%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران ؛ ملاقات با بنز EQB راسا موتور

منتشر شده در 16 شهریور 1404 ساعت 20:00
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

مرسدس بنز EQE در نسخه ۲۶۰ با شرکت راسا موتور خاورمیانه به کشور آمده و ما در این مطلب با کراس اوور الکتریکی بنز در ایران آشنا می شویم.

راسا موتور خاورمیانه یکی از شرکت های واردکننده بود که کار خود را در دور جدید واردات با محصولات جی ای سی (GAC) و سوزوکی آغاز کرد. این شرکت یکی از پرتیراژترین شرکت های واردکننده بود و توانست حجم قابل قبولی از خودروهای جدید را در بازار کشور عرضه کند. با آغاز واردات خودروهای جانبازی، راسا موتور خاورمیانه واردات محصولات خاص از تویوتا و مرسدس بنز را هم برای جانبازان معزز انجام داد و حالا در تازه ترین اقدام، این شرکت واردات محصولات تمام برقی نشان مرسدس بنز را انجام می دهد. قبل تر معرفی محصولاتی نظیر مرسدس بنز EQE کراس اوور، مرسدس بنز EQE سدان و مرسدس بنز EQA را برای شما عزیزان انجام دادیم و حالا نوبت به مرسدس بنز EAB رسیده تا برای شما عزیزان معرفی کنیم. در ادامه بیشتر با این کراس اوور جدید بازار آشنا خواهیم شد.

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران ؛ ملاقات با بنز EQB راسا موتور

درباره مرسدس بنز EQB

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران یکی از اعضای خانواده EQ این کمپانی است که بر مبنای مدل GLB توسعه داده شده و در دو نسخه تک دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل به عرضه می رسد. همچنین این کراس اوور دو نسخه ۵ و هفت نفره را در بازار جهانی دارد که البته راسا موتور خاورمیانه نسخه ۲۶۰ را برای بازار ایران در نظر گرفته که نمونه تک دیفرانسیل و ۵ نفره از این کراس اوور بنز است. این خودرو در اروپا و چین تولید می شود و نمونه ای که به ایران آمده در واقع نسخه مونتاژ چین است که در خط تولید بیجینگ به تولید می رسد.

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران ؛ ملاقات با بنز EQB راسا موتور

مشخصات فنی کراس اوور الکتریکی بنز

مرسدس بنز EQB در نسخه ۲۶۰ مجهز به یک پیشرانه برقی سوار بر محور جلو است که توان تولید نهایت قدرت ۱۸۸ اسب بخار (۱۴۰ کیلووات) و بیشینه گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر را دارد. با این مشخصات، شتاب صفر تا صد ۸.۸ ثانیه ای را با این کراس اوور خواهیم داشت اما نهایت سرعت به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران ؛ ملاقات با بنز EQB راسا موتور

پیشرانه برقی از یک باتری لیتیومی با ظرفیت ۷۳.۵ کیلووات ساعت تغذیه می شود که با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافت ۶۰۰ کیلومتر را (بر اساس استاندارد چرخه CLTC) پیمود. شارژ سریع این پک باتری با شارژر DC و ۱۰۰ کیلوواتی حدود نیم ساعت زمان می برد و شارژ آهسته AC با شارژر های ۱۱ کیلوواتی، ۷ ساعت ۱۵ دقیقه زمان می برد. در محور جلو سیستم تعلیق مک فرسون را داریم و در عقب سیستم چند اتصالی یا مولتی لینک بکار رفته که تلفیق آن با وزن ۲,۱۰۵ کیلوگرمی خودرو و همچنین فاصله محوری ۲۸۲۹ میلیمتری، سواری راحت و نرمی را برای این کراس اوور به ارمغان می آورد.

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران ؛ ملاقات با بنز EQB راسا موتور

کابین و امکانات

در کابین این خودرو طرح مشابهی با مرسدس بنز GLB در نسخه بنزینی می بینیم که آن هم به تازگی به ایران آمده است. ترکیب رنگ به کار رفته در کابین مشکی-قهوه ای است و دریچه های تهویه گرد و معروف بنز را در کابین می بینیم. کلاستر بصورت دیجیتال طراحی شده و در یک پنل یکپارچه با سیستم مالتی مدیا قرار گرفته که کیفیت تصویر بسیار بالایی هم دارد. تنظیمات مربوط به صندلی ها روی درها کار شده و الگوی نشان مرسدس بنز را روی داشبورد و رودری ها می بینیم.

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران ؛ ملاقات با بنز EQB راسا موتور

مرسدس بنز EQB از نظر امکانات هم سطح قابل قبولی ارائه می دهد و در این خودرو آپشن هایی نظیر ۲ کیسه هوای روبرویی، ۲ کیسه هوای جانبی جلو، دو کیسه هوای پرده ای، کیسه هوای زانویی راننده، سیستم کنترل کشش و پایداری، هشدار خروج از خط، تنظیم حالت رانندگی(اقتصادی، اسپرت و کامفورت)، سیستم بازیافت انرژی، دستیار پارک اتوماتیک، کنترل حرکت در سربالایی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل آداپتیو، رانندگی بین خطوط، فناوری LED چراغ ها، نوربالا اتوماتیک، سنسور نور و باران، سقف پانورامیک، اتصال اپل کارپلی، سیستم تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه عقب، شارژر وایرلس، سیستم مانیتورینگ و تصفیه هوا را می بینیم. البته در کاتالوگ رسمی این خودرو دو آپشن ورود و استارت بدون کلید و سیستم صوتی برمستر هم بصورت آپشن لحاظ شده اند.

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران ؛ ملاقات با بنز EQB راسا موتور
ویدیو های پیشنهادی
  1. Amiiir گفت:

    زیر کاپوت یکم زیادی خز نبود؟ طراحی های بیرونی و داخلی بنز یجوری‌ شده که انگار مثل مدل های لو آپشن طراحی های ۱۰ سال پیشه، تریم دو رنگ و بیرون ساده و ..‌

    ۳
    ۰
  2. Saleh گفت:

    اگر آرم بنزو از روش برداری میشه یکی از همین ماشینای چینی که هر روز تو خیابونا میبینیم، هیچ چیز متمایزی برای گفتن نداشت نسبت به ماشینای چینی یا ژاپنی و کره ای

    ۱
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X