ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰

وزارت صمت در مقابل ایران خودرو ؛ دعوا بر سر قیمت بالا گرفت

منتشر شده در 08 مرداد 1404 ساعت 18:21
نویسنده متین شیری
وزارت صمت در مقابل ایران خودرو ؛ دعوا بر سر قیمت بالا گرفت

پس از هشدار وزارت صمت درباره قیمت‌گذاری غیرقانونی، ایران‌خودرو با ثبت دادخواست رسمی از چهار نهاد دولتی شکایت کرد.

قیمت‌گذاری خارج از ضابطه؛ آغاز ماجرا از تیرماه

ماجرا از میانه تیرماه ۱۴۰۴ آغاز شد؛ جایی که ایران خودرو به‌صورت ناگهانی قیمت برخی محصولات خود را افزایش داد. این افزایش، فراتر از سقف ۱۵ درصدی مصوب ستاد تنظیم بازار بود و بدون تأیید مراجع قانونی انجام شد. در پی آن، سازمان بورس نماد معاملاتی این شرکت را متوقف کرد تا از بروز التهاب در بازار سرمایه جلوگیری شود. البته ایران خودرو این افزایش قیمت را از دید حمایت از سهامدار و جلوگیری از زیان احتمالی و در نهایت کاملا دارای وجاهت قانونی می داند.

واکنش وزارت صمت؛ افزایش قیمت فاقد وجاهت قانونی

در تاریخ ۶ مرداد ۱۴۰۴، وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای رسمی به رئیس سازمان بورس، موضع صریح خود را نسبت به اقدامات ایران‌خودرو اعلام کرد. معاون بازرگانی وزیر در این نامه تأکید کرد که افزایش قیمت‌ها خارج از چارچوب قانونی بوده و به همین دلیل، اقدام شرکت تخلف محسوب می‌شود. وزارت صمت همچنین تأکید کرد که ایران‌خودرو باید قیمت‌ها را اصلاح کرده و تا آن زمان، بازگشت نماد به بازار سرمایه امکان‌پذیر نیست.

شکایت رسمی ایران‌خودرو؛ مطالبه خسارت و لغو تصمیمات دولت

در واکنشی بی‌سابقه، شرکت ایران‌خودرو در تاریخ ۲۳ تیر ۱۴۰۴، با ثبت دادخواست رسمی در قوه قضاییه، چهار نهاد دولتی شامل وزارت صمت، سازمان حمایت، شورای رقابت و مرکز ملی رقابت را به‌عنوان طرف شکایت معرفی کرد. این شرکت، خواستار ابطال تصمیماتی شد که مانع فروش خودرو با قیمت بازار شده‌اند و تقاضا کرد کارشناس رسمی دادگستری برای تعیین میزان خسارت وارده وارد پرونده شود.

جسارت بخش خصوصی؛ می‌تواند نوید بخش باشد؟

با توجه به اقدام ایران خودرو سوالی که در ذهن بسیاری از افراد مطرح می‌شود این است که این اقدام و دیگر اقدامات هیئت مدیره جدید ایران خودرو می‌تواند نویدبخش آغاز قد کشیدن و مطالبه‌گری حقوق بخش خصوصی باشد؟

فارغ از اینکه ایران‌خودرو در این پرونده شکست بخورد یا پیروز شود، نفس این اقدام و شکایت حرکت نوین و جالبی است، که البته از یک شرکت و واحد خصوصی نمی‌توان غیر از این انتظار داشت، چراکه تمام سرمایه و توان این شرکت شخصی است و در صورت از دست رفتن مانند دوره‌های قبل دیگر قابل بازیابی با رانت دولتی و حمایت‌های بی‌نهایت و پایان‌ناپذیر نیست.

روایت دوگانه از حقوق بازار و حاکمیت دولت

از منظر وزارت صمت، قیمت‌گذاری خودرو باید در چارچوب قانون و با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کننده انجام شود. این نهاد هرگونه رفتار خارج از ضابطه را عاملی برای اخلال در نظام بازار و تضییع حقوق سهام‌داران و مصرف‌کنندگان می‌داند. در مقابل، ایران‌خودرو معتقد است که دخالت‌های پی‌درپی نهادهای دولتی، موجب زیان بنگاه‌ها و بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا شده و شرکت‌ها را از مسیر سودآوری بازمی‌دارد.

