دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات فنی پارس نوآ ؛ آیا ال۹۰ ایرانی راضی کننده است؟

منتشر شده در 11 شهریور 1404 ساعت 19:58
مشخصات فنی پارس نوآ ؛ آیا ال90 ایرانی راضی کننده است؟

پارس نوآ جدیدترین محصول شرکت پارس خودرو به حساب می آید و ما در این مطلب مشخصات فنی این خودرو را بررسی می کنیم.

پارس نوآ یا همان ال ۹۰ ایرانی به عنوان جدیدترین محصول پارس خودرو به زودی به بازار می آید. خودرویی که لقب سدان ملی این شرکت را یدک می کشد اما اساسا بر مبنای پلتفرم رنو تندر ۹۰ توسعه داده شده است. این خودرو در ابتدا قرار بود با نام کادیلا عرضه شود و بعدها نام P90 برای آن در نظر گرفته شد ولی در نهایت پارس نوآ به عنوان نام نهایی این سدان در نظر گرفته شد. سدانی که در رده خودروهای اقتصادی بازار قرار خواهد گرفت و می تواند رقیبی برای خودروهایی مثل شاهین G و تارا دنده ای باشد که البته احتمالا در رده پایین تری نسبت به آن ها از نظر قیمتی قرار می گیرد. در ادامه می خواهیم نگاهی به مشخصات فنی این خودرو داشته باشیم.

مشخصات فنی پارس نوآ ؛ آیا ال90 ایرانی راضی کننده است؟

مشخصات فنی پارس نوآ ؛ بهتر از تندر ۹۰؟

برگ برنده رنو ال۹۰ در بازار ایران پیشرانه با دوام و کم استهلاک K4M بود که توان تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور داشت و قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسید. دوام این موتور هنوز هم در بازار ایران زبانزد است و همچنان به واسطه آن، ال ۹۰ را خودرویی بی دردسر می دانند.

مشخصات فنی پارس نوآ ؛ آیا ال90 ایرانی راضی کننده است؟

اما حالا تندر ۹۰ ایرانی یا همان پارس نوآ قرار است با قوای محرکه متفاوتی وارد بازار شود. این سدان قرار است به پیشرانه ME16 سایپا مجهز شود. این پیشرانه همان موتوری است که سایپا شاهین پلاس هم به آن مجهز بود یعنی پیشرانه EC5 که عملا همان تیو فایو پلاس است و تقریبا همان خروجی را دارد. پیشرانه پارس نوآ توان تولید نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر را دارد. پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ که از نوع تنفس طبیعی است و استهلاک خوبی هم ارائه می دهد. البته باید به این نکته هم توجه داشت که پیشرانه ME16 اگرچه خروجی خوبی دارد و از نظر استهلاک هم راضی کننده به نظر می رسد اما در هر صورت در بحث دوام به پای موتور K4M رنو نمی رسد.

امکانات

اگرچه این سدان به روزرسانی هایی نسبت به ال۹۰ داشته اما آنچنان هم فول آپشن نیست و امکانات آن محدود به ۲ کیسه هوا، کلیدهای کنترلر روی فرمان، سیستم پایش بادتایر (TPMS)، تهویه الکترونیکی دستی، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه های جانبی، سنسور و دوربین پارک عقب، سنسور باران، سیستم کنترل پایداری و فرمان کمکی برقی می شود.

مشخصات فنی پارس نوآ ؛ آیا ال90 ایرانی راضی کننده است؟
ویدیو های پیشنهادی

۵ Responses to “مشخصات فنی پارس نوآ ؛ آیا ال۹۰ ایرانی راضی کننده است؟”

  1. سیامک گفت:

    سلام،الآن چند سال هست می‌خوان این ماشین رو بدند بیرون،هنوز ماشین بیرون نیومده دویست تا مقاله نوشتن که اینطور و آنطور،بذارید فعلا بیاد بیرون اونوقت تحلیل کنید.

    ۲۲
    ۲
    • مهدی گفت:

      اصل قضیه که موتور هست هیچ ربطی به ال نود نداره، چرا سعی دارید این خودرو را با ال‌نود مقایسه کنید. شایدم میخواهید بخاطر بازخورد خوب این ماشین ، ذهنیت رو نسبت به محصول جدید عوض کنید

      ۲۰
      ۵
    • امیر‌ گفت:

      برادر‌اینها‌همون‌تبلیغات.قبل‌از‌فروشه
      سایپا‌با‌این‌ترفند‌شاهین‌رو‌به‌مردم‌انداخت

      ۴
      ۱
  2. پیمان پورخوش گفت:

    با سلام
    این ماشین چه نقطه اشتراکی جز بدون آپشن بودن با ال نود داره نقطه قوتش موتور کم استهلاک بود که این موتور با فرمایش خودتون به موتور دیگه یا تی یو ۵ ارتقا یافته ست که برا شاهین جدید استفاده شده و هنوز به مرحله جواب دهی نرسیده اطاق هم که شباهتی به ال نود نداره دلیل ربط این ماشین به ال نود جز تو پاچه ملت چپوندن چه دلیل عقلی دیگه نمیتونه داشته باشه…..

    ۱۵
    ۴
  3. علی گفت:

    کاری ندارم ولی خدایی با موتور me16 در اصل همون تی یو قایو پلاس ماشین خوب یبه نظر می یاد البته اگر قیمت خیلی معقول داشته باشه و کیفیت خوب
    بنظر من با این شرط ها ماشین خوبی باشه یک ساز نقاط قوتش هم شاسی محکم ال نود هست

    ۲
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X