارتهای جبران ناپذیر نیست .
باهاش موافقم و به شدت منتظرم بیاد تو بازار البته بخاطر همین موتوری که قرار روش بذارن، فقط کاش فکری به حال اون کنسول وسط ترمز دستیش میکردن
سلام
من آریزو ۵ داشتم الان تارا دستی V1پلاس
حدود ۱۲ هزار کیلومتر در حدود چهار ماه رفتم بسیار عالیه سواری بهتر از آریزو ۵ هستش
با عرض سلام و احترام
تارا V1 پلاس دارم
صدی سوخت شهری ۸
و جاده ایی ۵.۵ داره خداروشکر
سواری بسیار نرم و راحتی داره
تیگارد دارم ولی تارا بهتره
شهر و جاده ش عالیه
شتاب خوبی داره
فوق اعاده جاداره برای سرنشینان و صندوق
با یک باک ترکیبی ۶۵۰ تا با دو خونه پر
راه میره
البته اکتان میزنم ، صدای موتور نرم هست
در کل ماشین قابل قبولی هست
و ارزش خرید داره
من بازار آزاد خریدم
بین تارا ، دنا و شاهین مونده بودم و با مشورت خانواده و دوستانم تارا خریدم
و راضی هستم