یک منازعه بزرگ‌تر؛ جدال بازار آزاد با کنترل دولتی

این دعوای حقوقی، تنها اختلافی محدود میان یک خودروساز و چند نهاد دولتی نیست؛ بلکه نمادی از تقابل تاریخی میان نظام قیمت‌گذاری دستوری و مکانیسم بازار آزاد در اقتصاد ایران است. ایران‌خودرو به‌دنبال بازپس‌گیری اختیار قیمت‌گذاری‌ست؛ در حالی‌که دولت بر حفظ انحصار نظارت و کنترل در حوزه خودرو اصرار دارد.

پیچیدگی‌های ساختاری و چالش‌های داخلی خودروسازان

در کنار این منازعه حقوقی، نباید فراموش کرد که ایران‌خودرو خود با مشکلات ساختاری و مدیریتی عمیقی دست‌وپنجه نرم می‌کند. بهره‌وری پایین، کیفیت نامناسب محصولات، و هزینه‌های سربار بالا در کنار فرآیندهای تصمیم‌گیری ناکارآمد، بار فشار اقتصادی بر این شرکت را چند برابر کرده است. این ضعف‌ها باعث شده‌اند که حتی با افزایش قیمت‌ها، سودآوری واقعی شرکت به خطر بیفتد و این چالش‌ها در نهایت به شکل‌گیری شکایت‌های حقوقی و اختلافات علنی دامن زده‌اند.

موقعیت دولت؛ ضرورت تعادل میان سیاست‌گذاری و رونق بازار

از سوی دیگر، دولت در وضع مقررات قیمت‌گذاری دستوری نه صرفاً به دنبال محدود کردن سود شرکت‌ها، بلکه برای مهار نوسانات بازار و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به قصد حفظ رفاه مصرف‌کنندگان عمل می‌کند. سیاست‌گذار با چالش پیچیده‌ای روبروست که باید بین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، حفظ ثبات اقتصادی و ایجاد انگیزه برای رشد بخش تولید تعادل برقرار کند. از این منظر، دعوای حقوقی کنونی نشانه‌ای از نبود این تعادل است که می‌تواند زمینه‌ساز اصلاحات عمیق‌تر در سازوکارهای حاکمیتی و بازار خودرو شود.

نامه وزارت صمت به سازمان بورس؛ صدای قاطع حاکمیت

نامه رسمی وزارت صمت به رئیس سازمان بورس، که در آن افزایش قیمت ایران‌خودرو را «خارج از چارچوب قانونی» اعلام و تأکید می‌کند که این اقدام تخلف است، نقش ستون فقرات سیاست‌های دولت در این منازعه را ایفا می‌کند. این نامه نشان‌دهنده اراده دولت برای حفظ نظم بازار و حمایت از مصرف‌کنندگان است و نمادی است از کنترل سخت‌گیرانه دولت بر قیمت‌گذاری خودرو.

دادخواست ایران‌خودرو به قوه قضاییه؛ فریاد بخش خصوصی

در مقابل، شکایت رسمی ایران‌خودرو علیه چهار نهاد دولتی، فریاد اعتراض بخش خصوصی است که خواهان استقلال در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی خود و حذف دخالت‌های دستوری است. این دادخواست نمادی از چالش جدی بین بنگاه‌های اقتصادی و حاکمیت دولتی است و نوید حرکت تازه‌ای در عرصه مطالبه‌گری حقوق بخش خصوصی را می‌دهد.

ویدیو های پیشنهادی

۲۹ Responses to “وزارت صمت در مقابل ایران خودرو ؛ دعوا بر سر قیمت بالا گرفت”

  1. سامان گفت:

    وزارت صنعت نباید کوتاه بیاد و باید از حق و حقوق مردم دفاع کند

    ۲۶
    ۲
  2. مشتریان گفت:

    متاسفانه خصوصی سازی شرکت کروز در ایران خودرو نه تنها مفید نبوده بلکه موجب ضرر مصرف کنندگان نیز شده است لذا خصوصی سازی در ایران خودر موجب زیان استو تجدید نظر در این امر ضروری است

    ۲۱
    ۲
    • عباس گفت:

