موضوعات داغ روز:

نگاهی به کراس اوور کامپکت نیسان ؛ نیسان کیکس نامی خودرو چه مشخصاتی دارد؟

منتشر شده در 18 تیر 1403 ساعت 12:30
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

نیسان کیکس یکی از خودروهای جدید و غیر چینی در دور جدید واردات است که با نامی خودرو به بازار آمده، اما کراس اوور کامپکت نیسان چه مشخصاتی دارد؟

سال گذشته شرکت نامی خودرو طی مراسمی از محصولات وارداتی خود رونمایی کرد که یکی از آنها نیسان کیکس بود. نیسان کیکس یک کراس اوور کامپکت اقتصادی و در حال حاضر ارزان ترین کراس اوور نیسان به شمار می رود. اولین حضور کراس اوور کامپکت نیسان به سال ۲۰۱۶ بر می گردد که بر اساس پلتفرم V گروه نیسان تولید شده بود اما نسخه وارداتی در حقیقت فیس لیفتی از نسل اول این خودرو به شمار می رود که بر اساس پلتفرم B0 طراحی و عرضه شده است. در ادامه نگاه کوتاهی به کراس اوور کامپکت نیسان خواهیم داشت.

طراحی ظاهری و داخلی کراس اوور کامپکت نیسان

به طور کلی نیسان کیکس طراحی به نسبت ساده و به نسبت قدیمی را ارائه می دهد هر چند در طراحی ظاهری این خودرو سعی شده است تا با استفاده خطوط کرومی در نقاط مختلفی از این خودرو کمی از سادگی آن کاسته شود. از طرفی نمای عقب این خودرو تا حدی شبیه به طراحی بخش عقب نیسان ایکس تریل است و عملا نسخه کوچک شده آن به حساب می آید. کراس اوور کامپکت نیسان در بخش طراحی و تریم داخلی نیز طراحی به نسبت ساده ای را به نمایش می گذارد اما استفاده از برخی اِلمان ها و امکانات در طراحی کابین خودرو می تواند احساس خوبی را به سرنشینان منتقل کند.

طراحی نیسان کیکس

استفاده از کلاستر نیمه دیجیتال، فرمان دی کات، صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا، طرح های گرافیکی کار شده بر روی پوسته داشبورد، جلوه بسیار خوبی را به کابین این خودرو داده است. به طور کلی در این خودرو شاهد سبک طراحی عجیب و غریبی نیستیم اما باید به این نکته نیز توجه داشت که در خارج از ایران، این خودرو در دسته بندی خودرو های اقتصادی قرار می گیرد پس نمی توان توقع زیادی از این خودرو داشت.

کابین نیسان کیکس

مشخصات فنی

نیروی محرکه نیسان کیکس نامی خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی تامین می شود. این پیشرانه می تواند حداکثر قدرت ۱۲۱ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۳ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته CVT X-TRONIC به چرخ های جلو منتقل کند. یکی از نقاط قوت کراس اوور کامپکت نیسان، مصرف سوخت به نسبت پایین این خودرو است. مصرف سوخت میانگین نیسان کیکس نامی خودرو به ازای هر صد کیلومتر تنها ۶.۵ لیتر است که عدد بسیار خوبی است.

مشخصات فنی نیسان کیکس

نیسان کیکس نامی خودرو چه امکاناتی دارد؟

کراس اوور کامپکت وارداتی نامی خودرو به عنوان یک خودرو اقتصادی امکانات به نسبت قابل قبولی را ارائه می دهد. ترمز پارک برقی، سامانه کنترل پایداری، کروز کنترل اتوماتیک، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، استارت دکمه ای، سنسور پارک عقب، سانرروف برقی و… از جمله امکاناتی است در این خودرو می توان مشاهده کرد.

ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “نگاهی به کراس اوور کامپکت نیسان ؛ نیسان کیکس نامی خودرو چه مشخصاتی دارد؟”

  1. احمدی گفت:

    پراید سوارشی از این بهتره..خداییش یکمی به خودروسازی ایران امیدوار بشیم آخرین خودروی سال نیسان یکی از ۵ خودروساز برتر جهان اینجوریه!!!نمای بیرونیش که سبک ۲۰ سال پیشه داخلی هم که دیگه از این سبک۱۰ ساله استفاده نمیشه بعد ما از ایرانخودرو توقع داریم سوپر خودرو بزنه بابا گنده هاشم اینجوری میسازن دیگه ایرانخودرو که عددی نیست واقعا الان مثلا ما تارا داریم خدایی بهتر از اینا…

    ۱
    ۶
  2. Alireza گفت:

    قدرت و شتاب نداره فایده نداره ۲۱۰۰ بری پول نیسان کیکس بدی بعد یه دنا پلاس با کمتر از ۱ میلیارد برات از آینه عقب دست تکون بده چه فایده ، الان ری را با قیمت حدود ۱ تا ۱۲۰۰ عرضه میشه اون ۱۶۰ اسب بخار و این ۱۲۱ اسب خب اختلافشون زیاده دیگه

    ۰
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.