%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰

نمودی از شکست سایپا در روسیه ؛ سرمای شمال نارنجی ها را پس زد!

منتشر شده در 21 اردیبهشت 1404 ساعت 12:30
نمودی از شکست سایپا در روسیه ؛ سرمای شمال نارنجی ها را پس زد!

به تازگی مطلبی در یکی از رسانه های خودرویی روسی منتشر شده که حاکی از شکست سایپا و محصولاتش در بازار روسیه است.

سایپا و ایران خودرو سال ها است که رویای گسترش بازارهای صادراتی خود را در سر می پرورانند. اگرچه صنعت خودروی ایران در سال های اخیر عملا درجا زده و در همین سال ها چینی ها توانسته اند خود را به سطح بالا در تولید نزدیک کنند، اما همچنان دو خودروساز ایرانی امید دارند تا بتوانند با محصولات خود به بازارهای در حال توسعه ورود کنند. البته قیمت محصولات ایرانی می تواند نقطه قوتی برای آن ها به حساب بیاید اما باید به این نکته توجه داشت که خودروهای ایرانی همچنان نمی توانند حداقل های لازم در طراحی و مشخصات فنی را برای ورود به یک بازار غیر انحصاری ارائه دهند.

اما به هر ترتیب در سال های اخیر و به دلیل مناسبات نزدیک سیاسی بین ایران و روسیه، دو خودروساز بزرگ کشور که در آن زمان هر دو دولتی بودند، سعی کردند تا به بازار روسیه و کشور های اطراف آن ورود کنند. حتی حالا اگر در سایت های خودرویی روسیه گشتی بزنید، خودروهای زیادی از ایران خودرو نظیر سمند را خواهید دید که در نسخه های کارکرده معامه می شوند. اما در مورد سایپا داستان متفاوت است و نارنجی پوشان جاده مخصوص عملا در روسیه شکست سنگینی را تجربه کردند. به تازگی یکی از سایت های خودرویی روسیه طی خبری به دو آگهی فروش جالب از محصولات سایپا پرداخته است. البته قبلا از شکست سایپا و ترک روسیه گفته بودیم اما اینبار به نمودی از این شکست پرداخته ایم.

نمودی از شکست سایپا در روسیه ؛ سرمای شمال نارنجی ها را پس زد!

در این دو آگهی خودروهای شاهین دنده ای و کوییک اتوماتیک در نسخه های صفر ولی با مدل ۲۰۲۳ به فروش گذاشته شده اند. قیمت شاهین ۱,۱۴۸,۰۰۰ روبل در نظر گرفته شده که با تبدیلات امروز به رقم ۱۲ تا ۱۳ هزار دلار می رسیم و قیمت کوییک ۹۳۰ هزار روبل است که معادل ۱۰ هزار دلار محاسبه می شود. در قیاس با خودروهای همرده، این دو خودرو قیمت بالایی دارند و به نظر می رسد این دو خودروی صفر روی دست فروشنده مانده اند. آگهی دو خودروی صفر کیلومتر سایپا آن هم با مدل دو سال قبل نمودی کامل از شکست سایپا در بازار روسیه به حساب می آید.

سایپا در این سال ها هرگز نتوانست به صورت رسمی و گسترده به اتحادیه اقتصادی اوراسیا ورود کند. اگرچه در این سال ها بارها شاهد حضور محصولات این شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی با هدف صادرات بوده ایم اما به هر ترتیب می توان حالا کاملا مطمئن گفت که این خودروساز دولتی در این زمینه شکست خورده است. تلاش های سایپا به صورت رسمی در سال ۲۰۲۴ در روسیه بی نتیجه ماند و پرونده آن ها فعلا در بازار سرد شمالی بسته شده است اما ایران خودرویی ها فعلا در آن منطقه و البته بیشتر با محصولات قدیمی تر خود حضور دارند و باید دید در آینده خودروسازی کشور می تواند بازارهای صادراتی واقعی داشته باشد یا نه؟

ویدیو های پیشنهادی
  1. حجت‌اله براهنی گفت:

    شکست‌های خودروهای ایرانی در بازارهای خارجی کاملا وضعیت اسف‌بار خودروسرهم‌کنی ایران رو نشون میده!‌ آقایونی که از حمایت دم می‌زنن و می‌گن محصولات ما با خارجی‌ها فرقی نداره، چه توجیهی برای این شکست‌ها دارن؟

    ۲
    ۰
  2. ایرانی گفت:

    مردم کشورهای دیگه مثل مردم مظلوم ما نیستند که مجبور باشند این محصولات بی کیفیت زاده شده از انحصار رو خریداری کنند. اونا آزادی انتخاب دارند و با نصف پولی که باید برای خرید خودروهای ایرانی باید صرف کنند؛ خودروهای روز دنیا رو خریداری می کنند. شاهد این باشید که به زودی سایپا طرح فروش فوق العاده بذاره …!

    ۲
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X