فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات ری را چگونه است؟ + ویدیو

منتشر شده در 26 شهریور 1402 ساعت 09:00
نویسنده رضا چوکامی
عکاس علیرضا پاداش
مشخصات ری را چگونه است؟ + ویدیو

ری را اولین کراس اوور ملی گروه صنعتی ایران خودرو است که نمونه های اولیه آن تولید شده و بزودی به بازار می آید. در این گزارش به بررسی مشخصات و امکانات ری را رفته ایم.

به گزارش آخرین خودرو، ری را در سال ۱۴۰۱ به صورت رسمی معرفی شد. این خودرو یک کراس اوور با ابعادی نزدیک به پژو ۲۰۰۸ است. در اصل می توان گفت که پلتفرم ری را بر اساس پلتفرم نسل دوم پژو ۲۰۰۸ بوده و بسیاری از اصول سازه این کراس اوور فرانسوی را رعایت می کند. در حال حاضر نمونه های اولیه ری را در کارخانه ایران خودرو تولید گردیده و تعدادی از این خودرو وارد تست های جاده ای شده اند. به گفته مدیران ایران خودرو، ری را در پایان سال ۱۴۰۲ به تولید انبوه می رسد و بزودی فروش آن آغاز می شود. اما مشخصات ری را و امکانات این کراس اوور ملی چگونه است؟

مشخصات فنی ری را

ری را در ابتدای عرضه به پیشرانه EFP مجهز است. اما گفته می شود که شاید برای تیپ های ارزان قیمت این خودرو پیشرانه TU5 پلاس هم استفاده شود. همچنین در گام نخست این کراس اوور ملی ایران خودرو جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT را خواهد داشت.

پیشرانه EFP ری را یک موتور ۱.۶۵ لیتری توربوشارژ است که می تواند نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل کند. جعبه دنده این کراس اوور مکانیزم تعویض الکتریکی را در بخش دسته دنده دارد و قابلیت خلاص شدن اتوماتیک در آن دیده می شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ری را در جدول مشخصات فنی این کراس اوور ۱۰.۴ ثانیه اعلام شده است. می توان گفت که در بحث قوای محرکه، ری را شباهت زیادی به دنا پلاس جوانان دارد.

مشخصات ری را چگونه است؟ + ویدیو

جم مخزن سوخت این خودرو ۵۰ لیتر بوده و انتظار می رود مصرف سوخت میانگین ایران خودرو ری را با توجه به نوع موتور و ابعاد و وزن این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر عددی در بازه ۷ الی ۸ لیتر باشد که عدد مناسبی برای این خودرو است. تعلیق جلوی ری را از نوع مک فرسون است و در بخش عقب آن ساختار نیمه مستقل H دیده می شود.

امکانات رفاهی و ایمنی ری را

ری را در بخش امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه بالاتری نسبت به سایر محصولات ایران خودرو قرار دارد. نمونه ای که از ری را در ابتدا به بازار عرضه می شود به چهار کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، دسته دنده الکتریکی، استارت دکمه ای، صندلی برقی شش حالته راننده، پشتی برقی صندلی شاگرد، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، جلو آمپر دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف برقی، سنسور پارک جلو و عقب، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، سنسور نور، سنسور باران، سنسور پایش باد تایرها، آینه الکتروکرومیک، تریم داخلی چرم و پارچه، نور پردازی کابین و… مجهز است.

گفته می شود که در تیپ های فول آپشن تر ری را امکاناتی مانند تعویض دنده از پشت فرمان، شارژر بی سیم تلفن همراه، رادار نقطه کور و… اضافه خواهد شد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. موسن گفت:

    چرا سیستم تعلیق عقبو مولتی لینک نمیکنن؟

    ۶
    ۰
    • رامین گفت:

      چون هزینه داره برادر. بهیچ وجه با داشتن چنین تعلیقی سمتش نمیرم. تو فکر سدان آریزو۵ gt بودم که آنهم فهمیدم سیستم تعلیقش مستقل نیست. برای خرید یک خودروی کاملا مناسب با قیمت خوب، بنظرم باید ۱.۵ حداقل هزینه کرد. زیر ۱ میلیارد چیز خوبی نصیب نمیشه. چانگان یونی البته سیستم تعلیقش multi link هست اما معلوم نیست با چه قیمتی بدن!