      با سلام و دعای خیر با توجه به اینکه دولت نمی‌تواند جانب شرکت ایران خودرو را بگیرد بهترین راه حل واردات آزاد خودرو بدون مالیات و عوارض و برداشتن قیمت دستوری رای خودروهای داخلی است تا شرکت‌های ایران خودرو و سایپا هم کیفیت خود را اصلاح کنند و هم قیمت خود را ا ببینند آیا این خودروهای بی‌کیفیت باز هم در بازار انحصاری ایران مشتری دارد دولت با این کار هم رقابت را بین خودروسازها شدید می‌کنند و هم قیمت‌ها هم رکت‌ها راضی می‌شوند هم مصرف کنند رکت هر قیمتی که دوست دارد خودرو می‌فروشد خریدار هر خودرو دوست دارد با قیمت بهتر خریداری می‌کند

      ۱۶
      ۲
      • Kamellia گفت:

        سلام
        ایران‌خودرو معتقد است که دخالت‌های پی‌درپی نهادهای دولتی، موجب زیان بنگاه‌ها و بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا شده و شرکت‌ها را از مسیر سودآوری بازمی‌دارد.
        خب واردات رو آزاد کنید و بگدارید ایران خودرو و سایپا با هر قیمتی که دلشان خواست با شرکت های خارجی در یک بازار آزاد رقابت کنند

        ۱۸
        ۲
      • محمد گفت:

        اره بخدا بهترین راه حل همینه واردات ازاد بشه قیمت گذاری هم ازاد اونوقت ببینیم این دوتا شرکت توان فروش دارند یا نه

        ۱۶
        ۱
    • محمد۶۲ گفت:

      اشکال نداره، این اختیارو به ایران خودرو و بقیه گاری سازان داخلی بدن که سالها با انحصار هرکاری خواستن کردن، ازینور واردات آزاد بشه نهایت با تعرفه ۱۰ درصد، در اینصورت بله عرضه و تقاضا قیمت هارو به تعادل میرسونه!
      اگه تونستن توی قیمت و کیفیت رقابت کنن، اگه نتونستن درشونو گل بگیرن! اینکه میکن تولید ایرانی، کارگر ایرانی و امثالهم، فقط حرف مفته و مظلوم نمایی، سالها خونمونو تو شیشه کردنو حقوق کارگرشونم درست نمیدن!

      ۲
      ۰
  3. هادی روان شاد گفت:

    حق با وزارت صمت است
    چرا که ایران خودرو بی رویه و به صورت یکباره قیمت کارخانه را به قیمت بازار آزاد نزدیک کرده است
    مطمئنا این عمل باعث تورم و رکود گردیده و حقوق مصرف کننده را زیر پا میگذارد

    ۱۸
    ۴
  4. حسن گفت:

    اقا چرا نمینویسی که خود خودروساز با این عرضه خودرو باعث گرانی بازار شده؟؟ فروش به قیمت بازار دیگه یعنی چی؟ هر چیزی یک مواد اولیه داره قیمتشم مشخصه سودشم مشخصه. این دوره وقتی فروش نرفت میفهمن.

    ۱۵
    ۲
    • رضا گفت:

      دقت کنیدهایما قیمت بهای کارخانه رو زده ۱۶۵۰اما قیمت مصرف کننده دقیقا ۳۵۰میلیون بالاتره آقا این ازجیب کی به جیب کی هست آقای دولت وزیر به اصطلاح نمایندگان

      ۱
      ۱
      • فرهد گفت:

        ایشالله که این پیگیری دولت بابت افزایش قیمت ها ایران خودرو یک دعوای زرگری نباشد.چون چندین بار این خودر ساز بی رویه قیمت های خود را افزایش داده…ووو…….

        ۱
        ۰
  5. مجتبی گفت:

    خوبه مردم دیگه توان خرید ندارند
    باروح وروان مردم بازی نکنید
    خدا را خوش نمیاد

    ۱۳
    ۲
  6. مرتضی گفت:

    قیمت گذاری آزاد کنید عوارض واردات بیارید ۵درصد خودرو وارد بشه کی میخواد اینارو بخره

    ۱۴
    ۱
  7. علی گفت:

    سگ زرد برادر شغاله ،خود وزارت صمت باعث افزایش قیمت شده بعد میاد از یک نهاد دولتی شکایت می‌کنه خنده‌دار ه

    ۱۴
    ۳
    • امیر گفت:

      داداش فکر کنم متوجه نشدی کی از کی شکایت کرده
      قبل اینکه کامنت بدی یکبار دیگه متن رو بخون
      فقط اون ۵ نفری که لایک کردن رو نمی‌فهمم…

      ۱
      ۱
  8. منوچهر کردمسلک گفت:

    بنظر بنده دولت بایست اجازه دهد واردات خودرو با تعرفه پایین انجام شود انهم نه توسط دو خودرو ساز بزرگ آنوقت به انها هم مجوز بدهد اسب شون بتازونند خواهیم دید مردم کدام نوع خودرو را انتخاب خواهند کرد!@@@ این آقایان ایران خودرو و سایپا چه درکی از وضعیت نابسامان اقتصادی و درآمد مردم دارند که هر چند ماه یکبار میخواهند برای خودروهای بی کیفیت خود افزایش قیمت اعمال کنند بدون این که تغییری در کیفیت و آپشن خودرو اعمال کرده باشند واقعیت جامعه را نمی بینند ان شاءالله بزودی با عدم استقبال مردم به ورشکستگی کامل خواهند رسید ما تولید ملی نخواستیم در لوای تولید ملی خوب تو پوست مردم بینوا کاه پر می کنند مردم خوااشا یه مدت نخرید ثمره اتحاد را خواهید دید سو مدیریت سما را که مردم نبایست بدند نگاهی به قیمت خودروهای لوکس و با کیفیت خارجی در اطراف ایران بیندازید چطور با ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار قیمت یک تارا اتومات اونجا شاس بلند می شه گرفت به اونا می صرفه ولی به شما دزدان سرگردنه با قیمت چند برابر نمی صرفه؟!!@@@

    ۸
    ۱
    • حسین گفت:

      همین الانشم ۹۰ درصد مردم توان خرید خودرو با این قیمت‌ها رو ندارن حتی ارزان ترینشون مثل ساینا یا کوییک بعد اینا هنوز دنبال گرون کردنشن، شما اول ببین میتونی با همین قیمت بفروشی بعد گرون کن. هیهات از این همه دزدی و گران فروشی و بلایی که داره سر مردم ما میاد.

      ۰
      ۰
  9. علی گفت:

    مهلت وکالتی کردن تمدید نشد؟ آخه بانک های جنوب کشور سه روز تعطیل هستن تشکر

    ۲
    ۰
  10. اشرف غنی گفت:

    چرا واردات شخصی آزاد نمیشه هرکسی هر ماشینی میخواد بره از دبی یا هر کشوری بیاره گمرک ۱۰۰درصد هم اضافه پول بگیره از مردم اصلا. بعد ایرانخودرو و سایپا هرکاررررررررررری میخوان بکنن اصلا تارا بدن ۲ میلیارد.. الان با ۲ میلیارد بهترین ماشینارو میشه از دبی اورد بعد اینجا هایما زباله میئن

    ۶
    ۱
  11. علی گفت:

    از دولت خواستاریم تعرفه خودرو وارداتی کم کنه و واردات خودرو آزاد بعد اجازه بده ایران خودرو هر چه میخواهد خودرو گران کند ببینم اصلا کسی ماشین از ایران خودرو می خره

    ۵
    ۰
  12. پارسا گفت:

    ایران خودرو با لابی گری نمی ذاره واردات خودرو آزاد بشه
    و از طرف دیگه هم با پانزده درصد افزایش قیمت مخالف است که اشغالش به زور به خورد مردم بده
    هم خر میخواد هم خرما

    دولت واردات آزاد کن بذار ایران خودرو گران کنه ببینم کی ضرر می کنه

    ۹
    ۰
  13. ناشناس گفت:

    ایران خودرو با لابی گری نمی ذاره واردات خودرو آزاد بشه
    و از طرف دیگه هم با پانزده درصد افزایش قیمت مخالف است که اشغالش به زور به خورد مردم بده
    هم خر میخواد هم خرما

    دولت واردات آزاد کن بذار ایران خودرو گران کنه ببینم کی ضرر می کنه

    ۶
    ۰
  14. ناشناس گفت:

    شرکت خصوصی حق داره به هر قیمتی محصول خودش رو برا فروش ارائه بده ولی این در شرایطی هست که انحصار نباید توی کار باشه وقتی ورود کلا ازاد باشه و انحصار از بین بره تولید کننده مجبور هست بهره وری و راندمان خودش رو در کنار نو اوری و کیفیت کالا بهبود ببخشه تا بتونه به حیات خودش ادامه بده و صد البته با قیمت و کیفیت و نو اوری رقابتی، الان ایران خودرو و سایپا و حتی سابر تولید کنندگان خودرو در کشور در حال یکه تازی در میدانی هستن که رقیبی ندارن باید برای این میدان رقیب اضافه کرد هزینه های بی کفایتی مدیران و افراد دست نشانده مقاماتی که نفوذ داشتن و دارن رو که مردم نباید بپردازن مردم حق انتخاب داشته باشن تولید کننده مستقل به نفع همه هست و باعث پیشرفت تکنولوژی و شکوفایی خواهد بود