      ۹
      ۲
    • بابک گفت:

      به نام خدای مهربان
      سلام میکنم به همیه کادری که این ماشین رو دورست کردن .
      ریرا به نضر یک ماشین زیبا و با اس تاندارد هست من تبریک میگم که این ماشین را دورست کردند .

      وقابل مقایسه با ماشین تیگو ۸ را دارد

      ۶
      ۲۲
  2. رحیم عباسیان گفت:

    باسلام و خسته نباشید. فقط خواستم بگم که ماشین جذابی به نظر میرسه فقط چراغهای جلو کمی بزرگ و به تیپ ماشین نمی خوره و کمی بد قیافه نشون میده. ممنون

    ۴
    ۳
  3. رضا گفت:

    الان میگن قیمت ۱ میلیارد و نیم و قیمت کارخانه یک میلیارد

    ۳
    ۱
  4. محمد مهدی گفت:

    آقای دلاور لطفا بیا اسب بخار

    ۳
    ۲
  5. امیر قنبری گفت:

    ما دوتا کار تا امروز نباید در کشورمان انجام میدادیم. امروز نظرم برگشت شد سه تا. اول خودرو دوم فوتبال سوم کشتی. بابا با هزارتا کشور قرض نکنولوژی گردن تازه شده این پوت . تا این بیاد تو بازار چین هزارمدل داده بیرون. بیاییم یه کار انجام بدیم این خودرو ببریم چین بفروشیم. بعد یه خورده بخندیم. من کارمندم غذای که به ما میدن اگر تو هر رستوران بفروشم قول میدم سگ هم نخوره.

    ۴
    ۲
    • محمد مهدی یک گفت:

      الان کشتی چه مشکلی داشت زارع طلا گرفت توی کشتی خیلی هم عالی هستیم فوتبال موافقم چون کلی پول بیهوده داره هدر میره خودروسازی به نظرم باید با سپاه و ارتش همکاری کنن که خودرو های بهتری بسازند هر چند متاسفانه مافیا ها و دزدی ها هم موانع دیگه ای هستن ورود خودرو های دست دوم مدل بالا و واردات خودرو زیر بیست هزار دلار اگر سریع تر انجام بشه هم کمک کنندس بلکه ایرانخودرو و سایپا یکم به خودشون بیان

      ۵
      ۱
  6. محمد گفت:

    امیدوارم هرچی سریعتر با موتور Tu5 پلاس عرضه بشه،درسته قدرت موتور کمتره ولی اصطهلاک این موتورم خیلی خیلی کمتره و برای خیلی از افراد که اهل سرعت نیستن و خصوصا در مناطق سخت آب و هوایی سکونت دارن(مثل خوزستان که در تابستان دما به ۶۰ درجه میرسه)و با وجود بنزین های بسیار بی کیفیت،موتور TU5 که قبلا امتحان پس داده ارجحیت داره به موتور توربویی که نگهداریش سخته و اصطهلاک زیاد داره
    فقط کاش موتور Tu5پلاس هم با گیربکس اتوماتیک عرضه بشه و روی Tu5 گیربکس دستی نذارن
    خواهشا اینم نگید که قدرت موتور کمه،همین الان خیلی از کمپانی های رده اول دنیا روی خودروهایی در همین سگمنت ریرا از موتور هایی با قدرت مشابه Tu5 و یا حتی ضعیف تر از اون دارن استفاده می کنن

    ۰
    ۱
  7. امیرحسین گفت:

    باسلام
    متاسفانه تو کشور ما خودرو رو از بیرون طراحی میکنیم خرج میزاریم ولی داخل رو از مواد کم مصرف و خشک و به دل زن میزنیم بعد میگیم خودرو ملی با قیمت نجومی
    این خودرو ریرا هم از این قراره جلوش امروزی تره ولی از عقب یه جوری جمع کردن که انگاری هاچبکه فاصله محور ها ی هم عقب هم جلو در کشور هایی که خودرو میسازن افزایش دادن ولی ما چسبیدیم به پلتفرم پژو سال۱۹۰۰ من خودم باورم اینکه پلتفرم خوب باشه هم مشتری زیاد میشه هم خواهان جهانیش افزایش پیدا میکنه .
    الان کل دنیا به سمت خودرو سازی نوین رفتن برقی و با طراحی آینده بیناننده ولی ما همون ef7 و tu5 رو چسبیدیم فقط ارتقا میدیم در حالی که راهمون اشتباهه …

    ۰
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X