    ۲
    ۰
  15. مبین گفت:

    وزارت صمت به جای این مدل کارهای بچه گانه و قیمت گذاری های دستوری به درد نخور ، مرزها را باز بکند ، تعرفه واردات همه کالاها را صفر بکند و صنایع داخلی را هم در قیمت گذاری کاملا آزاد بگذارد آن موقع در رقابت کاملا آزاد مشخص هر کی لیاقت داشته باشد ماندگار خواهد شد .

    ۱
    ۰
  16. عسگر گفت:

    مردم آشغالهای ایران خودرو وسایپا رو که به قیمت خونه به ملت همیشه در صحنه غالب میکنند رو نخرن ببینم که آشغالاشونو به کی میخوان فرو کنن
    مطمئن باشید اگه نخرین قیمت خودرو هم قیمت دوچرخه میشه

    ۲
    ۰
  17. ابیرام گفت:

    تمام دیدگاهها رو که بخونید به این نتیجه میرسید که مردم یک خواسته بیشتر ندارند و آن هم آزادسازی واردات برای خودم مردم هست نه واردات توسط چند خودروساز داخلی یعنی هر شخصی هر ماشینی که خواست از خارج کشور یا همون امارات وارد کنه با یک میلیارد میشه تیگو ۷ سوار شد اگر واردات آزاد بشه مردم به راحتی میتونند ماشین آلمانی یا هر ماشین لوکسی که میخوان را وارد کنند بعد ایران خودرو و سایپا هم شاهین موتور کوئیک رو یک میلیارد بفروشند اگر کسی چیزی گفت ، بهترین راه حل صحبت با چند خودرو ساز بزرگ برای واردات خودرو و اعطای نمایندگی به آنها برای دادن خدمات پس از فروش به مصرف کننده است یعنی الان یک ماشین اسپرت تو این کشور شده عقده تا کی جوون ایرانی پژو پارس رو رینگ اسپرت بندازه و لوله اگزوز رو برای صدای خفنتر دستکاری کنه تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟ خدا لعنت کنه باعث و بانی این وضعیت خودروی گشور رو که یک ماشین شده حسرت !!!!!! دیگه خانه و …. که بماند، اصلا نباید حتی تو تخیلات آدم بهش فکر بکنه…. حق جوون ایرانی این نیست امیدوارم کارمایی وجود داشته باشه…

    ۱
    ۰
  18. فربد گفت:

    ایشاالله که این پیگیری دولت از افزایش قیمت ها بی رویه ایران خودرو یک دعوای زرگری نباشد ازحق و حقوق ملت بدرستی دفاع کند…

    ۱
    ۰
  19. شهروود گفت:

    مگر یود و زیان سهامداران را باید مصرف کننده ضمانت کند؟
    کارخانه ای تولید دارد. توانست با یک قیمت منطقی و کارشناسی، (همجون دیگر نقاط دنیا)بفروشد که درست نتواست در رقابت پیردز شود، باید برود کنار یا تدبیری دیگر بیندیشد..مگر کارخانه های بزروی که ورشکست کردند، ضررشان را مردم دادند؟
    شما به هر قیمتی میخواهید این دو کارخانه را نگاه دارید.. پس ار روز قیمت بالا میرود!
    جمع کنید.. تا مردم راحت شوند..! دست شنا با دولت دو یک کاسه است!

    ۰
    ۰
    • بزرگمهر گفت:

      واقعاً کی از حقوق مردم دفاع میکنه؟ سازمان حمایت از تولیدکنندگان؟ وزارت سمت؟ مجلس؟ خجالت بکشید جمع کنید این بساط رو، درحالی که درگیر گرفتن وام چهارصد میلیونی برای خرید کی ام سی ایکس فایو بودم که اقساط بیست و دو میلیونیش نگرانم می‌کرد این خودرو یک شبه چهارصد و نود میلیون گران شد سایر شرکت‌های وارد کننده خودرو هم همین کار رو کردند.

      ۰
      ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X